AndroidHealthClinic

Rijstebloem, wel of niet goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TomThaMan

Cool Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2009
Berichten
30
Waardering
0
Ik probeer al een tijdje een goed alternatief te vinden voor fijngemalen haver in m'n shakes. Op zich is haver prima, ware het niet dat ik er de hele dag door scheten van moet laten, nogal irritant.

Nu kwam ik op het idee fijngemalen rijst te gebruiken. Na wat zoekwerk op internet kom ik veel tegenstrijdige dingen tegen. In sommige topics lees ik dat dit niet goed kan worden verteerd, waardoor de biologische beschikbaarheid ervan flink omlaag gaat. In andere topics lees ik weer dat mensen erg te spreken zijn over bambix rijstebloem (je weet wel, babypap). Maar dit zou dan ook toch niet goed moeten zijn? Wat mij dan weer sterk lijkt gezien het aan baby's wordt gevoed. Ook heb je van bodylab de Rice and Protein maaltijdvervanger. Mij lijkt dat hier ook gewoon fijngemalen bruine rijst in verwerkt is?

Daarom de vraag: Is het nou wel of niet een goed alternatief voor haver?

Thanks.
 
Weet wel dat rijst die niet gekookt is niet/slecht te verteren is. Dat is bij sommige graansoorten ook, daarom bestaat er ook zoiets als koolhydraatarm brood voor huisvrouwen die af willen vallen.
Ff de verpakking checken of het voorbewerkt is.
 
Hoe weet je dit? En zou rijstebloem van bambix dan wel voorbewerkt zijn?
 
Prima spul zonder allergenen.
 
mn dochtertje gaat er op als een malle!!!
En mn zoontje is ook een beer geworden..... vooral die vanille is lekker!
 
Hoe weet je dit? En zou rijstebloem van bambix dan wel voorbewerkt zijn?

Onderzoeken heb ik niet.
Die rijstebloem kun je wel vanuitgaan dat die makkelijk verteerbaar is aangezien het vooral als babyvoeding gebruikt wordt.
 
Het zou zonde zijn als je er kilo's van weg vreet en er geen kloot gebeurd.

Bambix is duur, zou het dan zijn dat dit inderdaad is voorbewerkt? Liever koop ik gewoon rijstebloem bij de natuurvoedingswinkel, vele malen goedkoper.
 
Rijstebloem-poeder ga je sowieso last van je maag krijgen. Nutrix is topspul en wordt ook door vele atleten gebruikt. Goede bron van carbs.
 
Heb je het zelf ook geprobeerd? Nutrix lijkt me ook goed idd.
 
Misschien nog iemand die er iets van weet?
 
Nutrix heb ik ook in cut gebruikt.
 
neem 400 gram rijstebloem per dag gewoon van de molen en leef nogsteeds. denk dat je het dus best opneemt.
 
rijstebloem , nutrix blijft goed spul pak hem altijd havermout kan ik niet zo goed tegen
 
Nutrix heet bambix toch tegenwoordig? Prima en lekker spul vooral de vanille. Beetje duur alleen helaas.
 
Ik heb m nu van de hoogvliet, 1,20 voor 200 gram. Is 6 eu de kilo. Goed te doen imo
 
1 euro 20 voor ca 3 maaltijdjes vind ik best aan de prijs ivm Brinta of gekookte rijst.
 
In de cut stap ik altijd over op Bambix rijstebloem.
 
En als je gewoon zelf je zilvervliesrijst kookt en daarna in de blender stopt? Stuk goedkoper en zelfde kwaliteit als normale zilvervliesrijst.
 
Mss ook een goed idee, iemand ervaring met gekookte rijst in de blender?
 
Back
Naar boven