Fitness Seller

Rippetoe log Anubisss (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je hebt gelijk. Ik dacht dat ik het wel kon doen, maar dat is niet zo. Ik moet het veel rustiger aan doen. Dan duurt het maar wat langer, ik heb toch geen haast. Ik zat me alleen te bedenken wanneer het nodig is om een belt te gaan dragen bij het deadliften. Wellicht kan dat ook wel helpen om mijn vorm goed te behouden.
Stond er in starting strength geen stuk over de belt, wanneer te dragen en zo?
 
Ja, eigenlijk wel. Beginners moeten geen belt dragen. Dussuh... ik mag nog niet. Eerst moet ik "natural" gainen en daarna kan ik een belt gebruiken. Ik zou het alleen voor de DL willen gebruiken, aangezien dat nogal een risicovolle lift is. Maar ik ga dus nog even wachten. Morgen weer trainen en dan Powercleanen. Eindelijk even DL rust! :cheer:Ik ben benieuwd!
 
Ik zie anders geen nadelen aan het dragen van een belt. Gebruik hem gewoon vanaf het gewicht dat jij denkt hem nodig te hebben.
 
upload_2016-8-20_17-49-46.png


Squat ging redelijk goed. Ik heb wel last van pijntjes aan de binnenkant van mijn been, doorlopend naar mijn kruis. Zeg maar de groin area.... Aardig lastig. Ik ga weer stretch oefeningen doen en beter opwarmen voordat ik ga squatten.

Bench Press ging goed. Volgende keer 55 kg.

Power clean ging goed bij 30 kg. Ik dacht dat ik wel in 1 keer naar 40 kg kon, maar dat is toch een groot verschil. Volgende keer neem ik 32.50. Techniek was redelijk, alleen de rack positie is nogal lastig. Indien ik de PC te lastig vind, dan schakel ik over naar de BOR.

upload_2016-8-20_17-49-25.png
 
upload_2016-8-24_12-12-55.png

Ik heb alle gewichten naar beneden gegooid. Ik wilde te snel en ik was te gretig (lees: dom). Ik voerde de oefeningen verkeerd uit omdat ik lekker snel progressie wilde boeken en ik kreeg (nu al) teveel last van vage blessure-achtige verschijnselen. Ik had beter naar Shadow Project moeten luisteren blijkbaar...

Wellicht dat ik de volgende keer de press op 30 gooi want ik zat nog steeds te smokkelen met mijn techniek. Het boeit me niet meer dat ik met pussy weights zit te werken. Beter goed uitvoeren, dan stoer doen met gewichten die ik eigenlijk niet trek. Ik zie in de gym genoeg mensen die zitten te squatten met zware gewichten en maar 10 cm zakken. Dat wil ik niet.

Squat ging nu wel redelijk goed. Ik vind het alleen nog lastig om de barbell in een goede postie op mijn rug te krijgen. Het voelt gewoon ongemakkelijk soms. Ik ga squat schoenen kopen, want ik ben nu teveel bezig met heel diep te komen en daardoor let ik niet goed op het uitvoeren van de oefening. Ik kom nu parallel, maar daarvoor moet ik zeg maar me naar beneden duwen (beetje lastig uit te leggen) om diep te komen. Als ik met squat schoenen squat, dan kom ik waarschijnlijk makkelijker lager en kan ik beter op mijn techniek letten.

Ik ga nu vanaf heden elke training voor elke oefening 2.5 kilo omhoog en wellicht ga ik fractional plates kopen van 0.5 kilo(?).
 
:D

Gewoon verlagen en opnieuw opbouwen maar dit keer gewoon 2.5 kg per training. Egoliften is nergens voor nodig, uiteindelijk word je toch sterker dan de rest :flexbiceps:
Cool. Misschien haal ik over een paar jaar ook wel jouw stats haha.

Ik ga ook meer eten. Ik had in mijn eet toppic/logje 4000 kcal opgegeven, maar iedereen zei dat het teveel was. Fok die shizzle. Ik ben voortdurend moe en ik herstel kut. Ik heb het gevoel dat ik veel meer moet eten. Ik heb vandaag 10 kilo havermoutpoeder gekocht, dus ik ga die shizznit gewoon wegsnuiven als ik het niet meer kan eten.
 
upload_2016-8-26_11-22-7.png

Workout ging goed, echter had ik weinig zin om met het mooie weer in de gym te zitten. Hierdoor heb ik te weinig rust genomen tussen de workouts.
Squat techniek is stukken beter. Ik blijf nog nog heel even op dit gewicht, omdat ik mijn techniek nog verder wil verbeteren. Squat schoenen ga ik waarschijnlijk binnenkort kopen.

