Fitness Seller

Riddle me this..... (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

-Ze praten niet

-ze zitten in een rij en kijken allemaal dezelfde kant op (dus achter elkaar, de achterste ziet de voorste 2, de middelste ziet de voorste, en de voorste ziet niets)

-het heeft niets met warmte te maken of hoe dan ook, het is gewoon te beredeneren.

-Je mag r van uit gaan dat ze oneindig slim zijn en als ze het dus kunnen weten ze het ook onmiddelijk zouden zeggen.

-Nee ze kunnen de overige niet zien. Alleen degene op de hoofden van de andere (dus de voorste gast, gast A, ziet geen enkele hoed!)

hij is lastig, ik weet het :)
 
Originally posted by Bracke


Dandyman, gij se KLOOTHUMMEL.. Mij maar laten voortborduren op seven en heaven.. Wat heeft EGG nu met heaven en hell en earth te maken? Wat een riddle.. Pffff...
Originally posted by Bracke


Ah, ik begin iets te zien.. Het zal wel iets te maken hebben met seven = heaven.. wacht even ik ben het aant berekenen

ik dacht er komt nog wel een antwoord. ik zag jouw al helemaal bezweeet een antwoord op t beeld typen..helaas bleef dat uit..mnede doordat mn baas binnenkwam kon ik moeilijk tegn m zeggen dat ik op Bracke's antwoord wachte:D


Originally posted by Bracke
Ps in een wereld waar 1=2 en 5=5 en 8=7... Dan denk je logischerwijze dat 3x331 = 4x442, begrijp je..

euh nee


Originally posted by Bracke
Ach ik kan gewoon niet tegen mn verlies.. Mooie riddle dandyman, hoedje af voor diegenen die het vonden zonder de oplossing al te weten..
;)

toch een goede verliezer in mijn kleurenblinde ogen

en Robje..stil busy maar ff niet met jouw raadsel:D
 
Originally posted by Rob G
Ok, een nieuwe:

In een klein afgelegen dorp zitten drie onschuldige mannen in de gevangenis. Op zekere dag neemt de gemene bewaarder hen mee naar buiten, en plaatst hen in een rij op drie stoelen, zodanig dat man C zowel man A als man B kan zien, man B alleen man A kan zien, en man A geen van de overige twee mannen kan zien. De bewaarder toont hen vijf hoeden, waarvan er twee zwart zijn, en drie wit. Vervolgens blinddoekt hij de mannen, plaatst op ieders hoofd een van de hoeden, en verwijdert de blinddoeken weer. De bewaarder vertelt de drie gevangenen dat, als een van hen in staat is om de kleur van zijn eigen hoed binnen een minuut te achterhalen, zij alle drie zullen worden vrijgelaten. Zo niet, dan worden ze alle drie neergeschoten. Geen van de drie gevangen kan zijn eigen hoed zien, zij mogen niet met elkaar praten, en zij zijn alle drie zeer intelligent. Na 59 seconden roept man A de (juiste) kleur van zijn hoed!

De Vraag: Wat is de kleur van man A's hoed, en hoe weet hij dat?

:) hersenkrakeeeeer!!!!

Persoon C ziet ze allebei dus zou mogelijk meteen zijn kleur kunnen weten. Dit zou hij dan natuurlijk meteen roepen. Persoon B roept ook niets dus A en B weten niet van zichzelf wat ze zijn.

Persoon C weet het niet kan bij:
A zwart B wit
A wit B zwart
A wit B wit

Persoon B weet het niet als hij weet dat C het niet weet kan bij:
A wit B zwart
A wit B wit
indien A zwart zou zijn zou hij zelf wel wit moeten hebben omdat persoon C met twee zwarten zou weten dat hij zelf wit heeft.

na 59 sec weet persoon A zeker dat de andere twee het niet weten en roept hij dus wit

Ik voel me slim :D
 
Als man A en B de twee zwarte hoeden zouden dragen dan had C wel gezegd dat hij een witte hoed op had. Daardoor weet B dat hij en/of A een witte hoed dragen. Man B geeft ook geen antwoord, als hij bij A een zwarte hoed zag dan wist hij zeker dat hij zelf een witte hoed had, ze konden namelijk niet allebei een zwarte hoed dragen!!!

Zo dacht man A er over en was hij ervan overtuigd dat hij een witte hoed op had.
 
Goed zo! Allebei goed!!! :)

Hoppatee!!! Ik kets r zo weer 1 tegen aan!!!

