Fitness Seller

Rippetoe log Anubisss (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Probeer eerst eens een weekje iets rustiger te trainen en daarna weer zwaar.. kijken hoe dat bevalt.. anders ff een half weekje ff niks en dan klappen met die kutzooi..
Waarschijnlijk is dat het beste. Even mijn lichaam wat rust geven, want alleen maar op het randje zitten is ook kut. Daarna haal ik het wel weer in. Ik kan niet eens een sprintje trekken, want ik kan alleen als een invalide rennen. Als ik zo doorga dan kan ik aan de Paralympics meedoen.
 
Kom je wel op tv!
Hmmm, klinkt aantrekkelijk, maar ik zal het maar wat rustiger aandoen... Ik kan jouw logje trouwens niet bijhouden haha. Het is volgens mij het stamcafé geworden van dbb. Het gaat zo snel haha.
 
Hmmm, klinkt aantrekkelijk, maar ik zal het maar wat rustiger aandoen... Ik kan jouw logje trouwens niet bijhouden haha. Het is volgens mij het stamcafé geworden van dbb. Het gaat zo snel haha.

Ik vind het heerlijk zo'n freestyle logje :D
Kunnen we bij jou ook doen?
 
Bekijk bijlage 79871

Power clean was ook weer loodzwaar. Mijn benen zijn gewoon kapot. Eigenlijk had ik 52.5 moeten doen, maar de gewichten van de press zaten al op 50, dus ik dacht... mweh ik houd deze gewichten gewoon aan. De powerclean begint rond dit gewicht echt uitdagen te worden voor mij. Techniek verzwakt een beetje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen.... een WO overslaan om extra rust te krijgen of gewoon alle oefeningen een lichte reset geven?

Op welk punt begint het te zwaar te worden? Bij de tweede pull?
 
Op welk punt begint het te zwaar te worden? Bij de tweede pull?
Het begint inderdaad rond de tweede pull zwaar te worden. Ik merk het vooral in mijn benen en dat zorgt ervoor dat de rest van mijn lichaam ook niet goed meer wil meewerken.

Kom je de laatste tijd niet meer aan trainen toe of heb je geen zin om te loggen? Het was niet hatelijk bedoeld. Ik zat serieus te zoeken naar je trainingen, maar ik kon het niet echt vinden hahaha.
 
Kom je de laatste tijd niet meer aan trainen toe of heb je geen zin om te loggen? Het was niet hatelijk bedoeld. Ik zat serieus te zoeken naar je trainingen, maar ik kon het niet echt vinden hahaha.

Haha nee vond je opmerking geniaal :roflol:

En ik vermeld alleen (voor mij) noemenswaardige dingen. Ben een luie logger.
Maar train gewoon 5x per week en ga all out.
 
Haha nee vond je opmerking geniaal :roflol:

En ik vermeld alleen (voor mij) noemenswaardige dingen. Ben een luie logger.
Maar train gewoon 5x per week en ga all out.
Ah dan snap ik wel dat je niet alles logt. Ik moet me er zelfs soms ook toe zetten om te loggen, maar omdat ik in de beginfase zit van mijn trainingen vind ik het wel fijn om feedback te krijgen. Ik zit met smart te wachten op je eerste trainingslog... ;)
 
Ah dan snap ik wel dat je niet alles logt. Ik moet me er zelfs soms ook toe zetten om te loggen, maar omdat ik in de beginfase zit van mijn trainingen vind ik het wel fijn om feedback te krijgen. Ik zit met smart te wachten op je eerste trainingslog... ;)

Een complete log kun je wel vergeten.. Een samenvatting kun je sowieso krijgen.

Doe maandag wel wat uitgebreider :thumbs:
 
Het begint inderdaad rond de tweede pull zwaar te worden. Ik merk het vooral in mijn benen en dat zorgt ervoor dat de rest van mijn lichaam ook niet goed meer wil meewerken.

Creëer je genoeg hipdrive? Je kunt ook een tijdje hangcleans gaan doen, dan pak je precies het gedeelte waar je nu op blijft hangen.
 
Creëer je genoeg hipdrive? Je kunt ook een tijdje hangcleans gaan doen, dan pak je precies het gedeelte waar je nu op blijft hangen.
Ik heb het vermoeden dat inderdaad mijn hipdrive niet erg lekker soepel loopt. De hangclean is inderdaad een goed alternatief. Even 1 weekje rustig aan doen en daarna weer knallen. Bedankt voor de tip.
 
Je zult hem vast al gezien hebben, maar toch maar even voor de zekerheid:

Ik heb de powerclean altijd een beetje als een oefening gezien die ik meer voor de lol deed. Ik zal de volgende keer meer tijd nemen voor de powerclean en er wat meer detail in leggen. Dat helpt vast en zeker ook...
 
upload_2016-10-24_13-41-3.png


Even wat rust genomen. Twee trainingen overgeslagen en het was HEERLIJK. Ik kon weer skwatten zonder pijntjes. Even weer wat lager begonnen in gewicht. Ging allemaal redelijk goed. Wel spierpijn nu...

Press ging ook wel lekker. Het blijft mijn zwakste oefening. In het Rippetoe schema doe je nu eenmaal weinig bench werk, dus wellicht komt het hierdoor......?

Hyperextensions zijn echt chill. Ik ga de volgende keer met 2.5 kilo verhogen.

Pull ups... tsjah.... dat was wel even zwaar. Ik kan mijzelf zonder bands 1 keer optrekken en daarna ben ik helemaal leeg hahaha. Met de zwaarste/dikste assistance band lukte het mij 5 keer... echt zwaar bedroevend. Heeft iemand tips hoe je jezelf hierop moet trainen?
 
upload_2016-10-26_15-49-56.png

Squat maar even met 5 kilo verhoogd ten opzichte van mijn vorige training. Was wel redelijk zwaar....

Press... allejezus wat was dit zwaar zeg. Ik heb bij de laatste rep elke keer moeten cheaten Het was dus niet 100 % correcte techniek, dus ik pak de volgende keer weer 50... Sowieso weet ik nu al dat ik ontzettend hard ga falen bij 52.5 kilo.

Deadlift ging ook heel zwaar.... Dit kan natuurlijk komen omdat ik al een tijdje geen deadlift heb gedaan. Wellicht moet ik weer even inkomen.

Ik ben er ook achter gekomen dat ik veel te weinig eiwitten eet. Ik heb nu een BW van 90 kilo en ik eet op dit moment ongeveer 140 gram eiwitten. Volgens mij hoor ik ongeveer iets van 250 gram eiwitten te eten. Wellicht dat dit er ook voor heeft gezorgd dat alles zo tering zwaar gaat. Ik heb echter geen enkel idee hoe ik zoveel eiwitten naar binnen moet gaan werken. Ik drink 1 liter melk en ik neem ook nog een eiwitsupplement (Perfect Whey Protein) maar daar krijg ik ontzettend last van mijn maag van. Struggggles. :o
 
180 g is meer dan zat ;)
 
180 g is meer dan zat ;)
Je hebt gelijk :rolleyes:
Godzijdank.... ik werd al helemaal hopeloos. 250 gram eiwitten wegwerken is aardig wat haha. Ik moet in ieder geval wel wat meer eiwitten knallen. Misschien maar whey isolaat kopen... hopelijk is dat wat minder ernstig voor mijn maagje.
 
Back
Naar boven