Fitness Seller

Nickyo's trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee dit is Madcow (staat ook letterlijk boven elke training :p). Is een vervolg op 5x5 SL.
Ben met je eens dat die lage gewichten niet echt relevant zijn maar ik voer ze wel gewoon strikt zo uit. Je bent ook wel veel met de gewichten in de weer.
Uiteindelijk gaat het vgm om de totale volume dus de lichtere lifts neem ik dan ook lineair mee.

Ik zou bijv ook niet 5x5x110 kilo kunnen squatten, het is één zware set en dan ben ik ook wel leeg. (hier kom ik op derde training altijd achter wanneer ik 3x mijn nieuw max moet squatten en vervolgens 8x75% van mijn max)
Ik dacht altijd dat madcow 3x5 werksetjes was en dan wekelijks het gewicht verhogen.
Kan zijn dat ik het fout heb hoor.

Is er trouwens een reden dat je al bent overgestapt naar madcow? Meestal doen ze die overstap pas bij hogere gewichten.
 
Ik dacht altijd dat madcow 3x5 werksetjes was en dan wekelijks het gewicht verhogen.
Kan zijn dat ik het fout heb hoor.

Is er trouwens een reden dat je al bent overgestapt naar madcow? Meestal doen ze die overstap pas bij hogere gewichten.
Ik liep behoorlijk vast bij 5x5. Heb meerdere deloads gedaan en kwam niet meer verder. Dus op dat moment ben ik overgestapt naar madcow.
En ook heb ik 5x5 ook gevolgd voor 55 trainingen ofzo. Dus dan is het ook wel leuk om eens iets anders te doen.

Hogere gewichten zijn altijd relatief. Voor iedereen anders.
 
Ik liep behoorlijk vast bij 5x5. Heb meerdere deloads gedaan en kwam niet meer verder. Dus op dat moment ben ik overgestapt naar madcow.
en dat is ook een goede beslissing geweest aan je resultaten te zien :thumbup:
 
en dat is ook een goede beslissing geweest aan je resultaten te zien :thumbup:
Zeker, erg blij met deze keuze. Het schema bevalt echt goed. Ik volg het nu 3 maand ofzo maar ik blijf het zeker ook nog wel wat maanden volgen.
 
Zeker, erg blij met deze keuze. Het schema bevalt echt goed. Ik volg het nu 3 maand ofzo maar ik blijf het zeker ook nog wel wat maanden volgen.
Ben je ook van plan om te cutten?
 
Ben je ook van plan om te cutten?
Niet tijdens dit schema iig. Miss na dit schema maar dat duurt dan nog wel wat maanden. Even kijken hoe ik er dan voor sta.
 
Ik dacht altijd dat madcow 3x5 werksetjes was en dan wekelijks het gewicht verhogen.
Kan zijn dat ik het fout heb hoor.
Ja, je hebt t fout, maar wel op een sympathieke en bescheiden manier, bovendien durf je het te vragen.
 
Ik dacht altijd dat madcow 3x5 werksetjes was en dan wekelijks het gewicht verhogen.
Kan zijn dat ik het fout heb hoor.

Is er trouwens een reden dat je al bent overgestapt naar madcow? Meestal doen ze die overstap pas bij hogere gewichten.
Hier staat het uitgelegd.

In het kort werk je niet meer met sets across (zelfde gewicht) maar ramped sets(iedere set een beetje meer), vergelijk 531, als je dat kent.

Op maandag doe je volume en op vrijdag intensiteit (+back off) voor squat, bench en row, woensdag is een lichte squatdag en doe je ohp en dl. Al is het, dacht ik, origineel eigenlijk incline bp op woensdag, maar de meesten komen uit SL of SS en doen toch al ohp.

Je zit in week 4 op je oude maxxen en vandaar is het t/m week 12 proberen records te zetten.
 
Hier staat het uitgelegd.

In het kort werk je niet meer met sets across (zelfde gewicht) maar ramped sets(iedere set een beetje meer), vergelijk 531, als je dat kent.

Op maandag doe je volume en op vrijdag intensiteit (+back off) voor squat, bench en row, woensdag is een lichte squatdag en doe je ohp en dl. Al is het, dacht ik, origineel eigenlijk incline bp op woensdag, maar de meesten komen uit SL of SS en doen toch al ohp.

Je zit in week 4 op je oude maxxen en vandaar is het t/m week 12 proberen records te zetten.

Dat is wel nice, thanks voor de uitleg.
Zelf heb ik wel nog redelijk wat strength gains te halen uit SL.
 
Niet tijdens dit schema iig. Miss na dit schema maar dat duurt dan nog wel wat maanden. Even kijken hoe ik er dan voor sta.

Dit respecteer ik wel, je voortgang even voor je uiterlijk zetten als prioriteit.
Zou ik zelf ook wel willen maar ik voel me niet prettig boven de 15-20%.
En mijn vriendin ook niet
 
Dat is wel nice, thanks voor de uitleg.
Zelf heb ik wel nog redelijk wat strength gains te halen uit SL.
Geen probleem, zoals ik al eerder schreef, je zat op een goede manier fout.

