AndroidHealthClinic

Ritalin voor concentratieproblemen (voordelen bij het sporten?)

Bezoekers in dit topic

Ritalin = amfetamine

Ik denk dat hij met 3 x bedoelde te zeggen dat hij 3 x per dag een tabletje neemt.
ritalin is geen amfetamine.
 
nee, kreeg dexamfetamine voor geschreven voor me add en dat is wel letterlijk speed, amfetamine.

ritalin hoort niet tot de amfetamines, werkzame stof is methylfenidaat. Ben een pep junk geweest en vind het vreselijk als iemand troep als ritalin speed noemt of amfetamine.

(amfetamine is ook troep maar dat terzijde)
 
Idee is hetzelfde; ADHD’rs worden er rustig van, niet adhd’rs het tegenovergestelde..
 
ik werd rustig van sneeuwwitje , verdacht rustig zelfs
 
ritalin is geen amfetamine.

methylfenidaat is op basis van piperidine en amfetamine op phenylethylamine. Maar het blijft toch speed :windup:
 
Laatst bewerkt:
Ritalin is geen amfetamine
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ritalin is geen amfetamine

Het is een nauw verwant van amfetamine, correct. Methylfenidaat (ritalin) stimuleert niet de afgifte van dopamine maar blokkeert de heropname van dopamine, dat is het verschil guys.
 
Laatst bewerkt:
Krijg er max focus van! Neem het dagelijks en werkt perfect.
 
Beter aan de modafinil, amfetamines zijn veel te verslavend imo.
 
Beter aan de modafinil, amfetamines zijn veel te verslavend imo.

Ritalin is wel een pak makkelijker te krijgen dan modafinil jammer genoeg...
 
Ritalin is wel een pak makkelijker te krijgen dan modafinil jammer genoeg...

Ook een pak meer bijwerkingen, long term side effects en verslavingskans. Dus beter die moeite doen.
Daarnaast kun je modafinil altijd nog bestellen online.
 
Ook een pak meer bijwerkingen, long term side effects en verslavingskans. Dus beter die moeite doen.
Daarnaast kun je modafinil altijd nog bestellen online.

Maar is het niet zo dat de modafinil die je online kan krijgen (Modalert, waklert, Modvigil, vilafinil) een vervuilde (vaak uit India) variant is van de "echte" provigil/modafinil?
 
Maar is het niet zo dat de modafinil die je online kan krijgen (Modalert, waklert, Modvigil, vilafinil) een vervuilde (vaak uit India) variant is van de "echte" provigil/modafinil?

Niet perse
 
stimulanten zoals ritalin zorgen voor stress en zijn katabool. Voor spier opbouw dus per definitie nadelig.
 
Wel meer eten en drinken en je gebit goed onderhouden.

En cortisol verhaal geloof ik niet zo in... concentratie problemen leveren je meer stress op.
Als je je mentaal beter voelt dan zonder, zie ik geen reden dat het kwaad doet.

Misbruik/recreatieve doseringen zijn een ander verhaal uiteraard.

Neem sinds een paar dagen ook Rilatin en heb de bijwerking dat m'n eetlust/hongergevoel weg is :/. Sporten gaat dus ook nogal k*t zonder energie.

Duurt even, dan went het. Zo niet, dan is de dosering misschien te hoog. Of ritalin is gewoon niks voor je. Dan naar andere opties kijken (bijv dex). Anders ga je er wel kapot aan.

Zelf krijg ik alleen maar meer honger. Wel geen ritalin, maar dex.
 
Back
Naar boven