Fitness Seller

[Roaccutane] ervaringen met bijwerkingen na afloop kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

40 mg per dag

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:00 ----------



Soms heb ik dagen dat ik denk dat het verminderd maar dan 2 dagen daarna zit het weer vol.
Ook bijna elke x op dezelfde plek

heb je wel de bijwerkingen? Bij de een duurt de verbetering gewoon langer dan bij de ander.
 
Ja de droge lippen rood gezicht en voor de rest niet ergens last van
 
Bij mijn zusje heeft het echt geholpen. Wel last gehad van een droge mond en droge lippen maar niet zo extreem. Nu wel wat rooie wangetjes maar meer niet. Acne is in ieder geval weg. Maar nu had ik ook een klasgenoot die het ook gebruikt(e) en zij was dan weer altijd chaggie extreem droge lippen en extreem droge handen ook. Bij haar in het gezin werden ze allemaal wat depri door de pillen. Ik wil er nu ook aan beginnen maar twijfel echt al wil ik er graag vanaf :( Ik heb zelf trouwens niet echt last van Acne maar hier en daar wat puistjes maar ik wil er gewoon helemaal van af.
 
Holy crap, wat een heftige bijwerkingen en dat voor acne. Heb er zelf ook last van, maar liever een ****ed up huid dan een depressie...
 
Tsja vrouwen zijn het zwakke geslacht, ze krijgen vaak 30-40 mg per dag terwijl een man van 90-100 kilo zon dosering moet nemen.

0.5 mg/kg/dag tot 1 mg /kg/dag.

Velen hebben niet eens ''ernstig'' acne, alleen acne wat maar niet weggaat.
 
Wat was je cumulatieve dosis?

Geen idee, vergeten.

Hoeveel mg slikte je per dag?

Begonnen met 20mg en snel opgebouwd naar 80mg. Derma zei hoe sneller hoe beter.

Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?

Een kuur, na ongeveer 4 maanden gestopt. Acné werd alleen maar erger en verspreidde zich zelfs naar plekken waar ik voorheen geen last had (borst voornamelijk, ook armen?). Door de hoge dosering leek het alsof nieuwe ontstekingen gewoon niet herstelden. Na de stop meteen teruggegaan naar het middel dat voor mij fantastisch werkte; minocycline. De onstekingen namen toen snel af en hebben traag hersteld (ook flink wat littekens van over gehouden).

Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?

Ik was toen een jaar of 19

Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?

Ik dronk heel sporadisch nog wel eens. Om een of andere reden kreeg ik ontzettende jeuk altijd als ik dronk. Ik had er dan ook direct spijt van.

Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?

Nooit libido klachten gehad. Wel was ik in die tijd zwaar depressief en chagrijnig. Had er meer mee te maken dat ik een wandelende onsteking was.

Na het stoppen van roa ben ik nog een tijd doorgegaan met minocycline en hier toen ook jaren mee gestopt en bijna geen last van acne. Talgproductie ligt op dit moment weer wat hoger en experimenteer zoals Bob K met een heel lichte dosering Roa (20mg 1 a 2 keer per week). Ik doe dit nu een goede twee weken en lijkt goed te werken (nog totaal geen sides).
 
Hoi,

Ik slik nu vanaf september 2013 roaccutane..
Alleen Ik merk er dus helemaal niks van het lijkt wel of het verergerd is. Wanneer ga ik er ook maar iets van merken Ik begin aardig de hoop te verliezen. .

Kan aardig tijdje duren voordat het verdwijnt en in het begin word het idd erger.

Holy crap, wat een heftige bijwerkingen en dat voor acne. Heb er zelf ook last van, maar liever een ****ed up huid dan een depressie...

Of het risico nemen voor evt. potentiestoornissen en permanent verlaagde test...
 
Kan aardig tijdje duren voordat het verdwijnt en in het begin word het idd erger.



Of het risico nemen voor evt. potentiestoornissen en permanent verlaagde test...
Dude :roflol: als je 100 mg of meer per dag neemt ofc maar de standaard dosering van 30/40 is niet veel aan de hand dan ****ing droge lippen
 
Dude :roflol: als je 100 mg of meer per dag neemt ofc maar de standaard dosering van 30/40 is niet veel aan de hand dan ****ing droge lippen

Want?

Van wat ik gelezen heb gaan alle in OP genoemde klachten over 20+ E.D. (meestal ergens rond 30/40, heel soms zelfs 10). Probleem is natuurlijk dat het maar losse ervaringen zijn die helemaal niks met de roa te maken hoeven hebben. Maar goed ik heb tot dusver nog steeds geen onderzoek gevonden wat kijkt naar lange termijn gevolgen. Kan me wel herinneren dat toen ik dit topic begon aantal onderzoeken had gevonden waaruit naar voren kwam dat aantal receptoren permanent veranderd werden die (dacht ik) verantwoordelijk waren voor de omzetting van testosteron naar DHT, maar mis vooralsnog de kennis om daar gevolg uit te trekken.
 
Ik vind de bijwerkingen echt mee vallen.. Ik zou alleen graag wat smeek sneller resultaat zien.
Nu heb ik het idee dat het niet werkt en dat ik altijd die ontstekingen hou

wat is jullie ervaring met resultaat zien?
 
Gewoon geduld hebben. Eerste keer was was het binnen 2 weken verdwenen. Tweede keer duurde het een goede 3 maanden (was inmiddels ook gaan trainen dus was stuk hardnekkiger).
 
Heb 7 jaar geleden eens een kuur voorgeschreven gekregen maar daar was ik mee gestopt na behaald resultaat. Denk dat ik het toen 4 a 5 maanden geslikt heb.
 
Wat was je cumulatieve dosis?
9600 mg (120mg*80kg)

Hoeveel mg slikte je per dag?
Weet het niet meer zeker, volgens mij 40mg ed

Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
8 maanden, gestart in september ivm mindere sterkte zon 1 kuur was gelukkig voldoende
Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
25
Ik had vanaf mijn 16/17e last van acne, waarbij na vele middelen te hebben geprobeerd Myocycline mij een goed resultaat bood. Toen ik echter een nieuwe relatie kreeg (hallo hormomen) kreeg ik weer volop last waardoor ik eindelijk aan de roa ging. Na mijn kuur is het op een sporadisch puistje na niet meer terug gekomen.

Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
Veel te veel gedronken. Na 1,5 maand alcoholvrij had ik me een x laten gaan, omdat ik geen directe negatieve feedback uit het lichaam kreeg en mijn leverwaardes in orde waren bij het bloedprikken ben ik er mee door gegaan. Heb ik achteraf toch spijt van. Daarnaast af en toe een zonnebankje gepakt, dit wel een stuk korter dan normaal ivm verbranden.

Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?
Ik had eigenlijk alleen last van een erg droge huid en lippen. Een potje nivea voor de huid en een creme van eucerin voor de lippen hebben mij erg geholpen. Deze creme heb ik via een site van een roa gebruiker besteld die er een voorraad van uit amerika had meegenomen. (dit was toen, 4 jaar geleden niet in NL verkrijgbaar). Dit was eigenlijk de enige creme die mij hielp wbt de lippen. Het trainen ging niet optimaal, ik was sneller vermoeid en had wat last van pijntjes. Verder viel het me allemaal erg mee gelukkig.

Aangezien ik zo ongeveer alle middelen tegen acne heb gebruikt, kan ik met zekerheid zeggen dat roa het enige is dat echt werkt. Het was wel even doorzetten om aan de voorgeschreven dosis te komen die de derma mij voorschreef (120mg /kg lichaamsgewicht) maar het is het 100% waard geweest.
 
