Fitness Seller

Ritueel slachten: Voor of tegen?

Ritueel slachten: Voor of tegen?

  • Op beperkte schaal mag het wel vind ik

    Stemmen: 9 11,4%
  • Helemaal openstellen: In supermarkten etc., overal moet het te koop zijn

    Stemmen: 11 13,9%
  • Verbieden. Het onverdoofd slachten is walgelijk en dus bij Moslims ook niet toegestaan

    Stemmen: 52 65,8%
  • Geen mening

    Stemmen: 7 8,9%

  • Totaal stemmers
    79
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Ík heb meerdere doelen in mijn leven, zoals waarschijnlijk vele anderen; mijn doel zijn oa een goede opleiding krijgen, groot en sterk worden, plezier hebben in alles wat ik doe, etc...

Als jij het bouwen van machines en het leren van fouten geen vorm van intelligentie noemt, wat dan wel? Wat is volgens jou intelligentie?
Intelligentie is niets. Intelligentie bestaat niet. Intelligentie is een verzinsel om hokjesgeest op te funderen.
 
En ik geloof niet in Sinterklaas. De ozonlaag is een voorbeeld.

Laat ik jouw standpunten even samenvatten:
- je zegt dat ons doel overleven is
- dat komt door onze intelligentie

Een dier dat beter in staat is dit doel te verwezenlijken, hoe verklaar je dat dan?

Een mens is geen haar beter dan een dier. De hele wereld is een proces. De mens is daar slechts een spil in. Helaas is deze mens is staat om alles om zich heen te slopen.

Heeft een slachtkip een doel? Of een koe dat wordt gehouden en gevoerd om ons te voeren?
Dieren hebben geen doel.

En inderdaad is de mens in staat tot vernieling, maar er is een verschil tussen 'beter zijn dan een dier' en 'boven een dier staan' (figuurlijk dan).
 
Mits door iemand gedaan met verstand van zaken lijdt een dier wat op een halal manier geslacht wordt niet meer of minder dan een verdoofd dier. Ik zit hier naast een abattoir waar tot voor kort halal geslacht werd, koeien, geiten, schapen, ik heb veel uitleg gehad van de buurman en die beste man had het echt niet gedaan als die dieren er meer door zouden lijden.

Als je het goed doet en je snijdt in 1 keer die hele halsslagader plus de rest van de hele mikmak door wat er allemaal zit, raakt dat beest direct in een shock, waarin die niks meer voelt, daarnaast bloedt het op deze manier ontzettend snel leeg, waardoor het binnen no time de pijp uit is!

het is geen fraai gezicht, maar meer lijden geloof ik niet.
 
Intelligentie is niets. Intelligentie bestaat niet. Intelligentie is een verzinsel om hokjesgeest op te funderen.
als intelligentie niet bestaat dan bestaan er ook geen verzinsels punt
 
Een dier dat beter in staat is dit doel te verwezenlijken, hoe verklaar je dat dan?
wat bedoel je daar nu weer mee?


De ozonlaag is een voorbeeld
er is amper bewijs dat cfk's de ozon vernietigen
 
Intelligentie is niets. Intelligentie bestaat niet. Intelligentie is een verzinsel om hokjesgeest op te funderen.

STFU:roflol:...intelligentie bestaat niet my ass!!!
Kunnen dieren dan zelf kiezen of ze gaan roken of niet....NEEN!!
Kunnen dieren zelf kiezen wanneer ze eten...NEEN!!!-ze eten als ze honger hebben, wij kunnen kiezen om nog niet te eten)
Ook kan een hond niet zelf kiezen of hij aan zijn conditie wil werken...
Beesten doen wat in hun aard ligt, de mens kan kiezen of hij doet wat in zijn aard licht of niet;)
En ik kan nog wel een tijdje doorgaan;)
 
Prisma woordenboek zei:
intelligentie: verstandig, schrander

Er zijn zelfs intelligentieonderzoeken, intelligentietests, dus een verzinsel is het niet.
 
Intelligentie is niet meer dan een containerbegrip om duidelijk te maken dat we als mens inzichten kunnen werwerven die andere levensvormen ontberen. Maar dat maakt ons leven verder net zo doelloos als dat van ieder andere levensvorm. We leven in geleende tijd van het heelal en heel misschien kunnen we onze ware intelligentie tonen door voort te bestaan nadat de aarde is vernietigd door de zon. Maar uitgaande van onze huidige vernietigingsdrang lijken me enkele honderden jaren in de toekomst kijken al zeer lang voor deze intelligente levenssoort.

Zo intelligent dat de vernietiging wel eens zeer nabij kan zijn.
 
Ik ben tegen het onnodig lijden van dieren. Ik vind dat als je de keuze hebt je het lijden van dieren zoveel mogelijk moet beperken. Ritueel slachten ben ik dus op tegen.
 
Intelligentie is niet meer dan een containerbegrip om duidelijk te maken dat we als mens inzichten kunnen werwerven die andere levensvormen ontberen. Maar dat maakt ons leven verder net zo doelloos als dat van ieder andere levensvorm. We leven in geleende tijd van het heelal en heel misschien kunnen we onze ware intelligentie tonen door voort te bestaan nadat de aarde is vernietigd door de zon. Maar uitgaande van onze huidige vernietigingsdrang lijken me enkele honderden jaren in de toekomst kijken al zeer lang voor deze intelligente levenssoort.

