MuscleMeat

rippetoe vraag mbt squat

Bezoekers in dit topic

yaymz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
85
Waardering
5
Lengte
1m76
Massa
86kg
Ey ik heb een vraag. Doe nu weer een tijdje rippetoe om met name kracht te winnen. Nu ondervind ik een probleem bij de squat. Ik kan namelijk veel zwaarder gaan als ik 3x3 doe ipv 3x5. Klinkt logisch, maar ik bedoel dat het verschil erg groot is. Dat komt omdat ik soms bij de 4e rep lichtjes in mn hoofd word en dus niet echt voluit durf te gaan. Bij 3x3 en flink meer gewicht is dat geen probleem. Ik rook 5 sigaretten per dag, maar sinds pas. Toen ik nog gestopt was (3 jaar gestopt geweest) had ik dit ook al. Ik doe 15 minuten cardio na FB workout(strikt rippetoe) op 75% max hartslag. Ik denk zelf dat het niet zo`n probleem is om 3x3 te doen, met het oog op KRACHTtoename. Of verpest dat de gedachte achter het schema of zo? BVD
 
Komt vaker voor dat tripples veel fijner liggen bij mensen.
Probeer het maar.
 
It's a free world. ;)

Maar je ****ed Rippetoe natuurlijk wel een beetje op.
 
zal sowieso niet aan het roken liggen, ik paf er elke dag 25, en knal die reps eruit alsof het niets is.
 
zal sowieso niet aan het roken liggen, ik paf er elke dag 25, en knal die reps eruit alsof het niets is.
Is niet aan dovemansoren besteed haha. Maar wat het schema betreft, zal ik problemen krijgen met progressie of iets anders? Tot nu toe kan ik lineair progressie boeken, dus geen probleem. Ik vind het wel jammer dat ik rippetoe niet trouw volg, maar als 3x3 werkt ben ik tevreden.
 
Is niet aan dovemansoren besteed haha. Maar wat het schema betreft, zal ik problemen krijgen met progressie of iets anders? Tot nu toe kan ik lineair progressie boeken, dus geen probleem. Ik vind het wel jammer dat ik rippetoe niet trouw volg, maar als 3x3 werkt ben ik tevreden.

krachttraining is geen exacte sport, maar misschien eerder voor 5x3 opteren?
 
Inderdaad als je van 3x5 naar 3x3 gaat dan zijn het niet gewoon de reps die je verlaagt... Je verlaagt het volume van je workout. Ik zou het bij 3x5 houden. 3 reps lijkt me toch wel wat weinig... Tenzij je natuurlijk echt puur op kracht traint en niet voor massa.
 
Ik ben klein en gedrongen van postuur, mijn bovenbenen zijn sowieso al duidelijk groter dan de rest, is altijd al zo geweest. Dus massa is niet mijn hoofddoel voor de benen, kracht wel. Maar daarom ook de vraag of dit mn rippetoe erg verdoet. 5x3 had ik nog niet aan gedacht, klinkt zo vreemd, maar zal het eens proberen.
 
Back
Naar boven