MuscleMeat

RIR 3 toepassen in minicut?

Bezoekers in dit topic

Toch baal ik vd bench. Veruit de zwaktste oefening en had gehoopt daar heel weinig op te verliezen, tis niet anders maar vind het wel jammer, meer als van de DL.
Tis iets tussen de oren haha
Nu je weer meer gaat eten, zullen de gewichten waarschijnlijk ook gaan stijgen, rebound na cutten.
 
Reps in reserve.
Volgens mij voor gewone stervelingen niet bruikbaar tenzij je leeft eet slaapt als een beroepsbodybuilder.
Bij mij wisselen de reps in reserve, nogal. Na een vroege dienst voelt trainen toch anders dan op een vrije dag. Je zult dan ook dezelfde warming up en aanloop setjes en rustperiode moeten aanhouden, anders knoei je nog steeds maar wat aan.
Het tempo van de laatste reps geeft wel aan of er nog een herhaling in zit.
Op gevoel train je te licht, leuk voor herstel, maar geen vooruitgang.

Ben overigens ook van mening dat je in een cut progressie kunt boeken. Je lichaam is minder energie kwijt aan het verwerken van voeding en een lager vetpercentage schijnt beter te zijn voor je eigen testosteron.
 
Reps in reserve.
Volgens mij voor gewone stervelingen niet bruikbaar tenzij je leeft eet slaapt als een beroepsbodybuilder.
Bij mij wisselen de reps in reserve, nogal. Na een vroege dienst voelt trainen toch anders dan op een vrije dag. Je zult dan ook dezelfde warming up en aanloop setjes en rustperiode moeten aanhouden, anders knoei je nog steeds maar wat aan.
Het tempo van de laatste reps geeft wel aan of er nog een herhaling in zit.
Op gevoel train je te licht, leuk voor herstel, maar geen vooruitgang.

Ben overigens ook van mening dat je in een cut progressie kunt boeken. Je lichaam is minder energie kwijt aan het verwerken van voeding en een lager vetpercentage schijnt heter te zijn voor je eigen testosteron.
Nou ja, op dieet reageert je lichaam niet ineens totaal anders op je training, hooguit je herstel is wat minder. Maar zolang je niet in een wedstrijdvoorbereiding zit, valt dat toch op meerdere manieren op te vangen. Zwaar trainen is meer dan alleen zoveel mogelijk gewicht verplaatsen.
 
Nou ja, op dieet reageert je lichaam niet ineens totaal anders op je training, hooguit je herstel is wat minder. Maar zolang je niet in een wedstrijdvoorbereiding zit, valt dat toch op meerdere manieren op te vangen. Zwaar trainen is meer dan alleen zoveel mogelijk gewicht verplaatsen.
Zal 9/10 keer mentaal zijn, of een zelf gemaakte schema die gewoon ruk is
 
Nou ja, op dieet reageert je lichaam niet ineens totaal anders op je training, hooguit je herstel is wat minder. Maar zolang je niet in een wedstrijdvoorbereiding zit, valt dat toch op meerdere manieren op te vangen. Zwaar trainen is meer dan alleen zoveel mogelijk gewicht verplaatsen.
Dat dacht ik vroeger ook. Maar ik begin steeds meer te geloven dat elke bodybuilder het beste resultaat kan behalen door in het begin te trainen als een powerlifter.
Simpel kort en zwaar, met een programma dat in balans is. Op de lange duur zal dat rugblessure schelen.
Bijna alle beginners hangen aan de kabels of staan te curlen in het squatrek, en een jaar later zijn ze afgehaakt of aan de gear.... want het gaat zo langzaam.
 
Dat dacht ik vroeger ook. Maar ik begin steeds meer te geloven dat elke bodybuilder het beste resultaat kan behalen door in het begin te trainen als een powerlifter.
Simpel kort en zwaar, met een programma dat in balans is. Op de lange duur zal dat rugblessure schelen.
Bijna alle beginners hangen aan de kabels of staan te curlen in het squatrek, en een jaar later zijn ze afgehaakt of aan de gear.... want het gaat zo langzaam.
Hoezo schelen qua rugblessures?
 
Dat dacht ik vroeger ook. Maar ik begin steeds meer te geloven dat elke bodybuilder het beste resultaat kan behalen door in het begin te trainen als een powerlifter.
Simpel kort en zwaar, met een programma dat in balans is. Op de lange duur zal dat rugblessure schelen.
Bijna alle beginners hangen aan de kabels of staan te curlen in het squatrek, en een jaar later zijn ze afgehaakt of aan de gear.... want het gaat zo langzaam.
Gewoon bij de compounds houden. Die kabels zijn alleen goed voor armen imo.
 
