Fitness Seller

[Roaccutane] ervaringen met bijwerkingen na afloop kuur

Bezoekers in dit topic

Dus heb je roaccutane gebruikt:

Wat was je cumulatieve dosis?
-Geen idee
Hoeveel mg slikte je per dag?
-80mg/dag
Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
-8maanden aan een stuk
Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
-24/25jaar
Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
-Nee niet dat ik weet
Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?
Ben nu 25jaar. Na 8maanden ben ik ermee gestopt omdat de (hardnekkige) acne/puistjes enz. verdwenen waren.

Bijwerkingen tijdens de kuur:
-Erg droge lippen (lippenbalsem werkt redelijk, ik smeerde zon 10x per dag)
-Erg droge huid in het gezicht/voorhoofd. Ook schouders/rug wat droger als normaal (Elke morgen insmeren met hydraterende creme, dit werkt redelijk goed alleen uitkijken dat je huid niet te vet wordt. Dit houdt de werking van de roactine tegen.)
-Droge neus en soms ook bloedneus(neusdruppels helpen wel goed)

Bijwerkingen na kuur:
-Eerste maand na stoppen geen bijwerkingen, juist de bijwerkingen van tijdens gebruik namen geleidelijk af.
-2de maand merkbaar laag libido (weet niet of dit door het stoppen met roac komt btw)
-3de maand alles weer normaal, huid is ook weer stabiel geworden.

Nu 5maanden na de kuur alles normaal, en geen acne/puisten meer kunnen ontdekken !! ;)
 
Wat was je cumulatieve dosis?
-Geen Idee
Hoeveel mg slikte je per dag?
-30mg per dag
Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)?
- Ben nu bezig met mijn 2de kuur
Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)?
- 16
Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen?
- Niks
Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?

Tijdens kuur 1:
- Droge lippen/huid
- Last van rug en knieën
- Heel soms een bloedneus
- Soms ene slecht humeur

Na kuur 1 ging alles eigenlijk wel snel weg en had ik nergens meer last van. Alle puistjes waren ook weg.

Tijdens kuur 2:
- Droge lippen/huid
- Soms een slecht humeur

Ik ben nu 17 jaar.
 
1. Wat was je cumulatieve dosis? 120mg/kg is mijn minimale streven ik wil hier iets boven gaan zitten.
2. Hoeveel mg slikte je per dag? eerste maand 40, tweede 60, nu al 2 maanden 80.
3. Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)? Als ik klaar ben heb ik het een half jaar geslikt
4. Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)? 19
5. Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen? redelijk veel alcohol sommige weekenden
6. Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)?

Op het moment heb ik de standaard bijwerkingen zoals droge lippen ogen, stijve rug etc. soms wat somber. Daarnaast ook spier(pees)ontsteking in mijn borst gehad?? heeft echt 3 weken geduurd en is nu bijna over geen idee of dit door de roa komt maar verergert het wel. Daarnaast ook random spierpijn en random pijn in achillespees (kon zowat niet lopen was wel na 2 dagen weer weg). Nu op het moment soort van spierpijn in me onderbuik geen idee wat dit. hiermee ga ik nog langs mijn huisarts. Verder raad ik iedereen dit spul wel aan want het doet wat het moet doen en de bijwerkingen zijn te verdragen.

Ik zal jullie op de hoogte houden of ik nog bijwerkingen ondervind na de kuur.

Zondag laatste dosis gehad. Trainen ging vandaag heel lekker zal wel mentaal zijn. Alleen nog droge huid en droge lippen. Soort spierpijn in me onderbuik nog steeds hoop dat dit snel overgaat.
 
Roaccutane is niet beschikbaar. Isotrex (roaccutane) is vergelijkbaar. U koopt het hier met een eenvoudige online consult http://www.goodrxtabs.com
 
Laatst bewerkt:
1. Wat was je cumulatieve dosis?
2. Hoeveel mg slikte je per dag? 30mg per dag, constant
3. Hoe lang heb je het geslikt (hoeveel kuurtjes heb je gedaan)? Moet tot augustus door, 10 maanden intotaal dus 7 maanden zo ver.
4. Wanneer heb je het geslikt (hoe oud was je)? 20
5. Heb je nog dingen gedaan die je tijdens je kuur eigenlijk niet had moeten doen, zoals bv. extra vitamine A nemen? Veel gedronken, zonnen en in de zon werken
6. Heb je last van dergelijke bijwerkingen zoals eerdergenoemd (& hoe oud ben je nu)? nogsteeds 20

Eerste 3 maanden totaal nergens last van gehad, geen droge lippen/huid of wat dan ook. Na deze 3 maanden begon de droogheid van de lippen heel snel in te vallen, met skivakanties voelde het als een hel. Drank op hoge bergen met roa is 1000% af te raden, per dag max 1.5 uur geslapen puur omdat ik niet kon ademen.

In de afgelopen laatste 4 maanden vaker ziek geweest dan in mijn hele leven terwijl ik nu gezonder eet dan ik ooit heb gedaan. Verkouden, slecht herstellen na avondjes uit, vermoeid etc. Elk tegenvallend dingetje lijkt ook veel erger en denk vaak negatiever over dingen of dat het gewoon kut gaat. Geen idee of dit een soort depressie is, praat er ook niet over want ik wil geen aandacht trekken met problemen waar iemand anders niks mee te maken heeft.

Positiviteit is er zeker ook! In de eerste 2 maanden gebeurde er niet veel, kreeg ook geen plotse uitbarsting zoals vaak genoemd. Hierna verbeterde mijn huid heeeeel snel. Eerst gezicht, geen plekjes meer gehad in maanden. Daarna schouders en rug waar alleen nog oude littekentjes overgebleven zijn van toen ik wild krapte. Borst duurde een tijdje langer maar is nu ook bijna helemaal vrij van puistjes. Enigste wat er nog zit zijn littekens van 2 jaar geleden toen ik er altijd aan zat.

Sporten ging best prima, krijg wel veel sneller blessures op gewrichten en pezen sinds roa. Hard vooruit gegaan dus zoveel impact heeft het niet als je goed je best blijft doen :)

Zou ik het aanraden? Ja als je heel erg self-conscious bent want het werkt, 100%. Als je het alleen hinderend vind maar je kan er mee leven dan zou ik echt gewoon wachten totdat het natuurlijk weg gaat want het is echt onwijs kut spul.
 
Back
Naar boven