MuscleMeat

Nickyo's trainingslog

Bezoekers in dit topic

nSuns (5-day) W3T2

Squat
1x05 72,5kg
1x03 80kg
1x02 90kg (1x1+ set, TM verhogen met 2,5kg naar 97,5kg)
1x03 85kg
1x03 80kg
1x03 75kg
1x05 72,5kg
1x05 67,5kg
1x10 62,5kg

Romanian deadlift
1x05 50kg
1x05 65kg
1x03 80kg
1x05 80kg
1x07 80kg
1x04 80kg
1x06 80kg
1x08 80kg

Hanging knee raises [3 sets; 10 reps; 1 min rust]
1x08 bodyweight+6kg (+1 rep)
1x08 bodyweight+6kg (+1 rep)
1x08 bodyweight+6kg (+1 rep)

Op- en/of aanmerkingen
Morgen spannend dagje, 57,5kg overhead press kan een PB worden :D
 
Laatst bewerkt:
nSuns (5-day) W3T3

Overhead press
1x05 45kg
1x03 50kg
1x02 57,5kg (1x1+ set, TM verhogen met 2,5kg naar 62,5kg)
1x03 55kg
1x03 50kg
1x03 47,5kg
1x05 45kg
1x05 42,5kg
1x10 40kg

Incline (30 degrees) dumbbell bench press [3 sets; 10 reps; 2 min rust]
1x10 28kg (+2kg)
1x10 28kg (+2kg)
1x10 28kg (+2kg)

Seated side raises [2 sets; 10 reps; 1 min rust]
1x07 12kg (+1 rep)
1x07 12kg (+2 rep)

Op- en/of aanmerkingen
Nieuwe PR op de overhead press, ik kon al wel 5x55 dus het zou ook raar zijn als het niet was gelukt, volgende week 60kg. Dat wordt spannend!
 
Laatst bewerkt:
Grats met de PR! Morgen ook vermoedelijk met OHP wat PR'en :p
 
Grats met de PR! Morgen ook vermoedelijk met OHP wat PR'en :p
Nice man, je bent wel lekker bezig de laatste tijd. Je huidige PR stats kloppen ook al nie meer volgens mij :p.
 
Nice man, je bent wel lekker bezig de laatste tijd. Je huidige PR stats kloppen ook al nie meer volgens mij :p.
Haha jawel hoor :p enkel deadlift zit ik nu voor volgende week aan 185 x 2 x 2. Normaal lukt dat wel. En bench gho als ik me erop zou toeleggen zie ik een 5kg PR ook wel snel doenbaar. Enkel nu trg met dumbells en focus op Incline als 1ste oefening.
 
nSuns (5-day) W3T4

Deadlift
1x05 112,5kg
1x03 127,5kg
1x03 142,5kg (1x1+ set, TM verhogen met 2,5kg naar 152,5kg)
1x03 135kg
1x03 127,5kg
1x03 120kg
1x05 112,5kg
1x05 105kg
1x03 97,5kg

Front squat
1x05 35kg
1x05 45kg
1x03 52,5kg
1x05 52,5kg
1x07 52,5kg
1x04 52,5kg
1x06 52,5kg
1x08 52,5kg

Neutral grip chin up [3 sets; 10 reps; 1 min rust]
1x10 bodyweight
1x10 bodyweight (+1 reps)
1x08 bodyweight

Op- en/of aanmerkingen
Wederom was deadliften met een belt geen succes. Ik denk eraan de belt gewoon niet meer te gebruiken. Hoeveel verschil maakt het voor jullie bijvoorbeeld?
Ik zit ook nog maar op maximaal 152,5kg met deadliften, wellicht als ik 180+ zit dat ik dan weer overweeg dat ding te gebruiken maar voorlopig denk ik gewoon zonder..
 
Misschien dat je de belt te laag hangt voor jouw doen. Ik zie vaak mensen die bijna mid rug hangen. Gebruik hem zelf ook vooral bij mijn werksets. Als je hem nu niet nodig hebt zou ik dat ook niet doen. Bij squats merk ik wel een grotere meerwaarde voor mezelf.
 
ik gebruik ook pas de belt bij m'n zwaarste lifts. Mn onderrug is de zwakke schakel met deadliften en ik wil niet dat dat ten koste gaat van bv hammie gains :)
 
Welkom!

Misschien dat je de belt te laag hangt voor jouw doen. Ik zie vaak mensen die bijna mid rug hangen. Gebruik hem zelf ook vooral bij mijn werksets. Als je hem nu niet nodig hebt zou ik dat ook niet doen. Bij squats merk ik wel een grotere meerwaarde voor mezelf.
Geen idee, het gaat er meer om dat ik mezelf niet lekker in de startpositie breng met een belt om. Misschien heb ik de belt te strak, maar ik merk in elk geval niet dat ik "makkelijker" iets til met belt dan zonder belt.
 
Ik gebruik nooit meer een belt, tenzij wedstrijd. Je haalt er wel een X aantal kg uit, maar het probleem voor mij was dat "belt strak trekken" vaak een vorm van symptoom bestrijding werd tegen rug pijn. Als stones of deadlift niet gingen, trok je gewoon de belt aan. Ik heb meegemaakt dat ik amper kon lopen (en niet alleen ik), maar we de belt gewoon mega strak trokken en dan leek het te gaan. Tot je hem weer af deed, dan waren de rapen gaar.
 
Welkom!


Geen idee, het gaat er meer om dat ik mezelf niet lekker in de startpositie breng met een belt om. Misschien heb ik de belt te strak, maar ik merk in elk geval niet dat ik "makkelijker" iets til met belt dan zonder belt.
Als ik de belt om doe en zet me klaar voor te strappen bijv dan blijft 1 been verder weg van de barbell omdat alles dan zo aanspant... Mss dan idd minder strak doen
 
toen ik voorheen 's avonds trainde was met belt aan heel onplezierig, omdat ik dan al bijna mn maaltijd naar buiten duwde XD. Maar nu in de ochtend geen issues meer mee.
 
toen ik voorheen 's avonds trainde was met belt aan heel onplezierig, omdat ik dan al bijna mn maaltijd naar buiten duwde XD. Maar nu in de ochtend geen issues meer mee.
Of dit! 😁
 
toen ik voorheen 's avonds trainde was met belt aan heel onplezierig, omdat ik dan al bijna mn maaltijd naar buiten duwde XD. Maar nu in de ochtend geen issues meer mee.
ik gebruik ook pas de belt bij m'n zwaarste lifts. Mn onderrug is de zwakke schakel met deadliften en ik wil niet dat dat ten koste gaat van bv hammie gains :)
Ik gebruik nooit meer een belt, tenzij wedstrijd. Je haalt er wel een X aantal kg uit, maar het probleem voor mij was dat "belt strak trekken" vaak een vorm van symptoom bestrijding werd tegen rug pijn. Als stones of deadlift niet gingen, trok je gewoon de belt aan. Ik heb meegemaakt dat ik amper kon lopen (en niet alleen ik), maar we de belt gewoon mega strak trokken en dan leek het te gaan. Tot je hem weer af deed, dan waren de rapen gaar.
Vanaf welk gewicht gebruikte je een belt dan? Helpt het überhaupt om je rug te beschermen, want dat is wat ze tegen mij zeiden in de gym. Denk dat ik tot 160 kg iig zonder doe en vanaf daar maar weer eens overweeg om de belt te gebruiken.
 
Vanaf welk gewicht gebruikte je een belt dan? Helpt het überhaupt om je rug te beschermen, want dat is wat ze tegen mij zeiden in de gym. Denk dat ik tot 160 kg iig zonder doe en vanaf daar maar weer eens overweeg om de belt te gebruiken.
als jij zonder problemen zulke gewichten deadlift zou ik lekker zo doorgaan. Ik probeer de grens steeds wat te verleggen, ook met straps, want wil sterkere grip en onderrug. Maar prio bij deadlift zijn mn benen. Ik start met de belt rond 120 kg. Squatten ook pas vanaf 110 kg met belt
 
Vanaf welk gewicht gebruikte je een belt dan? Helpt het überhaupt om je rug te beschermen, want dat is wat ze tegen mij zeiden in de gym. Denk dat ik tot 160 kg iig zonder doe en vanaf daar maar weer eens overweeg om de belt te gebruiken.
Ik gebruikte hem juist altijd, dat was ook het probleem. Nu nooit meer, tenzij wedstrijd/meet. Als jij niet competitief wil liften, heb je geen belt nodig voor in de gym. Als je hem wel per sé wil gebruiken (want je lift er meer mee op dl/squat), zou ik niet een X gewicht kiezen maar een % van je max. Een goede start is dan 80% van je max. Ik vond het vroeger zelf ook fijn om dit te doen, omdat dan een 85 a 90% rep (met belt) ongeveer hetzelfde voelde als de set ervoor met 75 a 80% (zonder belt).
 
Back
Naar boven