XXL Nutrition

Nickyo's trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zou het kunnen dat je je hierin vergist? Dat je niet helemaal helder hebt wat een bepaald vp betekent?

Bij laag in de 10% ben je over het algemeen echt niet shredded of gortdroog en heb je nog geen krachtverlies. Dit punt is voor iedereen anders, dat moet je leren en ontdekken.

Tot en met ongeveer 15% kom je bij een licht overschot en de juiste traingsprikkel meer spier aan dan vet. Op het moment dat je daarboven komt dan kom je meer vet dan spieren bij, wat er uiteindelijk ook weer af moet.

Lees anders de artikelen of kijk de YT filmpjes van powerlifting tot win, het is wat Ozzy zegt wat ik hier een beetje herhaal.
En hoeveel meer vet dan spier is dat dan? Heb jij misschien enig idee hoe nu zou kunnen gaan trainen?
 
En hoeveel meer vet dan spier is dat dan? Heb jij misschien enig idee hoe nu zou kunnen gaan trainen?

Misschien moet je gewoon eens naar zijn verwijzing kijken, dan krijg jij die info ook. :p
 
En hoeveel meer vet dan spier is dat dan? Heb jij misschien enig idee hoe nu zou kunnen gaan trainen?
Okay, hij heeft het wel over dezelfde percentages, maar dat andere verhaal kan ik er niet zo snel terugvinden.

Het blijft mi relevant, want powerliften gaat over prestatie en niet om zo droog mogelijk te zijn.

Het punt blijft dat als je aankomt dit altijd spier en vet is, zelfs bij een minimaal overschot aan kcals en als je afvalt dat dit hetzelfde is. Wat je doorgaans wilt is bij het bulken zo min mogelijk vet aankomen en bij het cutten zo min mogelijk spier verliezen.

Dan blijft het zin hebben om binnen de aangegeven bandbreedte te blijven. Van laag in de 10 zal je toch niet echt lijden?
 
Okay, hij heeft het wel over dezelfde percentages, maar dat andere verhaal kan ik er niet zo snel terugvinden.

Het blijft mi relevant, want powerliften gaat over prestatie en niet om zo droog mogelijk te zijn.

Het punt blijft dat als je aankomt dit altijd spier en vet is, zelfs bij een minimaal overschot aan kcals en als je afvalt dat dit hetzelfde is. Wat je doorgaans wilt is bij het bulken zo min mogelijk vet aankomen en bij het cutten zo min mogelijk spier verliezen.

Dan blijft het zin hebben om binnen de aangegeven bandbreedte te blijven. Van laag in de 10 zal je toch niet echt lijden?

Naja einddoel is gewoon bodybuilding, ik volg nu powerlift schema's voor kracht.

Ja klopt en ik wil het ook zeker niet uit de hand laten lopen. Ik wil nog 3 kilo gecontroleerd aankomen t/m februari en dan een cut doen.

Ik meet elke week mijn gewicht ook wel hoor, het is echt niet zo dat ik alles vreet wat er op mijn pad komt, ik probeer het zo gecontroleerd mogelijk te doen.

Maar kan je misschien mij informatie voorzien van trainen of maakt het nu niet zoveel meer uit hoe je traint zolang je maar veel volume draait en progressive overload toepast?

Ik kan echt nauwelijks iets vinden. Alles wat ik vind is voor beginners..
 
Naja einddoel is gewoon bodybuilding, ik volg nu powerlift schema's voor kracht.

Ja klopt en ik wil het ook zeker niet uit de hand laten lopen. Ik wil nog 3 kilo gecontroleerd aankomen t/m februari en dan een cut doen.

Ik meet elke week mijn gewicht ook wel hoor, het is echt niet zo dat ik alles vreet wat er op mijn pad komt, ik probeer het zo gecontroleerd mogelijk te doen.

Maar kan je misschien mij informatie voorzien van trainen of maakt het nu niet zoveel meer uit hoe je traint zolang je maar veel volume draait en progressive overload toepast?

Ik kan echt nauwelijks iets vinden. Alles wat ik vind is voor beginners..
Ik kan je 2 youtube kanalen aanraden waar echt super veel informatie te vinden is als je even een beetje zoekt naar wat je wil weten:
AthleanX
Jeff nippard

Die kunnen het beter uitleggen ;)
 
Naja einddoel is gewoon bodybuilding, ik volg nu powerlift schema's voor kracht.

Ja klopt en ik wil het ook zeker niet uit de hand laten lopen. Ik wil nog 3 kilo gecontroleerd aankomen t/m februari en dan een cut doen.

Ik meet elke week mijn gewicht ook wel hoor, het is echt niet zo dat ik alles vreet wat er op mijn pad komt, ik probeer het zo gecontroleerd mogelijk te doen.

Maar kan je misschien mij informatie voorzien van trainen of maakt het nu niet zoveel meer uit hoe je traint zolang je maar veel volume draait en progressive overload toepast?

Ik kan echt nauwelijks iets vinden. Alles wat ik vind is voor beginners..
Nou ligt mijn interesse niet zo bij het bb'en, maar in beginsel is er niet zoveel verschil tussen de fase na absolute beginner. Volgens Greg Nuckols, powerlifter en wetenschapper, bekend van de aan te raden Stronger by sciences moet een pl'er ook zoveel mogelijk massa pakken.

Op Reddit geeft hij ook een idee onder de titel why powerlifters should train more like bodybuilders, voor een grove opzet voor een trainigsschema en hoe je dat kan invullen.

Volgens mij gaat het in de kern om progressive overload en voldoende volume.

Dan kom je bij Mike Israetel (?) van Renacaince Periodization(?). Je hebt een minimum volume dat jij nodig hebt voor groei en een maximum waarvan je kan herstellen.

De site van Lyle McDonald is ook interessant, zijn General Bulking Routine lijkt op het schema van A user B hier op de site. Ook 531 en schema's van GZCL kan je gebruiken.

Nogmaals ik heb weinig verstand van bb'en na de beginnerfase en al helemaal geen ervaring. Er zullen er genoeg op het forum zijn die je met meer specifieke vragen kunnen helpen, misschien een apart topic openen met je vraag.
 
Een powerbuilding schema is een goede optie, een beetje van alles wat. De betere schema's zijn alleen vaak wel de betaalde schema's.
 
Een powerbuilding schema is een goede optie, een beetje van alles wat. De betere schema's zijn alleen vaak wel de betaalde schema's.
Er is dus niet een logisch vervolg op madcow zoals madcow een logisch vervolg was op SL5x5 ?
Wellicht letterlijk het upper/lower schema wat hier bij de stickies staan'?
 
Er is dus niet een logisch vervolg op madcow zoals madcow een logisch vervolg was op SL5x5 ?
Nee, maar als ik het zo bekijk ben je prima af met een schema dat wel een focus heeft op sterker worden op de grote compounds, maar waarmee je ook massa erop plakt zonder puur aan het BB-en te gaan. Ik vind zelf Madcow ook niet de beste opvolger na SL 5x5 overigens, het is gratis en het werkt aardig, maar zeker niet de eerste keuze.
 
Ik ga dan toch maar upper/lower doen.
Zoals in de stickies staat probeer ik gewoon nette reps te doen. En elke training zoveel mogelijk maar niet tot falen. Zo langzamerhand dus continue verder progressen met reps/gewicht.
Denk dat ik vanavond begin met de eerste training. Zal wel wennen zijn om een training niet te beginnen met squatten.

WOENSDAG
Bench press
3-4 sets 6-8 reps
Barbell row
3-4 sets 6-8 reps
Dumbbel shoulder press
3 sets 8 reps
Lat pulldown
3 sets 8 reps
close grip bench press
3 sets 8 reps
barbell bicep curl
3 sets 10

DONDERDAG
Squat
3-4 sets 6-8 reps
Stiffleg deadlift
3 sets 8 reps
Leg press
3 sets 10 reps
calf raise
3 sets 15 reps
Side raises
3 sets 10 reps

ZATERDAG
Bench press
3-4 sets 3-5 reps
Pull up
3 sets 10 reps
Overhead press
3-4 sets 3-5 reps
Seated low cable row
3 sets 10 reps
close grip bench press
3 sets 8 reps
barbell bicep curl
3 sets 10

ZONDAG
Deadlift
3-4 sets 3-5 reps
Leg press
3 sets 10 reps
calf raise
3 sets 15 reps
Side raises
3 sets 10 reps
 
Laatst bewerkt:
Gewichtsmeting
Elke dag wordt 's ochtends na een toilet bezoek het gewicht gemeten.
Woensdags wordt het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen berekend.
Doel aankomen 0.2-0.25 kg/week


Week 21 - 81,30kg - 3100kcal
Week 22 - 81,55kg - 3100kcal + 0.25
Week 23 - 81,75kg - 3100kcal + 0.20
Week 24 - 81,98kg - 3100kcal + 0.23
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal + 0.35
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal + 0.25
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal + 0.29
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal + 0.26
Week 29 - 83,18kg - 3100kcal + 0.05
Week 30 - 83,80kg - 3100kcal + 0.62
Week 31 - 84,35kg - 3100kcal + 0.55
Week 32 - 84,81kg - 3100kcal + 0.46
Week 33 - 85,06kg - 2100kcal + 0.25
Week 34 - 83,38kg - 2100kcal - 1.68
Week 35 - 82,00kg - 2100kcal - 1.38
Week 36 - 81,61kg - 2100kcal - 0.39
Week 37 - 82,23kg - 3000kcal +0.62
Week 38 - 82,56kg - 3000kcal +0.33
Week 39 - 82,40kg - 3000kcal - 0.16
Week 40 - 82,96kg - 3150kcal + 0.56
Week 41 - 83,23kg - 3150kcal +0.27
Week 42 - 83,33kg - 3150kcal +0.10
 
Upper/lower W1T1

Bench press
3x6 65kg

Barbell row
3x6 60kg

Dumbbel shoulder press
3x8 10kg

Lat pulldown
3x8 45kg

close grip bench press
3x6 50kg

barbell bicep curl
3x8 22,5kg

Op- en/of aanmerkingen
Volgende training zelfde gewichten en dan bij elke set 1 rep meer. Tot ik de maximale aantal reps haal. Dan een set toevoegen. Haal ik op alle sets maximaal aantal reps, gewicht verhogen.

Voorbeeld:
bench press
Week 1: 3x6 65kg
Week 2: 3x7 65kg
Week 3: 3x8 65kg
Week 4: 4x8 65kg
Week 5: 3x6 67,5kg
etc.

Ik hoop dat dat een redelijke methode is voor nu, en dat het niet te langzaam is.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apw
Upper/lower W1T2

Squat
Skipped

Stiffleg deadlift
3x6 65kg

Leg press
3x8 130kg

calf raise
3x15 100kg

Side raises
3x10 8kg

Op- en/of aanmerkingen
Morgen fysio voor de lies. Voelt nog steeds niet goed helaas.
 
Upper/lower W1T2

Squat
Skipped

Stiffleg deadlift
3x6 65kg

Leg press
3x8 130kg

calf raise
3x15 100kg

Side raises
3x10 8kg

Op- en/of aanmerkingen
Morgen fysio voor de lies. Voelt nog steeds niet goed helaas.
Skipped Squat, is dat hinkelen met een stang op je rug?

Balen van je lies, succes morgen!
 
Upper/lower W1T3

Bench press
3x3 72,5kg

Pull up (assisted small blue)
1x5
1x4 + 1 negative
1x3 + 2 negative

Overhead press
3x3 47,5kg

Seated low cable row
3x10 55kg -> 60kg

close grip bench press
3x8 50kg -> 52,kg

barbell bicep curl
3x10 22,5kg ->25kg

Op- en/of aanmerkingen
Ik ga alleen opbouwen met de grote lifts, de rest doe ik gewoon fixed aantal reps, tot ik x aantal reps kan, dan verhogen.
 
Upper/lower W1T4

Deadlift
1x2 140kg
1x3 130kg
1x3 130kg

Leg press
3x10 130kg -> 140kg

calf raise
3x15 100kg -> 110kg

Side raises
3x10 8kg -> 9kg

Op- en/of aanmerkingen
Planning was om 3x3 140kg te deadliften maar het voelde echt heel zwaar aan vandaag. Langzaam opbouwen tot 4x5 140kg.
Betreft gewicht zal ik niet snel nieuwe PR's maken deze periode maar ik hoop dat ik met reps en sets in elk geval goed kan stijgen. Zodat ik in elk geval goed wat volume draai.
 
Wat is er uit je bezoek aan de fysio gekomen eigenlijk?
 
Wat is er uit je bezoek aan de fysio gekomen eigenlijk?
Standaard antwoord, dat ik het rust moet gunnen. Normaal na 2-3 weken moest het weg zijn.. Dus ik hoop donderdag of anders volgende week donderdag weer te kunnen squatten :)
 
Upper/lower W1T4

Deadlift
1x2 140kg
1x3 130kg
1x3 130kg

Leg press
3x10 130kg -> 140kg

calf raise
3x15 100kg -> 110kg

Side raises
3x10 8kg -> 9kg

Op- en/of aanmerkingen
Planning was om 3x3 140kg te deadliften maar het voelde echt heel zwaar aan vandaag. Langzaam opbouwen tot 4x5 140kg.
Betreft gewicht zal ik niet snel nieuwe PR's maken deze periode maar ik hoop dat ik met reps en sets in elk geval goed kan stijgen. Zodat ik in elk geval goed wat volume draai.
Meer reps met hetzelfde gewicht is uiteindelijk ook gewoon progressie en heeft toch ook wel effect op 1RM.
 
Meer reps met hetzelfde gewicht is uiteindelijk ook gewoon progressie en heeft toch ook wel effect op 1RM.
Ja precies, laatste jaar heb ik voornamelijk gefocussed om continue maar elke week of training het gewicht te verhogen. Nu even de focus op reps omhoog (en indirect dus ook 1RM, 5RM etc).
 
Back
Naar boven