Fitness Seller

Rijst en kip hoe nemen jullie het mee/ eten jullie het? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Zit er toch over te denken om mijn brood met tonijn in te ruilen voor rijst met kip.
Nu heb ik vorig jaar al eens eenzelfde poging gedaan.
Had toen alles klaargemaakt, rijst groenten,kip,kruiden bij mekaar.
En dit in thermosflessen gedaan zodat het warm blijft.
Maar toen ik sóchtends ging eten was het helemaal niet meer te vreten!!
Het stonk verschrikkelijk en volgens mij was het gewoon door de warmte in de fles gaan rotten :eek:
Dus dat werkt niet.
Maar hoe doen jullie dat nou?
Eten jullie het koud?
Opwarmen is geen optie voor mij, geen magnetron in de buurt.
Ben benieuwd.
 
Ik neem voor mijn maaltijd die ik mee naar het werk neem altijd pasta. Dit is lekkerder om koud te eten. Ik varieer dan altijd met kip/bief/tonijn uit blik/en zalm.
ik kook altijd 100gr pasta laat het afkoelen en doe daar 1 van boventaande ingrediënten in samen met gesipperde rode ui en paprika, op smaak brengen met peper en zout, ketchup en een KLEIN beetje yoghurt mayonaise.

Na het trainen neem ik altijd rijst met wokgroenten en weer 1 van boventaande ingrdiënten.

Misschien is dit een oplossing...!?
 
ik maak de rijst van te voren klaar, laat die afkoelen(niet in de koelkast!) en met de kip idem. je moet het niet na het bereiden ind e koelkast zetten in elk geval.
En later gewoon koud door elkaar mengen en eten maar! is goed te doen als je het mij vraagt!
 
gewoon opeten die handel :-)))))
het is voor een goed doel,hihihi
 
Kip, rijst en paar eieren in tuberware pot mengen met klein beetje mayonaise :)

Pasta gaat idd vlugger om koud weg te werken dan rijst
 
hmmm, die pasta lijkt me wel een goed idee, maar ik heb nog nooit losse pasta gekocht. welke merken/soorten raden jullie aan voor iemand in de bulk?
 
Mee nemen in lege kwark bakjes...
 
Oke deze jongen gaat morgen ff tupperware containers halen :D
Maar gewoon koud dus, leek me niet zo lekker maar als jullie het doen, wie ben ik dan om het niet te doen?
Trouwens goede tip van die pasta, al is rijst volgens mij beter (hoger Gi), dan maar een knauw extra geven.
Wazzup :thumbs: goede links !!
 
Trouwens, als ik een grote hoeveelheid klaarmaak en invries, kan ik het dan laten ontdooien en opeten of krijg ik dan kans op voedselvergiftiging?
 
Als je invriest moet je het wel weer verwarmen!
Een ijsje is lekker met dit weer, maar neem dan gewoon een waterijsje i.p.v rijstijs :kots:

En met het weer zoals nu gelijk in de koelkast laten koelen met dit weer gaat bederf extra hard!
 
ReyMysterio zei:
Als je invriest moet je het wel weer verwarmen!
Een ijsje is lekker met dit weer, maar neem dan gewoon een waterijsje i.p.v rijstijs :kots:

En met het weer zoals nu gelijk in de koelkast laten koelen met dit weer gaat bederf extra hard!
Dat bedoelde ik dus.
Maar als ik het koud bewaar (koelkast temperatuur) hoe lang kan ik het dan goed houden?
Dan zet ik gewoon een grote schaal (lees emmer) in de koelkast en schep daar elke dag uit wat ik nodig heb.
 
Ik zou het niet invriezen man. Ik maakte het eerst elke avond voor de volgende dag. Maar daar gaat wel erg veel tijd inzitten. Dus nu kook ik de handel voor een paar dagen (bijvoorbeeld 3). Het moet nog wel een beetje te eten zijn.
Voor de bakjes zou ik je het merk Curver aanraden. Die zijn stevig, sluiten erg goed en blijven lang mooi. Je hebt ze in verschillende maten en modellen.
Als je geen magnetron hebt, zul je het inderdaad koud moeten eten. Hoewel koud, ik zie het eerder als niet opgewarmd, want je kunt het een paar uur van te voren uit de koelkast halen. Dan is het op zich wel goed te eten.

Eet smakelijk.
 
saint zei:
Ik zou het niet invriezen man. Ik maakte het eerst elke avond voor de volgende dag. Maar daar gaat wel erg veel tijd inzitten. Dus nu kook ik de handel voor een paar dagen (bijvoorbeeld 3). Het moet nog wel een beetje te eten zijn.
Voor de bakjes zou ik je het merk Curver aanraden. Die zijn stevig, sluiten erg goed en blijven lang mooi. Je hebt ze in verschillende maten en modellen.
Als je geen magnetron hebt, zul je het inderdaad koud moeten eten. Hoewel koud, ik zie het eerder als niet opgewarmd, want je kunt het een paar uur van te voren uit de koelkast halen. Dan is het op zich wel goed te eten.

Eet smakelijk.
:thumbs:
 
Justifire zei:
Dat bedoelde ik dus.
Maar als ik het koud bewaar (koelkast temperatuur) hoe lang kan ik het dan goed houden?
Dan zet ik gewoon een grote schaal (lees emmer) in de koelkast en schep daar elke dag uit wat ik nodig heb.
Met dit weer zou ik niets langer dan 1 dag bewaren. Ook in de koelkast. Gister had ik een pak houdbare melk op het aanrecht laten staan en die was aan het einde van de dag al geschift en tegen het bedorven aan.

Maak lekkere nassi met gebakken kipfilet met marinade van sambal/ketjap en ui/knoflook. Gewoon gelijk een flinke lading ineens maken. Dan je porties verdelen in van die meeneem bakjes. Dit in de vriezer. Nassi smaakt koud ook erg lekker. Savonds uit de vriezer in de koelkast en je hebt de volgende dag gewoon lekker ontdooide rijst.
 
Waarom zou je het niet invriezen?? Ik vries het altijd in. Ik kook voor 3 of 4 weken tegenlijk. Hele diepvries vol met bakjes rijst met kip, als je een bakje nodig hebt haal je hem sochtens uit de diepvries en smiddags kan je eten. Ideaal als je het mij vraagt.

Wat ook lekker is is rijst met tonijn, sla, komkommer, tomaat etc etc en dat eet je dan dus gewoon allemaal koud op. Die tonijn moet je natuurlijk niet invriezen..
 
Fyi

Justifire zei:
Trouwens goede tip van die pasta, al is rijst volgens mij beter (hoger Gi), dan maar een knauw extra geven.
*offtopic*

GI blijft alleen gehandhaafd als je het a. op een nuchtere maag eet en b. nergens anders mee samen.
 
Dani zei:
*offtopic*

GI blijft alleen gehandhaafd als je het a. op een nuchtere maag eet en b. nergens anders mee samen.
Maar mijn beste vriend Tom Venuto :D zegt dat hoe natuurlijker hoe hoger de Gi ?
Pasta is immers vermalen, of groeit het bij jullie zo aan de boom :)
 
Brutez zei:
Waarom zou je het niet invriezen?? Ik vries het altijd in. Ik kook voor 3 of 4 weken tegenlijk. Hele diepvries vol met bakjes rijst met kip, als je een bakje nodig hebt haal je hem sochtens uit de diepvries en smiddags kan je eten. Ideaal als je het mij vraagt.

Wat ook lekker is is rijst met tonijn, sla, komkommer, tomaat etc etc en dat eet je dan dus gewoon allemaal koud op. Die tonijn moet je natuurlijk niet invriezen..
Wil er lekker salade van maken http://www.tenderfeelings.be/blog/food.php/2003/07/15/p456
Maar nu dus toch wel invriezen, ontdooien en opeten?
Terwijl net werd beweerd dat als je het invriest, je het op moet warmen.
Of word ontdooien gezien als opwarmen???
 
Back
Naar boven