Fitness Seller

Roaccutane kuur voorschrift

Bezoekers in dit topic

FuzzCod

Novice
Lid geworden
8 aug 2014
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Ik ben 17 jaar en heb al vrij lang last van acne. Ik ben ook al 3 keer naar de dermatoloog geweest, 2 keer voor een schoonheidstherapie (uitknijpen). En één keer voor een afspraak met de dokter. Die schreef me Treclinax voor, deze heb ik nog altijd maar doet niet veel voor me. Ik heb dus zitten denken aan accutane, maar volgens mij is die een beetje te extreem, dus zou ik graag roaccutane nemen. Om dit voorschrift te krijgen moet ik naar de dermatoloog gaan of naar een gewone dokter. En kan ik deze gewoon krijgen door te vragen of moet ik eerst door een soort klein testje gaan en moet één van mijn ouders er bij zijn omdat ik nog niet meerderjarig ben.
En dit is in België. Ik heb het gehad en wil nu doordat er toch niet veel zon is een kuur doen.
Cheers
 
Ik ben zelf 18 and had vorig jaar zelf ook erg last van acne, en heb toen ook roaccutane gekregen.
Voordat je de kuur krijgt, laat de huisarts je eerst bloedprikken (zodat ze je beginwaarden weten).
Vervolgens beslissen ze of je de kuur mag nemen en na een tijdje moet je weer bloedprikken, zodat ze weten of je lichaam het spul kan verdragen.

Ik moet erkennen dat ik extreem reageerden op de kuur, mijn neus en lippen waren constant helemaal kapot door de uitdroging die dat spul veroorzaakt.
De kuur werkte wel, maar ik vond de pijn van de uitdroging ondraaglijker dan de acne.

Bij mij werd de acne veroorzaakt door mijn hormonen en aangezien ik jong ben (en je hormonen dan nogal plots variëren van waarden), was het ook plots weer weg.
 
Ik ben zelf 18 and had vorig jaar zelf ook erg last van acne, en heb toen ook roaccutane gekregen.
Voordat je de kuur krijgt, laat de huisarts je eerst bloedprikken (zodat ze je beginwaarden weten).
Vervolgens beslissen ze of je de kuur mag nemen en na een tijdje moet je weer bloedprikken, zodat ze weten of je lichaam het spul kan verdragen.

Ik moet erkennen dat ik extreem reageerden op de kuur, mijn neus en lippen waren constant helemaal kapot door de uitdroging die dat spul veroorzaakt.
De kuur werkte wel, maar ik vond de pijn van de uitdroging ondraaglijker dan de acne.

Bij mij werd de acne veroorzaakt door mijn hormonen en aangezien ik jong ben (en je hormonen dan nogal plots variëren van waarden), was het ook plots weer weg.


Zelf ben ik ook een kleine beetje bang van de side effects. O.a. het feit dat je gewrichten droger worden, en ik ben een vrij grote fan van squats.
 
Boven onderhoud eten
 
Accutane en Ro-accutane is toch net hetzelfde?
 
Zelf ben ik ook een kleine beetje bang van de side effects. O.a. het feit dat je gewrichten droger worden, en ik ben een vrij grote fan van squats.

Je kan het op zn minst proberen, misschien heb jij wel (vrijwel) geen side-effects, want ik heb genoeg vrienden die het zonder problemen gebruikten.
 
UPDATE: Ik ben momenteel ziek, toen de dokter kwam vroeg ik achter roaccutane. Ze zei dat je bloed moet laten prikken enzo en dat het zwaar is op je lever. Maar ze gaf me een voorschrift voor Mino-50 (Minocycline). Ik ga nu dit proberen. Doseringen zijn 1 tablet op een dag 50mg.
 
Back
Naar boven