AndroidHealthClinic

roaccutane

Bezoekers in dit topic

X.

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
5.505
Waardering
591
Heb toch altijd nog een beetje last van acne telkens :(
Ik smeer dagelijks benzoyl peroxide en differin gel, maar het blijft maar doorgaan, ondanks leeftijd van 22j.

Is er een goedkope manier om aan roaccutane te komen? Lijkt me dat via de dermatoloog vrij prijzig is. Vooral met het hoge eigen risico, waar ik nog lang niet aan kom.

Ik zat te denken gewoon 20mg/d te doen en dan een klein kuurtje van een paar maanden.
 
Wat eet je zoal? Bij mij is acne echt volledig te controleren DMV voeding(heb vaak zat te horen gekregen dat dit geen invloed zou hebben, maar weet inmiddels wel met 100% zekerheid dat dat een hoop bullshit is).
 
Bij roaccutane moeten je leverfunctie en triglyceriden met enige regelmaat gecontroleerd worden in het bloed.
En voor 'een beetje last' moet je er sowieso niet aan beginnen.
 
Roa haal je gewoon bij je dealer M;)
 
Dafuq, bij mij werd het gewoon vergoed
 
Is er een goedkope manier om aan roaccutane te komen? Lijkt me dat via de dermatoloog vrij prijzig is. Vooral met het hoge eigen risico, waar ik nog lang niet aan kom.
Huisarts?

Wat eet je zoal? Bij mij is acne echt volledig te controleren DMV voeding(heb vaak zat te horen gekregen dat dit geen invloed zou hebben, maar weet inmiddels wel met 100% zekerheid dat dat een hoop bullshit is).
Kan maar er zijn echt belachelijk veel factoren die er invloed op hebben en sommigen daarvan kun je gewoon niet veranderen. Bij de een is het voeding, de ander water, of zonlicht, of stress, of hygiene etc etc. Of al die dingen helpen niet. Dat voor jou voeding de doorslaggevende factor is wil nog niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk opgelost is. Waar let jij vooral op bij je voeding?
 
Huisarts?

Kan maar er zijn echt belachelijk veel factoren die er invloed op hebben en sommigen daarvan kun je gewoon niet veranderen. Bij de een is het voeding, de ander water, of zonlicht, of stress, of hygiene etc etc. Of al die dingen helpen niet. Dat voor jou voeding de doorslaggevende factor is wil nog niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk opgelost is. Waar let jij vooral op bij je voeding?
Weinig suiker, geen melkproducten, geen gluten, weinig PUFA's, genoeg MUFA's en SFA's, niet te veel en niet te weinig zout(2/3 theelepel werkt voor mij), niet te veel of te weinig vezels(beiden kunnen weer voor acne zorgen), niet te laag in carbs en carbs vooral uit starch halen. Was even zoeken, maar als ik me aan een setje regels houd, heb ik geen acne. Andere factoren spelen bij mij ook een veel kleinere rol zolang de voeding in orde is.
 
Bij roaccutane moeten je leverfunctie en triglyceriden met enige regelmaat gecontroleerd worden in het bloed.
En voor 'een beetje last' moet je er sowieso niet aan beginnen.

Vergeten erbij te zeggen. Heb 1-2j geleden een kuur van 10 maanden op 30mg p/d gedaan. Goede resultaten, maar er is toch nog iets over. Dat laatste beetje acne wil ik met een 2de kuur uitwissen, veel mensen hebben goede resultaten gezien na een 2de kuur en een permanente stop op acne.

Op die 30mg merkte ik al helemaal niets aan bloedwaarden, en qua bijwerkingen alleen droge lipjes. Op 20 zal het wel helemaal ok zijn denk ik.

Roa haal je gewoon bij je dealer M;)

:eek::p

Dafuq, bij mij werd het gewoon vergoed

Het wordt gewoon vergoed, maar het gaat natuurlijk van je eigen risico af, dus je betaalt alsnog het volle pond.

Weinig suiker, geen melkproducten, geen gluten, weinig PUFA's, genoeg MUFA's en SFA's, niet te veel en niet te weinig zout(2/3 theelepel werkt voor mij), niet te veel of te weinig vezels(beiden kunnen weer voor acne zorgen), niet te laag in carbs en carbs vooral uit starch halen. Was even zoeken, maar als ik me aan een setje regels houd, heb ik geen acne. Andere factoren spelen bij mij ook een veel kleinere rol zolang de voeding in orde is.

Ik heb in het verleden geprobeerd, maar ik merk hier geen zak verschil mee. Of ik nu 3L volle melk per dag neem, of helemaal geen zuivel (zoals nu al maanden), wel of geen suiker. Echt geen verschil. In de wetenschap wordt beschreven dat zuivel of suiker wel iets van invloed kan hebben, maar bij mij dus niet.

Hoopte op een goedkope online shop of zoiets, waar ik een klein kuurtje kan kopen. Terug naar de dermatoloog kan ook gewoon, maar ik ben bang dat dat prijziger is, en dat kost natuurlijk meer moeite tov. simpelweg aan huis bezorgd.
 
Weinig suiker, geen melkproducten, geen gluten, weinig PUFA's, genoeg MUFA's en SFA's, niet te veel en niet te weinig zout(2/3 theelepel werkt voor mij), niet te veel of te weinig vezels(beiden kunnen weer voor acne zorgen), niet te laag in carbs en carbs vooral uit starch halen. Was even zoeken, maar als ik me aan een setje regels houd, heb ik geen acne. Andere factoren spelen bij mij ook een veel kleinere rol zolang de voeding in orde is.
Nou neem mij dan bijvoorbeeld.. zuiker eet ik sowieso al niet, en carbs, vetten, zout en zuivel kan ik aanpassen of uitsluiten wat ik wil zonder dat het weg gaat. Water, zonlicht, stress, kussens verschonen en weet ik het, ook niet.

Roa werkt bij mij ook maar tijdelijk, over de jaren heen al zooveel kuren gedaan... maar zodra ik dat stop is het weer terug. Ouder worden helpt bij mij wel een beetje. :)
 
Nou neem mij dan bijvoorbeeld.. zuiker eet ik sowieso al niet, en carbs, vetten, zout en zuivel kan ik aanpassen of uitsluiten wat ik wil zonder dat het weg gaat. Water, zonlicht, stress, kussens verschonen en weet ik het, ook niet.

Roa werkt bij mij ook maar tijdelijk, over de jaren heen al zooveel kuren gedaan... maar zodra ik dat stop is het weer terug. Ouder worden helpt bij mij wel een beetje. :)

Oei. Al moet ik er wel bij zeggen dat het probleem bij mij niet zo hevig is. Voor mijn grote roa kuur was het al slechts af en toe een puistje. Nu een hele kleine eens in de 2 weken ofzo. Mja, een keer ben je er klaar mee :mad:
 
Wees niet koppig en ga gewoon naar een dermatoloog, je haalt de ellende in huis als je via illegale wegen roaccutane wilt aanschaffen, het is niet voor niets niet zomaar te krijgen! Ik dacht het ook eerst via internet te willen bestellen, maar das gewoon niet verstandig.

Roaccutane kost gemiddeld 45 euro per 30 capsules (elk van 20mg), indien je 40mg moet slikken kan je 15 dagen met een doosje, 90 euro per maand dus, korte kuur is 6 maanden, dus 90x6 = 540 euro, oftewel duurder dan je eigen risico.

Vraag anders naar Doxycycline, de tussenstap tussen smeersels en roaccutane.
 
Doxy werkt goed, maar geeft minder een blijvend effect naar mijn mening.

Ik heb al reeds roa gedaan, en het probleem is gelukkig vrij klein nu, dus ben slechts een kleine kuur van plan, 6mnd 20mg ofzo.

