MuscleMeat

Roaccutane, AAS & Bodybuilding vragen

Bezoekers in dit topic

Helium

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 feb 2014
Berichten
512
Waardering
63
Lengte
1m90
Massa
101kg
Vetpercentage
13%
Ik ben afgelopen week bij de dermatoloog geweest en als het goed is krijg ik de volgende keer roaccutane mee.
Er zijn een paar vragen die jullie misschien voor mij kunnen beantwoorden.

Toelichting vraag 1,2&3:
Ik ben nu nog in een cruise van 250 test-e (ik ben rustig aan het cutten om vervolgens off te gaan).
De Roa kuur gaat als het goed is over 4 weken starten maar ik zal pas off gaan na +-8 weken.

1. Zijn de eerste 4 weken van de Roa kuur dan voor niets geweest?
(ivm hormoonschommelingen als ik off ga).
2. Zouden jullie de roa kuur pas starten als je off gaat?
3. dubbel check: de bloedtest zal niks laten zien over het feit dat ik kuur, toch?
(ze testen op: kreatinine, asat,alat,alk fosfatase, cholesterol,triglyceriden, glucose,hb,trombocyten en leucocyten).

Toelichting vraag 4:
Mijn dermatoloog begon over de gevolgen van krachttraining en roaccutane, hij had het over onomkeerbare spierschade.
Wellicht omdat de bijwerking spierpijn moeilijker opvalt ivm eigen spierpijn van training.
Ik had hier zelf nog nooit over gehoord. Hij wil dan ook dat ik mijn training afbouw naar 2/3x per week en minder intensief.
Ik ben van plan om (net zoals over aas gebruik) erover te liegen en alsnog zwaar te trainen.​

4.
Wat zouden jullie doen / wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Nog een fijne dag :- )
 
Ik heb via de dermatologist 8 maanden aan de roaccutane gezeten. Dat is echt zwaar spul, moest eigenlijk 10 maar kon het mentaal niet aan. Lippen schuren en het lijkt of je aan vitamine gebrek lijd. Wel ging de extreme acne weg en is nooit meer terug gekomen. Zelfs niet tijdens een kuur.

Ik zou da spul nooit tijden een kuur gebruiken want het is echt een zware aanslag op je lichaam.

Ik verloor geen spiermassa maar wel de drive om te trainen. Veel mensen worden depressief van da spul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
heb roa gebruikt tijdens cruise en blast.... 1cap per dag... lever nog ok... enkel droge lippen... (is niet zo erg als men beweert...)
gwn voorschrift regelen via huisdokter en bij steroidacne werkt roa super!!!
 
Ik heb er ruim een jaar aan gezeten en intussen constant on geweest op diverse doseringen met verschillende stacks.

Leverwaarden vielen soms wat te hoog uit maar meestal wel acceptabel. Orals en ionamin (vooral deze) veroorzaakten hogere leverwaarden.

Spierpijn was op 20mg niet als anders, bij 60mg was de spierpijn wat meer dan gebruikelijk maar nog steeds geen hinder. Geestelijk vond ik roa het zwaarst, gaat je er niet beter van voelen (zeker niet op 60mg p/d).

Bij bloedtesten zullen ze enkel je ALAT, ASAT, GGT testen.
 
Ik zou da spul nooit tijden een kuur gebruiken want het is echt een zware aanslag op je lichaam.

Lees ik vaak maar vind ik zwaar overdreven. Op lichte dosering is het helemaal niet zwaar voor je lichaam (oral kickstart = veel zwaarder).

Roa doet wonderen tegen roidacne en zal nooit meer zonder kuren (ben nogal gevoelig voor acne tijdens cycles :))
 
Top @ de reacties. Ik had niet verwacht dat de dermatoloog zo nadrukkelijk zou hameren
over ernstige spierafbraak o.i.d door intensieve krachttraining tijdens Roa.

Hebben jullie hier al eerder iets over gehoord?

Ik heb een antibiotica kuur (pil) en zalf (differin) gekregen voor 4 weken, als dit niet helpt krijg ik Roaccutane
voorgeschreven. Ik ga deze middelen echter niet gebruiken, wss pas 1 week voorafgaand van het gesprek.
Dit om te voorkomen dat ik zometeen geen Roa krijg als de acne iets is verminderd. Kuur heeft namelijk
weinig nut aangezien het 4 weken is en ik pas over circa 8 weken off ga van aas.
 
Top @ de reacties. Ik had niet verwacht dat de dermatoloog zo nadrukkelijk zou hameren over ernstige spierafbraak o.i.d door intensieve krachttraining tijdens Roa.

Hebben jullie hier al is over gehoord?
Niets over gehoord...diverse dermatologen gehad en bij een aantal wisten ze ook van mijn AAS gebruik.

Geen enkel kritiek gekregen op de frequentie van trainingen of intensiteit er van.
 
Als je erg acne hebt zou ik gelijk starten met de roa. Hoe eerder er je vanaf bent hoe beter mij lijkt.

Ik nam het gewoon tijdens mij kuren (blast en cruise).
Weet niet hoe hoog jij het moet nemen van je dermatoloog? Maar 20mg is vaak al voldoende voor roidacne. (Soms 40mg) En dan is dat hele spierafbraak van jou dermatoloog niet aan de orde. Je kan gewoon maximaal blijven trainen ermee.

