XXL Nutrition

Rippetoe inruilen ? of verder gaan. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vatosbart

Cool Novice
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
120
Waardering
31
Lengte
1m84
Massa
107kg
Beste mensen, ik ben nou al een tijdje bezig met SS van rippetoe.

Eerst 2 maandjes, daarna iets langer dan een mand gestopt en nu weer 2 weekjes bezig.

ik sport nu minimaal 4 keer in de week, soms pak ik een dagje extra als ik me uitgerust voel.

Stats:

Smithsmachine bench: 3x5 70kg
Squat: 3x5 90KG
Deadlift 1x5 80kg
Bent over row 3x5 60kg
Chinups 3x5 (Met ondersteunende gewichten)
Military press 3x5 30-35kg

Ik laat het eigelijk nooit maar bij drie van die excercises per keer, ik pak altijd wat extra andere excercises omdat ik het anders te weinig vind.

ik zie wel degelijk resultaat, en ik heb de afgelopen maanden aardig wat gewicht erbij kunnen pakken alleen nu gaat het een stuk langzamer.
bijvoorbeeld de squat, maar die doe ik al redelijk zwaar voor mijn gewicht (i guess)

military press gaat ook langzaam omdat het natuurlijk zwaarder is om iets boven je hoofd te tillen.

wat zijn jullie van mening, of wat voor advies geven jullie? zal ik doorgaan met wat ik nu doe of zal ik een splitschema/spiergroep schema maken en volgen?

bedankt peeps! :D
 
Ga er gewoon nog even mee door. Progressie zal steeds langzamer worden, dat is normaal. Maar met deze stats is er nog veel uit zo'n schema te halen.

En ga op een gewone bank bankdrukken ipv in de smith.
 
Gewoon de standaard Rippetoe template aanhouden.
Als je vast komt te zitten, resetten en gewoon verder gaan.
En blijf weg van de Smith.
 
Ik zou nog even lekker doorgaan als ik jou was, je kan hier nog veel mee vooruit gaan!
 
okay okay, met squaten moet ik wel in de smith machine want we hebben bij ons zeer weinig ruimte en volgens mij ook geen squat rek.

normal benchen kan wel gewoon :) ik zal dus nog even door gaan met rippetoe bedankt heren :)
 
Als je echt geen progressie meer merkt in kracht hielp het bij mij om een week te deloaden en lekker rustig puur op techniek te trainen, en daarna weer beginnen vanuit de deload met opbouwen per keer training. Ik ging zo iig over mijn plateau heen;)
 
Squat klopt alleen niet helemaal met deadlift?
Squat je wel diep genoeg?
 
denk dat het eerder aan zijn DL ligt, daar had ik ook gewoon last van, die is bij mij ook lager als mijn squat, maar ik heb gewoon korte armen en lange benen, dus is het voor mij lastiger om mijn rug hol te houden
 
denk dat het eerder aan zijn DL ligt, daar had ik ook gewoon last van, die is bij mij ook lager als mijn squat, maar ik heb gewoon korte armen en lange benen, dus is het voor mij lastiger om mijn rug hol te houden

True, per persoon verschillend.
Maar het lijkt mij vooral met Rippetoe dat je niet zomaar met squats boven Dl uitkomt

OT:
Gewoon doorgaan met Rippetoe, zit nog genoeg kracht en massa in die je kunt gainen
 
Back
Naar boven