Ik ben niet in gewicht omhoog gegaan in de bench press. Ik kon 52.5 kg nu wel makkelijk afmaken. Het was goed te doen.
Deadlift was uiteraard stukken makkelijker dan voorheen, maar ook hier maakte ik me zorgen om mijn techniek en ik verhoogde gewoon veel te snel. Ik heb mijn eetschema aangepast en ik ga vanaf volgende week maandag stukken meer eten dan voorheen. Hopelijk zorgt dit voor verbetering in mijn herstel.
 
upload_2016-8-27_12-40-58.png


Squat ging er goed. Ik heb maar wat extra repjes gedaan, omdat het zo lekker ging. Ik ga vanaf volgende week alles weer verhogen. Ik ga ook meer eten, dus ik verwacht dat ik dan meer kan pakken en beter kan herstellen.

Press ging ook veel beter. Ik merk alleen dat als ik omhoog ga het erg in mijn rug voel. Ik heb het gevoel dat mijn rug behoorlijk hol/krom komt te staan. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat hoort. Het gaat automatisch, maar ik weet niet of het ook "goed" is.

Power clean ging ook erg goed. Ik vind het een heel fijne oefening. Zweet breekt me uit tijdens het trainen en ik heb echt het gevoel dat ik "iets" heb gedaan.

Het letten op mijn techniek en het teruggaan in gewicht heeft echt geholpen. Pijntjes zijn weg en techniek is vooruit gegaan. Ik ga nu langzaam verhogen.
 
upload_2016-8-31_12-15-23.png


Skwat ging goed. Ik ga alleen wel traag omlaag. Het lukt mij niet zo goed om terug te bouncen. Ik zal proberen om dit te verbeteren.

Bench ging stukken beter. Ik vind het nog wel lastig om mijn rug krom te houden. Het lukt gewoon niet om mijn rug hol te maken als ik eenmaal aan het pressen ben.

Deadlift ging ook goed. Geen opmerkingen.
 
Het lukt mij niet zo goed om terug te bouncen
Waarom is het zo belangrijk om te bouncen?
Het lukt gewoon niet om mijn rug hol te maken als ik eenmaal aan het pressen ben.
Als je het over de onderrug hebt is het niet zo'n ramp, maar je bovenrug moet wel strak gespannen staan.
Als je het over de onderrug hebt probeer je misschien te veel te hollen. Een natuurlijke holling is goed, maar tenzij je competitie wil doen heeft het extra hol maken weinig zin.
Ook goed je benen in de grond planten en duwen met de benen.
 
Waarom is het zo belangrijk om te bouncen?
Als je het over de onderrug hebt is het niet zo'n ramp, maar je bovenrug moet wel strak gespannen staan.
Als je het over de onderrug hebt probeer je misschien te veel te hollen. Een natuurlijke holling is goed, maar tenzij je competitie wil doen heeft het extra hol maken weinig zin.
Ook goed je benen in de grond planten en duwen met de benen.
Als je bounced, dan kom je wat makkelijker boven. Alan Thrall had het erover in zijn how to squat video. Wellicht dat ik dat beter onder de knie krijg met meer ervaring.

Ik zal vanaf heden alleen focussen op een natuurlijke holling. Ik probeer ook wat meer te letten op het goed planten van mijn voeten. Dat vergeet ik af en toe nog wel eens.
 
Als je bounced, dan kom je wat makkelijker boven. Alan Thrall had het erover in zijn how to squat video.
Maar hij zegt ook dat hij het niet aanraadt voor beginners.
 
Oh... Waarschijnlijk heb ik een beetje selectief geluisterd. Top! Dan hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken ;)
 
upload_2016-9-2_12-49-33.png


Squat ging goed. Stang voelt af en toe nog een beetje ongemakkelijk op mijn rug i.v.m. handpositie, maar dat kan komen omdat ik een gehaaste warm-up had.

Press ging goed. 2e setje was het zwaarst, maar dat kwam omdat ik te weinig rust had genomen. 3 set ging weer uitstekend. Ik voel het nog steeds in mijn rug bij deze oefening. Ik weet niet of dit de bedoeling is. Ik ga ook automatisch extra hol staan, maar dat is wellicht een natuurlijke positie die het lichaam aanneemt als je je handen omhoog houdt.

