Fitness Seller

RM's Texaanse Methode

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Toch maar besloten om een log te beginnen, aangezien dat meer structuur geeft in mijn trainingen. Ik begin vrijdag 5 september met dag 1.

Mijn schema:

DAG 1, volumedag.
- Squats 5x5
- Bench 5x5
- Powercleans 5x5
Assistance:
- Side raises 3x8


DAG 2, recoverydag
- Front squats 3x3 (dient primair als recovery voor de back squats)
- OH press 3x3 (niet voluit, maar wel pittig gewicht; recovery voor bench)
- Pendlay rows 4x10
Assistance
- Chins 3x8
- Biceps curls 3x8 (ofzo)


DAG 3, Intensity; 1-6RM PR.
- Squat
- Bench
- Deadlift
Assistence:
- Dips 3x8 of Triceps extensions 3x8
- Incline dumbbell press 3x8
 
Laatst bewerkt:
3* squat, 2* bench, en maar 1* deadlift in de week?


variatie zou mooier zijn, of je squat is zwak en je probeert dat te versterken?

suc6 in ieder geval!
:thumbs:
 
Vandaag trouwens recoverydag gehad na een training over geslagen te hebben. Normaal train ik op donderdag, zaterdag en maandag. Deze week zal ik trainen op vrijdag en zondag. Ik moet nog eea in mijn werk/stage schema zo verzetten dat ik 3 dagen kan trainen, want zo lukt het niet.
 
3* squat, 2* bench, en maar 1* deadlift in de week?


variatie zou mooier zijn, of je squat is zwak en je probeert dat te versterken?

suc6 in ieder geval!
:thumbs:

1 worksetje deadlift idd, maar ik probeer gestaag op te werken naar een workset, waardoor er dus wel wat volume is weliswaar met een matige intensiteit. Daarnaast hebben squat en powercleans een carryover op deadlift, dus ik denk dat 1 workset per week voor deadlift voldoende prikkel moet zijn. Zeker gezien de belasting van mijn posterior chain (glutes, hams en lower back) met squats en powercleans.

3xsquat idd, maar 1 workout is recovery.
 
1 worksetje deadlift idd, maar ik probeer gestaag op te werken naar een workset, waardoor er dus wel wat volume is weliswaar met een matige intensiteit.

3xsquat idd, maar 1 workout is recovery. Squat en powercleans hebben een carryover op deadlift, en denk dat 1 workset per week voor deadlift voldoende prikkel moet zijn. Zeker gezien de belasting van mijn posterior chain (glutes, hams en lower back) met squats en powercleans.


begrepen!
:thumbs:
 
Vandaag was het intensieve cardio. Morgen doe ik volume en dan woendag ga ik helaas een paar dagen weg naar een all-in hotel met familie hier in Nederland. Hopelijk kan ik daar trainen.

Laatste tijd weinig tijd om te trainen ivm wat sociale bullshit en stage, school en werk:o.
 
Ik zou de recovery squat vervangen door front squats 3x3, verder de powercleans op je recovery dag weglaten (zie de powercleans als je volume oefening voor de deadlift van je derde training) laat de dumbbell rows ook weg en daarvoor in de plaats pendlay rows op een groot volume (4x10 of zo). Je OH press zou ik wel gewoon voluit gaan aangezien het gewicht wat je daarop aan kunt toch een stuk minder is dan je bench.

Succes!
 
Ik zou de recovery squat vervangen door front squats 3x3, verder de powercleans op je recovery dag weglaten (zie de powercleans als je volume oefening voor de deadlift van je derde training) laat de dumbbell rows ook weg en daarvoor in de plaats pendlay rows op een groot volume (4x10 of zo). Je OH press zou ik wel gewoon voluit gaan aangezien het gewicht wat je daarop aan kunt toch een stuk minder is dan je bench.

Succes!

Ok klinkt goed.

Front squats wel voluit dan?
 
Maandag 08-09-08

Squat
5x5x100kg
Vrij easy. Maakte wat beter gebruik van de bounce onderin.

Bench
92,5kg
4x5
1x4
Te weinig rust genomen die laatste set:(.

Power cleans
5x5x55kg
Techniek begint ergens op te lijken. Gewicht ga ik ophogen vanaf hier.

Dips
2x9xBW+21kg
 
Was je nog langsgeweest in die gym?
 
Jammer van die bench.
(waarom niet wat rust genomen en nog setje gedaan?)

Nice dips!
 
Was je nog langsgeweest in die gym?

Nee nog niet. Sowieso een week niet getraind:(. Was midweek weg en druk met andere dingen etc whine whine.

Kwam er vorige week achter dat mijn abo van Fit For Free stilzwijgend een jaar is verlengd wat niet mijn bedoeling was. Maar ik heb net mijn collegekaart weer binnen en dan betaal je volgens mij 100 euro per jaar daar bij USC dus dan is het wel te doen om 2 abo's te hebben:). Misschien ga ik morgenavond ff kijken.
 
Hoeveel betaal je daar eigenlijk als je niet studeert?
 
Hetzelfde als op alle andere plaatsen... 125 oid per 3 maanden.
 
USC Fitness (in Sporthal Wibaut)
Van Musschenbroekstraat 38

Ben je hier wel eens geweest? Zoja, hoe was het?:)
 
Ben ik nog nooit geweest.. alleen bij zuid WTC daar.
 
Ben ik nog nooit geweest.. alleen bij zuid WTC daar.

Ok. Ik ben benieuwd naar het "gewichtheffersplatform". Ik kom morgen ff kijken en ga waarschijnlijk lid worden voor 6 maanden, want dat kost me maar 90euro:).
 
Nee nog niet. Sowieso een week niet getraind:(. Was midweek weg en druk met andere dingen etc whine whine.

Kwam er vorige week achter dat mijn abo van Fit For Free stilzwijgend een jaar is verlengd wat niet mijn bedoeling was. Maar ik heb net mijn collegekaart weer binnen en dan betaal je volgens mij 100 euro per jaar daar bij USC dus dan is het wel te doen om 2 abo's te hebben:). Misschien ga ik morgenavond ff kijken.


Ben er dus net geweest. Ik was er al eerder een paar keer geweest, maar was een tijd geleden.

Goede sfeer. Leuk dat gewichtheffers platform, maar er zijn wel wedstrijdjongens aan het trainen daar volgens mij en ik heb het idee dat je een beetje in de weg loopt:). Weet jij wanneer zij er normaal gesproken zijn Jesaja?

Anyways:

Intensity

SQUAT
- Opwarmen
- 3x115kg

BENCH
10x50kg
3x80kg
1x100kg
1x105kg
- 1x110kg (Volgens mij PR of evenaring daarvan, ik doe bijna nooit 1RM's)

DL
10x60kg
3x100kg
3x130kg
1x140kg
- 3x150kg

Deadlift gaat k*t laatste tijd:(

Al met al prima training zeker gezien de nieuwe omgeving wat altijd wennen is.
 
Volgens mij trainen ze van iets van 5-6 tot 7-8u oid... Je had het natuurlijk ook gewoon aan ze kunnen vragen :P Maar de laatste paar keer dat ik daar was, dan waren ze of al weg, of ze zaten in het laatste gedeelte van hun workout.. en dat was altijd rond half 8 - 8u.
 
Volgens mij trainen ze van iets van 5-6 tot 7-8u oid... Je had het natuurlijk ook gewoon aan ze kunnen vragen :P Maar de laatste paar keer dat ik daar was, dan waren ze of al weg, of ze zaten in het laatste gedeelte van hun workout.. en dat was altijd rond half 8 - 8u.

Ik vroeg het idd aan die trainer. In principe is het platform alleen bedoeld voor explosieve oefeningen en niet voor squats en deads omdat je die ook binnen kan doen. Wat compleet logisch is imo.

Ik verheug me alleen zo op dat gewicht te laten vallen vanaf schouderhoogte. Altijd al willen doen:).

Die gasten waren wel serieus aan het gewichtheffen daar. Je kan wel wat leren van hun explosiviteit, damn.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven