AndroidHealthClinic

Rijst en kip hoe nemen jullie het mee/ eten jullie het? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Waarom zou je het moeteen opwarmen?? Je moet natuurlijk wel eerst de rijst koken en de kip bakken. Dat laat je afkoelen. Daarna weeg je het af en doe je het in bakjes en vries je het in. Als je het nodig hebt haal je het een paar uur van te voren uit de diepvries. Als het ontdooit is kan je het gewoon opeten. Dan kan je er nog wat sla en rauwkost bijgooien om het wat lekkerder en gezonder te maken.
 
Brutez zei:
Waarom zou je het moeteen opwarmen?? Je moet natuurlijk wel eerst de rijst koken en de kip bakken. Dat laat je afkoelen. Daarna weeg je het af en doe je het in bakjes en vries je het in. Als je het nodig hebt haal je het een paar uur van te voren uit de diepvries. Als het ontdooit is kan je het gewoon opeten. Dan kan je er nog wat sla en rauwkost bijgooien om het wat lekkerder en gezonder te maken.
Ideaal :thumbs:
 
Justifire zei:
Maar mijn beste vriend Tom Venuto :D zegt dat hoe natuurlijker hoe hoger de Gi ?
Pasta is immers vermalen, of groeit het bij jullie zo aan de boom :)
Eh nee, meaning? Het gaat erom dat zodra jij je kip erdoorheen prakt die GI waarden omlaag denderen. Als het je te doen is om het onbewerkte aspect alla, maar die GI lijkt me een stuk minder relevant.
 
Bewaarbakjes van StainShield (Blokker) waar je voor 1 maaltijd voldoende kip en rijst in kan bewaren.

koud eten uiteraard, de magnetron heb ik zo mijn twijfels over.
 
Jordees zei:
Bewaarbakjes van StainShield (Blokker) waar je voor 1 maaltijd voldoende kip en rijst in kan bewaren.

koud eten uiteraard, de magnetron heb ik zo mijn twijfels over.

Hoezo dat?
Film van Ronnie Coleman gezien? Die vreet ook aardig wat uit de magnetron......maar denk dak wel snap wat je bedoeld! :D
 
Justifire zei:
Had toen alles klaargemaakt, rijst groenten,kip,kruiden bij mekaar.
En dit in thermosflessen gedaan zodat het warm blijft.

je maakt een grapje neem ik aan???

dump die zooi in een tupperware bak en vreet het koud. Of warm het op als je een microwave tot je beschikking hebt.
 
Brutez zei:
Waarom zou je het moeteen opwarmen?? Je moet natuurlijk wel eerst de rijst koken en de kip bakken. Dat laat je afkoelen. Daarna weeg je het af en doe je het in bakjes en vries je het in. Als je het nodig hebt haal je het een paar uur van te voren uit de diepvries. Als het ontdooit is kan je het gewoon opeten. Dan kan je er nog wat sla en rauwkost bijgooien om het wat lekkerder en gezonder te maken.


afwegen VOOR je het bereid ;)
 
Jordees zei:
Bewaarbakjes van StainShield (Blokker) waar je voor 1 maaltijd voldoende kip en rijst in kan bewaren.

koud eten uiteraard, de magnetron heb ik zo mijn twijfels over.
Yep heb net 3 setjes gehaald van StainShield.
Dan gaan de grote in de vriezer en de anderen mee om uit te eten.
Meteen een grote koelbox erbij gekocht want die ik momenteel had was echt een crime.
Half uur alles omstapelen voordat ik had wat ik wilde hebben :D
 
KaLe zei:
je maakt een grapje neem ik aan???

dump die zooi in een tupperware bak en vreet het koud. Of warm het op als je een microwave tot je beschikking hebt.
Nee geen grapje :o
Wilde het gewoon warm houden, net als soep of koffie.
Maar het gaarde dus gewoon door, omdat het niet afkoelde en was dus binnen no time verrot :kots:
 
Brutez zei:
Ja en dan?? Dan zit je daar met een soeppan met 2 kilo rijst.. en dan..?? :D

je kunt toch wel delen???

ik maak bijv. altijd mijn rijst in 4 porties. En dan schep ik op zo'n manier uit dat het gelijke porties zijn. Ditzelfde kan ook met roerbakzooi.

Maar ik doelde eerder op het feit dat je je voedingsmiddelen af moet wegen voordat je deze gaat bereiden. Want de voedingswaarden zijn onbereid. Misschien heb ik je ook wel verkeerd begrepen hoor..
 
Ik begrijp je wel broeder maar ik moet ze ervoor en erna wegen. Rijst moet je van te voren wegen en kip weer na het bakken. Daarbij komt ook nog eens dat ik geen gelijke hoeveelheden heb maar bijv smiddags wat meer rijst dan laat in de avond. Maargoed, we begrijpen elkaar denk ik wel.. :D
 
Brutez zei:
Ik begrijp je wel broeder maar ik moet ze ervoor en erna wegen. Rijst moet je van te voren wegen en kip weer na het bakken. Daarbij komt ook nog eens dat ik geen gelijke hoeveelheden heb maar bijv smiddags wat meer rijst dan laat in de avond. Maargoed, we begrijpen elkaar denk ik wel.. :D
Ik gebruik eetmeter daarvoor, kan je zowel kiezen voor rauw als gekookt of bereid, hoef je niet alles 2 keer te wegen.
 
Justifire zei:
Ik gebruik eetmeter daarvoor, kan je zowel kiezen voor rauw als gekookt of bereid, hoef je niet alles 2 keer te wegen.

Ja maar, ja maar, dat kan niet goed gaan. In de ene (goedkope) kip zit veel vocht in de andere weer heel wat minder. Dus als je het van te voren weegt kom je mooi bedrogen uit.
 
Gi

Dani zei:
Eh nee, meaning? Het gaat erom dat zodra jij je kip erdoorheen prakt die GI waarden omlaag denderen. Als het je te doen is om het onbewerkte aspect alla, maar die GI lijkt me een stuk minder relevant.





Maar wat denk je dan van GI JOE die ziet er toch ook goed uit? ???
 
roel26 zei:
Ik neem voor mijn maaltijd die ik mee naar het werk neem altijd pasta. Dit is lekkerder om koud te eten. Ik varieer dan altijd met kip/bief/tonijn uit blik/en zalm.
ik kook altijd 100gr pasta laat het afkoelen en doe daar 1 van boventaande ingrediënten in samen met gesipperde rode ui en paprika, op smaak brengen met peper en zout, ketchup en een KLEIN beetje yoghurt mayonaise.

Na het trainen neem ik altijd rijst met wokgroenten en weer 1 van boventaande ingrdiënten.

Misschien is dit een oplossing...!?

Ik heb het vanmiddag geprobeerd..en ik moet zeggen!!!HELEMAAL TOPPIEJ :lick::thumbs:
 
Goed te eten he ;) Vooral met dit warme weer!
 
Papi Chulo zei:
ik maak de rijst van te voren klaar, laat die afkoelen(niet in de koelkast!) en met de kip idem. je moet het niet na het bereiden ind e koelkast zetten in elk geval.
En later gewoon koud door elkaar mengen en eten maar! is goed te doen als je het mij vraagt!

Waarom niet in de koelkast? Ik maak m'n rijst altijd klaar en pleur het daarna gelijk in boterhamzakjes in de koelkast, smaakt perfect en zo blijft ook het vocht er in, zodat je niet van die droge bagger krijgt.

Alsk het nodig heb warm ik het op in de magnetron
 
Brutez zei:
Ja maar, ja maar, dat kan niet goed gaan. In de ene (goedkope) kip zit veel vocht in de andere weer heel wat minder. Dus als je het van te voren weegt kom je mooi bedrogen uit.

Als je het van tevoren weegt kan toch nog steeds de helft vocht wezen? of zie ik dat nou verkeerd ???

Edit: Las het verkeerd, las Nooit, ipv Mooi :P
 
Angerfist zei:
Waarom niet in de koelkast? Ik maak m'n rijst altijd klaar en pleur het daarna gelijk in boterhamzakjes in de koelkast, smaakt perfect en zo blijft ook het vocht er in, zodat je niet van die droge bagger krijgt.

Alsk het nodig heb warm ik het op in de magnetron

Van warme spullen in je koelkast kan je koelkast kapot gaan, het is er in ieder geval niet goed voor.. :)
 
Back
Naar boven