Hoezo schelen qua rugblessures?
De focus ligt vaak op armen en borst.
Daar waar die op de rug zou moeten liggen. Je hebt een goede rug nodig voor een goede sterke bench press.
Met deadliften pak je de hele achterkant bij mee, maar die vind men te moeilijk of te zwaar.
Maar juist door de deadlift krijg je een goede lichaamshouding.
M.i heeft rug ook meer oefeningen nodig dan borst door de hoeveelheid aan spieren ten opzichte van borst.
 
Maar ik begin steeds meer te geloven dat elke bodybuilder het beste resultaat kan behalen door in het begin te trainen als een powerlifter.
Simpel kort en zwaar,
Powerlifting trainen kort ben ik het niet helemaal mee eens, sinds ik bodybuildingstyle train heb ik een hele training erop zitten in de tijd dat ik normaliter aan het squatten was :roflol:
 
De focus ligt vaak op armen en borst.
Daar waar die op de rug zou moeten liggen. Je hebt een goede rug nodig voor een goede sterke bench press.
Met deadliften pak je de hele achterkant bij mee, maar die vind men te moeilijk of te zwaar.
Maar juist door de deadlift krijg je een goede lichaamshouding.
M.i heeft rug ook meer oefeningen nodig dan borst door de hoeveelheid aan spieren ten opzichte van borst.
Dit klopt zeker! Ik liep vroeger altijd voorover en ben veel Deadlifts/Rows en Facepulls gaan doen en geen last meer van.
 
Bedankt voor de vele reacties! Ik vind het ook veel fijner trainen als ik alles kan geven. Dus ik ben blij
 
Btw ik doe deze mini cut alleen omdat mijn buik aardig mee ging groeien tijdens het bulken. Maar wat is het moment om weer over te gaan op bulken? En kan dat aansluitend na de cut of moet je je voeding langzaam opbouwen ?
 
Btw ik doe deze mini cut alleen omdat mijn buik aardig mee ging groeien tijdens het bulken. Maar wat is het moment om weer over te gaan op bulken? En kan dat aansluitend na de cut of moet je je voeding langzaam opbouwen ?
Wanneer jij denkt dat het genoeg is met cutten.

Ik spring met stappen van 100/200kcals. En kijk dan weer een weekje aan of ik aankom of niet, anders weer een sprongetje.
 
Het zal mijn afwijking zijn, kan ik goed mee leven, maar ik vind BW-ratio's nut hebben naast maximaal gewicht.

"You gotta carry the engine", papagaai ik als Mark Twight-groupie.
Power:weight ratio kan nuttig zijn om bijvoorbeeld te weten dat je niet te veel vet aankomt voor behaalde krachtwinsten, en kan het beoogde doel zijn om te verbeteren middels vetverlies, voor een sport.

Maar ik zou het niet omdraaien dat zulke ratios verbeteren ten koste van aanzienlijke kracht en spiermassa verliezen wenselijk te noemen is. Als een forummer of een coach advies geeft dat zo'n verlies veroorzaakt dan zou ik het niet grappig vinden als diegene dan op een verbeterde bw-ratio wijst.

Wellicht dat die quote meer relevant is voor betere marathontijden. Als dat het doel was en die zo behaald is dan wil ik mijn opmerking best terugnemen, maar zulke anorexia athletica wil ik ook weer niet toejuichen.

Btw ik doe deze mini cut alleen omdat mijn buik aardig mee ging groeien tijdens het bulken. Maar wat is het moment om weer over te gaan op bulken? En kan dat aansluitend na de cut of moet je je voeding langzaam opbouwen ?
Zou het sowieso niet langer dan 6-8 weken maken, dan is het geen minicut meer te noemen en worden andere nadelen van het langer cutten weer relevant. Uiteraard is het aan jou wat je doel is, een bepaald vet%, look, aantal kg vet verlies, etc. En nee je hoeft je voeding niet langzaam op te bouwen, je kunt (imho het beste zelfs) meteen weer een kcal overschot hanteren. Wellicht even herberekenen wat dat met je nieuwe lichaamsgewicht moet zijn om niet te veel vet aan te komen, scheelt misschien een hapje kcal.
 
Powerlifting trainen kort ben ik het niet helemaal mee eens, sinds ik bodybuildingstyle train heb ik een hele training erop zitten in de tijd dat ik normaliter aan het squatten was :roflol:
Volgens mij heb jij gewoon betere begeleiding nodig in de sportschool. Nu niet te kort gaan rusten tussen de setjes, 2 min is prima, dan doet je creatine fosfaat systeem weer mee. Te snel en het is allemaal cardio.

Trainze Ginger
 
Volgens mij heb jij gewoon betere begeleiding nodig in de sportschool. Nu niet te kort gaan rusten tussen de setjes, 2 min is prima, dan doet je creatine fosfaat systeem weer mee. Te snel en het is allemaal cardio.

Trainze Ginger
Hahah ja ga jij mij maar vertellen hoe het moet :haha:
 
Mijn ervaring in een cut: je doet in de gym wat je op kunt brengen.
 
Back
Naar boven