AndroidHealthClinic

Roaccutane tijdens kuren? (acne preventie)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
23 aug 2019
Berichten
12
Waardering
2
Hallo beste bodybuilders!

Ik heb een test e 600mg kuur gedaan eind vorig jaar zonder enige bijwerkingen (tijdens het kuren). Mijn laatste inject was 5 december. 1 week na mijn laatste inject kreeg ik opeens een paar puistjes op mijn chest en rug, waar ik verder ook niet bij stil stond. Nu was ik aan het wachten tot mijn dealer test c had klaarliggen voor de cruise en heb ik dus een aantal weken rondgelopen met enorm lage testosteron levels (ik weet het, fking dom!). Na die 2 weken op cruise gegaan maar mijn acne werd al behoorlijk erger (dikke cystic acne over mijn borst en rug). Uiteindelijk 1,5 maand na mijn kuur begonnen met accutane op 20mg per dag waar ik nogsteeds mee bezig ben, mijn acne is extreem geworden door de "accutane purge" waarbij de accutane alles uit je porieen drukt. Heb een afspraak bij de dermatoloog binnenkort, maar eens kijken wat eraan gedaan kan worden, hoewel ik waarschijnlijk littekens overhoud....

Weet iemand van jullie waarom ik de acne heb gekregen (Na de kuur)? kan het komen van hoge oestrogeen of is het juist de schommeling geweest? Kan ik accutane in het vervolg gebruiken op een kuur voor preventie tegen acne NA de kuur?


Bedankt!
 
Verandering van de hormonen. Ik snap alleen niet dat je al aan de accutane zit en daarna pas naar de dermatoloog gaat. Ik ben benieuwd wat die zegt.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Zou het beter zijn tegen acne om mijn dosage rustig af te bouwen bij mn volgende blast? Voor de accutane, ik ben een lage dosis gestart omdat mijn acne erg uit de hand liep, en beter vroeg dan laat erbij zijn, het is de enige oplossing voor heftige acne.
 
Zou het beter zijn tegen acne om mijn dosage rustig af te bouwen bij mn volgende blast?
Nee, esters bouwen (langzaam) af in het lichaam.
Weet iemand van jullie waarom ik de acne heb gekregen (Na de kuur)? kan het komen van hoge oestrogeen of is het juist de schommeling geweest?
Schommelingen... Ik had ooit m'n rug vol na een PCT.
Kan ik accutane in het vervolg gebruiken op een kuur voor preventie tegen acne NA de kuur?
Tijdens een cycle is isotretinoïne niet zo handig i.v.m. de leverbelasting. Heb het ooit weleens een paar dagen gedaan toen er lichte acne opkwam.
 
[QUOTE="Arminius, post: 10421723,
Tijdens een cycle is isotretinoïne niet zo handig i.v.m. de leverbelasting. Heb het ooit weleens een paar dagen gedaan toen er lichte acne opkwam.
[/QUOTE]

Bedankt voor je reactie.
Heeft die low dose accutane geholpen toen er wat acne opkwam? Ik zou na een van mijn volgende blasts mee willen doen met een show en kan gewoonweg niet met een rug vol acne op het podium staan... Ik zou niet weten hoe ik acne anders kan voorkomen.
 
Ik zit nu minimaal 3 maand op 10-20mg roa, duurde even voordat het hielp maar mn rug is nu bijna helemaal clean.

Leverwaarden waren ook gewoon in orde
 
Heeft die low dose accutane geholpen toen er wat acne opkwam?
Yep...

Het trok weg, en 'k heb er verder geen last meer van gehad. Ik heb het wel een beetje ge-broscience-ed. Een dag of 5 @ 2-3 dagen 40 mg en 2-3 dagen 20 mg.

Het zal ook wel deels aanleg zijn. Mijn huid is nooit 100% schoon.
 
Ja mijn rug is bijna een oorlogsgebied... Ik weet ook niet wat ik er verder nog aan kan doen, of hoe ik het in de toekomst zou kunnen voorkomen/verminderen.
 
