AndroidHealthClinic

Riddle me this..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by FraGGo
Ik weet er nog wel één. Hij is niet zo heel moeilijk maar wel leuk :D

Een jongen en zijn vader zitten samen in een opgevoerde Opel Calibra, ze rijden met 200 over de snelweg en knallen achterop een vrachtwagen. In kritieke toestand worden ze beide naar het ziekenhuis afgevoerd. Daar aangekomen zegt de chirurg, ik kan deze jongen niet opereren, het is mijn zoon!

Hoe kan dit?

HEt is een homo-huwelijk! En die gast heeft 2 vaders...?
 
Gaat die chirurg toch gewoon zijn kleinzoon opereren!
 
*schop*
D'r moeten toch wel meer zijn? Deze thread was :thumb:
 
dat dacht ik wel ja. deze is gewoon een lang leven beschoren. maar kan nu niet op raadseltjes komen. deze topic zakt telkens weer naar beneden maar dan komt er weer iemand die m naar boven titl. houden zo dus:thumb:
 
Vooruit maar. Je rijdt op een weg, en komt op een t-splitsing. Je wil naar parijs (of zo) en bent de weg kwijt. Op de splitsing staan 2 mensen. 1 spreekt altijd de waarheid, de ander liegt altijd. Je mag *beiden* 1 X dezelfde vraag stellen.
Wat vraag je om zeker te weten waar je heen moet?
 
Je hebt de opdracht iets 15 minuten lang te koken. De middelen om de tijd te meten zijn beperkt.
Je beschikt over een zandloper van 7 minuten, en een zandloper van 11 minuten. Welke methode gebruik je om je 15 minuten af te meten.
 
Originally posted by FraGGo
Vooruit maar. Je rijdt op een weg, en komt op een t-splitsing. Je wil naar parijs (of zo) en bent de weg kwijt. Op de splitsing staan 2 mensen. 1 spreekt altijd de waarheid, de ander liegt altijd. Je mag *beiden* 1 X dezelfde vraag stellen.
Wat vraag je om zeker te weten waar je heen moet?

Was al een keer in een andere vorm (eerste pagina vd thread)... vraag: Welke richting zal de ander mij aanraden om naar Parijs te gaan?

Degene die de waarheid spreekt zal de goede richting aanraden, en degene die liegt zal dus de verkeerde richting aanwijzen als antwoord op de vraag.
Degene die liegt zal de verkeerde richting aanraden en degene die de waarheid spreekt zal dus ook de verkeerde richting aanwijzen als antwoord op de vraag.

Dus ze wijzen beidde dezelfde richting en die moet je dus juist niet gaan, de ander gaat naar Parijs (ofzo :p).
 
Originally posted by FraGGo
Je hebt de opdracht iets 15 minuten lang te koken. De middelen om de tijd te meten zijn beperkt.
Je beschikt over een zandloper van 7 minuten, en een zandloper van 11 minuten. Welke methode gebruik je om je 15 minuten af te meten.

Tegelijk laten lopen, na 7 minuten heeft die van 11 minuten nog 4 minuten over. Dan start je het koken. Na 4 minuten is de tweede zandloper ook afgelopen en dan draai je hem nog ff om voor 11 minuten, bij elkaar dus 15 minuten. :D
 
Originally posted by CrocoDillon


Tegelijk laten lopen, na 7 minuten heeft die van 11 minuten nog 4 minuten over. Dan start je het koken. Na 4 minuten is de tweede zandloper ook afgelopen en dan draai je hem nog ff om voor 11 minuten, bij elkaar dus 15 minuten. :D

you go croco! :thumb:
heb jij d'r misschien nog één?
ik kon geen moeilijke vinden :(
 
Originally posted by FraGGo
*schop*
D'r moeten toch wel meer zijn? Deze thread was :thumb:

Zeker :thumb: ik zal ff nog een zoeken...

Ik heb maar geen moeite gedaan om te vertalen :p

Local Berkeley professors Dr. Demmel and Dr. Shewchuk bump into each other on Telegraph Ave. They haven't seen each other since Vietnam.

Shewchuk: hey! how have you been?
Demmel: great! i got married and i have three daughters now
Shewchuk: really? how old are they?
Demmel: well, the product of their ages is 72, and the sum of their ages is the same as the number on that building over there..
Shewchuk: right, ok ... oh wait ... hmm, i still don't know
Demmel: oh sorry, the oldest one just started to play the piano
Shewchuk: wonderful! my oldest is the same age!

How old are the daughters?
 
Originally posted by Hellslayer
Waar slaat dit dan op??? Bullshit

je begint me nu echt de strot uit te hangen met die kritiek van je. als je t bullshit vind prima, maar laat dat dan niet blijken op deze manier. zoals je kunt zien is dit een geslaagde topic aan t worden omdat er mensen hier zij die dit leuk vinden en nadenken over bepaalde zaken. misschien iets voor jou..nadenken voor je iets post
 
Spike heeft je ook al 100x een waarschuwing gegeven, man doe een keer normaal of geniet je van de aandacht ?
 
Originally posted by Hellslayer
Waar slaat dit dan op??? Bullshit

ik heb nog een raadsel... waar zal de tekst 'cool novice' van Hellslayer binnenkort door vervangen worden? :devil:


@croco: 2, 4 en 9???
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Hellslayer
Waar slaat dit dan op??? Bullshit
we hebben voor jou geen IQ test meer nodig om te weten hoe het staat met jou hersencapaciteiten :p

@fraggo: ik heb hem zelf nog niet opgelost (hoewel ik wel een methode heb), maar vertel erbij hoe je eraan komt. het is fout denk ik :D hoewel wij niet weten welk nummer op dat gebouw stond, staat het er namelijk niet voor niks.
 
Originally posted by Bracke
6, 6 en 2

sorry, fout... :D er zijn genoeg mogelijkheden om een produkt van 72 uit te krijgen... ik zal ze hieronder ff opsommen:

1 1 72 som=74
1 2 36 som=39
1 3 24 som=28
1 4 18 som=23
1 6 12 som=19
1 8 9 som=18
2 2 18 som=22
2 3 12 som=17
2 4 9 som=15
2 6 6 som=14
3 3 8 som=14
3 4 6 som=13

dit is het volgens mij wel zo een beetje, nu nog de juiste :D
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je aan het feit dat je weet dat de oudste net is begonnen met piano spelen? Is daar een minimum leeftijd voor vastgesteld of zo?

En het getal op dat gebouw? Telegraph Ave; staat daar maar 1 gebouw of zo en zou je zo dat getal kunnen weten? Moeilijk raadsel Croco, hij lijkt me eigenlijk een beetje onmogelijk, ben je niet een gegeven vergeten?
 
Ik ben geen gegeven vergeten, je moet goed lezen :D het is niet voor niets een raadsel... de oudste is net begonnen met pianospelen. pianospelen boeit natuurlijk niet, maar wel dat er een oudste is. het getal op het gebouw kunnen wij niet weten voor je het raadsel oplost, maar het is wel belangrijk voor de volgende opmerking dat hij het nog steeds niet weet.

Originally posted by Bracke
6, 6 en 2
Daarom is deze dus fout, er is hier geen oudste... dus kan die man niet zeggen dat zijn oudste piano speelt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven