MuscleMeat

Riddle me this..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by FraGGo

Jij hebt duidelijk mijn site gevonden :D

jeps, en volgens mij heeft onze Bart82 hem ook al gevonden :)
 
Originally posted by Rob G


jeps, en volgens mij heeft onze Bart82 hem ook al gevonden :)

kwam 'm toevallig tegen

:D
 
Deze topic verdient een nieuw raadsel. een gouwe ouwe als je t mij vraagt. voor vele zal ie iig zeker bekend in de oren klinken (en dat terwijl je m leest, best knap:D )

er zijn 3 vrouwen die naar een striptent gaan voor een vrijgezellenfeest. ze hebben hun oog laten vallen op een sensuele lapdance van dandyman, the hottie van de striptent in een brandweerpak. de eiegenaar rekent voor hun drieen 30 euro. zodoende betalen ze elk 10 euro De dames gaan Dandys palace en pleasureruimte binnen en terwijl ze dat doen rekent de eigenaar het geld na als hij plots tot de conclusie komt dat de prijs 25 euro bedraagt. (jaja Dandy is iets goedkoper:( ) dus is hij de dames 5 euro verschuldigd.
Aangezien hij 5 euro niet netjes in 3en kan delen houdt hij 2 euro zelf en zodra de vrouwen terugkeren vertelt hij ze dat hij zich verkeken had op 3 euro en geeft de dames 3 euro terug.

Zodoende heeft elke vrouw dus 9 euro betaalt voor een lapdance. Maar 9 x 3 is 27 plus de 2 euro die de eigenaar in zn zak stekt maakt samen 29.

waar is die ene euro gebleven???

ps Bracke..geweldige avatar..past echt bij je om de een of andere vreemde reden;)
 
Laatst bewerkt:
25/3 = 8 1/3e per persoon
+ de drie die ze terug krijgen = 3/3 = 1 per persoon

samen dus 9 1/3e per persoon, maar ze krijgen r maar 9. Dus houd die kerel 3 * 1/3e = 1 euro over.
 
t is in principe goed maar een hele verkeerde beredenering.
probeer t zonder delen en breuken op te lossen. niet a te wiskundig dus
 
Joh dit is nog best wel lastig.... :S
 
Ik kende deze al in een andere vorm dus ik zal het antwoord niet geven :D
 
ik denk dat ik hem heb: er is helemaal geen euro te kort:

ik zal het als volgt uitleggen: links teken ik het geld dat in bezit is van de drie vrouwen, rechts het geld dat in bezit is van de eigenaar. De som links en rechts moet steeds 30 zijn.
____________________
vrouwen__|__eigenaar_
____30___|_____0____

vrouwen betalen 30 aan eigenaar
____________________
vrouwen__|__eigenaar_
____0____|_____30___

eigenaar geeft 3 euro terug aan vrouwen
_____________________
_vrouwen_|__eigenaar__
____3____|__27 = 25 +2_

Dus de eigenaar heeft de 25 euro die hij normaal vraagt voor Dandy, + de 2 euro die hij voor zijn eigen hield. Er is helemaal geen sprake van een euro tekort. Het totale geld verdeeld over de vrouwen en de eigenaar bedraagt 27 +3 = 30 euro, de rekening klopt! :-)

EDIT: layout beetje aangepast :-)
 
Laatst bewerkt:
Idd, ik heb t alleen zo vermeld dat t lastig lijkt en niet klopt. je moet als t ware terugtellen
9 maal 3 =27...da klopt!

Maar ik voegde de 2 euro van de eigenaar, maar deze kreeg hij niet maar hiij nam als t ware de 2 euro van de 27 euro die de vrouwen hadden. dus moet t zijn

9x3 = 27.... 27 - (min en niet plus) 2 = 25 (datgene wat ze eerder betaalden)

2 in de zak vd eigenaar
3 terug naar de vrouwtjes
 
ik kende em al, is wel een leuk raadsel. Vooral jouw versie vond ik ehm.. creatief ;)
 
Sneaky raadseltje was dit... :)
 
Originally posted by FraGGo
ik kende em al, is wel een leuk raadsel. Vooral jouw versie vond ik ehm.. creatief ;)

nou ja ik put t allemaal uit mn eigen vrhalen he:D
 
Nieuw raadsel (ik heb geen zin om te vertalen): I flip an euro and a eurodime and hide the result from you. "At least one of the coins came up heads", I announce. What is the chance that both coins came up heads?
 
Originally posted by CrocoDillon
Nieuw raadsel (ik heb geen zin om te vertalen): I flip an euro and a eurodime and hide the result from you. "At least one of the coins came up heads", I announce. What is the chance that both coins came up heads?

als ik door heb wat ik lees... :rolleyes:

33,33%
 
Originally posted by CrocoDillon
Nieuw raadsel (ik heb geen zin om te vertalen): I flip an euro and a eurodime and hide the result from you. "At least one of the coins came up heads", I announce. What is the chance that both coins came up heads?

Even mijn dictaatje kansberekenen opzoeken...:)
 
Jullie zijn snel, bart gaat door voor de koelkast. :D
 
Originally posted by CrocoDillon
Jullie zijn snel, bart gaat door voor de koelkast. :D

nee joh, ik stop en neem de wagen

waneer word ie geleverd?

:D
 
Originally posted by CrocoDillon
Nieuw raadsel (ik heb geen zin om te vertalen): I flip an euro and a eurodime and hide the result from you. "At least one of the coins came up heads", I announce. What is the chance that both coins came up heads?

inderdaad 33.333%

Je kan het uitleggen met 'voorwaardelijke kansen':

P(A|B) = kans op A, als je weet dat gebeurtenis B zich heeft voorgedaan = P(A&B)/P(B)

P(allebei kop | minstens een van de 2 kop)
=P(allebei kop & minstens een van de 2 kop)/P(minstens een van de 2 kop)
=P(allebei kop)/P(minstens een van de 2 kop)
=(1/4)/(3/4)
=33.33%
 
WTF!!!!! Ik snap niets van jou uitleg rgoyens :D ik heb nooit kansberekenen gehad met wiskunde :(

Mijn uitleg:
1 = kop, 0 = munt
Mogelijke combinatie (elk 25% kans)
00
01
10
11
Welke valt af: 00
Welke blijven over (met gelijke kansen): 01 10 11
Dus: 11 = 1/3 ofwel 33.33% kans
 
Back
Naar boven