Fitness Seller

Riggard's Doggcrap log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

riggard

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
9.246
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
hallo,

omdat mijn andere log wat onoverzichtelijk werd met de vele verschillende trainingen heb ik besloten dit topic te openen.
ik train januari 2 jaar, waarvan ong een half jaar serieus.
mijn stats zijn op het moment:
188cm
89.3 kilo
+/- 10% bf

ik woog aan het eind van de zomervakantie nog 75 kilo, met een laag vet% dus ik ben opzich zeer tevreden met de vooruitgangen, ik zit op het moment in de bulk en wil doorbulken tot ongeveer 95 kilo'tjes.

ik train volgens de doggcrap principes (al stretch ik niet altijd :o ) en vind dit best een lekkere methode.

mijn schema:
A1
bench press (11-15 rp)
machine shoulder press (11-20 rp)
triceps pushdowns (11-20 rp)
pulldown machine (11-15 rp)
seated rows (6-9 rp) + (9-12 rp) SS

A2

dumbbell incline bp (11-15 rp)
upright row (11-20 rp)
skull crusher reverse grip (11-20 rp)
pull up shoulder width grip (11-15 rp)
bent over row (6-9 rp) + (9-12 rp) SS

A3
dumbbell bench press (11-15 rp)
bb shoulder press (11-20 rp)
close grip benchpress (11-20 rp)
weighted pull up small grip (11-15 rp)
deadlift (6-9 rp) + (9-12 rp) SS

B1
bb preacher curl (11-20 rp)
bb wrist curl (10-20 rp) SS
1 leg calf raise (10-12 rp) SS
good morning (15-25 rp)
bb hack squat (6-10 rp) 3-5 min (20 rp) SS
sit up

B2

bb curl (11-20 rp)
hammer curl (10-20 rp) SS
calf raise machine (10-12 rp) SS
seated leg curls (15-25 rp)
leg press (6-10 rp) 3-5 min rest (20 rp) SS
sit up leg machine

B3
bb curl wide grip (11-20 rp)
dumbbell wrist curl palms down (10-20 rp) SS
standing calf raise (10-12 rp)
romanian deadlift (15-25 rp)
full squat (6-10 rp) 3-5 min rest (20 rp) SS
sit up leg curl

inmiddels ben ik zo'n 2 weken bezig en moet ik vanavond voor het eerst gaan verzwaren, kheb er erg veel zin in en hoop dat het gaat lukken.
ik streef ernaar jullie op de hoogte te houden van elke training en elke maandag mijn gewicht en vooruitgangen te posten.

Mvgr Richard
 
suc6 ermee:)
 
1st!


succes :thumb:
 
veel succes met deze trainings methode, ik zal je progressie in de gaten houden...
 
suc6 ik denk dat ik deze methode ook ooit eens wil proberen;)
 
zo, m'n training zit achter de rug, benchpress helaas niet verbeterd, die moet er dus uit. ik kreeg vandaag ook te horen welke nieuwe spullen er zouden komen in m'n gym, komt veel hammer strength spul wat wel relaxed is, maar helaas weinig voor je benen, magoed dat zal tegenwoordig wel zo horen bij een "krachthonk" in een health centre...

iig mijn training:
A1
bench press (11-15 rp) - 8,3,2*75 (8,3,2*75) gaat eruit voor incline machine press, of incline flyes, moet ik ff kijken.
machine shoulder press (11-20 rp) - 6,3,2*47.5 (7,5,3*45)
triceps pushdowns (11-20 rp) - 8,6,2*55 (9,5,5*50)
pulldown machine (11-15 rp) - 10,5,3*102.5 (9,6,4*97.5) oefening is wel wat lichter door katrollen, was ook fullstack, deze oefening word dus ook vervangen.
seated rows (6-9 rp) + (9-12 rp) SS 8*70, 11*65 (9*65)

al met al een best lekkere training, maar ik baalde stevig van die benchpress, magoed ik deed em ook al een hele lange voor dc, dus tijd voor wat nieuws.

kheb weer zin in de volgende training, hopelijk kan ik daarbij alles verbeteren.
 
zo, m'n training zit achter de rug, benchpress helaas niet verbeterd, die moet er dus uit. ik kreeg vandaag ook te horen welke nieuwe spullen er zouden komen in m'n gym, komt veel hammer strength spul wat wel relaxed is, maar helaas weinig voor je benen, magoed dat zal tegenwoordig wel zo horen bij een "krachthonk" in een health centre...

iig mijn training:
A1
bench press (11-15 rp) - 8,3,2*75 (8,3,2*75) gaat eruit voor incline machine press, of incline flyes, moet ik ff kijken.
machine shoulder press (11-20 rp) - 6,3,2*47.5 (7,5,3*45)
triceps pushdowns (11-20 rp) - 8,6,2*55 (9,5,5*50)
pulldown machine (11-15 rp) - 10,5,3*102.5 (9,6,4*97.5) oefening is wel wat lichter door katrollen, was ook fullstack, deze oefening word dus ook vervangen.
seated rows (6-9 rp) + (9-12 rp) SS 8*70, 11*65 (9*65)

al met al een best lekkere training, maar ik baalde stevig van die benchpress, magoed ik deed em ook al een hele lange voor dc, dus tijd voor wat nieuws.

kheb weer zin in de volgende training, hopelijk kan ik daarbij alles verbeteren.