Er zijn 5 huizen, elk huis heeft een unieke kleur, en elke eigenaar is van een andere nationaliteit. Elke eigenaar heeft een verschillend huisdier, drinkt een ander drankje, en rookt andere sigaretten. De Engelsman woont in het rode huis, de Zweed heeft een hond, en de Deen drinkt thee. Het groene huis staat links van het witte huis. In het groene huis wordt koffie gedronken. De man die Pall Mall rookt heeft vogels. In het gele huis wordt Dunhill gerookt. In het middelste huis wordt melk gedronken. De Noor woont in het eerste huis. De man die Blend rookt woont in het huis naast het huis met katten. In het huis naast het huis waar ze een paard hebben, wordt Dunhill gerookt. De man die Blue Master rookt, drinkt bier. De Duitser rookt Prince. De Noor woont naast het blauwe huis. In het huis naast het huis waar Blend wordt gerookt, wordt water gedronken.

De Vraag: Wie bezit een zebra?
 
Nou, de vorige kon ik niet eens aan mee doen zo snel gaat deze thread inmiddels :D

hoop dat ik deze haal dan :p
 
Ik heb hem misschien. :D

1ste: Groen huis, Noor, vogels, koffie, Pall Mall
2de: Witte huis, Zweed, hond, bier, Blue Master
3de: Rood huis, Engelsman, paard, melk, Blend
4de: Gele huis, Deen, katten, thee, Dunhill
5de: Blauwe huis, Duitser, zebra, water, Prince

als dat klopt is het antwoord dus: De Duitser.

[edit]
Damn, fout: "De Noor woont naast het blauwe huis. In het huis naast het huis waar Blend wordt gerookt, wordt water gedronken."

1ste: Groen huis, Noor, vogels, koffie, Pall Mall
2de: Blauwe huis, Duitser, zebra, water, Prince
3de: Rood huis, Engelsman, paard, melk, Blend
4de: Gele huis, Deen, katten, thee, Dunhill
5de: Witte huis, Zweed, hond, bier, Blue Master

Zo dan: "Het groene huis staat links van het witte huis." Met 3 huizen ertussen, mag dat? zelfde antwoord als net btw.
 
Laatst bewerkt:
Weer die F*cking kleuren. je bent me niet aan t tarten he Rob:p
 
Originally posted by CrocoDillon
Ik heb hem misschien. :D

1ste: Groen huis, Noor, vogels, koffie, Pall Mall
2de: Witte huis, Zweed, hond, bier, Blue Master
3de: Rood huis, Engelsman, paard, melk, Blend
4de: Gele huis, Deen, katten, thee, Dunhill
5de: Blauwe huis, Duitser, zebra, water, Prince

als dat klopt is het antwoord dus: De Duitser.

[edit]
Damn, fout: "De Noor woont naast het blauwe huis. In het huis naast het huis waar Blend wordt gerookt, wordt water gedronken."

1ste: Groen huis, Noor, vogels, koffie, Pall Mall
2de: Blauwe huis, Duitser, zebra, water, Prince
3de: Rood huis, Engelsman, paard, melk, Blend
4de: Gele huis, Deen, katten, thee, Dunhill
5de: Witte huis, Zweed, hond, bier, Blue Master

Zo dan: "Het groene huis staat links van het witte huis." Met 3 huizen ertussen, mag dat? zelfde antwoord als net btw.

Nou Croco, je uiteindelijke oplossing klopt, maar lang niet alles. Het is wel dus wel de duitser die de zebra heeft. Hier is de rest:


--------------------------------------------------------------------------------

Antwoord op: Zoek de Zebra
Het antwoord: de Duitser.
De Noor woont in het eerste huis en naast het blauwe huis, dus het blauwe huis is huis 2.

Het groene huis (links van het witte huis) is dus huis 3 of 4 en het witte huis is huis 4 of 5. In het middelste huis (huis 3) wordt melk gedronken en in het groene huis wordt koffie gedronken, dus het groene huis is huis 4 en het witte huis is huis 5.

Van huis 1 en 3 weten we de kleur nog niet (rood of geel). De Noor woont in het eerste huis en in het rode huis woont de Engelsman, dus de Engelsman woont in huis 3 (rood) en de Noor woont in het gele huis (huis 1).

Verder weten we dat in het gele huis (waar de Noor dus woont) Dunhill wordt gerookt en dat er in het huis daarnaast (huis 2) dus een paard is.

We weten nu het volgende:

Huis 1 - Huis 2 - Huis 3 - Huis 4 - Huis 5
geel - blauw - rood - groen - wit
Noor - ? - Engelsman - ? - ?
? - paard - ? - ? - ?
? - ? - melk - koffie - ?
Dunhill - ? - ? - ? - ?


