Fitness Seller

Roaccutane log

Bezoekers in dit topic

A J D L

livin' on the edge!
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
2.633
Waardering
164
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
7%
Broeders en zusters,


vele jaren heb ik last gehad van acné. Vooral in mn gezicht en later ook op mn rug. Heb van alles en nog wat geprobeerd, maar nu is het al een hele tijd in mijn gezicht helemaal weg, en nooit meer teruggekomen, dankzij Clindamycine lotion. En de juiste behandeling erna.

Echter heb ik op mijn rug nu na een aantal jaren nog steeds boven bij mijn schouderbladen enkele bulten wat volgens mn dokter Acne conglobata is. Ook in mijn gezicht is nog te zien dat ik vroeger last heb gehad van acné op die plek. Om deze reden heb ik aan mijn dokter gevraagd om een verwijsbrief voor een dermatoloog. Ik heb de Mauritskliniek uitgezocht, omdat deze er wel veelbelovend uit zag.

Deze dermatoloog vond dat ik er absoluut wat aan moest doen, omdat er al littekens waren ontstaan en er absoluut nog meer littekens zouden vormen als ik het niet aanpakte.

Ze gaf me 2 keuze's:
- antibiotica of
- Roaccutane

Ze gaf zelf al direct aan dat ze Roaccutane het meest geschikt vond voor mij. Want dit pakt meerdere dingen aan en de antibiotica richt zich eigenlijk maar op één ding. Antibiotica heeft veel minder bijwerkingen, maar ook minder effect. Bovendien zou Roaccutane mijn type acné beter aanpakken.

Ik had zelf al aangegeven dat ik vroeger toen ik 16 was al Roaccutane had geslikt. Maar na 2 - 3 maanden was gestopt vanwege de bijwerkingen. Zij was echter van mening dat ik het vééls te kort had geslikt (zij zei 6 - 8 maanden voor maximaal effect) en dat ik echt nog een keer moest proberen. Vanwege de littekenvormende dingen.

Nou goed, afgaande op haar expertise heb ik ingestemd en de volgende dag werd mijn bloed geprikt om o.a de ALAT, ASAT, Creatinine en Cholesterol waardes te controleren. Deze waren allemaal in orde volgens haar, dus ik heb gisteren mijn recept afgehaald en ben begonnen met de Roaccutane kuur, op 30mg per dag.

De eerste keer toen ik Roaccutane slikte ben ik gestopt vanwege 2 bijwerkingen:
- enorm droge lippen, scheuren en bloeden. in de nacht pijn hebben
- enorme en lange spierpijn na een training

Bijwerking 1: droge lippen
Nu heb ik dus vaseline voor mijn droge lippen, net als vorige keer. Echter heb ik gelezen dat het product Aquaphor vele malen beter werkt tegen "droge Roaccutane-lippen". Dit product is helaas niet verkrijgbaar in Nederland, maar na een mailtje naar de eigenaar http://www.roaccutanekuur.nl krijg ik 2 tubes opgestuurd. Hiermee hoop ik deze bijwerking tegen te gaan.

Bijwerking 2: spierpijn
Hier heb ik dit stukje over gevonden:
Gebruikers krijgen daarnaast in tien tot zestig procent last van hun spieren.(7) De aanmaak van het 'creatine-herstel-enzym' CPK stijgt, net als na een intensieve training.(8)


Accutane veroorzaakt kennelijk spierschade. Je raakt daarom sneller overtraind als je Accutane gebruikt en je hebt iets meer kans op blessures.(9)


Onderzoekers weten niet precies waarom, maar L-Carnitine helpt.(10) Bij forse doseringen tenminste: 100 milligram per kilo lichaamsgewicht. Daarbij normaliseert de hoeveelheid CPK.
Bron: http://www.ergogenics.org/accutan2.html

Om deze spierpijn aan te gaan zal ik L-Carnitine nemen. De dosering is wel erg hoog. Ik ben er nog niet aan begonnen, want ik moet het nog bestellen. Maar ik ben benieuwd wat het oplevert.


Ik ben dus deze week, afgelopen maandag, begonnen. Op 30mg. Ik zal hier alles updaten wat ik merk qua bijwerkingen, en of ik die bijwerkingen tegen kan gaan. Wellicht dat die informatie een toekomstige Roaccutane gebruiker kan helpen tegen de bijwerkingen.



Week 1
Ik ben begonnen op 27-10-2008 met 30mg per dag, en heb er nu 1 week op zitten. In deze week merkte ik dat mijn lippen en de huid in mijn gezicht droger werder. Mijn lippen zijn een beetje droog, maar echt veel last heb ik er niet van. Ik merk alleen wel dan mijn huid soms zo droog is dat het een beetje trekt. Het helpt wel als ik het nat maak en Jojoba olie over uitwrijf. Voor mijn lippen is vaseline genoeg. Ik draag nog steeds mijn lenzen zonder problemen.

Week 2:
Bijwerkingen zijn hetzelfde gebleven als vorige week. Ik gebruik Aquaphor voor mijn lippen (werkt goed). En heb Cetaphil hydraterende creme gekocht voor mn gezicht. Maar jojoba olie blijft het beste om op mn gezicht te doen wanneer deze droog is na het douchen. Dan is gelijk dat trekkerige gevoel weg. 24 november heb ik een afspraak met de dermatoloog. Verwacht dat dan de dosering omhoog kan.

Week 3:
Bijwerkingen zijn hetzelfde gebleven. Heb eigenlijk alleen last van droge lippen, maar dit is goed te beheersen door zeer vaak in te smeren met vaseline.

Week 4:
Geen bijzonderheden. Dit is de laatste week op 30mg p/dag, vanaf volgende week over op 40mg p/dag.

Week 5:
Slik nu 40mg p/dag, maar de bijwerkingen zijn niet erger geworden. Begin nu zelfs iets minder last te krijgen van mijn lippen. Aquaphor werkt goed.
 
Laatst bewerkt:
Succes met je kuur, ben nu ook alweer een 2tal maanden bezig met mijn 2e kuur. Heb ook ernstige vorm van acne gehad voornamelijk
op mijn schouders en lichtelijk in mijn gezicht. Sinds bijna 1,5 jaar geen nieuwe acne meer terug gehad op de schouders
nu wel helaas meer terug gekregen in mijn gezicht.

Helaas wel te laat mee begonnen in het geval van mijn schouders, is echt een battlezone daar van littekens helaas.
Hoop mijn huid in mijn gezicht nog enigzins te redden.

Droge lippen is de enige bijwerking die ik heb, geen extra spierpijn of iets dergelijks .. misschien wel dat ik
wat meer krampen daardoor heb zit ik nu aan te denken. Vaseline vond ik trouwens zelf te visceus,
gebruik zelf lippenbalsem van de kruidvat eigen merk, hoef ik niet de hele dat door te smeren.

Hoop in ieder geval dat jij wel op tijd bent tegen de littekens.
 
Ik zit zelf ook aan de roaccutane, heb eerst topicaal moeten aanbrengen.
Ik heb niet zoveel last van puistjes, het waren er een paar die omstebeurt kwam opdagen.
Ze gingen zo traag weg en lieten ook vlekken achter dat ik het serieus beu was.
Ben naar de dokter toegestapt en na veel gekloot eindelijk op roaccutane aangekomen.

Eerst heb ik het 2 maanden topicaal aangebracht in combinatie met tetracycline slikken.
Dat hielp enorm, drastische vermindering van rooie plekken.
Nu zit ik aan de roaccutane pillen om het werk af te maken en voor altijd verlost te zijn van die troep.

De oplossingen die je tegen bijwerken hebt gevonden zijn interessant.

Bijwerking 1: droge lippen
Nu heb ik dus vaseline voor mijn droge lippen, net als vorige keer. Echter heb ik gelezen dat het product Aquaphor vele malen beter werkt tegen "droge Roaccutane-lippen". Dit product is helaas niet verkrijgbaar in Nederland, maar na een mailtje naar de eigenaar http://www.roaccutanekuur.nl krijg ik 2 tubes opgestuurd. Hiermee hoop ik deze bijwerking tegen te gaan.
Hielp lipbalsem je niet genoeg? Ik heb nog geen ernstig droge lippen maar heb geen zin om straks 's nachts niet te kunnen slapen.
Anders bestel ik ook deze zooi, weet ik tenminste zeker dat ik 100% goed zit.
Bijwerking 2: spierpijn
Hier heb ik dit stukje over gevonden:

Bron: http://www.ergogenics.org/accutan2.html

Om deze spierpijn aan te gaan zal ik L-Carnitine nemen. De dosering is wel erg hoog. Ik ben er nog niet aan begonnen, want ik moet het nog bestellen. Maar ik ben benieuwd wat het oplevert.
Dit heb ik ook gelezen. Waar ga je het bestellen?
En heb je er al over gesproken met je dermatoloog? Ik ga het volgende maand met hem aankaarten.
Ik hoop echt dat ik geen rare klachen ga krijgen vanwege roaccutane.
Ik wil gewoon door trainen en ik haat lichaamsklachten meer dan wat dan ook.
 
Hielp lipbalsem je niet genoeg? Ik heb nog geen ernstig droge lippen maar heb geen zin om straks 's nachts niet te kunnen slapen.
Anders bestel ik ook deze zooi, weet ik tenminste zeker dat ik 100% goed zit.
Dit heb ik ook gelezen. Waar ga je het bestellen?
En heb je er al over gesproken met je dermatoloog? Ik ga het volgende maand met hem aankaarten.
Ik hoop echt dat ik geen rare klachen ga krijgen vanwege roaccutane.
Ik wil gewoon door trainen en ik haat lichaamsklachten meer dan wat dan ook.

Lippenbalsem hielp wel, maar niet voor super lang. Als ik s'avonds mn lippen in smeerde gebeurde het soms dat ik s'nachts wakker werd en hele droge gescheurde lippen had. Moest ik het weer opnieuw smeren. Toen werd mij vaseline aangeraden omdat deze langer zou werken. Dat hielp opzich wel, smeerde er heel veel op voor het slapen. Alleen omdat ik vanwege o.a. deze bijwerking de vorige keer ben gestopt en ik me nog goed herrinner hoe irritant ik deze bijwerking vond wil ik bijvoorbaat al voor het beste gaan. En die Aquaphor schijnt dus echt goed te zijn hier voor. Maar ik zal in dit topic posten wat mijn mening is zodra last begin te krijgen van mn lippen en het ga gebruiken.

Over die L-carnitine: ik heb het nog niet met haar besproken, maar ik ga het 24 november zeggen wanneer ik mijn eerste controle afspraak heb. Ik verwacht alleen dat zij daar niks vanaf zal weten. Maar het is de moeite waard om te proberen. Waar ik het ga bestellen weet ik nog niet. Denk gewoon XXL Nutrition, alhoewel zo'n potje snel op is dan. Maarja, ik heb het er graag voor over als dit de oplossing is om gewoon door te kunnen trainen.
 
Lippenbalsem hielp wel, maar niet voor super lang. Als ik s'avonds mn lippen in smeerde gebeurde het soms dat ik s'nachts wakker werd en hele droge gescheurde lippen had. Moest ik het weer opnieuw smeren. Toen werd mij vaseline aangeraden omdat deze langer zou werken. Dat hielp opzich wel, smeerde er heel veel op voor het slapen. Alleen omdat ik vanwege o.a. deze bijwerking de vorige keer ben gestopt en ik me nog goed herrinner hoe irritant ik deze bijwerking vond wil ik bijvoorbaat al voor het beste gaan. En die Aquaphor schijnt dus echt goed te zijn hier voor. Maar ik zal in dit topic posten wat mijn mening is zodra last begin te krijgen van mn lippen en het ga gebruiken.

Over die L-carnitine: ik heb het nog niet met haar besproken, maar ik ga het 24 november zeggen wanneer ik mijn eerste controle afspraak heb. Ik verwacht alleen dat zij daar niks vanaf zal weten. Maar het is de moeite waard om te proberen. Waar ik het ga bestellen weet ik nog niet. Denk gewoon XXL Nutrition, alhoewel zo'n potje snel op is dan. Maarja, ik heb het er graag voor over als dit de oplossing is om gewoon door te kunnen trainen.
Goed, ik heb ook die Aquaphor gekocht via haar.
Helpt idd beter, maar ik had dus beter eerst research moeten doen.
Op Amazon.com verkaufen ze 400gram bakken voor maar 15 euro (inc. verzendkosten naar nederland)
die kleine tubbetjes die die kk hoer verkoopt bevatten elk 7g voor 4 euro, moet je nagaan...
Maar goed, eenmaal gekocht is gekocht DUSSS.. misschien heb jij er wat aan.

http://www.amazon.com/Eucerin-Aquaphor-Healing-Ointment-396/dp/B000296DVY
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook eens een kuur gehad. Heeft me veel geholpen na 10 jaar met de ellende te hebben gezeten. Je kent het vast wel, ene jaar erger als de andere.

