MuscleMeat

Ritalin icm met andere supplementen?

Bezoekers in dit topic

vissenkom3

Cool Novice
Lid geworden
27 jan 2017
Berichten
36
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
60kg
Hee allemaal,

Ik heb twee vraagjes omtrent supplementen die ik neem.
Iedere ochtend bij het ontbijt slik ik 250 mg magnesium, 1 pilletje vitamine D (25ug), 1 multivitamine tablet van de tuinen (vitaminen voor het haar; zie hieronder de dosering).Verder slik ik ook 1 capsule creatine (700 mg). daarnaast gebruik ik ritalin vanwege mijn ADD (10 mg per keer om de 2.5/3 uur, max 6 tabletten per dag, deze slik ik dus ook als eerst samen met mijn ontbijt). De creatine gebruik ik overigens afwisselend 2 of 3 keer per dag (bij het middag en avondeten).

Nu is mijn eerste vraag:
Is het wel verstandig om deze tabletten allemaal in de ochtend tegelijk te nemen bij mijn ontbijt, of kan ik ze beter verdelen over de dag (Dan heb ik het vooral over de magnesium, vitamine d en (multi)vitamine voor het haar).

Mijn tweede vraag is, of ik naast mijn ritalin ook een pre-workout of fatburner zou mogen gebruiken? Ik heb de hydroxycut geprobeerd (cafeïne vrij), alleen merk daar vrij weinig van. (zie ingrediënten hieronder). Is het verstandig om een andere pre-warkout of fatburner te gebruiken?

Multivitamine voor het haar:
1 tablet bevat: % ADH*
Niacine 35mg NE (219% ADH) Pantotheenzuur 100mg (1667% ADH)
Vitamine B12 6μg (240% ADH) Foliumzuur 400μg (200% ADH)
Ijzer 15mg (107% ADH)
Jodium 150μg (100% ADH)
Koper 2mg (200% ADH)
Mangaan 5mg (250% ADH)
Zink 15mg (150% ADH)
Biergist 5mg **
Choline bitartraat 125mg **
Inositol 50mg **
PABA 30mg **
Proteïne 100mg **

* ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
** Geen ADH vastgesteld


hydroxycut cafeïne free:

Amount Per Serving %Daily Value
Calcium 150 mg 15%
Hydroxycut Blend 241 mg †
Weight-Loss Plus Matrix
Robusta coffee extract (as C.canephora robusta) (bean) †
Standardized for 45% chlorogenic acids
Papaya (as Carica papaya) (fruit) †
Maqui (as Aristotelia chilensis) (berry) †
Blackberry (as Rubus fruticosus) (fruit) †
Amla extract (as Phyllanthus emblica) (fruit) †
Saffron extract (as Crocus sativus) (stigma) †

†Daily Value not established.


(ik slik de vitaminen voor het haar, omdat ik veel last heb van haaruitval)
(ik slik vitamine D, omdat ik een tekort heb en omdat ik last heb van witte vlekken op mijn huid als ik vitamine D tekort kom)
(ik slik magnesium, omdat ik veel last heb van kramp in mijn voeten en sinds ik dat slik is dat bijna niet meer voorgekomen)
(ik slik creatine, omdat ik krachttraining doe en probeer zwaar(der) te trainen)

(ik wil graag pre workout of fatburners gebruiken, omdat ik de komende tijd droger wil trainen)

Ik hoop dat ik mijn vragen een beetje duidelijk heb gesteld. Ik weet dat er er heel veel leden zijn die veel verstand hebben van supplementen, dus ben erg benieuwd of jullie mij zouden kunnen helpen (om in ieder geval meer kennis op te doen).

Dank!
 
Fatburners gaan je niet helpen om vet te verbranden. Ze gaan enkel mss wat energie geven.
 
Je kunt beter meer Ritalin nemen als je sneller wilt afvallen :roflol:

Maar nu even serieus, fatburners gaan wellicht wat hongergevoel tegen en sommige hebben ook een versnelde werking op je metabolisme. Maar het gaat allemaal geen zoden aan de dijk zetten als je je voeding niet op orde hebt.
 