Nu geldt het volgende:

Pall Mall en de vogel horen bij huis 3, 4, of 5.
Blend (naast de kat en het water) hoort bij huis 2, 3, of 4.
Blue Master en het bier horen bij huis 2 of 5.
Prince en de Duitser horen bij huis 2, 4 of 5.
Hieruit volgt dat de volgende combinaties mogelijk zouden kunnen zijn:

Combinatie A Combinatie B Combinatie C Combinatie D Combinatie E Combinatie F (alle A's samen vormen combinatie a, alle b's samen vormen combinatie B, enz, enz)

Pall Mall en de vogel: A) huis 3 B) huis 3 C) huis 3 D) huis 4 E) huis 4 F) huis 5
Blend (naast de kat en het water): A) huis 2 B) huis 4 C) huis 4 D) huis 3 E) huis 3 F) huis 3
Blue Master en het bier: A) huis 5 B) huis 2 C) huis 5 D) huis 2 E) huis 5 F) huis 2
Prince en de Duitser A) huis 4 B) huis 5 C) huis 2 D) huis 5 E) huis 2 F) huis 4

Combinaties B en C zijn niet mogelijk. De vogel zit dan in huis 3, en als in huis 4 Blend wordt gerookt horen de kat en het water dus bij huis 5. Blue Master en het bier kunnen echter niet bij huis 2 horen (want waar zit de Deen dan met zijn thee) en ook niet bij huis 5 (conflict met het water).

Combinaties D en E zijn ook niet mogelijk. De vogel zit dan in huis 4, en als in huis 3 Blend wordt gerookt dan heeft huis 3 geen kat als buur.

Combinatie F is ook niet mogelijk. In huis 3 wordt dan Blend gerookt, in huis 2 wordt water gedronken en in huis 4 zit de kat. Maar we wisten al dat in huis 2 bier wordt gedronken.

Combinatie A is wel mogelijk. Hieruit volgt dat de Duitser een zebra heeft.

--------------------------------------------------------------------------------

Sooow, jah hij was lastig... Maar die Croco is zo verdraaid snel... :)

Iemand nog een leuk raadsel? :D
 
ok, een makkelijke om mee te beginnen dan maar.

Omdat er veel struikrovers in het kasteel komen de laatste tijd, heeft men besloten een wachter te plaatsen.
Deze wachter vraagt aan iedereen die de poort door wilt, of hij het wachtwoord kent. Kent men het wachtwoord niet dan wordt men geweigerd. Een slimme struikrover wilt binnen dringen, en verstopt zich onder de ophaalbrug om het wachtwoord af te luisteren.

De eerste bezoeker komt, de wachter zegt 6. De bezoeker antwoordt 3. Hij mag door.
De tweede meldt zich aan, de wachter zegt 8. En de tweede bezoeker antwoordt 4. Ook hij mag passeren.
Als de derde bezoeker zich meldt, zegt de wachter 12. Het antwoord van de bezoeker luidt 6. Ook deze mag door.
Nu denkt de struikrover het systeem te kennen en meldt zich. De wachter zegt 10.
De rover 5. De toegang wordt geweigerd. Waarom is zijn antwoord fout ??
 
Zes bestaat uit 3 letters, acht uit 4 en twaalf uit 6 letters. Tien bestaat uit 4 letters dus het antwoord 5 is fout :D
 
Originally posted by Gamer
Zes bestaat uit 3 letters, acht uit 4 en twaalf uit 6 letters. Tien bestaat uit 4 letters dus het antwoord 5 is fout :D

Je hebt em, dan doe je deze maar een keer.

Lezen, denken en nog eens lezen...

Van Beek is zeven dagen op zeven nachtwaker in een grote fabriek. Zijn baas, Peters, zegt op een dinsdag tegen hem: "Overmorgen ga ik op zakenreis naar Noorwegen".
"Toch zeker niet met het vliegtuig"?, vraagt Van Beek.
De directeur zegt verbaasd,"en waarom dan niet"? "Wel", is het antwoord, "ik droomde vannacht dat er een vliegtuig vlak voor de landing neerstortte".
Peters lacht, "je denkt toch niet dat ik me daar iets van aantrek"?
Maar bijgelovig als de directeur is, neemt hij toch maar de boot.
In Noorwegen aangekomen hoort hij dat het vliegtuig waar hij ingezeten zou hebben, inderdaad een ongeluk heeft gehad. Als hij terugkomt in Nederland, geeft hij Van Beek een flinke beloning met een mooie bos bloemen voor zijn vrouw. Tegelijkertijd ontslaat hij hem op staande voet.
Kun jij de redenatie van de directeur volgen ?
 
Originally posted by bart82


Je hebt em, dan doe je deze maar een keer.

Lezen, denken en nog eens lezen...

