XXL Nutrition

riot 2.0 vs bastard bar van strenthshop

Bezoekers in dit topic

Ik had deze ooit gezien: W-4 Installed in a Sound Dampening Platform | Rogue Fitness Blog

In zijn geheel veel te gecompliceerd, maar dit stukje vond ik een goed idee voor geluidsdemping: "The sound and vibration dampening is accomplished by stacking sheets of carpet padding below the lifting surface. In order to accomplish this dampening while still providing a stable lifting surface, 2 sheets of plywood, sandwiched together, float over the carpet padding, just below the horse stall mat".

Hier heb je geschikte soorten stalmatten: Stalmatten voor paarden en ander vee - Rubbermatten24.nl. Deze zie je bijv. veel in crossfithallen op de vloer: Stalmat 17mm - 100x200cm - Rubbermatten24.nl, waar ze ook veel afwerpen.
 
Voor barbells denk ik ook ATX > SS.
Heb bij strengthshop barbells gezien dat
1) afwerking minder is (coating etc)
2) meer speling op sleeves etc (zowel lengte richting als op en neer)
3) Een lawaaierige (en echt slecht klinkende) spin van de sleeves


Over kwaliteit staal kan ik niks zeggen. Duurzaamheid zal in voordeel van ATX zijn, gezien de betere afwerking.
En heel belangrijk punt bij aankoop gewichthef barbell: koop NOOIT iets met kogellagers. Die platten af bij veelvuldig afwerpen. Naaldlagers zijn de enige juiste oplossing (of dat dry rotation system van Uesaka, maar dat zal wel iets buiten budget vallen :p )
 
Voor barbells denk ik ook ATX > SS.
Heb bij strengthshop barbells gezien dat
1) afwerking minder is (coating etc)
2) meer speling op sleeves etc (zowel lengte richting als op en neer)
3) Een lawaaierige (en echt slecht klinkende) spin van de sleeves


Over kwaliteit staal kan ik niks zeggen. Duurzaamheid zal in voordeel van ATX zijn, gezien de betere afwerking.
En heel belangrijk punt bij aankoop gewichthef barbell: koop NOOIT iets met kogellagers. Die platten af bij veelvuldig afwerpen. Naaldlagers zijn de enige juiste oplossing (of dat dry rotation system van Uesaka, maar dat zal wel iets buiten budget vallen :p )
ik heb toevallig vorige week een hele mooie deal gevonden. met o.a. ook een ATX bar. dus nu heb ik een atx en rouge bar :)
 
Back
Naar boven