Er is ook minstens één (gratis) app, buiten de Excel sheets op de SL site en elders.

Succes met SL en wie weet is Madcow ook voor jou een vervolg!
 
Niet lullig bedoeld, maar is het wel verstandig om te bulken? Heeft dit nog wel een meerwaarde op dit gewicht? Als je stats kloppen ben je even lang als ik (1.78), maar weeg je meer dan 20kg zwaarder. Als ik je fysiek pics bekijk heb je een redelijk vet%. Daarom vroeg ik me af of het wel meerwaarde heeft om nu boven je onderhoud te blijven eten?

Overigens leuke logg om te volgen!
 
Dit respecteer ik wel, je voortgang even voor je uiterlijk zetten als prioriteit.
Zou ik zelf ook wel willen maar ik voel me niet prettig boven de 15-20%.
En mijn vriendin ook niet
Als ik me echt niet prettig voelde bij mijn uiterlijk ging ik uiteraard wel cutten. Voor mij heeft het nu geen enkele zin om 12% te staan aangezien er dan een skelet overblijft.
Ik voel me juist sterker en prettiger nu ik wat groter ben, al heb ik ook wat vet. Ik wil uiteraard niet mollig worden, dus ik switch nu tussen 4-5 maand bulk dan 3-4 weken minicut.
Einddoel als natty zoveel mogelijk spiermassa te hebben behaald + een klein beetje vet (15-17%) om zo toch als natty redelijk groot te lijken. Verhoudingen moeten goed lijken, daar gaat het om bij mij.

Niet lullig bedoeld, maar is het wel verstandig om te bulken? Heeft dit nog wel een meerwaarde op dit gewicht? Als je stats kloppen ben je even lang als ik (1.78), maar weeg je meer dan 20kg zwaarder. Als ik je fysiek pics bekijk heb je een redelijk vet%. Daarom vroeg ik me af of het wel meerwaarde heeft om nu boven je onderhoud te blijven eten?

Overigens leuke logg om te volgen!

Jij bent dan ook wel erg licht, daarom pushen we jou ook zo om te gaan eten :p
Ik ben wel wat zwaarder idd. En heb zeker ook wat meer vet. Ik ben dan ook niet van plan om nog 10 kilo aan te komen, maar voor nu voel ik me nog gewoon prima bij mij fysiek.
Ik weeg nu 83 kilo, ik denk dat ik nog wel zeker naar de 87 wil voor ik weer een minicut ga doen. Maar dit bekijk ik ook wel met de tijd.
Bulken heeft altijd zin als je daarnaast ook goed lift, het is maar net wat je zelf wilt. Als je graag shredded wilt staan dan moet je cutten idd.

Thanks, jouwe ook! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid van de dokter ..

Wellicht mooi momentje voor mijn huidige fysiek:
update.jpg
 
Gewoon verder doen, goed bezig :) Ik sta vgm ook op 15-17% en probeer nog altijd bij te komen. Het liefst haal ik 80kg voor nieuwjaar. Daarna zie ik nog
 
Als ik me echt niet prettig voelde bij mijn uiterlijk ging ik uiteraard wel cutten. Voor mij heeft het nu geen enkele zin om 12% te staan aangezien er dan een skelet overblijft.
Ik voel me juist sterker en prettiger nu ik wat groter ben, al heb ik ook wat vet. Ik wil uiteraard niet mollig worden, dus ik switch nu tussen 4-5 maand bulk dan 3-4 weken minicut.
Einddoel als natty zoveel mogelijk spiermassa te hebben behaald + een klein beetje vet (15-17%) om zo toch als natty redelijk groot te lijken. Verhoudingen moeten goed lijken, daar gaat het om bij mij.



Jij bent dan ook wel erg licht, daarom pushen we jou ook zo om te gaan eten :p
Ik ben wel wat zwaarder idd. En heb zeker ook wat meer vet. Ik ben dan ook niet van plan om nog 10 kilo aan te komen, maar voor nu voel ik me nog gewoon prima bij mij fysiek.
Ik weeg nu 83 kilo, ik denk dat ik nog wel zeker naar de 87 wil voor ik weer een minicut ga doen. Maar dit bekijk ik ook wel met de tijd.
Bulken heeft altijd zin als je daarnaast ook goed lift, het is maar net wat je zelf wilt. Als je graag shredded wilt staan dan moet je cutten idd.

Thanks, jouwe ook! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid van de dokter ..

Wellicht mooi momentje voor mijn huidige fysiek:
Volgens mij is het algemene advies niet boven de 15% te komen, en tussen de 15% en laag in de 10% te blijven bulken/cutten voor als je op zoek bent naar krachten massa. Eventueel voor de zomer of de contest lager gaan.

Boven de 15 zou je meer vet dan spier aanzetten, te laag in de 10 kost je vaak kracht/massa. Al zullen de precieze getallen voor iedereen verschillen.