Weet niet hoe zwaar je bent. Maar met 30mg zal je waarschijnlijk nog niet veel bijwerkingen hebben. Maar wel goed dat je hiermee begint. Gewoon elke maand de dosis verhogen. Tot hoever de bijwerkingen natuurlijk te doen zijn.

Voor je lippen en binnenkant neus is Vaseline Paraffine (in gelkijke delen) tube van 100g verkrijgbaar bij apotheek een van de beste. Zorg dat je wel regelmatig smeert. Je moet de droogte eigenlijk voor zijn.
Want zodra er ergens een scheurtje in je huid komt zal dit door de Roa ook heel langzaam weggaan.
Als bovenstaande middel niet helpt is er wel een middel in Amerika te bestellen. Weet even niet meer hoe dit heet, maar als je het nodig hebt dan zal ik het wel eens opzoeken.
Ga nooit besparen op creme/balsem voor je lippen. Al dat goedkope spul zoals Labello daar zit een verslavend middel in voor de huid. Dit wil zeggen dat je huid er steeds vaker en meer voor moet hebben om zijn werking te krijgen.
Ik snap dat zo een stick wel een stuk makkelijker is mee te nemen dan een tube van 100g. Maar neem dan wel een merk waarbij dit verslavende middel niet in zit.
Zelf heb ik sticks van de Dunja Raab Collection(4,9g), niet goedkoop maar doet zijn werk wel goed. Dit merk is alleen bij een aantal dealers te verkrijgen of via internet.

Voor je huid (zowel hoofd als lichaam) tegen dr droogte te beschermen is Cetaphil (hydraterende creme) tube van 100g verkrijgbaar bij apotheek een van de beste. Hiervoor geld ook gewoon elke dag smeren. Je kan de droogte beter voor zijn.

Als je nog naar een zonnig oord op vakantie gaat of volgend jaar toch in de zon wil lopen is een goede zonnebrand erg belangrijk. Vichy 50+ is niet een van de goedkoopste maar wel erg goed. Is idd een factor 50.. Maar wel belangrijk om te gebruiken. Roa en zon gaat niet goed samen.
Tijdens mijn kuur kon ik af en toe echt niet de straat op zonder zonnebril(was wel volop zomer, dat heb jij gelukkig niet).

Succes met je kuur in iedergeval!:thumbs:
 
ik heb ook roa gebruikt in verleden..hielp erg goed en is nooit meer echt erg terug gekomen..gebruik daarnaast nog wel eens 1% tretenoine lotion, helpt bij mij plaatselijk wel goed zonder die drogen lippen van roa..iedergeval succes met je roa kuur.
 
heb onlangs ook nog gereageerd op topic van roa, en daar zei iem dat bodybuilding en roa totaal niet samen gaan...
m.a.w. vergeet de massa winst maar tijdens de roak-kuur.
Nu vroeg ik me wel af wat jullie hiervan vinden? Die wat het al aan de hand hebben gehad liefst... Want ik wil echt MASSA winnen deze periode, maar als dat bijna onmogelijk wordt door de roa, dan laat ik dat wel zitten...
 
heb onlangs ook nog gereageerd op topic van roa, en daar zei iem dat bodybuilding en roa totaal niet samen gaan...
m.a.w. vergeet de massa winst maar tijdens de roak-kuur.
Nu vroeg ik me wel af wat jullie hiervan vinden? Die wat het al aan de hand hebben gehad liefst... Want ik wil echt MASSA winnen deze periode, maar als dat bijna onmogelijk wordt door de roa, dan laat ik dat wel zitten...

Is onzin, misschien dat je wat meer spierpijn dan normaal hebt maar als je gewoon goed blijft eten
en trainen dan is er niks aan de hand en zal je zeker wel groeien.
 
is onzin, misschien dat je wat meer spierpijn dan normaal hebt maar als je gewoon goed blijft eten
en trainen dan is er niks aan de hand en zal je zeker wel groeien.

amen
 
Goed, ik heb ook die Aquaphor gekocht via haar.
Helpt idd beter, maar ik had dus beter eerst research moeten doen.
Op Amazon.com verkaufen ze 400gram bakken voor maar 15 euro (inc. verzendkosten naar nederland)
die kleine tubbetjes die die kk hoer verkoopt bevatten elk 7g voor 4 euro, moet je nagaan...
Maar goed, eenmaal gekocht is gekocht DUSSS.. misschien heb jij er wat aan.

http://www.amazon.com/Eucerin-Aquaphor-Healing-Ointment-396/dp/B000296DVY

Haha heb hetzelfde hier. Heb ze nu al binnen. Zijn nog samples ook. Maargoed, als ze bevallen koop ik die pot van 400 gram.

Die L-carnitine gaat alleen nog een probleem worden. Want met 100mg/kg lichaamsgewicht doe ik 2 - 3 dagen met zo'n potje van 20 euro...
Maar ik heb nu nog nergens last van, dus zolang blijf ik gewoon doortrainen en eten.
 
Is onzin, misschien dat je wat meer spierpijn dan normaal hebt maar als je gewoon goed blijft eten
en trainen dan is er niks aan de hand en zal je zeker wel groeien.

Is geen onzin. Zelfs in de bijsluiter wordt het afgeraden om zware inspanningen te verichten.

Trainen lukt wel, maar niet vergelijkbaar als zonder kuur.
 
Is geen onzin. Zelfs in de bijsluiter wordt het afgeraden om zware inspanningen te verichten.

Trainen lukt wel, maar niet vergelijkbaar als zonder kuur.

Maarja wat staat er allemaal niet in bijsluiters van medicijnen. Telkens als ik zo een bijsluiter lees lach ik me kapot. Je kan de meest vreselijke ziektes oplopen en je word overal voor gewaarschuwd.
Er staat waarschijnlijk ook in dat je geen Roa moet nemen als je niet tegen Roa kan:rolleyes: Vind dat toch wel de beste zin die je in bijsluiters kan vinden.:D

Misschien dat er mensen zijn die er last van hebben. Maar je moet er gewoon voor gaan en je niet door alles gek laten maken. En je kan heus wel gains maken hoor.
 
Is geen onzin. Zelfs in de bijsluiter wordt het afgeraden om zware inspanningen te verichten.

Trainen lukt wel, maar niet vergelijkbaar als zonder kuur.

Zelf ondervonden? Ik zie namelijk niet in waarom je met Accutane niet fatsoenlijk zou kunnen trainen. Waarom denk jij dat de meeste pro's nooit een puistje hebben terwijl ze grammen AAS gebruiken? Toevallig heb ik laatst in een interview gelezen dat een groot deel van hun ook Accutane gebruikt om acne te voorkomen.
 
Zelf ondervonden? Ik zie namelijk niet in waarom je met Accutane niet fatsoenlijk zou kunnen trainen. Waarom denk jij dat de meeste pro's nooit een puistje hebben terwijl ze grammen AAS gebruiken? Toevallig heb ik laatst in een interview gelezen dat een groot deel van hun ook Accutane gebruikt om acne te voorkomen.

Dat blijven ze vast niet constant gebruiken.

Het is trouwens mijn eigen ervaring.
 
Jongens wat doen jullie tegen die droge neuzen en/of bloed neuzen?
Stond vanochtend op en moest mn neus snuiten, zie ik allemaal lekkere bloedsporen.
 
Jongens wat doen jullie tegen die droge neuzen en/of bloed neuzen?
Stond vanochtend op en moest mn neus snuiten, zie ik allemaal lekkere bloedsporen.

Voldoende drinken, vasaline smeren (ja in je neus) en verder afblijven.
 
Jongens wat doen jullie tegen die droge neuzen en/of bloed neuzen?
Stond vanochtend op en moest mn neus snuiten, zie ik allemaal lekkere bloedsporen.


Zie mijn post hierboven over Vaseline Paraffine (in gelkijke delen).
Vooral met je neus moet je er op tijd bij zijn. Anders heb je 2 jaar na je kuur nog een kapotte neus.
 
Waar kan ik die zooi halen? Dan ren ik er morgen gelijk om? En hoevaak per dag/wanneer moet ik het aanbrengen? En hoe? :rolleyes: :D
 
Is geen onzin. Zelfs in de bijsluiter wordt het afgeraden om zware inspanningen te verichten.

Trainen lukt wel, maar niet vergelijkbaar als zonder kuur.

Ik heb in die tijd toch wel genoeg persoonlijke records verbroken en mijn fysiek is er zeker wel op vooruit gegaan.
Zolang je goed blijft vreten en hard blijft trainen (ja dat kan dus gewoon) zal je zeker wel progressie maken.

Het is ook geen antibiotica, dat helpt je wel achteruit zoals die minocycline troep.
 
Back
Naar boven