XXL Nutrition

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?

Rij jij met een automatische versnellingsbak of handgeschakeld?

• Totaal stemmers
    137

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

Butcher19

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 sep 2006
Waardering
17
Lengte
1m65
Massa
70kg
Veiliger zou ik niet zeggen...
In bepaalde situaties (sneeuw, aquaplaning,...) kan het nodig zijn om exact je vermogen dat je aan de grond zet te doseren, of eventueel ontkoppelen, terugschakelen, opschakelen,...

Met een automaat zit je zo goed als vast in een versnelling, dit kan irritante situaties opleveren.
Maar voor 90% van de bevolking, die niet overweg kan met een auto, is het misschien wel veiliger ja.
Als je het gaspedaal vol intrapt, schakelt de automaat terug naar een lagere versnelling (meer toeren dus). Dat was in ieder geval het geval bij de volvo waar ik in heb gereden.

jumperke1tje

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2007
Waardering
306
Lengte
1m79
Ik weet hoe een automaat werkt... :o

Maar het gas vol intrappen is misschien niet zo heel interessant in de sneeuw.

Realist

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
19 jun 2005
Waardering
842
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Handgeschakeld, automatisch vind ik alleen voor grote auto's, in een lange Mercedes ga je niet schakelen.

Corleoné

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 mei 2004
Waardering
899
Lengte
1m77
Massa
85kg
Iemand die zijn mannelijkheid moet bewijzen met de soort transmissie van zijn auto(of zijn auto in het algemeen) is een meeloper.
+++

Handgeschakeld btw, heb er wel maar 4.

mso

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
20 feb 2007
Waardering
4
Ik rij handgeschakeld maar zou wel automaat willen ;)

Kieft

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Waardering
3.042
ik moet enkel nog een automaat. Iemand die zijn mannelijkheid moet bewijzen met de soort transmissie van zijn auto(of zijn auto in het algemeen) is een meeloper. Ironisch genoeg is het net wijvenlogica en marketingpropaganda van de europese producenten.

Automaat veel veiliger en makkelijker.
precies, alles moet toch automatisch waarom dan het schakelen niet? Hebben jullie ook liever slingers dan elec. ramen?
Een verademing automaat, helemaal in nl.

Bosshogg

Huge Freak
Lid geworden
17 okt 2009
Waardering
1.164
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Ik rij in een automaat omdat ik de auto van mijn opa heb overgenomen.

Een cvt zelfs(volvo 440)

Nosferatu010

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 sep 2006
Waardering
107
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Automaat. "Sportief" zal me een worst wezen verder, ben toch geen coureur ofzo dus zal er toch niet zoveel uit halen. Nieuwe automaatbakken zijn trouwens sneller ook :trollface:
Eens automaat gereden, meteen verkocht. Rijdt gewoon heerlijk.

Realist

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
19 jun 2005
Waardering
842
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Automaat. "Sportief" zal me een worst wezen verder, ben toch geen coureur ofzo dus zal er toch niet zoveel uit halen. Nieuwe automaatbakken zijn trouwens sneller ook :trollface:
Eens automaat gereden, meteen verkocht. Rijdt gewoon heerlijk.
Kost ook wat meer benzine als ik het goed begrepen heb toch?

Misschien dat mijn volgende auto ook een automaat wordt, maar ik vind automaat gewoon meer bij sleeën passen :D

Nosferatu010

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 sep 2006
Waardering
107
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Kost ook wat meer benzine als ik het goed begrepen heb toch?

Misschien dat mijn volgende auto ook een automaat wordt, maar ik vind automaat gewoon meer bij sleeën passen :D
Tja, het zuipt ietsjes meer, laten we zeggen ipv 1 op 10 rijd je 1 op 9. Soms kan het ook k*t uitvallen qua wegenbelasting. Neem je een BMW E34 525 schakel of automaat, die automaat is 25 kilo zwaarder zit je net weer een treetje hoger.
Kleine autootjes kan je beter schakel hebben, al moet ik zeggen dat mijn vader ooit een Civic automaat had uit 1990 ofzo, ding was zuinig en vrij pittig. Wat voor motor er in zat weet ik niet, zou 1.3 moeten zijn maar dat ding reed 190 met 4 man er in en trok vrij hard op. Kon je echt niet tegenop schakelen.

free

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 jun 2010
Waardering
168
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
handgeschakeld natuurlijk
automaat is voor oude mensen en past niet op mijn sportcar

Henkbiceps

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Waardering
19
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Automaat. Heb altijd handgeschakeld gereden maar mijn huidige kar (Benz) is met 6 cylinder bijna niet handgeschakeld (gebruikt) te krijgen. In het begin vond ik het jammer nu wel relaxed. Kan lekker in de stad achter het stuur eten, hoef niet te schakelen bij afremmen.

Nu ik eenmaal automaat gewend ben wil ik niet meer terug. Is alleen wel lastig als ik nu af en toe schakel rijd vergeet ik nog wel eens koppeling in te trappen bij het stoplicht als ik bijna stil sta.

Realist

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
19 jun 2005
Waardering
842
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Tja, het zuipt ietsjes meer, laten we zeggen ipv 1 op 10 rijd je 1 op 9. Soms kan het ook k*t uitvallen qua wegenbelasting. Neem je een BMW E34 525 schakel of automaat, die automaat is 25 kilo zwaarder zit je net weer een treetje hoger.
Kleine autootjes kan je beter schakel hebben, al moet ik zeggen dat mijn vader ooit een Civic automaat had uit 1990 ofzo, ding was zuinig en vrij pittig. Wat voor motor er in zat weet ik niet, zou 1.3 moeten zijn maar dat ding reed 190 met 4 man er in en trok vrij hard op. Kon je echt niet tegenop schakelen.
Daarom zeg ik.

Klein/gemiddeld: Schakel
Groot: Automaat.

Hoewel ik voor BMW 3 series ook nog wel een schakel prefereer.

motivation

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 sep 2008
Waardering
20
Lengte
1m51
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Veiliger zou ik niet zeggen...
In bepaalde situaties (sneeuw, aquaplaning,...) kan het nodig zijn om exact je vermogen dat je aan de grond zet te doseren, of eventueel ontkoppelen, terugschakelen, opschakelen,...

Met een automaat zit je zo goed als vast in een versnelling, dit kan irritante situaties opleveren.
Maar voor 90% van de bevolking, die niet overweg kan met een auto, is het misschien wel veiliger ja.
lol je hebt ook stand P R N D 3 2 1. Is gewoon smoes omdat je geen automaat kan aanschaffe:p

Realist

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
19 jun 2005
Waardering
842
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
lol je hebt ook stand P R N D 3 2 1. Is gewoon smoes omdat je geen automaat kan aanschaffe:p
Waarom zou je geen automaat kunnen aanschaffen? Je hebt ook automaatjes van 800 euro hoor :p

Stam

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 aug 2010
Waardering
136
Lengte
1m95
Massa
82kg
met de hand

schakelen is wel chill behalve als je file moet rijden is automaat wel nice denk ik

motivation

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
8 sep 2008
Waardering
20
Lengte
1m51
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Waarom zou je geen automaat kunnen aanschaffen? Je hebt ook automaatjes van 800 euro hoor :p
hahahahah ga niet in zo een smurfen bak rijden.
Schakel is en blijf irritant denk na als je in een file zit zo een uur of 2?
na het rit heb je een verlamde linker been..
En automaat is meet comfort chill thats it afentoe gek doen met de Flippers.

Bovenaan