XXL Nutrition

Rijstwafels...goed of niet...kom er niet uit... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
uit me hoofd:D nolife ik weet het
 
Je kan biologische rijstwafels eten als vervanging van brood. Waarschijnlijk moet je er dan wel behoorlijk wat van binnen krijgen om genoeg Kh binnen te krijgen.
 
ik gebruik een pak rijstwafels wel is als vervanger van m'n bord rijst, aangezien het enige ingredient zilvervliesrijst is lijkt me dit evengoed, of zie ik hier iets over het hoofd?
 
Nee hoor dat zie je goed.Ik eet ze ook tijdens mijn ontbijt en mijn andere maaltijden als kh-bron .Heerlijk met tonijn of kipfilet erop !
 
BUMP

Hoe zit het eigenlijk met GI dan? Als je deze in in combinatie eet met low GI zoals tonijn, maakt dat niet meer veel uit toch? Dan is het toch best ideaal tijdens werk oid?
 
Prima dieetvoer. Twee rijstwafels met pindakaas ertussen, vult goed, smaakt lekker, weinig carbs..

Als je ze kaal eet op een lege maag zal de GI best wel hoog zijn, maar de GL (glycemische lading) blijft laag, tenzij je er een heel pak van eet.

Als je ze niet kaal op een lege maag eet is de GI helemaal geen relevante informatie meer. ;) No need to worry..
 
ik gebruik een pak rijstwafels wel is als vervanger van m'n bord rijst, aangezien het enige ingredient zilvervliesrijst is lijkt me dit evengoed, of zie ik hier iets over het hoofd?

Naast dat er wat andere dingen veranderen, verandert ook de GI waarde, die gaat stijl omhoog. Net zoals bij aardappelen als je ze te lang kookt of er puree van maakt, stijgt de GI waarde ook aanzienlijk.

Maar hoe kun je nou 100-200gram (ongekookt) zilvervlies vervangen. :D Moet je wel flink veel wafels proppen.
 
Prima dieetvoer. Twee rijstwafels met pindakaas ertussen, vult goed, smaakt lekker, weinig carbs..

Als je ze kaal eet op een lege maag zal de GI best wel hoog zijn, maar de GL (glycemische lading) blijft laag, tenzij je er een heel pak van eet.

Als je ze niet kaal op een lege maag eet is de GI helemaal geen relevante informatie meer. ;) No need to worry..

Oh jummie.
 
BUMP

Hoe zit het eigenlijk met GI dan? Als je deze in in combinatie eet met low GI zoals tonijn, maakt dat niet meer veel uit toch? Dan is het toch best ideaal tijdens werk oid?

GI is sowieso niet relevant
 
GI is sowieso niet relevant

Waarom niet? :)

Dan is er eigenlijk geen enkel reden, waarom ik geen rijstwafel kan eten buiten het feit dat je er veel van naar binnen moet werken om aan degelijk hoeveelheid carbs te komen.
 
Waarom niet? :)

Dan is er eigenlijk geen enkel reden, waarom ik geen rijstwafel kan eten buiten het feit dat je er veel van naar binnen moet werken om aan degelijk hoeveelheid carbs te komen.

Is er ook niet, buiten het feit dat je totale kcal en eiwitten op de dag in orde zijn en je voldoende variatie in voedsel hebt voor micronutriënten.
 
Hallo iedereen,

Ik ben van mening dat rijstwafels perfect gezond zijn om af en toe te eten. Nu om een heel pak rijstwafels op te eten in een keer is wel een beetje overdreven. Ze zijn erg lekker en tijdens de bulk een goede manier om terug op krachten te komen. Ik vind het wel een beetje overdreven dat je heel de ingrediëntenlijst van rijstwafels uit je hoofd kent, ik bedoel waarom zou je je daar mee bezig houden. Eet wat je wilt en de rest komt later. Oké dit was mijn mening, ik hoor graag feedback van jullie.

Vriendelijke groetjes!!!:eek::eyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven