AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog

Bezoekers in dit topic

En je hebt nog techniek. Als je bovenstaande filmpje bekijkt zie je dat de presses steeds schever gaan. Bij een submaximaal gewicht kun je daar nog mee weg komen, maar zo'n weak point beperkt je 1rm een stuk meer.

Het lijkt of TS met rechts minder ver zakt als links.


Ms tijdje alleen maar paused benchen totdat je echt 'tight' leert zijn. Want je lekt echt wel energie.
Dat gaat zich zoiezo terugbetalen.
 
Met die 4x10x89 zit je 'normaal' tegen de 130kg. Dat gaat jou alleen niet lukken, omdat je weinig met gewichten boven de 100kg traint. (Toen ik zelf in mijn jeugd alleen setjes van 10 deed en dat met 110kg kon, lukte 130 ook niet.)

Mooie vooruitgang trouwens, je blijft maar doorgaan met die microplates van je. Zelden gezien, zo vasthoudend.
Ik kan momenteel niet zwaarder laden dan 100kg en bij die 4x10 zijn alle reps echt neit allemaal even clean (soms wat meer bounce of wat scheef gaan, reet van het bankje etc).
Maar de progressie hierop is wel gewoon echt goed. 89kg voelt gewoon 'licht' in mijn handen nu terwijl ik ik deze routine begon op 15 december ik begon met 4x10x79kg en dat al echt zwaar was.
Als jij setjes van 10 deed met 110kg ga je vrij snel 130kg geduwd hebben na wat aanpassen. Maar idd wat je gewend bent. Bij die low reps breekt de techniek ook fel. Schwarzeneggertje

Hij zelf bijna 130kg duwen zou best overmoedig zijn :p maar die 115kg zie ik hem wel gauw hitten
Daar krijg ik inmiddels ook veel vertrouwen in! Zodra de gyms open gaan of fitness seller 15kg plates beschikbaar heeft dan ga ik het proberen.
Hoe hoger het volume qua sets/reps, hoe minder het zegt over je max.
Een 5rm zegt meer over je max dan je 12rm en je 12rm zegt meer over je max dan je 4x10rm.
Ligt echt heel erg aan hoe je getraind hebt ervoor, je verdeling qua spiervezels, etc.

Neem bijvoorbeeld RonnReeves , een fitte meneer die zelden echt op kracht getraind, maar wel altijd trouw en met goede form zijn setjes heeft gemaakt, zijn cardio heeft gedaan en op zijn voeding heeft gelet. Hij kan wellicht 12 reps doen met 90kg maar faalt 1x 110kg, omdat hij er totaal niet op getraind is en zijn lichaam in uitstekende conditie verkeerd. Pak dan een dikzak als mij (zeker pre-cut) die alleen maar heavy traint en in bagger conditie verkeerd; ik kan mezelf nog wel enigszins opladen voor een 10rm, maar 4x10 doe ik echt met 50% van mijn max ofzo, anders is het kansloos.
Ik varieer de bench press ook met 5x5 he. Dus ik probeer ook echt op kracht. Ik zou zelf naar 5x3 willen maar dan moet ik mn barbell eerst zwaarder kunnen loaden.
En je hebt nog techniek. Als je bovenstaande filmpje bekijkt zie je dat de presses steeds schever gaan. Bij een submaximaal gewicht kun je daar nog mee weg komen, maar zo'n weak point beperkt je 1rm een stuk meer.
Het valt mij ook op. Tijdens het pressen heb ik het zelf niet eens door.

De progressie is in elk geval goed geweest en of ik nou 110kg of 120kg kan drukken op moment maakt me niet heel veel uit. Belangrijkste is dat ik gestaag progressie blijf maken en ik zie mijn fysiek steeds beter worden en daar draait het uiteindelijk om. Ik ben wel iemand die zo efficiënt mogelijk wil werken dus als jullie denken dat ik ergens veel tijd op verpruts en mijn focus moet verleggen hoor ik het graag. Wat ik nu doe is hoog frequent trainen en microloaden. Dat heeft mij in elk geval goede progressie opgeleverd
 
T16 Pull1

Pull up [4 sets; 8 reps; 5 min rust]
1x08 bodyweight+8kg
1x08 bodyweight+8kg (+1 rep)
1x08 bodyweight+8kg (+1 rep)
1x07 bodyweight+8kg

Seated rear delts dumbbell fly [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 20kg (+1kg)
1x10 20kg (+1kg)
1x10 20kg (+1kg)

30 degrees incline dumbbell curl [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 14kg
1x09 14kg
1x07 14kg

Op- en/of aanmerkingen
-
 
Heb jij een verstelbaar bankje? Zo ja, zou ik die reversed flyes Chest Supported doen. Borst op een incline bank en gaan :)
 
Ik kan momenteel niet zwaarder laden dan 100kg en bij die 4x10 zijn alle reps echt neit allemaal even clean (soms wat meer bounce of wat scheef gaan, reet van het bankje etc).
Maar de progressie hierop is wel gewoon echt goed. 89kg voelt gewoon 'licht' in mijn handen nu terwijl ik ik deze routine begon op 15 december ik begon met 4x10x79kg en dat al echt zwaar was.

Daar krijg ik inmiddels ook veel vertrouwen in! Zodra de gyms open gaan of fitness seller 15kg plates beschikbaar heeft dan ga ik het proberen.

Ik varieer de bench press ook met 5x5 he. Dus ik probeer ook echt op kracht. Ik zou zelf naar 5x3 willen maar dan moet ik mn barbell eerst zwaarder kunnen loaden.

Het valt mij ook op. Tijdens het pressen heb ik het zelf niet eens door.

De progressie is in elk geval goed geweest en of ik nou 110kg of 120kg kan drukken op moment maakt me niet heel veel uit. Belangrijkste is dat ik gestaag progressie blijf maken en ik zie mijn fysiek steeds beter worden en daar draait het uiteindelijk om. Ik ben wel iemand die zo efficiënt mogelijk wil werken dus als jullie denken dat ik ergens veel tijd op verpruts en mijn focus moet verleggen hoor ik het graag. Wat ik nu doe is hoog frequent trainen en microloaden. Dat heeft mij in elk geval goede progressie opgeleverd
Zelf heb ik nooit 'geloofd' in microloaden, wel geprobeerd maar daarbij snel vastgelopen qua gebruikte gewichten. Met piramidaal trainen kwam ik toen wel verder. Maar bij jou gaat het geweldig, waarschijnlijk heb je meer geduld dan ik.
 
Zelf heb ik nooit 'geloofd' in microloaden, wel geprobeerd maar daarbij snel vastgelopen qua gebruikte gewichten. Met piramidaal trainen kwam ik toen wel verder. Maar bij jou gaat het geweldig, waarschijnlijk heb je meer geduld dan ik.
Het nadeel van microloading is dat de verschillen dusdanig klein zijn, dat randfactoren (een mindere dag, iets minder psych up, etc.) misschien een grotere invloed zijn op het wel/niet halen van een set dan de 1kg verschil... Anderzijds, als je het idd geduldig volhoud, bouw je zo wel gestaag en met minimaal blessurerisico heel veel kracht en massa!
 
T15 Push2

Bench press [4 sets; 10 reps; 4 min rust]
1x10 89kg (+1kg)
1x10 89kg (+1kg)
1x10 89kg (+1kg)
1x10 89kg (+1kg)

Set 1:

Overhead press [3 sets; 8 reps; 3 min rust]
1x08 51kg
1x08 51kg (+1 rep)
1x08 51kg (+1 rep)

Seated barbell tricep extension [3 sets; 12 reps; 3 min rust]
1x12 36kg
1x12 36kg
1x09 36 kg (-2 reps)

Op- en/of aanmerkingen
-
Ik sluit me volledig bij
En je hebt nog techniek. Als je bovenstaande filmpje bekijkt zie je dat de presses steeds schever gaan. Bij een submaximaal gewicht kun je daar nog mee weg komen, maar zo'n weak point beperkt je 1rm een stuk meer.
aan.

Zelf ben ik toevallig nu ook echt aan m'n techniek aan het werken (geen bounce, polsen recht, lat flex, legdrive, J-curve barpath)
Een vriend van mij heeft dit onlangs ook gedaan, hij is eerst in wat kracht gezakt omdat de techniek allemaal wennen was maar nu heeft hij zijn plateau's doorbroken en blijft hij progressie boeken.
Misschien een keer eens een filmpje van de zijkant maken?
Voor mij lijkt het ook of je met je kont van het bankje af komt, maar dat kan ook door de hoek van het filmen komen.
Een goede voetpositie kan er juist ook voor zorgen dat je niet met je kont van het bankje afgaat of neigt te gaan.
Ik weet niet of je squatschoenen hebt maar wellicht dat je die kunt gebruiken tijdens het bankdrukken.
Dan heb je toch het gevoel alsof je alleen vanuit je tenen drukt terwijl je gehele voet wel plat op de grond staat.

Edit: Ohja en microloaden doet voor mij wonderen
 
Ohja nog iets, ik zie dat je na je eerste rep je voeten verplaatst.
Bij deze beweging alleen al verlies je spanning & lek je energie :)
 
T16 Push1

Bench press [5 sets; 5 reps; 4 min rust]
1x05 100kg (+2kg)
1x05 100kg (+2kg)
1x05 100kg (+2kg)
1x04 100kg (+2kg, -1 rep)
1x04 100kg (+2kg, -1 rep)

Set 1:

CGBP [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 67kg
1x10 67kg
1x09 67kg

Side raises [3 sets; 15 reps; 2 min rust]
1x15 9kg
1x15 9kg
1x13 9kg

Op- en/of aanmerkingen
Bedankt voor de tips Vypaw, Schwarzeneggertje, snowke90 en IronBorn. Vandaag nog even gebenched hoe ik het gewend was.
A.s. woensdag heb ik een belangrijke toets, als ik daar een goed gevoel aan over houd dan begin ik met een 8 weekse cut en dan zal ik ook flink bezig gaan met mijn techniek. Ik word momenteel echt te zwaar (dik) en
loop toch redelijk vast met alle oefeningen dus goed moment om een cut in te lassen.
 
Toch een mooie bijna 5 x 5 hoor!
 
T16 Push1

Bench press [5 sets; 5 reps; 4 min rust]
1x05 100kg (+2kg)
1x05 100kg (+2kg)
1x05 100kg (+2kg)
1x04 100kg (+2kg, -1 rep)
1x04 100kg (+2kg, -1 rep)

Set 1:

CGBP [3 sets; 10 reps; 3 min rust]
1x10 67kg
1x10 67kg
1x09 67kg

Side raises [3 sets; 15 reps; 2 min rust]
1x15 9kg
1x15 9kg
1x13 9kg

Op- en/of aanmerkingen
Bedankt voor de tips Vypaw, Schwarzeneggertje, snowke90 en IronBorn. Vandaag nog even gebenched hoe ik het gewend was.
A.s. woensdag heb ik een belangrijke toets, als ik daar een goed gevoel aan over houd dan begin ik met een 8 weekse cut en dan zal ik ook flink bezig gaan met mijn techniek. Ik word momenteel echt te zwaar (dik) en
loop toch redelijk vast met alle oefeningen dus goed moment om een cut in te lassen.
Sterk man 😁
 
Vraagje:
Ik heb nu 4 dagen inmiddels hier en daar zeurende pijn rondom mijn elleboog. De oorzaak ervan weet ik niet..
Vanmorgen met benchen werd het echt een stuk erger en ben ik bij 80kg gestopt met benchen. Inmiddels 2 uur later voelt het opzicht weer prima echter bij sommige bewegingen voel ik het weer.
Zodra ik mijn rechter arm zwaarder belast dan treed de pijn weer op en uren daarna nog die zeurende pijn. Ik kan dus niet benchen, pull ups of wat dan ook met mijn rechter arm nu.
Ik zit eraan te denken om eromheen te werken en gewoon alleen met links te dumbbel benchen, pulls te doen en dus een week geen bench press en pulls ups en de rest om mijn rechterarm te ontlasten.
En zo dus mijn cut door te zetten. Hoe snel treed spier/kracht verlies op in een cut? Als ik nu een week rust houd dan heb ik totaal 10 dagen mijn borst niet getraind.

Ik zit nu net lekker in de cut en zou het graag doorzetten, alleen heb ik geen idee hoeveel schade mijn kracht/spiermassa lijd aan mijn rechter arm als ik het 10 dagen niet zwaar belast.
Benen en links pull/push zet ik dus wel gewoon door.

Edit: Ik sta dik 20%+ in vetpercentage, wellicht belangrijk om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Oke sterkte man! Zou precies wel niet ene kant trainen en andere niet. Probeer toch te achterhalen waar het misschien is misgelopen of misschien iets dat al sluimerde? Ben je wat ziek en oververmoeid?

Maak je geen zorgen over kracht of massa. Wees gwn bezorgd over je gezondheid en die pijn.
 
Oke sterkte man! Zou precies wel niet ene kant trainen en andere niet. Probeer toch te achterhalen waar het misschien is misgelopen of misschien iets dat al sluimerde? Ben je wat ziek en oververmoeid?

Maak je geen zorgen over kracht of massa. Wees gwn bezorgd over je gezondheid en die pijn.
Afgelopen zondag met een zatte (dronken) kop armpje zitten drukken dus ben bang dat het daar mis is gegaan :roflol:
Verder voel ik me top hoor alleen baal dat ik niet voluit kan trainen nu en wil graag mijn cut verder zetten. Dus was benieuwd of jullie al eens zoiets hadden ervaren.
10 dagen is toch een redelijke tijd, vooral als je in cut zit (lijkt mij) maar dat weet ik dus niet..
 
Gho kijk wat het geeft. Heb soms ook wel eens een pijntje zoals iedereen. Meestal doe ik verder met oefeningen als deze geen discomfort leveren. En dan is het gewoon kijken dat het erna niet erger word he.
 
Als mijn ellenbogen ontsteken werken sleeves vrij goed tegen de pijn.
Ik merk nooit veel verschil, in termen van herstel, als ik normaal train of niet. Echt zware sets, lowbar squats en gripwerk schrappen volstaat meestal.

Niettemin kan het maanden aanhouden als je het blijft belasten.
 
Als mijn ellenbogen ontsteken werken sleeves vrij goed tegen de pijn.
Ik merk nooit veel verschil, in termen van herstel, als ik normaal train of niet. Echt zware sets, lowbar squats en gripwerk schrappen volstaat meestal.

Niettemin kan het maanden aanhouden als je het blijft belasten.
Bedankt voor de tip. Direct besteld.
 
Gewichtsmeting week gemiddeldes
Week 0 - 87,36 <- Start
Week 1 - 86,50
Week 2 - 85,11
Week 3 - 84,10
Week 4 - 83,45
Week 5 - 82,45

Ik ga door cutten tot 75kg. Vervolgens een jaar lang bulken tot 85kg dus proberen 0,8kg / maand aankomen zodat mijn volgende cut niet zo lang hoeft te gaan duren.
 
Laatst bewerkt:
Gewichtsmeting week gemiddeldes
Week 0 - 87,36 <- Start
Week 1 - 86,50
Week 2 - 85,11
Week 3 - 84,10
Week 4 - 83,45
Week 5 - 82,45
Week 6 - 81,34
 
Laatst bewerkt:
Gaat een snelle drop zijn toch wel. Nu naar mijn standaarden natuurlijk.
 
Back
Naar boven