Zo intelligent dat de vernietiging wel eens zeer nabij kan zijn.

Beetje tegenstrijdig, of interpreteer ik het fout?
Vernietiging door de zon? Zou goed kunnen, maar waarom?
 
Intelligentie is niet meer dan een containerbegrip om duidelijk te maken dat we als mens inzichten kunnen werwerven die andere levensvormen ontberen. Maar dat maakt ons leven verder net zo doelloos als dat van ieder andere levensvorm. We leven in geleende tijd van het heelal en heel misschien kunnen we onze ware intelligentie tonen door voort te bestaan nadat de aarde is vernietigd door de zon. Maar uitgaande van onze huidige vernietigingsdrang lijken me enkele honderden jaren in de toekomst kijken al zeer lang voor deze intelligente levenssoort.

Zo intelligent dat de vernietiging wel eens zeer nabij kan zijn.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Luucie, Eric spreekt over twee verschillende scenario's. Vernietiging door de zon, dat duurt nog even, maar gezien de huidige vernietigingsdrang kan het wel eens eerder zijn.
 
Heeft een slachtkip een doel? Of een koe dat wordt gehouden en gevoerd om ons te voeren?
Dieren hebben geen doel.


Heb jij een doel? Ik vind namelijk van niet.


Wij mensen plaatsen ons altijd boven van alles en nog wat terwijl wij ook geen reet voorstellen. Wij mensen zijn de meest onnutige parasieten hier op aarde........
 
Wij mensen zijn de meest onnutige parasieten hier op aarde........
en ik maar denken dat ik zelf een laag zelfbeeld heb:roflol:
 
Wat is er tegenstrijdig aan? We vernken deze planeet en we voeren op redelijke grote schaal oorlog. Dat gaat vanzelf een keer mis. 'Zo intelligent' is sarcasme net zoals ik al eerder sarcastische opmerkingen maakte die verkeerd werden uitgelegd. Het is toch vrij duidelijk waar ik op doel lijkt me.

Vernietiging door de zon gebeurt iedere planetoide als de ster, waar deze planetoide omheen draait, aan het einde van zijn levensduur opzwelt tot rode reus. Dat maakt leven hoe dan ook onmogelijk op aarde en leidt tot verschroeiing van onze planeet. Maar goed dat is miljarden jaren ver weg, waarschijnlijk zijn er dan al andere levenssoorten de dominante soort op aarde.
 
Heb jij een doel? Ik vind namelijk van niet.


Wij mensen plaatsen ons altijd boven van alles en nog wat terwijl wij ook geen reet voorstellen. Wij mensen zijn de meest onnutige parasieten hier op aarde........

Ik heb meerdere doelen, maar of ze anderen veel zullen helpen is nog maar de vraag. :p

Maar de mens heeft tot nu toe heel veel kunnen bereiken met iets dat niet zou bestaan...
 
Als er behoefte is aan halal vlees mogen ze het wat mij betreft overal verkopen. Er zijn methodes om zowel halal als pijnloos te slachten, volgens mij beschreef shutterspeed ze al.

Daarnaast loopt er een redelijk zinloze discussie overhet bestaan van intelligentie...........ik zou zeggen pak het woordenboek er nog eens bij om de definitie op te zoeken, want volgens mij verwar je een paar zaken met elkaar.

Kan iemand mij trouwens vertellen waar de "zure regen" is gebleven waar heel de jaren tachtig vol van was. Diezelfde zure regen dat het stokpaardje van Greenpeace was om met angtaanjagende filmpjes geld te kloppen...............ziet niemand de vergelijking met de ozonlaag???

Oh, EricR, de mens is nog nooit zo talrijk geweest en uitsterven zullen de kinderen van de kinderen van de kinderen van jou kinderen ook nog niet meemaken. Dus je hoeft je nu geen zorgen te maken, jouw druppel doet niets op die gloeiende plaat.
 
Wat is er tegenstrijdig aan? We vernken deze planeet en we voeren op redelijke grote schaal oorlog. Dat gaat vanzelf een keer mis. 'Zo intelligent' is sarcasme net zoals ik al eerder sarcastische opmerkingen maakte die verkeerd werden uitgelegd. Het is toch vrij duidelijk waar ik op doel lijkt me.

Vernietiging door de zon gebeurt iedere planetoide als de ster, waar deze planetoide omheen draait, aan het einde van zijn levensduur opzwelt tot rode reus. Dat maakt leven hoe dan ook onmogelijk op aarde en leidt tot verschroeiing van onze planeet. Maar goed dat is miljarden jaren ver weg, waarschijnlijk zijn er dan al andere levenssoorten de dominante soort op aarde.
tegen die tijd zit de mens al lang op een andere planeet
 
Ik plant mezelf niet voort Tsunami, dus dat zal inderdaad niet gebeuren. Ik maak me verder ook geen zorgen, maar heb wel respect voor andere levensvormen. In die zin dat ik ze ook de gegunde tijd op deze aarde zoveel mogelijk wil laten benutten.
 
en ik maar denken dat ik zelf een laag zelfbeeld heb:roflol:

Dit heeft niets te maken met een laag zelfbeeld hoor. Ben gewoon realistisch. Verzin maar eens een levensvorm hier op aarde dat destructiever is dan de mens.....
 
Haha, ik denk dat veel mensen op dit forum nog eens aardig gaan verschieten...:D;)
 
Back
Naar boven