Heb een verhoogd eigen risico, dus ik kies liefst voor de minst prijzige manier.
 
Heb ook 20 weken op 40 mg roa gezeten.. Beste keuze ooit..
gewoon weer na de huisarts man..
 
Ik heb een halfjaar aan de roacutiene gezeten , heeft me echt goed gedaan. Ik zal zeggen langs de huisarts om een doorverwijzing te vragen naar de derma.
Al die zalfen en alcohol zooi heb ik allemaal gehad werkte niet.
Roa wel:D
 
Heb toch altijd nog een beetje last van acne telkens :(
Ik smeer dagelijks benzoyl peroxide en differin gel, maar het blijft maar doorgaan, ondanks leeftijd van 22j.

Is er een goedkope manier om aan roaccutane te komen? Lijkt me dat via de dermatoloog vrij prijzig is. Vooral met het hoge eigen risico, waar ik nog lang niet aan kom.

Ik zat te denken gewoon 20mg/d te doen en dan een klein kuurtje van een paar maanden.

Ik heb roa gedaan. Acne meteen weg ja, maar nu ik midden in de 20 ben heb ik de testosteronspiegel van een puber. Ik zeg kappen met die handel.
Ik ga nog liever met een rug vol puisten door het leven in plaats van een pisventje met een babyhuid
 
Ik heb roa gedaan. Acne meteen weg ja, maar nu ik midden in de 20 ben heb ik de testosteronspiegel van een puber. Ik zeg kappen met die handel.
Ik ga nog liever met een rug vol puisten door het leven in plaats van een pisventje met een babyhuid

Toen ik het op 30mg/d deed toen ik 19j oud was oid merkte ik niets van bijwerkingen behalve droge lippen/huid, kan me niet voorstellen dat ik op 20 dan ook maar iets in die trant zal merken. Misschien reageren sommigen er anders op. Maar je bedoelt dus dat het psychologisch effect op jou had (minder assertief geworden?).
 
Roaccutane heeft voor mij waarschijnlijk wel geholpen daarna kreeg ik et wel terug maar dat kwam denk ik door vooral vele en constante stress.

Ben gestopt met melkproducten/zuivel
Eet geen varkensvlees meer enkel kip/vis.

Als ik me gewoon rustig houd en niet overal druk om maak krijg ik een zeer gaaf huidje. Heb et wel laatst nog keer terug gehad beetje maar dat was vanwege me weer helemaal druk maken om me huid.. Had een voorraad minocyclne thuis liggen voor het verleden als ik er weer last van kreeg nam gewoon kuurtje van 2 maanden, dit spul is echt geweldig en het verminderd zowiezo je acne.

Als je roaccutane gaat slikken zorg er voor dat je niet teveel mg per dag slikt anders zijn de bijwerkingen voor langere tijd blijvend.

Door op me voeding te letten/rustig te houden/genieten en niet stress om ieder klein ding heb ik er nog maar weinig last van en heb altijd nog kuurtje minocylcne achter de hand:)
 
Zou ook graag zo'n kuurtje achter de hand willen hebben, mijn mijn huisarts is heel erg anti-antibiotica dus hij geeft het niet mee :(
Smeer nu al jaren differin+benzoyl maar dat helpt geen ene zak.
 
Huisarts schrijft ook geen minocylcne voor laat je doorverwijzen naar dermatoloog die geeft je meteen kuurtje minocylcine dit proberen ze altijd eerst uit voordat ze je roaccutane voorschrijven of het moet zo erg zijn.
 
Heb je een eigen risico van 500+ euro dan? Als je gewoon €220 moet betalen denk ik dat dat ongeveer dezelfde prijs is waar je op moet rekenen als je het buiten de dermatoloog om gaat regelen (tenzij je een kennis hebt die toevallig nog over heeft oid). Benzoylperoxide gaat je alleen maar geld kosten trouwens, al je kleren gaan eraan door dat spul, effect is ook nihil.
 
Back
Naar boven