De Power clean is zo'n heerlijke oefening. Het zweet breekt me elke keer uit na deze oefening. De gewichten voelde niet zwaar aan. Ik ben nog steeds aan het werken aan mijn techniek, maar het gaat steeds beter.

Van alle oefeningen blijft de squat nog het meest lastig om onder de knie te krijgen. Ik denk dat het toch verstandig om squatschoenen te kopen... wanneer weet ik nog niet. Wellicht zijn sleeves ook wel verstandig, aangezien ik af en toe pijntjes heb in mijn knie. Ik zie het wel.
 
upload_2016-9-5_11-10-6.png


Ik ben verkouden/grieperig, dus mijn training ging niet echt lekker. Voelde me zwak.

Squat ging ok. Alle reps redelijk makkelijk kunnen afmaken. Op mijn laatste trainingsdag merk ik wel altijd dat ik pijntjes heb aan mijn rechterknie (buitenkant). Ik zal waarschijnlijk nog steeds mijn knieën niet te ver naar buiten duwen, maar ik krijg dat gevoel in ieder geval niet.

Bench Press ging echt niet lekker. Ik was vermoeid door de squat en ik had helemaal geen zin meer omdat ik liever ging slapen. Laatste set ging heel moeizaam. Barsnelheid heel traag.

Deadlift was niet lastig. Gewicht is ook behoorlijk laag. Gelukkig maar.

Ik verwacht niet dat ik de volgende training veel beter zal presteren, daar ik nog steeds verkouden/zwak ben. Ik eet ook stukken slechter.
 
upload_2016-9-9_12-19-36.png

Ik heb één workout overgeslagen, daar ik nogal brak/ziek was. Ik ben weer begonnen met de workout die ik gemist heb. Op zich was het missen van een workout in deze fase niet eens slecht, daar ik goed uitgerust was voor deze training.

Squat ging lekker. Ik was weer goed mobiel.

Press was wel zwaar, maar ik kon het wel afmaken.

Power clean blijft heerlijk. Echt een leuke oefening. Het zal waarschijnlijk mijn andere lifts niet echt helpen, maar het is gewoon een fijne oefening. Ik heb nog geen behoefte om het te vervangen voor een BOR.
 
upload_2016-9-12_9-26-45.png


Squat ging heel goed. Erg soepel. Gewicht voelde niet zwaar aan.

Bench Press was erg zwaar. Ik kon elke set maar 4 reps voltooien. Ik moet even kijken wat ik nu moet doen, maar volgens mij moet ik de volgende bench sessie op dit gewicht blijven. Hopelijk lukt het me de volgende keer wel.

Deadlift ging goed.
 
upload_2016-9-14_10-24-30.png

Skwat ging weer goed. Ik kreeg een opmerking van een PT dat ik teveel voorover sta met het squatten. Hij adviseerde om te stang hoger te plaatsen zodat ik niet meer voorover sta met het squatten. Hij zei dat ik de barbell in mijn nek moest leggen, maar dan ben je aan het highbar squatten... Het zou bestwel kunnen dat ik teveel naar voren sta, maar volgens mij is dat een normale positie met het lowbar squatten. Ik ga proberen om een keer mijn lift te filmen. Volgens mij doe ik het redelijk, behalve dat ik behoorlijk wat buttwink heb.

Press ging goed. Ik had verwacht dat het veel te zwaar zou zijn, maar het ging me redelijk goed af. Weinig hup meer vanuit mijn benen.

Clean was iets zwaarder dan de vorige keer, maar nog steeds wel redelijk goed. Het blijft een fijne, maar ingewikkelde oefening.
 
upload_2016-9-16_10-8-6.png


Squat ging weer erg goed. Per ongeluk heb ik teveel gewicht gepakt, maar het ging me nog steeds goed af. Ik doe de volgende keer weer 60. Daarna 62.5 kilo.

Bench ging wat beter. Ik vind het nog steeds zwaar en de laatste rep van mijn laatste set ging ontzettend traag, maar ik heb het wel netjes kunnen afmaken.

Deadlift gaat ook nog steeds uitstekend. Zwaar, maar wel gewoon te doen.

Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen om flink terug in gewichten te gaan en gewoon langzaam te verhogen. Mijn lichaam raakt veel beter gewend aan de gewichten. In het begin ging ik gewoon veel te snel.
 
Back
Naar boven