Hoe is je ervaring ermee trouwens? Ik heb één maandje gedaan a 10mg per dag en ik vond het al fucking brutal. Lippen gebarsten en voorhoofd dat eruit zag alsof ik aan het vervellen was door de zon.
 
Accutane is een van de smerigste medicijnen die ik heb ooit gebruikt.

-Krakende huid (lippen, anus, en de penis!!!)
-Extreem hoog cholesterolgehalte
-leverbeschadiging
-Teratogeniteit (zelfs het stof van capsules kan door zwangere vrouwen worden ingeademd en ernstige schade veroorzaken)
-zonverbranding
-haarverlies
-kans op een psychose

en the list goes on...
 
Accutane is een van de smerigste medicijnen die ik heb ooit gebruikt.

-Krakende huid (lippen, anus, en de penis!!!)
-Extreem hoog cholesterolgehalte
-leverbeschadiging
-Teratogeniteit (zelfs het stof van capsules kan door zwangere vrouwen worden ingeademd en ernstige schade veroorzaken)
-zonverbranding
-haarverlies
-kans op een psychose

en the list goes on...

Maar trenbolone gebruik je wel?
 
Niemand zei dat er geen bijwerkingen zijn. (lol @ zonnebrand)
 
Niemand zei dat er geen bijwerkingen zijn. (lol @ zonnebrand)

Ik probeerde niet vast te stellen dat accurate bijwerkingen heeft. Ik wou enkel graag mijn ervaring met dit spul delen. Kun je het verschil begrijpen?
 
Voor de geïnteresseerden, een wat genuanceerdere blik op Roaccutane i.p.v. onderbuik: https://peterbond.org/post/treatment-of-aas-induced-acne-vulgaris#isotretinoin

Ik behandel daar ook veel andere behandelopties voor acne.

Waarom je na de kuur acne hebt opgelopen durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat het ook gebeurd was als je gewoon doorgekuurd had; het kan even duren voordat de acne van een kuur zich uit. En zodra je het hebt, hoeft het niet per se zo te zijn dat het ook weer verdwijnt als je de veroorzaker (AAS) weghaalt uit de vergelijking. Gezien het al één week na je kuur optrad lijkt dit me toch het waarschijnlijkst, want dan zit er ook nog steeds veel AAS in je lichaam, en het duurt even voordat een puist zich zover heeft ontwikkeld dat ie ook zichtbaar wordt.
 
Voor de geïnteresseerden, een wat genuanceerdere blik op Roaccutane i.p.v. onderbuik: https://peterbond.org/post/treatment-of-aas-induced-acne-vulgaris#isotretinoin

Ik behandel daar ook veel andere behandelopties voor acne.

Waarom je na de kuur acne hebt opgelopen durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat het ook gebeurd was als je gewoon doorgekuurd had; het kan even duren voordat de acne van een kuur zich uit. En zodra je het hebt, hoeft het niet per se zo te zijn dat het ook weer verdwijnt als je de veroorzaker (AAS) weghaalt uit de vergelijking. Gezien het al één week na je kuur optrad lijkt dit me toch het waarschijnlijkst, want dan zit er ook nog steeds veel AAS in je lichaam, en het duurt even voordat een puist zich zover heeft ontwikkeld dat ie ook zichtbaar wordt.

Heeft ooit niet ook verteld dat u 500mg Pompoenpitolie caps gebruikt om acne/dht tegen te gaan? Zeker 5 jaar geleden
 
Heeft ooit niet ook verteld dat u 500mg Pompoenpitolie caps gebruikt om acne/dht tegen te gaan? Zeker 5 jaar geleden
Ik? Nee, nooit.
 
Heeft ooit niet ook verteld dat u 500mg Pompoenpitolie caps gebruikt om acne/dht tegen te gaan? Zeker 5 jaar geleden
Ja Peter, nu val je toch door de mand. :p
 
Back
Naar boven