XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor de geïnteresseerden mijn resultaten van mijn laatste wedstrijd nog even loggen.
2de VGPF interclub te CrossFit Super 7 in Leuven. (02-04-2022)

Squat
1 x 190kg @8.0
1 x 197.5kg @8.5
1 x 205kg @9.0

Bench press
1 x 120kg @7.0 😲
1 x 130kg @8.5
1 x 137.5kg @9.5 PR

Deadlift
1 x 215kg @8.5
1 x 222.5kg @10.0 (conventional deadlift PR)
0 x 225kg

Bodyweight
90.7kg (Met t-shirt en sokken.)


Mijn squat begon dus eigenlijk zoals verwacht. De 190kg voelde qua intensiteit zoals ik gehoopt had. Alleen vind ik het Rouge (bijna identiek aan ATX) combo rack niet tof. Het is gewoon te breed. Ik denk de volgende keer de uprights naar binnen te laten zetten. (er waren er precies die daar al ervaring mee hadden) Dus mijn 2de beurt on target op 197.5kg genomen. Ook die voelde weer niet helemaal lekker qua set-up. Eigenlijk nog minder dan mijn opener. Maar qua kracht ging het dus wel netjes.
Dus de 3de beurt on target gehouden en er niet over gegaan. Bleek dat ik nu mijn set-up beter voor elkaar kreeg en me minder aantrok van het tegen het rack tikken met de schijven. Een hele mooie sterke squat. Qua gewicht was het niet licht, maar qua uitvoering super goed. Ik had nog wel 5kg over zonder te moeten grinden. Beetje jammer van het gevoel bij die 2de beurt want ik had een echt PR kunnen halen. (PR nu is een evenaring op een lagere RPE)
Toch een goeie start van de wedstrijd.
Bench warm-up was ... euhm ... chaos? De benches waren spekglad. Dat hebben we gelukkig met 2 elastieken kunnen oplossen. Maar ze stonden ook wankel, wat met een schijfje en een stuk karton werd opgelost. Dan schoven ze wel weg als je leg-drive wou toepassen. ...en toch kon ik heel makkelijk mijn opwarmers doen. Gravity was not in the building!
Maar met bench kan het soms snel zwaar worden, dus gewoon mijn opener op 120kg laten staan. Die was dus duidelijk te easy.
Mooie sprong naar 130kg gemaakt (dat was eigenlijk mijn einddoel met 2 x 5kg sprongen). Die was voor een single eigenlijk nog best easy. Nog een 10kg sprong leek me riskant (achteraf gezien was die misschien perfect geweest). Ik wou nu toch eens na jaren met een PR bench naar huis gaan en dus voor een 7.5kg jump gegaan. Met 137.5kg een 5kg PR gescoord en volgens mij goeie vooruitzichten om toch ooit de 140kg te doorbreken.
Deadlift was andere koek. Tijdens de warm-up al een klein tikje in mijn rug gevoeld. Maar niet tijdens het liften. Dus mijn zorgen stonden op 0. Enkel tussen de reps deed het wat pijn als ik me draaide. Tijdens het liften moet ik me niet draaien dus geen enkel probleem.
Waarschijnlijk heb ik mijn laatste warm-up iets te vroeg genomen. DL ging precies niet zo vlot als de andere lifts. (wat vreemd is). Toch voelde de opener goed. Precies zoals verwacht. 2 sprongen van 7.5kg zou normaal moeten lukken wat me 4 plates en >500lbs zou opleveren bij mijn 3de beurt. Als zou ik wat moeten zakken zat er nog zeker een 4 plates PR in.
Maar de 2de beurt voelde echt veel zwaarder aan dan ik verwacht had. Er zat véél tijd tussen de beurten en het was er wat fris. Dus misschien was ik wat teveel afgekoeld? Maar na de lift deed de rug ook plots veel meer pijn. Dus mijn 3de beurt maar voor de 4 plates gegaan. Tegen dat ik aan de beurt was was ik helemaal afgekoeld en was mijn rug een beetje stam en pijnlijk aan het worden. Ik heb het geprobeerd maar ik kon geen kracht meer zetten.

Jammer dat de wedstrijd op een tegenvaller afliep. Maar ik ben wel erg blij met mijn bench PR en mijn dik PR op totaal. Dit geeft eveneens recht op deelname aan het BK open en aan het EK masters in 2023.
 
Back
Naar boven