De 1 heeft wel meer last van bijwerkingen dan andere. Ik had een klein beetje droge lippen en een klein beetje droge huid in mijn gezicht. Na een aantal maanden merkte ik wel psychische wat.

Succes gewoon starten met je roa
 
De dosis die ik nam was beetje meer dan 1 pilletje zoals mensen vermelde. Ik heb tot 140mg genomen per dag.

Als je 10-20mg neemt zie ik zelf ook niet dat het kan leiden tot problemen.

Ik had niet alleen last van puisten maar grote ontstekingen onder mijn huid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Als je erg acne hebt zou ik gelijk starten met de roa. Hoe eerder er je vanaf bent hoe beter mij lijkt.

Ik nam het gewoon tijdens mij kuren (blast en cruise).
a

Ben je toen ook de acne kwijt geraakt terwijl je kuurde ? Want ik moet ook roa hebben en via huisarts ga ik dat eerst proberen. Maar als die eerst iets anders wil testen doe ik et wel via een andere route.
 
Ja het verdween heel snel bij mij. Kon alleen niet zonder, als ik stopte kwam het terug. Daarom liet ik het 7 maanden doorlopen.

Ik haalde het wel bij mijn Aas dealer omdat ik het "waarschijnlijk" voor de dermatoloog niet erg genoeg had.
 
De dosis die ik nam was beetje meer dan 1 pilletje zoals mensen vermelde. Ik heb tot 140mg genomen per dag.

Als je 10-20mg neemt zie ik zelf ook niet dat het kan leiden tot problemen.

Ik had niet alleen last van puisten maar grote ontstekingen onder mijn huid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zodan dat is echt hoog.
Gelukkig is dit bij Aas meestal niet nodig als je optijd start.
 
Vandaar mij "extreme" zorgen met dit middel. Ik wist dom weg niet dat tijdens een kuur een lage dosis werd genomen zonder onwenselijke bijwerking.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Waarderingen: 88ja
ben nu een halfjaar bezig( 40mg), op wat droge lippen na nergens last van en meeste is toch al aardig verdwenen. Over spierafbraak heb ik ook wat dingen gelezen, maar toen ik het vroeg aan de dermatoloog wist die van niks.
 
ben nu een halfjaar bezig( 40mg), op wat droge lippen na nergens last van en meeste is toch al aardig verdwenen. Over spierafbraak heb ik ook wat dingen gelezen, maar toen ik het vroeg aan de dermatoloog wist die van niks.

Bij mij gaat derma elke bloedafname ook checken op spierenzymen in bloed, zou te maken hebben met die spierafbraak. Om dat op te volgen gaat ze dus steeds die enzymen laten nakijken.

Laatste cycle dat ik deed had ik wel wat meer last van spierpijn dan normaal tijdens een cycle, dus ROA zal wel zijn invloed hebben.
 
Bij mij gaat derma elke bloedafname ook checken op spierenzymen in bloed, zou te maken hebben met die spierafbraak. Om dat op te volgen gaat ze dus steeds die enzymen laten nakijken.

Laatste cycle dat ik deed had ik wel wat meer last van spierpijn dan normaal tijdens een cycle, dus ROA zal wel zijn invloed hebben.

Dat zit niet in het standaard bloedonderzoek heb je dit met je derma geregeld dan ?
En er zit natuurlijk een verschil tussen langzamer herstel en spierafbraak.
 
Dat zit niet in het standaard bloedonderzoek heb je dit met je derma geregeld dan ?
En er zit natuurlijk een verschil tussen langzamer herstel en spierafbraak.

Ze heeft dat zelf voorgesteld/besloten omdat ze weet dat ik veel sport, vandaar dat ze het wil opvolgen op die manier. Had van mij niet gemoeten...
 
Ze heeft dat zelf voorgesteld/besloten omdat ze weet dat ik veel sport, vandaar dat ze het wil opvolgen op die manier. Had van mij niet gemoeten...

Heb je verder nog iets gekregen tegen spierverlies? Of schrijven ze daar niet gouw wat van voor. Want lijkt mij dat mensen die kanker hebben en in chemo therapie zijn ook wat krijgen tegen gewichtsverlies.
 
Heb je verder nog iets gekregen tegen spierverlies? Of schrijven ze daar niet gouw wat van voor. Want lijkt mij dat mensen die kanker hebben en in chemo therapie zijn ook wat krijgen tegen gewichtsverlies.

Nope gewoon Roa voor 2 maand om te beginnen. Dan ga ik opnieuw langs voor bloedonderzoek en nieuw voorschrift. Ze zal dan het resultaat van dat tweede bloedonderzoek (mbt spierenzymen) vergelijken met dat van het eerste :-)
 
Heb je verder nog iets gekregen tegen spierverlies? Of schrijven ze daar niet gouw wat van voor. Want lijkt mij dat mensen die kanker hebben en in chemo therapie zijn ook wat krijgen tegen gewichtsverlies.[/QUOTE

Een dermatoloog mag geen aas voorschrijven.
 
Back
Naar boven