AndroidHealthClinic

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld? (1 bezoeker)

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?


  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

handgeschakeld ftw
 
lol smurfje, hoeveel enquetes heb je eigenlijk al georganiseerd hier op dbb.
 
Handgeschakeld ...
Automatisch is voor opaaas ....
 
lol smurfje, hoeveel enquetes heb je eigenlijk al georganiseerd hier op dbb.

Wrs meer dan 100, kan mijn topics niet meer allemaal terugvinden want alleen de laatste 250 topics worden gevonden door de search :')
 
Nooit gereden met automatisch, lijkt me niks.
 
Automaat is voor vrouwen en opa's.

Altijd schakelbak gehad.
 
handgeschakeld.

Had liever een automaat :trollface:
 
Nooit gereden met automatisch, lijkt me niks.

Ik heb allebei gedaan, automaat is gewoon wat wennen, je hebt gewoon het schakel gedeeldte niet heel simpel. Je krijgt daar door wel een slecht snelheids besef
 
Automaat :P Smart ForTwo, van m'n ouders en ik heb gebruiksrechten omdat ieder al een auto had :o

heb liever een automaat voor file's / stadrijden / cruisen en handgeschakeld voor sportieve / stukje-rijden ritjes :D
 
handgeschakeld, maar in het verleden heb ik ook een automaat gereden.
als ik een grote bak zou rijden kies ik zeker voor een automaat!
 
Een lekkere dikke Scorpio met natuurlijk een automaat.;):)
 
This sucks :D

Als daily driver: een dikke turbogeblazen cruiser (mag zelfs een diesel zijn). Heel handig om chill mee te rijden, en in ons druk k*tlandje kan je niet beter hebben.

Als weekend/toycar: sowieso manueel.


@ Big T: ik ben, als autoliefhebber, altijd anti-automaat geweest. Maar tegenwoordig zijn er ECHT goeie automaten, en dan vooral bij BMW.
740d oa heeft een heerlijk zachte automaat, reageert vrij traag maar is super vloeiend en zorgt voor het perfecte comfort. Bij bv 335d etc zit je met een automaat die razendsnel schakelt, altijd op de momenten wanneer je het zelf wilt, niemand met een manuele zal je voor zijn (en uiteraard kan je nog zelf de versnellingen kiezen dmv flippers aan het stuur, of even tikken tegen de pook).
 
Handgeschakeld. Automaat is voor gays.
 
Handmatig, automatisch is voor janetten :p
Nee, automatisch neemt toch volledig het plezier van autorijden weg.
 
OT dan maar: ik rij 90% van de tijd manueel.

Maar zoals ik al zei, als ik binnen enkele jaren +35 000km per jaar doe ga ik sowieso voor een dikke automaat, daar is niets opa-achtig aan, we leven in 2011, ga eens wat dingen testen zou ik zeggen ;)

Maar toegegeven, ik zou niet kunnen leven zonder nog een manuele atmo benzine er naast te hebben.
 
ik moet enkel nog een automaat. Iemand die zijn mannelijkheid moet bewijzen met de soort transmissie van zijn auto(of zijn auto in het algemeen) is een meeloper. Ironisch genoeg is het net wijvenlogica en marketingpropaganda van de europese producenten.

Automaat veel veiliger en makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Veiliger zou ik niet zeggen...
In bepaalde situaties (sneeuw, aquaplaning,...) kan het nodig zijn om exact je vermogen dat je aan de grond zet te doseren, of eventueel ontkoppelen, terugschakelen, opschakelen,...

Met een automaat zit je zo goed als vast in een versnelling, dit kan irritante situaties opleveren.
Maar voor 90% van de bevolking, die niet overweg kan met een auto, is het misschien wel veiliger ja.
 
Back
Naar boven