Een tip die ik hier eens op het forum las voor als je niet eerst naar laag in de 10 wil is de volgende. Je stelt steeds je bereik bij naar beneden, dus eerst blijf je tussen de 15 en 20, daarna laat je je zakken naar 13 of 14 oud en bouw je op naar 18, enz, enz.

Geen idee of het werkt, maar dan hoef je iig niet in een keer een nieuwe garderobe.

Wat je ook doet, ik blijf toch wel volgen, succes!
 
Volgens mij is het algemene advies niet boven de 15% te komen, en tussen de 15% en laag in de 10% te blijven bulken/cutten voor als je op zoek bent naar krachten massa. Eventueel voor de zomer of de contest lager gaan.

Boven de 15 zou je meer vet dan spier aanzetten, te laag in de 10 kost je vaak kracht/massa. Al zullen de precieze getallen voor iedereen verschillen.

Een tip die ik hier eens op het forum las voor als je niet eerst naar laag in de 10 wil is de volgende. Je stelt steeds je bereik bij naar beneden, dus eerst blijf je tussen de 15 en 20, daarna laat je je zakken naar 13 of 14 oud en bouw je op naar 18, enz, enz.

Geen idee of het werkt, maar dan hoef je iig niet in een keer een nieuwe garderobe.

Wat je ook doet, ik blijf toch wel volgen, succes!
Thanks, ik blijf zeker bulken nu nog voor een aantal maand. Ik wil niet continue switchen want dan kom ik nooit ergens.
Ik denk dat ik vrij efficiënt getraind heb vanaf het begin en dat blijf ik graag zo doen. Ik wil graag na 2 trainingsjaren kunnen zeggen dat ik het maximale eruit heb gehaald voor die periode.
 
Thanks, ik blijf zeker bulken nu nog voor een aantal maand. Ik wil niet continue switchen want dan kom ik nooit ergens.
Ik denk dat ik vrij efficiënt getraind heb vanaf het begin en dat blijf ik graag zo doen. Ik wil graag na 2 trainingsjaren kunnen zeggen dat ik het maximale eruit heb gehaald voor die periode.

Je hebt duidelijk een doel en switchen van cut / bulk om de maand heeft idd geen zin omwat te bouwen. Ik doelde meer dat ik altijd geleerd hebt dat onnodig veel vet geen extras bied voor je spieren en het alleen maar langer cutten is zodra je hieraan gaat beginnen!
 
Thanks, ik blijf zeker bulken nu nog voor een aantal maand. Ik wil niet continue switchen want dan kom ik nooit ergens.
Ik denk dat ik vrij efficiënt getraind heb vanaf het begin en dat blijf ik graag zo doen. Ik wil graag na 2 trainingsjaren kunnen zeggen dat ik het maximale eruit heb gehaald voor die periode.

Nja als je echt wil doorgaan met bulken zou ik je wel aanraden om zo lean mogelijk te bulken.
Als je nog meer in vet aankomt gaat je cut straks heel erg lang duren voordat je al dat vet eraf hebt gehaald.
Maar dit is voor iedereen anders, inderdaad.
 
Madcow W14T2

Squat
Skipped ivm lies

Overheadpress
5x32,5kg
5x37,5kg
5x45kg
4x50kg - FAIL

Deadlift
5x90kg
5x107,5kg
5x125kg
5x142,5kg - PR,

Op- en/of aanmerkingen
Voor het eerst met belt gedeadlift, voelt echt zoveel veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Madcow W14T3

Squat
Skipped ivm lies

Bench
5x37,5kg
5x45kg
5x55kg
5x62,5kg
2x75kg - PR/FAIL
2x75kg
8x55kg

Row
5x35kg
5x45kg
5x52,5kg
5x62,5kg
3x72,5kg - PR
8x52,5kg

Op- en/of aanmerkingen
Voor de eerste keer dat ik gewoon voor het benchen gebruik maakte van het bench bankje ipv dat ik in het squat rack mijn eigen bench opzet. Dus ik iemand vragen om te spotten, raakt hij vrijwel bij de eerste rep al de bar vast, vervolgens vertel ik hem eraf te blijven, 2e rep ging goed, 3e rep ging uiteraard erg moeizaam maar ik voelde dat ik hem door dat dode punt kon drukken, en net op dat punt pakte hij de bar ook weer vast. Dus dit was de eerste en laatste keer dat ik een random iemand vraag in de gym om te spotten. Dus ik heb dus alsnog mijn eigen bench opgezet in het squat rack (daar heb ik eigen spotters dus geen spotter nodig) en geprobeerd het gewoon nog eens helemaal alleen te doen, echter faalde ik toen bij de derde rep helaas. Woensdag gewoon 5x75kg proberen want ik denk dat ik het wel gewoon gehaald had zonder dat de spotter de eerste keer aan de bar had gezeten.
Gisteren had ik kameraden dag, dus ik was afgelopen nacht knetter zat. Ondanks gewoon die gym in gegaan om een goede sessie neer te zetten. Opzicht merkte ik er niets van qua kracht. Wel ben je gewoon moe en sloom.
Dus voorlopig weinig/geen alcohol. En zeker niet op avonden voor trainingsdagen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven