XXL Nutrition

Roaccutane log MMN

Bezoekers in dit topic

MMN

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
4.017
Waardering
14
Lengte
1m89
Massa
97kg
Vetpercentage
15%
hier wil ik dus een log bijhouden over mijn ervaring met roaccutane.
ik heb nooit hele erg acne gehad, behalve in de afgelopen zomer toen moest bijna 3 keer per dag een stuk of 15 puisjes uitknijpen. Daarna ging het wel weer beter maar mijn op mijn voorhoofd hou ik nog steeds een stuk of 10 puisjes. En ik wil er nu voor eens en voor altijd van af.

Planning :
Waarschijnlijk ga ik me niet aan de planning houden zoals altijd maar ik zet het toch even neer

maand 1 - 3 : 20mg per dag
maand 4 - 7 : 30mg per dag

Dag 3 :
heb nu dus 3 x 20 mg op

Puistjes : vandaag heb ik er 5 uitgeknepen ze waren klein, maar ze waren gemakkelijk uit te knijpen omdat het wel leek of er meer druk achter stond. En 1 puistjes was in die nacht verdwenen.
Gezicht : heb wat op wat plekjes waren wondjes zaten het velletje eraf gehaald. Had ik beter niet kunnen doen wat nu is het wat rood. sommige plekjes voelen ook wat branderig maar dat voel je amper.
Lippen : droog maar ze scheuren nog niet. Heb wel vandaag lippenbalsem gehaald en hydraterende creme met joioba olie en vitamine E.

tot zo ver gaat het dus goed en de puistjes worden niet erger en het worden er ook (nog) niet meer. En ik probeer zo lang mogelijk te wachten met lippenbalsem, omdat je lippen er anders aan gaan wennen en dan gaan ze van zichzelf niks meer doen tegen die uitdroging.

overige middelen : biergist, visolie, karnemelk, joioba , niveau facewash, betadine
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het ff in de gaten :) Ga zelf roaccutane gebruiken tijdens mn komende kuur denk ik...
 
Ik ben er mee gestopt, kon het niet uitstaan.
 
Nice dat je een logje bij gaat houden. Ben van plan om er over 2 weken zelf ook mee te gaan beginnen.

Is 7 maanden niet te lang? ik heb van een dbb'er vernomen dat je kan stoppen als je helemaal puistvrij bent. Als dat klopt kan je dus een stuk sneller stoppen, helemaal als het alleen je gezicht is.

Het lijkt me sowieso ook beter dat je ipv dat je het zo lang doet je de dosis een stuk hoger zet na een paar maanden ipv door te gaan op maar 30 mg. Dus als het niet weg lijkt te gaan op 20/30 dat je zelfs tot 50mg gaat.

Veel succes iig.
 
Dat klopt niet helemaal geloof ik... Als je te vroeg stopt kan het even hard weer terug komen.

De dagdosering is ook niet zo heel belangrijk, het belangrijkst is wat je in de totale kuur binnenkrijgt. Vaak wordt dan uitgegaan van 120mg/kg lichaamsgewicht. Hoe groter de dagdosering, hoe sneller je op dat niveau zit dus, maar ook meer bijwerkingen etc...
 
Dat klopt niet helemaal geloof ik... Als je te vroeg stopt kan het even hard weer terug komen.

De dagdosering is ook niet zo heel belangrijk, het belangrijkst is wat je in de totale kuur binnenkrijgt. Vaak wordt dan uitgegaan van 120mg/kg lichaamsgewicht. Hoe groter de dagdosering, hoe sneller je op dat niveau zit dus, maar ook meer bijwerkingen etc...

Thanks, ik twijfelde er ook aan.

Maar het aantal mg per kg dat je in een kuur moet binnenkrijgen is ongelooflijk veel. Helemaal als je het zelf hebt gekocht en het dus niet vergoed krijgt. Genoeg mensen die met veeeel minder doen en toch van hun acné afkomen. Ryu kwam als het goed is al na 8 weken op 20mg af van zijn acné.
 
Ja maar het kan weer terugkomen dus na een paar maand of wat dan ook.

Als je het goed doet ben je er voor de rest van je leven van af met roa
 
precies bij de meeste is het al minder of geheel weg na 2,5-3 maanden, maar voor de zekerheid kan je dan het beste nog een tijdje doorgaan zodat je zeker weet dat je er voor altijd van af bent.

en die 120mg/kg ben ik mij bewust van maar dit is waarschijnlijk nodig als je heel veel acne hebt en dat heb ik gewoon niet.

mijn wangen heb ik de laatste tijd goed onder controle en daar zitten er maar max 5, maar mijn voorhoofd is een ander verhaal

dag 4 : telde vandaag 9 hele kleine puisjes die niet eens erg opvallen voor een ander
bijwerkingen : lippen smeer ik nu wat in maar het valt nog erg mee zag wel dat het rond mijn mond iets droger werd
 
Ik had het idee dat het de eerste 2 weken echt een stuk minder werd, helaas begon daarna de 'uitbraak-fase'. Bereid je daar maar op voor, dat wordt ongeveer 2 maanden lang terror:D.
 
Na hoeveel tijd? Wat voor dosis? Wat kon je niet uitstaan?

M'n huid in m'n gezicht scheurde constant. Ik nam 2x20gr per dag volgens mij.
Heb het 3 weken genomen. :(
 
Ik had het idee dat het de eerste 2 weken echt een stuk minder werd, helaas begon daarna de 'uitbraak-fase'. Bereid je daar maar op voor, dat wordt ongeveer 2 maanden lang terror:D.

opzoeten hoor daar heb ik dus echt geen zin in
 
Succes maar het klinkt alsof je al bijna niks heb '15' puistjes ofzo vind ik niet veel. Zal vast niet lang duren dan voor je eraf bent.
 
ik geef toe het is niet veel, maar heb toch geen zin om er mee te blijven zitten tot mijn 25ste
 
opzoeten hoor daar heb ik dus echt geen zin in
ja daar ben ik dus ook bang voor. Hopen dat het zal meevallen, bro.
Succes maar het klinkt alsof je al bijna niks heb '15' puistjes ofzo vind ik niet veel. Zal vast niet lang duren dan voor je eraf bent.
15 puistjes constant op je gezicht is vrij veel toch?

Ik vind trouwens minder ernstige acné een stuk erger dan wel altijd vol zitten met puisten.
Als je kop altijd vol zit met puisten weet je tenminste hoe je er voor staat maar als je vaak geen puist op je gezicht hebt of een paar dan is een uitbraak om de zoveel tijd veel erger. Je weet nooit waar je aan toe bent waardoor de acné je een stuk meer ''pijn'' doet.
 
15 puistjes constant op je gezicht is vrij veel toch?

Ik vind trouwens minder ernstige acné een stuk erger dan wel altijd vol zitten met puisten.
Als je kop altijd vol zit met puisten weet je tenminste hoe je er voor staat maar als je vaak geen puist op je gezicht hebt of een paar dan is een uitbraak om de zoveel tijd veel erger. Je weet nooit waar je aan toe bent waardoor de acné je een stuk meer ''pijn'' doet.

Elke puist is er een teveel maar echt veel vind ik het niet. Licht er ook aan hoe groot het zijn. Ik heb bijv meerdere onstekingen ook nog es in me gezicht/hals dat zijn echt van die grote bulten dat is echt niet leuk :mad:
 
Elke puist is er een teveel maar echt veel vind ik het niet. Licht er ook aan hoe groot het zijn. Ik heb bijv meerdere onstekingen ook nog es in me gezicht/hals dat zijn echt van die grote bulten dat is echt niet leuk :mad:

idd die onderhuidse krengen :mad:
 
Ik vind trouwens minder ernstige acné een stuk erger dan wel altijd vol zitten met puisten.
Als je kop altijd vol zit met puisten weet je tenminste hoe je er voor staat maar als je vaak geen puist op je gezicht hebt of een paar dan is een uitbraak om de zoveel tijd veel erger. Je weet nooit waar je aan toe bent waardoor de acné je een stuk meer ''pijn'' doet.

Dus de dagen dat jij puistenvrij bent, heb jij liever wat extra puisten?
 
Dus de dagen dat jij puistenvrij bent, heb jij liever wat extra puisten?

nee, maar kom op. Geef me of puisten of geen puisten. Ben je blij dat je puistvrij bent heb je ineens weer puisten op je gezicht. Dat gaat weer weg, jij blij. En dan herhaalt de cyclus zich weer.

als je altijd puisten hebt weet je dat dat voorlopig bij jou hoort.
 
als ik er een paar dagen vanaf blijf heb ik er niet heel veel last van, maar het moet gewoon een keer over zijn vooral omdat het op vakantie k*t is als je opeens heel veel puisten krijgt

hopelijk wordt het niet veel erger na 2 weken, anders wordt ik echt gek
 
Back
Naar boven