Voor je bouw heb je geen slechte bench. Ik denk wel dat je er meer uit kunt halen. Hetzelfde geldt voor mij. Kijk wat je zwakke punt is met benchen en train op explosieve kracht. Dat heeft mij geholpen om 85 kg makkelijk weg te kunnen drukken. Binnenkort ga ik werken naar kracht sets van 90 kg. Probeer het eens zou ik zeggen.
 
Voor je bouw heb je geen slechte bench. Ik denk wel dat je er meer uit kunt halen. Hetzelfde geldt voor mij. Kijk wat je zwakke punt is met benchen en train op explosieve kracht. Dat heeft mij geholpen om 85 kg makkelijk weg te kunnen drukken. Binnenkort ga ik werken naar kracht sets van 90 kg. Probeer het eens zou ik zeggen.
zwakke punt is ong 20cm boven de borst, wss ligt het aan m'n tri's, die lopen imo zowieso wat achter, maar daar ben ik nu hard mee aan de slag gegaan.

maar met doggcrap moet je als je niet meer kunt verzwaren in een oefening een andere oefening kiezen, dus ik volg het schema gewoon en kijk later wel weer eens naar de benchpress of een variant.

ik voel me vandaag trouwens echt gaar, dikke spierpijn in m'n hele borst, gigantische spierpijn op de voorste kop van m'n triceps en wat minder op de rest van m'n triceps, lats doen pijn, goed te merken dat ik getraind heb :D
 
Laatst bewerkt:
gister heb ik weer getraind, het was tijd voor training
B1
bb preacher curl (11-20 rp) 9,3,2/14*40kg (10,6,4 - 20*37kg)
bb wrist curl (10-20 rp) SS 15*35kg (13*35kg)
1 leg standing calf raise (10-12 rp) SS 10*37.5kg (11*35kg)
good morning (15-25 rp) 10,6,4/20*60kg (12,7,7/26*54kg)
bb hack squat (6-10 rp) 3-5 min (20 rp) SS 8*88, 20*60 (9*85,15*60)

ging lekker, daarna te wokken en nogal een rare nacht en vandaag een rare dag gehad kwa tijdstippen en eten, magoed het was het dubbel en dwars waard, ik weeg mezelf morgen of dinsdag weer.
 
Toch wel weer DC? Dacht dat je na twijfelen voor een tweede maal HST had gekozen?
 
Toch wel weer DC? Dacht dat je na twijfelen voor een tweede maal HST had gekozen?
vond hst ubersaai en kreeg ruzie met m'n ouders omdat ik nooit meer naar de sportschool ging (deed hst altijd thuis) dus toen heb ik voor doggcrap gekozen, ik ga nu 2x per 2 weken in de sportschool trainen.
 
Gast stretchen is 1 van de belangrijkste onderdelen van DC, dus doe die ook en Good Morning, kuiten en hack squat geen RP, maar straight sets!

Enne succes!
 
kreeg ruzie met m'n ouders omdat ik nooit meer naar de sportschool ging

hmmm.... zit dan ook niet altijd thuis te zitten... je ouders willen ook wel eens "kontebonke".
 
Gast stretchen is 1 van de belangrijkste onderdelen van DC, dus doe die ook en Good Morning, kuiten en hack squat geen RP, maar straight sets!

Enne succes!
stretches doe ik inmiddels ook, voor elke spiergroep, sommige stretches gebruik ik van dc andere stretches pak ik van www.erxrx.com ofzo, want ik kon niet voor elke spiergroep stretches vinden die hij aanraad en sommige stretches voel ik wat beter.

kuiten en hack squat doe ik straight sets (vandaar SS erachter) maar ik wist niet dat good mornings ook met straight sets moesten, ik neem aan dat dit ook voor stiff legged deads en leg curls geld?
 
stretches doe ik inmiddels ook, voor elke spiergroep, sommige stretches gebruik ik van dc andere stretches pak ik van www.erxrx.com ofzo, want ik kon niet voor elke spiergroep stretches vinden die hij aanraad en sommige stretches voel ik wat beter.

kuiten en hack squat doe ik straight sets (vandaar SS erachter) maar ik wist niet dat good mornings ook met straight sets moesten, ik neem aan dat dit ook voor stiff legged deads en leg curls geld?

Leg curls is 15-30RP. Good mornings/deadlift/sldl/squatten/BORs/rows etc allemaal straight sets, maar dit wist je natuurlijk als je de sticky op de intensemuscle site goed had doorgelezen. :thumb:

Bij je kuiten en hack squat stond toch echt RP erachter overigens. ;)
 
Leg curls is 15-30RP. Good mornings/deadlift/sldl/squatten/BORs/rows etc allemaal straight sets, maar dit wist je natuurlijk als je de sticky op de intensemuscle site goed had doorgelezen. :thumb:

Bij je kuiten en hack squat stond toch echt RP erachter overigens. ;)
wist niet dat rp voor rest pause stond eigenlijk :o maar ik doe ze dus gewoon straight setted, eigenlijk heb ik dit schema eens opgesteld toen ik me helemaal heb ingelezen en later nog wat aangepast, ik denk dat daardoor de rep ranges dus ook veranderd zijn.

ik zal het meteen ff in orde maken, bedankt voor je tip!
 
Back
Naar boven