Je kunt beter meer Ritalin nemen als je sneller wilt afvallen :roflol:

Maar nu even serieus, fatburners gaan wellicht wat hongergevoel tegen en sommige hebben ook een versnelde werking op je metabolisme. Maar het gaat allemaal geen zoden aan de dijk zetten als je je voeding niet op orde hebt.

Otc fatburners gaan niet al te veel doen aan je metabolisme. Op papier mss wel,maar in de praktijk zal het niet al te veel opleveren.

Ze zijn het geld niet waard imo.
 
Otc fatburners gaan niet al te veel doen aan je metabolisme. Op papier mss wel,maar in de praktijk zal het niet al te veel opleveren.

Ze zijn het geld niet waard imo.

Er staat toch nergens OTC?
 
Dank voor de reacties. Wat is een OTC fatburner?

Zou ik wel pre workout kunnen gebruiken (icm ritalin)? Om idd meer energie te krijgen tijdens t trainen en op die manier droger te trainen.
(Ritalin om sneller af te vallen??? Wat bedoel je daarmee?: ik gebruik het al een langere tijd dus heb niet meer dat ik Mn “honger” niet voel. (Overigens wil ik Mn dosering niet misbruiken) Of bedoelde je wat anders? )

Is het overigens oke om die supplementen die ik noemde in t begin in de ochtend tegelijkertijd te nemen? Iemand enig idee?
 
Dank voor de reacties. Wat is een OTC fatburner?

Zou ik wel pre workout kunnen gebruiken (icm ritalin)? Om idd meer energie te krijgen tijdens t trainen en op die manier droger te trainen.
(Ritalin om sneller af te vallen??? Wat bedoel je daarmee?: ik gebruik het al een langere tijd dus heb niet meer dat ik Mn “honger” niet voel. (Overigens wil ik Mn dosering niet misbruiken) Of bedoelde je wat anders? )

Is het overigens oke om die supplementen die ik noemde in t begin in de ochtend tegelijkertijd te nemen? Iemand enig idee?

Over the counter = legaal. legale fatburners dus.

Droog trainen doe je door je voeding,niet door fatburners en pre workouts.
 
Dank voor de reacties. Wat is een OTC fatburner?

Zou ik wel pre workout kunnen gebruiken (icm ritalin)? Om idd meer energie te krijgen tijdens t trainen en op die manier droger te trainen.
(Ritalin om sneller af te vallen??? Wat bedoel je daarmee?: ik gebruik het al een langere tijd dus heb niet meer dat ik Mn “honger” niet voel. (Overigens wil ik Mn dosering niet misbruiken) Of bedoelde je wat anders? )

Is het overigens oke om die supplementen die ik noemde in t begin in de ochtend tegelijkertijd te nemen? Iemand enig idee?

OTC = Over The Counter = iets wat je legaal in de winkel kunt kopen.

Ja dat kan prima, zolang je maar oplet wat erin zit. Veel preworkouts zitten vol met middelen die vanwege grijze gaten in de wet niet ergens onder geschaard worden, maar wel degelijk schadelijk kunnen zijn, helemaal in combinatie met bijvoorbeeld Ritalin. Weet dus wat je eet/drinkt.

Je Ritalin dosering moet je natuurlijk niet gaan misbruiken, ik zei dat maar gekscherend. Ik ken genoeg lui die op Dexamfetamine, speed of ritalin studeren, of vet proberen te verliezen. In dat licht bezien maakte ik er notie van :)

Verder wat de jordaan zegt, kijk eerst eens zeer kritisch naar je voeding en beweging.
 
Ja klopt! Voeding is idd nummer 1 waar ik op moet letten en waar het meest winst te behalen valt. De reden waarom ik naar preworkout vraag is, omdat ik meer energie kan gebruiken tijdens mn training en mij afvroeg of, en zo ja welke preworkout dan zou kunnen icm met mijn medicatie.

Ik zal wel contact opnemen met mijn huisarts betreffende het combineren van preworkout met ritalin.

