AndroidHealthClinic

rippetoe-squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cedricske

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
399
Waardering
0
hallo,

omdat ik door blessure ben moeten stoppen met kickbox (misschien binnen enkele maanden ga ik terug beginnen, maar goed) is het voor mij moeilijk om 3 keer per week 20 kilometer te rijden naar de fitness (auto is niet van mij enzo) ik kan wel 1 keer per week trainen, want ik geef zelf les in kickbox, dus dan ben ik er toch. nu heb ik thuis ook wel een kleine sportschool, ik heb ez bar, normale barbell, 180 kilo aan gewichten, bankje, lat pulley, dumbbells, ab king pro (naja, was een koopje) maar nu is het probleem dus dat ik geen squat rack heb. ik kan er ook geen plaatsen, dus graag geen advies koop een squatrack, ga naar de gym, wat dan ook. nu is mijn vraag het volgende: ik volg rippetoe, maar nu vroeg ik me af of ik best de squat zou vervangen door hack squat (waar je geen squatrack voor nodig hebt) of door dumbbell squat? iedere keer verhogen lijkt me zwaar met dumbbells? graag jullie mening!

alvast bedankt
 
Je kan voor weinig geld een paar losse staanders kopen. Zijn goedkoop, neemt weinig ruimte in en je kan er prima mee squatten;) Met dumbbells squatten is zinloos.
 
Je enige optie is toch echt een squatrek/staanders te kopen.
 
squat vervangen door een clean/frontsquat?

maar ik zou toch eerder gaan voor thrasher zijn voorstel
 
Dit is in mijn opzicht beste voor thuis:

Verstelbaar bankje
Standers ( kan je ook naast je bankje zette voor bankdrukken enzo)
2 Dumbbells
1 Olympische Bar
Zo'n 100 kg aan gewichten
Pull-up bar
Dip-bar

Dat is wat ik dan ga kopen bij de tijd
 
dus hack squats zijn niet goed?
 
hack squats zijn dus echt niet goed?
 
Je kunt het toch een tijdje proberen? Hacksquats, frontsquats, romaniandeadlift deadliften weetikwat nog meer. En dan 1x normaal squaten ofzo, dat wil prima lijkt me.
 
gewoon thuis hacksquaten/lunges en als je die ene keer op de gym bent lekker squaten.
 
Back
Naar boven