MuscleMeat

Rippetoe aangepast (check)

Bezoekers in dit topic

Jeraszi

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
1.741
Waardering
178
Lengte
1m78
Massa
43kg
Na 2 maanden kloten in de gym heb ik besloten rippetoe te gaan doen. Deze is aangepast met suggesties van "babylover" op het engelse forum. Wat vinden jullie hiervan.

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Barbell Rows 3x5
Chins 15-20 total reps, add weight

B
squat 3x5
MP 3x5
Deadlifts 1x5
dips 15-20 reps, add weight


Net de eerste training achter de rug. en ik vind barbell rows geen fijne oefening. Daarnaast deed ik hem ook verkeerd als een retard omdat ik mij de oefening niet goed herinnerde (rug ong 45 graden of minder gebogen).
zwakke onder rug zit in de familie dus ben daarom bang voor blessures door dit te doen

Wat kan ik doen in plaats van de rows? zijn chin ups alleen genoeg sinds ik gelezen heb dat ze rows kunnen vervangen. Ik heb wel rows gedaan op een machine waar je met een hoek van 45 graden staand ligt. is deze vergelijkbaar met normale rows?
Ik kon niet eens 1 wide grip chin up doen na rows :o

Ik probeerde ook een ab training te doen aan het eind. waarbij je je borstkast tegen twee kussens houd en dan van links naar rechts draaid (en omgekeerd). en kreeg na de eerste set een grote steek van mijn onderrug naar me schouder en ben er gelijk mee gestopt. Is het wel een goed idee om ab training te doen na deze oefeningen? of kan crunches bijvoorbeeld wel. kan ook aan slechte/niet perfecte form liggen natuurlijk.

Eerste keer squats met gewicht was wel heerlijk :D
Ik liep kruipend de trap op :o
 
Probeer anders eens Dumbbell Rows. Vind ik persoonlijk ook een veel lekkerder en daardoor effectievere oefeningen dan de BOR.
 
De bor doe je met je rug horizontaal aan de grond. Misschien dat het gemakkelijker is.
Verder zal het ook verbeteren naarmate je gewicht groter wordt: grotere plates;-)

Ik zou chins bij B zetten en dips bij A.. krijgen je triceps meer rust. En dan heb je het probleem van chins na rows niet meer.:)

Abs kunnen zeker. Ikzelf ben een grote voorstander van high reps als opwarming en eventueel na de training. Gewoon body weight crunches of sit ups.
 
De bor doe je met je rug horizontaal aan de grond. Misschien dat het gemakkelijker is.
Verder zal het ook verbeteren naarmate je gewicht groter wordt: grotere plates;-)

Ik zou chins bij B zetten en dips bij A.. krijgen je triceps meer rust. En dan heb je het probleem van chins na rows niet meer.:)

Abs kunnen zeker. Ikzelf ben een grote voorstander van high reps als opwarming en eventueel na de training. Gewoon body weight crunches of sit ups.

Ik zal dumbbell and barbell row volgende training proberen met goeie form. Denk dat ik het sowieso niet fijn ga vinden aangezien het zo ongemakkelijk is om te staan. dus suggesties zijn nog welkom. zijn die liggende rows een goed alternatief?

Volgensmij is het geen goed idee om abs hard te trainen voor squats of deadlift. aangezien je die spieren nodig hebt tijdens deze oefeningen. misschien een lichte opwarming. Maar ik wil mijn abs toch wel lekker hard trainen. Ook al lopen ze voor op de rest van mijn lichaam. (zit nu al op 75% van gewicht op de crunch machine na 2 maanden trainen. 3 sets 10-15 reps)

chins en dips omwisselen zal ik nog even uittesten. had gister gewoon dips gedaan omdat het er zo knullig uit zag dat ik niet eens 1 rep chins kon doen :o
 
Ik zeg niet dat je de abs zwaar moet nemen!
Ik zeg dat je ze moet doen als opwarming.
 
Back
Naar boven