Ik hoop dat er iemand is die vraag 1 kan beantwoorden
Dankjulliewel
 
Ja klopt! Voeding is idd nummer 1 waar ik op moet letten en waar het meest winst te behalen valt. De reden waarom ik naar preworkout vraag is, omdat ik meer energie kan gebruiken tijdens mn training en mij afvroeg of, en zo ja welke preworkout dan zou kunnen icm met mijn medicatie.

Ik zal wel contact opnemen met mijn huisarts betreffende het combineren van preworkout met ritalin.

Ik hoop dat er iemand is die vraag 1 kan beantwoorden
Dankjulliewel

Gewoon met een maaltijd innemen is prima, dit kan sochtends of savonds of verdeeld. Waar jij jezelf prettig bij voelt werkt vaak het beste.

Nog even @ preworkout, het gaat echt om de ingrediënten, dus je zult specifieke ingrediënten moeten noemen aan je huisarts, anders is het voor hem ook gissen.
 
Als aanvulling op wat hierboven al geschreven staat;
Vit D kun je het beste met vetten innemen. Over het algemeen is de avondmaaltijd het meest vetrijk. Maar als je 's ochtends volle kwark eet, volle melk drinkt of bv een flinke smak boter/chocopasta op je brood smeert is de ochtend ook prima.

Ik vrees dat veel artsen niet weten wat een preworkout is. Inderdaad afhankelijk van de ingrediënten. Zou het persoonlijk niet gebruiken naast Ritalin (maar vind het nu persoonlijk ook onzin om te gebruiken). Mocht je persé willen zou ik laag doseren en kijken hoe je er op reageert. Lijkt me niet fijn als je nu goed ingesteld bent op Ritalin en door zo'n preworkout helemaal ontregelt.
 
PWO in poedervorm of in vast voedsel wat je zelf maakt / samenstelt ?
 
Bedankt allen voor de eerlijke en leerzame reacties!

Kristel* ik zal de vitamine D voortaan met het avondeten slikken, eet dan inderdaad meer vet dan met mijn ontbijt (ontbijt met Brinta/havermout/magere melk +1 scoop proteïne)

SvP0501 hoe bedoel je? Bedoel je dat ik poeder preworkout kan kopen en dan in mijn eten moet gooien?
 
Gewoon met een maaltijd innemen is prima, dit kan sochtends of savonds of verdeeld. Waar jij jezelf prettig bij voelt werkt vaak het beste.

Nog even @ preworkout, het gaat echt om de ingrediënten, dus je zult specifieke ingrediënten moeten noemen aan je huisarts, anders is het voor hem ook gissen.

Dankjewel! Ja ik zit meer met dat ik niet wil dat het neven effecten heeft op mijn lever of nieren als ik ze tegelijk inneem. Vandaar mijn vraag of het tegelijkertijd kon. Ik ga de vitamine D nu bij het avondeten innemen (tip van kristel) en zal de multivitamine in de middag innemen. Zodat het wat meer over de dag verdeeld is.
 
Iemand een aanbeveling welke pre workout goed is voor starters?
 
Maar veel vet heb jij niet te verbranden lijkt me op 1.75 en 60 kg (?)
 
Bedankt allen voor de eerlijke en leerzame reacties!

SvP0501 hoe bedoel je? Bedoel je dat ik poeder preworkout kan kopen en dan in mijn eten moet gooien?

Het kopen van PWO in poedervorm is vaak puur uit reclame oogpunt , er wordt geadverteerd en bekende mensen uit de sportwereld prijzen deze zaken aan , als je kijkt naar de ingrediënten die erin zitten dan zitten er voor veel ingrediënten in die niet of nauwelijks wat doen.

Zelf gebruik ik geen PWO in poedervorm maar heb ik mijn eigen PWO .

Voor training : 1 kop sterke espresso zwart , 2 rijstewafels met pindakaas met extra noot en doe daar een banaan in schijven op .

Dus caffeine , suikers , gezonde vetten ( uit pindakaas )

Voor beginners is het totaal onnodig om allerlei poeders , pillen en andere supps in te nemen ..
 
Inb4 klopt helemaal! Maar die laatste beetjes vet zijn het lastigst te verbranden helaas haha!

SvP0501 ach so. Hoeveel tijd zit er tussen het eten/drinken van je eigen PWO en je training ?
 
Back
Naar boven