MuscleMeat

Riddle me this..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by dandyman


mn ma is trots op me:D

next one, WHICH I CAN'T TRANSLATE

In a world where 1 is 2, 5 is 5, and 8 is 7, what appears when you multiply 331 times 3 and reverse heaven and hell?

ga eerst maar uit van de REKENsom;) (en hou de gekapitaliseerde (nieuw nederlands woord?)woorden in je achterhoofd)
 
Originally posted by dandyman


ga eerst maar uit van de REKENsom;) (en hou de gekapitaliseerde (nieuw nederlands woord?)woorden in je achterhoofd)

reverse heaven and hell: ??? Hell en heaven??

3x331 = 993 = 884??

Of is het 2x220 = 440??

IK begrijp er geen reet van..
 
Originally posted by Bracke


reverse heaven and hell: ??? Hell en heaven??

3x331 = 993 = 884??

Of is het 2x220 = 440??

IK begrijp er geen reet van..

Ah, ik begin iets te zien.. Het zal wel iets te maken hebben met seven = heaven.. wacht even ik ben het aant berekenen
 
Originally posted by Bracke


Ah, ik begin iets te zien.. Het zal wel iets te maken hebben met seven = heaven.. wacht even ik ben het aant berekenen

Meneer Van Dandy Wacht Op Antwoord:D
 
Originally posted by Bracke


reverse heaven and hell: ??? Hell en heaven??

3x331 = 993 = 884??


borduur hier GEDEELTELIJK maar eens mee verder

ps t moet ovrigens REVERSE HEAVEN AND EARTH zijn, maar zover zijn jullie nog niet:D

Originally posted by Bracke en waarschijnlijk RobG ook
Ik geef het op!!!! IK wordt er gek van...

mooi zo
:D
 
Moet je een beetje met die engelse woorden spelen?
 
Nou Dandy, gooi r maar eens een oplossing tegen aan! :)
 
Originally posted by dandyman


borduur hier GEDEELTELIJK maar eens mee verder

ps t moet ovrigens REVERSE HEAVEN AND EARTH zijn, maar zover zijn jullie nog niet:D



mooi zo
:D

Ik dacht all reverse hell and heaven ...... is te symbolisch reverse heaven en earth is logischer

Edit:

dit is van hetzelfde als de vraag wat is het nummer van het beest in china ?
 
moet je die handel gewoon omgooien?

332 x 3 = 996

=> omgooien => 966 ??

hoe zit dat met die 2 en 8??

ksnap er niks meer van!
 
Het antwoord is al gegeven door DjMike. Je krijgt namelijk het woord "egg" als je het getal 966 flipt. Er is namelijk geen boven- of onderkant aanwezig.
 
Originally posted by DjMark
egg
[edit]never mind[/edit]

331x3 = 993, omgedraaid is dat EGG met hoofdletters. dan heb je die gegevens 1=2, 5=5 en 8=7 niet meer nodig, tenzij dat alleen maar was gegeven om je te laten denken aan een rekenmachine die je omdraait en zo letters krijgt. 1 bestaat uit 2 lijnen, 5 uit 5 lijnen en 8 uit 7 lijnen.
 
Laatst bewerkt:
eindelijk :) daar was ik zelf dus noooooooooooooooooooit op gekomen :D
 
Ok, een nieuwe:

In een klein afgelegen dorp zitten drie onschuldige mannen in de gevangenis. Op zekere dag neemt de gemene bewaarder hen mee naar buiten, en plaatst hen in een rij op drie stoelen, zodanig dat man C zowel man A als man B kan zien, man B alleen man A kan zien, en man A geen van de overige twee mannen kan zien. De bewaarder toont hen vijf hoeden, waarvan er twee zwart zijn, en drie wit. Vervolgens blinddoekt hij de mannen, plaatst op ieders hoofd een van de hoeden, en verwijdert de blinddoeken weer. De bewaarder vertelt de drie gevangenen dat, als een van hen in staat is om de kleur van zijn eigen hoed binnen een minuut te achterhalen, zij alle drie zullen worden vrijgelaten. Zo niet, dan worden ze alle drie neergeschoten. Geen van de drie gevangen kan zijn eigen hoed zien, zij mogen niet met elkaar praten, en zij zijn alle drie zeer intelligent. Na 59 seconden roept man A de (juiste) kleur van zijn hoed!

De Vraag: Wat is de kleur van man A's hoed, en hoe weet hij dat?

:) hersenkrakeeeeer!!!!
 
Originally posted by CrocoDillon

[edit]never mind[/edit]

331x3 = 993, omgedraaid is dat EGG met hoofdletters. dan heb je die gegevens 1=2, 5=5 en 8=7 niet meer nodig, tenzij dat alleen maar was gegeven om je te laten denken aan een rekenmachine die je omdraait en zo letters krijgt. 1 bestaat uit 2 lijnen, 5 uit 5 lijnen en 8 uit 7 lijnen.

t is ook altij dezelfde he, refererend naar Croco. DJMark..goede 5e post van je:thumbup:
de wereld is iid de rekenmachine. de 1 is opgebouwd uit 2 tekens, de 5 uit 5 en de 8 uit 7. draai hemel en aarde om, dus de reknmachien omdraaien en je krijgt EGG..
vandaar dat ik aangaf dat ik m niet KAN vertalen:D
 
Originally posted by Rob G


De Vraag: Wat is de kleur van man A's hoed, en hoe weet hij dat?

:) hersenkrakeeeeer!!!!

leuk Rob..wat is de kleur:( :D
 
simpel!

Heeft ie het warm aan z'n knikker dan heeft ie een zwarte op, heeft ie het daarintegen lekker fris heeft ie een witte op!

Heb je wel alle nodige gegevens vermeld, ik vind dit nu toch wel een vage hoor. Kunnen ze de overige hoeden nog zien, kunnen ze op een of andere mannier communiceren??
 
reverse heaven and hell: Hell en heaven??

3x331 = 993 = 884??


--------------------------------------------------------------------------------

borduur hier GEDEELTELIJK maar eens mee verder

Dandyman, gij se KLOOTHUMMEL.. Mij maar laten voortborduren op seven en heaven.. Wat heeft EGG nu met heaven en hell en earth te maken? Wat een riddle.. Pffff...

Ps in een wereld waar 1=2 en 5=5 en 8=7... Dan denk je logischerwijze dat 3x331 = 4x442, begrijp je..

Ach ik kan gewoon niet tegen mn verlies.. Mooie riddle dandyman, hoedje af voor diegenen die het vonden zonder de oplossing al te weten..

;)
 
Back
Naar boven