MuscleMeat

Roaccutane tijdens kuren? (acne preventie) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Al die huis tuin en keukenmiddeltjes doen geen reet tegen echte acne.
Om had middelmatige acne en smeerde trouw elke dag benzoylperoxide en suppleerde zink. Het hielp niet heel erg. Een maandje geleden ben ik getopt met benzoylperoxide en het is nu bijna helemaal weg. Het kan natuurlijk ook komen doordat ik enige tijd in de cruise zit. Verder was het het ergst na pct, wat jij ook ervaarde.
 
Voor de geïnteresseerden, een wat genuanceerdere blik op Roaccutane i.p.v. onderbuik: https://peterbond.org/post/treatment-of-aas-induced-acne-vulgaris#isotretinoin

Ik behandel daar ook veel andere behandelopties voor acne.

Waarom je na de kuur acne hebt opgelopen durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat het ook gebeurd was als je gewoon doorgekuurd had; het kan even duren voordat de acne van een kuur zich uit. En zodra je het hebt, hoeft het niet per se zo te zijn dat het ook weer verdwijnt als je de veroorzaker (AAS) weghaalt uit de vergelijking. Gezien het al één week na je kuur optrad lijkt dit me toch het waarschijnlijkst, want dan zit er ook nog steeds veel AAS in je lichaam, en het duurt even voordat een puist zich zover heeft ontwikkeld dat ie ook zichtbaar wordt.

Hmm ja oke, dat kan ook inderdaad. Ik heb het artikel gelezen, veel goede info over accutane! Ik dacht zelf dat het aan de hormoon schommelingen lag vanwege het compleet "off gaan" na mn kuur en dat misschien mijn estro te hoog was (ik had enorm veel bloat). Wat zou ik kunnen doen om acne zoveel mogelijk te vermijden voor mijn volgende kuur?
 
Back
Naar boven