Van Beek is zeven dagen op zeven nachtwaker in een grote fabriek. Zijn baas, Peters, zegt op een dinsdag tegen hem: "Overmorgen ga ik op zakenreis naar Noorwegen".
"Toch zeker niet met het vliegtuig"?, vraagt Van Beek.
De directeur zegt verbaasd,"en waarom dan niet"? "Wel", is het antwoord, "ik droomde vannacht dat er een vliegtuig vlak voor de landing neerstortte".
Peters lacht, "je denkt toch niet dat ik me daar iets van aantrek"?
Maar bijgelovig als de directeur is, neemt hij toch maar de boot.
In Noorwegen aangekomen hoort hij dat het vliegtuig waar hij ingezeten zou hebben, inderdaad een ongeluk heeft gehad. Als hij terugkomt in Nederland, geeft hij Van Beek een flinke beloning met een mooie bos bloemen voor zijn vrouw. Tegelijkertijd ontslaat hij hem op staande voet.
Kun jij de redenatie van de directeur volgen ?

hij lag zeker te pitten tijdens werktijd... ?
 
Originally posted by beschuit


hij lag zeker te pitten tijdens werktijd... ?

Ja zeg! Zo is de pret er ook snel af.

Begin alvast maar je rekenmachine op te warmen...

Een boer en een hond zijn op weg naar huis. Ze passeren een wegwijzer waarop staat dat ze nog 20 km te gaan hebben.
De boer loopt met een snelheid van 5 km per uur. Zijn hond, die de weg goed kent, loop alvast met een snelheid van 10 km per uur vooruit.
Daar aangekomen treft hij een gesloten deur. Hij draait direct om en rent weer terug naar de boer.
Daar aangekomen krijgt hij een aai van de boer en rent weer naar het huis.
Dit herhaalt zich. En voortdurend blijft de hond met een snelheid van 10 km per uur heen en weer lopen tussen zijn baas en het huis.
Totdat de boer is aangekomen bij de deur van het huis.
De vraag wordt dan ook : Hoeveel kilometer legt de hond in totaal af ?
 
Deze is wel erg makkelijk hoor :D Ik schrijf de oplossing maar in het klein.

Baasje doet er 4 uur over om 20km af te leggen. De hond is constant aan het rennen met een snelheid van 10km/u. Dus 4*10 komt uit op 40km
 
Laatst bewerkt:
Juist ja...


Een man moet een wolf, een geit, en een kool naar de andere kant van de rivier brengen.
Bruggen zijn er niet en hij heeft slechts een heel klein bootje tot zijn beschikking.
Het is zo klein dat er naast hemzelf alleen maar plaats is voor óf de wolf, óf de geit, óf de kool.
Hij kan natuurlijk drie keer varen, maar hij zit met het probleem dat tijdens zijn afwezigheid de geit de kool zal oppeuzelen of de wolf de geit zal oppeuzelen.
De wolf lust geen kool, dus die kan hij alleen laten.
Hoe moet de man zijn vrachtje heelhuids en zo snel mogelijk op de andere oever brengen?


Een klassieker.
 
Originally posted by bart82
Juist ja...


Een man moet een wolf, een geit, en een kool naar de andere kant van de rivier brengen.
Bruggen zijn er niet en hij heeft slechts een heel klein bootje tot zijn beschikking.
Het is zo klein dat er naast hemzelf alleen maar plaats is voor óf de wolf, óf de geit, óf de kool.
Hij kan natuurlijk drie keer varen, maar hij zit met het probleem dat tijdens zijn afwezigheid de geit de kool zal oppeuzelen of de wolf de geit zal oppeuzelen.
De wolf lust geen kool, dus die kan hij alleen laten.
Hoe moet de man zijn vrachtje heelhuids en zo snel mogelijk op de andere oever brengen?


Een klassieker.

Is al eens langsgeweest :)
 
Zeven vrienden houden een hardloopwedstrijd over één kilometer. Ze lopen alle zeven de wedstrijd uit. Er zijn vier gegevens bekend over de volgorde waarin ze over de eindstreep gaan.


1. Gijs Grijs kwam als derde aan.


2. Wim de Wit passeerde Jan Zwart nog net voor de finish.


3. Geert Groen kwam tussen Gijs Grijs en Bert de Bruin aan.


4. Bennie Bleek was de derde die na Wim de Wit over de finish ging.


Op welke plaats eindigde Sjef Jansen?
 
hij is zesde!

1e: bruin
2e: groen
3e: grijs
4e: wit
5e: zwart
6e: jansen
7e: bleek

Ik heb niet echt een uitleg, het is gewoon een kwestie van logisch nadenken en wegstrepen.

:D
 
Back
Naar boven