MuscleMeat

Rilatine verbetert sportprestaties bij warm weer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...verbetert-sportprestaties-bij-warm-weer.dhtml

large_396220.jpg


Het medicijn Rilatine zorgt ervoor dat sporters bij warm weer beter presteren. Dat blijkt uit een recent onderzoek van de vakgroep Menselijke Fysiologie van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). In normale omstandigheden wordt rilatine voorgeschreven voor mensen en kinderen die lijden aan ADHD.

16 procent sneller
Voor het onderzoek legden enkele wielrenners twee tijdritten af.
Bij normale omgevingstemperaturen veroorzaakte Rilatine geen prestatieverschil in de tijdrit. Bij 30 graden Celsius werd dezelfde tijdrit, die in normale omstandigheden ongeveer 30 minuten duurt, maar liefst zeven minuten sneller afgewerkt. Dat is een verbetering van maar liefst zestien procent.

Warmer
"De wielrenners reden niet alleen sneller, ze produceerden ook meer warmte met een significante verhoging van de kerntemperatuur (tot boven de 40 graden Celsius) als gevolg. Het inspanningsgevoel en de thermische sensatie van de renners veranderde niet."

Toch waarschuwen de onderzoekers voor ogebreideld gebruik van rilatine als sporthulpmiddel. De sporters kunnen namelijk oververhit raken, wat kan leiden tot een shock.

In België wordt vandaag twee keer zoveel rilatine verkocht als in 2002. Opmerkelijk daarbij is dat veel kinderen Rilatine slikken zonder dat de diagnose van ADHD ooit bij hen gesteld werd. (belga/edp)
 
Sneller dood ook, vrij ondoordacht stukje gelet op de kop.
 
Wat boeit de dood nou, zolang je maar sportprestaties verbeterd.:rolleyes:
 
Check de bron eens:rolleyes: HLN: van die site komt alleen maar troep
 
en bij ander weer verbetert het de sportprestaties niet zeker ? :rolleyes:
wat een bs, het zijn fokin amphetamines
 

Nogal kortzichtig om alles wat in het laatste nieuws komt als troep te beschouwen, aangezien ze nu gewoon berichten wat de vub in een persbericht verspreidt. Dergelijke berichten kom je dagelijks ook tegen in kranten als de standaard, de tijd en de morgen. Toegegeven, het laatste nieuws is geen kwaliteitskrant, maar dat wil niet zeggen dat alles shit is wat er in te vinden is.
 
Ritalin is niets anders qua uitwerking dan een kleine unit amphetamine of dextro-amphetamine (appeltjespep). Adderal is de farmaceutische naam voor appeltjespep in het illegale circuit. Exact hetzelfde product.
 
Rilatine = methylphenidaat = Ritalin

Laatst nog getraind na het studeren met ritalin wat nog niet helemaal was uitgewerkt, moet zeggen zo'n zware beentraining heb ik een tijd lang niet gehad! Erna was ik dan ook helemaal opgebrand..
 
werkt het niet catabool dan?? misschienhandig om er af toe eens in te gooien??
 
Ik vind de uitwerking tav training gelijk aan fatburners die ik heb geprobeerd (efedrine, etc).
Zorgen dat je genoeg blijft eten want het onderdrukt wel het hongergevoel.
 
Ik vind de uitwerking tav training gelijk aan fatburners die ik heb geprobeerd (efedrine, etc).
Zorgen dat je genoeg blijft eten want het onderdrukt wel het hongergevoel.

Kan je nog wel normaal slapen na het gebruik van ritalin aangezien het een amphetamine variant is?
 
heb het vroeger nog een periode genomen
als ik het 's morgens innam had ik geen probleem om 's avonds in te slapen

zou het in de cut iig maar heel af en toe gebruiken, is catabool idd en verslavend ook
 
rilatine , ik dacht toch echt dat het RITALINE was
 
Kan je nog wel normaal slapen na het gebruik van ritalin aangezien het een amphetamine variant is?

Ik neem ten eerste geen hoge doseringen (5, heel soms 10mg per keer) en daarnaast niet later dan eind van de middag. Anders merk je het wel, dito met koffie in mijn geval.

De enkele keer dat ik wel hooggedosseerd nam, en bovendien laat, diende het als partydrug en viel ik na een dikke blow en plenty booze alsnog direct in slaap :p
 
hoezo sneller dood?

Niet door het normale gebruik wel om sportprestaties een boost te geven. Risico op hitteshock en dat kan dodelijk zijn.
 
Dat valt makkelijk te voorkomen Eric. Maar de druk op je vatenstelsel en aderen zorgt voor snellere slijtage. Bovendien moet je hart meer arbeidsslagen maken door de bloedvaatvernauwing die optreed.

Voor de rest zal incidenteel gebruik van lage doseringen wel loslopen.

Trainen tot falen gaat makkelijker en denkvermogen wordt razendsnel als je al niet vermoeid bent. Straaljager piloten gebruiken ook lage doseringen methamphetamine. Haarscherp zicht, ultra snel reactievermogen.

Maar je moet je systeem voldoende koelen met water en dunne kleding, en achteraf extra kunnen rusten.

Denkwerk verrichten op stimulanten is veel minder riskant dan lichamelijke inspanning. Vanwege de boost van het cardiovasculaire systeem.
 
Back
Naar boven