MuscleMeat

Riem nodig voor deadlift? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

M powerr

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.988
Waardering
241
Hey,
Ik was dus net voor het eerst deadliften. Komt er zo'n 'begeleider' naar me toe en verteld mij dat ik een riem moet gaan dragen omdat ik anders me rug verknal. Is zo'n riem nou een must, want ik vind het een beetje patsering staan bij een 16 jarige. Dus is het beter+verstandiger voor mij om een riem te dragen? (noodzakelijk?)
Ook vraagt mijn vader (53) zich af of dit wel goed voor zijn rug is, wat denken jullie daarvan?

Mvg
 
ik draag ook een riem helpt me alleen maar voor stevigere rug. Bleh je moet et zelf weten! Dl kan prima zonder riem! Ik gebruik een riem bij alle stoot of pull oefeninge.
 
je hebt je leeftijd verkeerd ingevuld :rolleyes:

en riemdragen hoeft niet, doe maar als je bij de echt zware gewichten komt en 1-3rm
 
Ja klopt @ me leeftijd was niet van plan te gaan posten dus het boeide me niet:p.

Maar zoals ik al dacht is het dus niet nodig. Want hij zei ook omdat ik in de groei was dat het me rug verdoet ofso.
 
alleen nodig als je broek afzakt.




















:D
 
Heyy man,

Ik ben zelf ook 16 en i dont give a **** what people think ;)
ik draag als ik rug train vaak een riem,
bijv: Death lift, Pully en de Bent over barbell row.

je kan maar beter een blessure voorkomen dan dat jij stax last heb van je rug en wat maakt jou het uit of het patserig staat het is een sportschool ;)

Nou suc6 ik hoor nog wel van je denk toekomstige bodybuilder ;)

M.v.g. tim

btw - zon foto die ik heb als avatar dat is pas patserig maarjah het is ook een BB forum ;)
 
Ik gebruik alleen een riem bij Barbell Curls.
 
Oke, dat is duidelijk niet noodzakelijk maar wel handig. En nu even over mijn vader:p. Is het verstandig om op je 53e nog te gaan deadliften als je het ervoor nooit gedaan hebt?
 
Heyy man,

Ik ben zelf ook 16 en i dont give a **** what people think ;)
ik draag als ik rug train vaak een riem,
bijv: Death lift, Pully en de Bent over barbell row.

je kan maar beter een blessure voorkomen dan dat jij stax last heb van je rug en wat maakt jou het uit of het patserig staat het is een sportschool ;)

Nou suc6 ik hoor nog wel van je denk toekomstige bodybuilder ;)

M.v.g. tim

btw - zon foto die ik heb als avatar dat is pas patserig maarjah het is ook een BB forum ;)

dus jij vind bodybuilders patserig?:mad:
 
Oke, dat is duidelijk niet noodzakelijk maar wel handig. En nu even over mijn vader:p. Is het verstandig om op je 53e nog te gaan deadliften als je het ervoor nooit gedaan hebt?

Verstandig verstandig :rolleyes: geen idee maar als je gewoon licht begint mischien wel met helemaal niks en je gaat eerst proberen de techniek onder controle te krijgen en daarna steeds zwaarder opbouwen kan het toch geen kwaat je moet alleen niet meteen hoppa 80 killo deraan hangen en denken dat doe ik wel ff ;)

Suc6
 
Heyy man,

Ik ben zelf ook 16 en i dont give a **** what people think
ik draag als ik rug train vaak een riem,
bijv: Death lift, Pully en de Bent over barbell row.
deadlift:mad:

ot: ik gebruik nooit een riem
 
Zo'n riem is er alleen maar voor om je rug te beschermen als je écht loeizwaar gaat (zó zwaar dat het wel verstandig is om een riem te dragen. Natuurlijk dus niet als je maar 120 kg of zo deadlift). Dit komt omdat zo'n riem het werk van sommige stabilisatiespieren overneemt. Dus daarom zou ik geen riem dragen als je een complete ontwikkeling wilt van je spieren.

En die onzin dat je je rug verdoet met deadlift en zo..... tja, alleen met een verkeerde techniek klopt dat. Maar met de goede techniek versterk je alleen maar je rug. Da's natuurlijk ook een van de doelen van de deadlift.

Ik blijf dat echt gewoon zo gruwelijk irritant vinden, mensen die eigenlijk alleen maar lullen over blessures en zo i.p.v. dat zo'n oefening je helpt sterker te worden (wat natuurlijk ook heel voor de hand ligt).
 
Heyy man,

Ik ben zelf ook 16 en i dont give a **** what people think ;)
ik draag als ik rug train vaak een riem,
bijv: Death lift, Pully en de Bent over barbell row.

je kan maar beter een blessure voorkomen dan dat jij stax last heb van je rug en wat maakt jou het uit of het patserig staat het is een sportschool ;)

Nou suc6 ik hoor nog wel van je denk toekomstige bodybuilder ;)

M.v.g. tim

btw - zon foto die ik heb als avatar dat is pas patserig maarjah het is ook een BB forum ;)

zon riem voorkomt een blessure juist niet! Als je die altijd draagt zoals je zegt, dan zal je zelf nooit een sterke core ontwikkelen. Een sterke core is echt een must, wil je geen blessures krijgen door zwaar te deadliften bijvoorbeeld.
ik zou pesoonlijke alleen die riem gebruiken als je echt gaat toppen..
beter zo lang mogelijk zonder.

gebruik er zelf geen overigens.
 
zon riem voorkomt een blessure juist niet! Als je die altijd draagt zoals je zegt, dan zal je zelf nooit een sterke core ontwikkelen. Een sterke core is echt een must, wil je geen blessures krijgen door zwaar te deadliften bijvoorbeeld.
ik zou pesoonlijke alleen die riem gebruiken als je echt gaat toppen..
beter zo lang mogelijk zonder.

gebruik er zelf geen overigens.

ik denk ook niet dat jij een riem nodig hebt met die gewichten die je gebruikt:D
 
nergens voor nodig
je core versterken op deze manier zorgt alleen maar dat je em neglect
 
Riem is alleen nodig als je rug de terughoudende factor is bij je deadlift en daardoor niet meer kan liften en je wilt toch echt hoger..... Dus eigenlijk is het beetje cheaten maar ja, je kan hem gerust dragen ;) Maar als je pas net begint is het als je het mij vraagt nog lang niet nodig
 
Riem is alleen nodig als je rug de terughoudende factor is bij je deadlift en daardoor niet meer kan liften en je wilt toch echt hoger..... Dus eigenlijk is het beetje cheaten maar ja, je kan hem gerust dragen ;) Maar als je pas net begint is het als je het mij vraagt nog lang niet nodig

ik vind dat als je verder bent dat je het ook gewoon niet moet doen
zeg je draagt riem omdat je het anders niet kan tillen, je kan het dus gewoon niet. je core is dan zwakker en dan ga je riem gebruiken. train dan gewoon je core beter

voor toppen ander verhaal
 
Back
Naar boven