De draad bleek interessanter dan gedacht.
Theorie had ik altijd zonder moeite, maar over het praktijkexamen heb ik tussen 6 en 8 keer gedaan: onzeker typje hè en net als wateengedoe kan ik slecht afstanden schatten (ik kijk een beetje scheel dus dat is wat lastig dan).
Ik heb sindsdien nooit een auto willen hebben (is me 2x aangeboden) maar om mijn lijf niet uit te laten dijen en mijn portemonnee niet te veel af laten slanken heb ik dat niet geaccepteerd.
Wel heb ik een keer 4 weken een jeep gereden dwars door de VS. Lange dagen gemaakt op mijn gemakje gereden, regelmatig afstanden van 800 tot 1000 km op een dag gereden.
Een dag in Noord Dakota of zo, een compleet lege staat in ieder geval, probeerde ik de maximum snelheid, rond 180 km/uur geloof ik.. de volgende dag werd ik geflitst: forse boete

De maximum snelheid daar van 88 km/uur was wel heel relaxt, net als de cruise control.
Op een na laatste keer dat ik auto reed was 10 augustus 1999 met de zonsverduistering.. heeft me een KAPITAAL gekost: 1100 km in 2 dagen heen en weer naar Noord-Frankrijk waar wateengedoe al was neergestreken, bleek 700 km meer dan toegestaan.. kassa!!! En een teringpijn in mijn knie van het verkrampte zitten (geen cruise control

)
Laatste keer was vorig jaar: heen en weer naar NO Groningen, om mijn nieuwe racefiets op te halen: ook zo'n 400 km denk ik..
Ik ga binnenkort naar de VS en weet nog niet precies of ik een auto zal huren of gewoon met de trein zal gaan, waarschijnlijk het laatste, evt. liften
Espi, die in São Paulo even haar hart vasthield, maar weldra wende aan de gewoonte daar om zowel links als rechts in te halen... fietste angstvallig zodanig dat niemand me rechts zou inhalen.. viel eigenlijk 100% mee daar. Miami viel tegen, nog nooit zulke asociale autorijders meegemaakt.. Voor de rest zijn de meeste grote steden goed te doorkruisen op de fiets, beter dan met de auto vermoed ik... SF was wel lachen met die giga-steile heuvels toen.. (rond 20% en meer).