MuscleMeat

rijstkoker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Builderke

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2005
Berichten
1.062
Waardering
0
Hoi hoi,

long time no see

ben nog altijd aan het trainen. zal een jaar of 7 zijn dat ik nog iets gepost heb :) sorry daarvoor :)

Anyhows, ik zou een rijstkoker willen aanschaffen ?

Iemand suggesties van goede rijstkokers ? Ze moeten gewoon hun werk doen, niks fancy.

Alvast bedankt !

Builderke (still going strong :))
 
Lijkt me ook wel wat voor op kamers binnenkort, benieuwd naar de reacties.
 
Magnetron gebruiken als rijstkoker
 
550x368.jpg
 
Thuis hebben we deze staan.
Werkt echt prima, koppie rijst met koppie water 1:1, in een kommetje, half uurtje laten staan, af en toe ff roeren en voila droge rijst. :)
Ook groenten blijven best lekker in zo'n stoomkoker. Weet niet precies of je dit zoekt, is wel aan de prijzige kant maar als je het elke dag gebruikt is het het wel waard denk ik.
1599994247034.png
 
30min dat duurt wel lang heb ik geen tijd meer voor tegenwoordig.
 
Ik heb van tristar een rijst koker, top ding niet duur en doet wat hij moet doen doet al 5+ jaar z'n werk.
 
Ik vind het ondingen. Als je toch flink wat porties vooruit gaat koken pak dan gewoon een pan met water, 8 a 10 minuten op het vuur met water en rijst en klaar.

Scheelt weer zo'n lomp apparaat in de kast/op het aanrecht.
 
Ik vind het ondingen. Als je toch flink wat porties vooruit gaat koken pak dan gewoon een pan met water, 8 a 10 minuten op het vuur met water en rijst en klaar.

Scheelt weer zo'n lomp apparaat in de kast/op het aanrecht.
Als je een grote rijstkoker hebt kun je prima veel porties maken. Ik doe de rijst met het water erin en heb dan geen omkijken meer ernaar. Geen timer aanzetten, water afschudden o.i.d. en dan kan ik me intussen prima bezighouden met de rest klaarmaken (vlees, groentes etc.). Scheelt meteen weer ruimte op het gasfornuis. Als daar zo’n grote lompe pan met rijst staat is er minder ruimte voor andere pannen voor vlees en groente.
 
Als je een grote rijstkoker hebt kun je prima veel porties maken. Ik doe de rijst met het water erin en heb dan geen omkijken meer ernaar. Geen timer aanzetten, water afschudden o.i.d. en dan kan ik me intussen prima bezighouden met de rest klaarmaken (vlees, groentes etc.). Scheelt meteen weer ruimte op het gasfornuis. Als daar zo’n grote lompe pan met rijst staat is er minder ruimte voor andere pannen voor vlees en groente.
Genoeg water hoef je ook niks af te schudden :D
Ik heb een 6 pits kookplaat dus eigenlijk altijd plek genoeg, vandaar dat ik zo'n apparaat onhandig vind.

Maar ieder zijn ding, met minder kook ruimte kan ik het me wel voorstellen dat het handig is.
 
Back
Naar boven