Fitness Seller

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld? (1 bezoeker)

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?


  • Totaal stemmers
    137

Bezoekers in dit topic

Veiliger zou ik niet zeggen...
In bepaalde situaties (sneeuw, aquaplaning,...) kan het nodig zijn om exact je vermogen dat je aan de grond zet te doseren, of eventueel ontkoppelen, terugschakelen, opschakelen,...

Met een automaat zit je zo goed als vast in een versnelling, dit kan irritante situaties opleveren.
Maar voor 90% van de bevolking, die niet overweg kan met een auto, is het misschien wel veiliger ja.

Als je het gaspedaal vol intrapt, schakelt de automaat terug naar een lagere versnelling (meer toeren dus). Dat was in ieder geval het geval bij de volvo waar ik in heb gereden.
 
Ik weet hoe een automaat werkt... :o

Maar het gas vol intrappen is misschien niet zo heel interessant in de sneeuw.
 
Handgeschakeld, automatisch vind ik alleen voor grote auto's, in een lange Mercedes ga je niet schakelen.
 
Iemand die zijn mannelijkheid moet bewijzen met de soort transmissie van zijn auto(of zijn auto in het algemeen) is een meeloper.

+++

Handgeschakeld btw, heb er wel maar 4.
 
Ik rij handgeschakeld maar zou wel automaat willen ;)
 
ik moet enkel nog een automaat. Iemand die zijn mannelijkheid moet bewijzen met de soort transmissie van zijn auto(of zijn auto in het algemeen) is een meeloper. Ironisch genoeg is het net wijvenlogica en marketingpropaganda van de europese producenten.

Automaat veel veiliger en makkelijker.

precies, alles moet toch automatisch waarom dan het schakelen niet? Hebben jullie ook liever slingers dan elec. ramen?
Een verademing automaat, helemaal in nl.
 
Ik rij in een automaat omdat ik de auto van mijn opa heb overgenomen.

Een cvt zelfs(volvo 440)
 
Automaat. "Sportief" zal me een worst wezen verder, ben toch geen coureur ofzo dus zal er toch niet zoveel uit halen. Nieuwe automaatbakken zijn trouwens sneller ook :trollface:
Eens automaat gereden, meteen verkocht. Rijdt gewoon heerlijk.
 
Automaat. "Sportief" zal me een worst wezen verder, ben toch geen coureur ofzo dus zal er toch niet zoveel uit halen. Nieuwe automaatbakken zijn trouwens sneller ook :trollface:
Eens automaat gereden, meteen verkocht. Rijdt gewoon heerlijk.

Kost ook wat meer benzine als ik het goed begrepen heb toch?

Misschien dat mijn volgende auto ook een automaat wordt, maar ik vind automaat gewoon meer bij sleeën passen :D
 
Kost ook wat meer benzine als ik het goed begrepen heb toch?

Misschien dat mijn volgende auto ook een automaat wordt, maar ik vind automaat gewoon meer bij sleeën passen :D

Tja, het zuipt ietsjes meer, laten we zeggen ipv 1 op 10 rijd je 1 op 9. Soms kan het ook k*t uitvallen qua wegenbelasting. Neem je een BMW E34 525 schakel of automaat, die automaat is 25 kilo zwaarder zit je net weer een treetje hoger.
Kleine autootjes kan je beter schakel hebben, al moet ik zeggen dat mijn vader ooit een Civic automaat had uit 1990 ofzo, ding was zuinig en vrij pittig. Wat voor motor er in zat weet ik niet, zou 1.3 moeten zijn maar dat ding reed 190 met 4 man er in en trok vrij hard op. Kon je echt niet tegenop schakelen.
 
handgeschakeld natuurlijk
automaat is voor oude mensen en past niet op mijn sportcar
 
Automaat. Heb altijd handgeschakeld gereden maar mijn huidige kar (Benz) is met 6 cylinder bijna niet handgeschakeld (gebruikt) te krijgen. In het begin vond ik het jammer nu wel relaxed. Kan lekker in de stad achter het stuur eten, hoef niet te schakelen bij afremmen.

Nu ik eenmaal automaat gewend ben wil ik niet meer terug. Is alleen wel lastig als ik nu af en toe schakel rijd vergeet ik nog wel eens koppeling in te trappen bij het stoplicht als ik bijna stil sta.
 
Tja, het zuipt ietsjes meer, laten we zeggen ipv 1 op 10 rijd je 1 op 9. Soms kan het ook k*t uitvallen qua wegenbelasting. Neem je een BMW E34 525 schakel of automaat, die automaat is 25 kilo zwaarder zit je net weer een treetje hoger.
Kleine autootjes kan je beter schakel hebben, al moet ik zeggen dat mijn vader ooit een Civic automaat had uit 1990 ofzo, ding was zuinig en vrij pittig. Wat voor motor er in zat weet ik niet, zou 1.3 moeten zijn maar dat ding reed 190 met 4 man er in en trok vrij hard op. Kon je echt niet tegenop schakelen.

Daarom zeg ik.

Klein/gemiddeld: Schakel
Groot: Automaat.

Hoewel ik voor BMW 3 series ook nog wel een schakel prefereer.
 
Veiliger zou ik niet zeggen...
In bepaalde situaties (sneeuw, aquaplaning,...) kan het nodig zijn om exact je vermogen dat je aan de grond zet te doseren, of eventueel ontkoppelen, terugschakelen, opschakelen,...

Met een automaat zit je zo goed als vast in een versnelling, dit kan irritante situaties opleveren.
Maar voor 90% van de bevolking, die niet overweg kan met een auto, is het misschien wel veiliger ja.

lol je hebt ook stand P R N D 3 2 1. Is gewoon smoes omdat je geen automaat kan aanschaffe:p
 
lol je hebt ook stand P R N D 3 2 1. Is gewoon smoes omdat je geen automaat kan aanschaffe:p

Waarom zou je geen automaat kunnen aanschaffen? Je hebt ook automaatjes van 800 euro hoor :p
 
met de hand

schakelen is wel chill behalve als je file moet rijden is automaat wel nice denk ik
 
Waarom zou je geen automaat kunnen aanschaffen? Je hebt ook automaatjes van 800 euro hoor :p

hahahahah ga niet in zo een smurfen bak rijden.
Schakel is en blijf irritant denk na als je in een file zit zo een uur of 2?
na het rit heb je een verlamde linker been..
En automaat is meet comfort chill thats it afentoe gek doen met de Flippers.
 
Back
Naar boven