  1. Wat was je cumulatieve dosis? 9600mg (80*120mg
  2. Hoeveel mg slikte je per dag? 30mg per dag
  3. Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)? Bijna 9mnd/1 kuur
  4. Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)? 25
  5. Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen? Eigenlijk na 3mnd heb ik "gewoon" gezopen. Erg slecht ik weet het. Na mijn 2e bloedtest bleek alles nog steeds in orde, ondanks dat ik de 2 weekend ervoor aardig doorgezakt had. Dit was voor mij een excuus om als vanouds te drinken. Bloedwaarden zijn tijdens de gehele kuur normaal gebleven. Ik heb wel de zon zoveel mogelijk gemeden en niet gaan zonnebanken ivm verbranden. Ik ben mijn kuur dan ook in september gestart.
  6. Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?
    Eigenlijk alleen de gebruikelijke bijwerkingen. Ontzettend droge lippen waar gewone blistex geen hulp bood. Uiteindelijk heeft een zalfje van Eucerin uitkomst geboden. Daarnaast elke dag Nivea op het gezicht en de ellebogen tegen uitdroging. Het trainen ging wel minder en dat kwam vooral omdat ik wat sneller dan gebruikelijk last had van pijntjes. Een teruggang in kracht of energie heb ik niet gemerkt. Ook niet wat betreft het libido, sterker nog na de initiele "outbreak" in de eerste maand waarin de acne verergerde was ik in maand 2 al bijna acnevrij, wat mij een enorme boost gaf in mijn zelfvertrouwen. Mijn vriendin heeft dat geweten :p. Inmiddels ben ik bijna 4 jaar verder en heb na mijn kuur vrijwel geen last gehad van acne. Af en toe een puistje, maar niets vergeleken met de situatie voor de roa.

Wat was je cumulatieve dosis?
9600 mg (120mg*80kg)

Hoeveel mg slikte je per dag?
Weet het niet meer zeker, volgens mij 40mg ed

Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
8 maanden, gestart in september ivm mindere sterkte zon 1 kuur was gelukkig voldoende
Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
25
Ik had vanaf mijn 16/17e last van acne, waarbij na vele middelen te hebben geprobeerd Myocycline mij een goed resultaat bood. Toen ik echter een nieuwe relatie kreeg (hallo hormomen) kreeg ik weer volop last waardoor ik eindelijk aan de roa ging. Na mijn kuur is het op een sporadisch puistje na niet meer terug gekomen.

Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
Veel te veel gedronken. Na 1,5 maand alcoholvrij had ik me een x laten gaan, omdat ik geen directe negatieve feedback uit het lichaam kreeg en mijn leverwaardes in orde waren bij het bloedprikken ben ik er mee door gegaan. Heb ik achteraf toch spijt van. Daarnaast af en toe een zonnebankje gepakt, dit wel een stuk korter dan normaal ivm verbranden.

Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?
Ik had eigenlijk alleen last van een erg droge huid en lippen. Een potje nivea voor de huid en een creme van eucerin voor de lippen hebben mij erg geholpen. Deze creme heb ik via een site van een roa gebruiker besteld die er een voorraad van uit amerika had meegenomen. (dit was toen, 4 jaar geleden niet in NL verkrijgbaar). Dit was eigenlijk de enige creme die mij hielp wbt de lippen. Het trainen ging niet optimaal, ik was sneller vermoeid en had wat last van pijntjes. Verder viel het me allemaal erg mee gelukkig.

Aangezien ik zo ongeveer alle middelen tegen acne heb gebruikt, kan ik met zekerheid zeggen dat roa het enige is dat echt werkt. Het was wel even doorzetten om aan de voorgeschreven dosis te komen die de derma mij voorschreef (120mg /kg lichaamsgewicht) maar het is het 100% waard geweest.

:scratch:
 
Want?

Van wat ik gelezen heb gaan alle in OP genoemde klachten over 20+ E.D. (meestal ergens rond 30/40, heel soms zelfs 10). Probleem is natuurlijk dat het maar losse ervaringen zijn die helemaal niks met de roa te maken hoeven hebben. Maar goed ik heb tot dusver nog steeds geen onderzoek gevonden wat kijkt naar lange termijn gevolgen. Kan me wel herinneren dat toen ik dit topic begon aantal onderzoeken had gevonden waaruit naar voren kwam dat aantal receptoren permanent veranderd werden die (dacht ik) verantwoordelijk waren voor de omzetting van testosteron naar DHT, maar mis vooralsnog de kennis om daar gevolg uit te trekken.
Ik slik nu 40 mg en merk niet veel, alleen me lippen zijn verrot en ik heb veel jeuk
 
Back
Naar boven