AndroidHealthClinic

Road To 120KG BP (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

START FROM ZERO

Cool Novice
Lid geworden
22 jan 2013
Berichten
129
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Hallo animals, ongeveer 2 jaar geleden registreerde ik me op dit forum als een totale beginneling en sindsdien heb ik veel gelezen maar nooit echt enorm actief gereageerd. Om toch de motivatie te behouden om op mijn voeding te letten (dat voorheen niet altijd goed is verlopen :p) en mijn trainingsprogressie bij te kunnen houden wil ik graag een log openen.
(Bovendien wil ik niet ingehaald worden door het trainingsbeest Jordi96 en hoop ik dat een log openen mij daarbij gaat helpen :eek:)

Ik ben Stijn, 17 jaar en woonachtig in het zuiden van het land. Zoals hierboven gezegd fitness ik ongeveer 2 jaar... hierbij moet wel gezegd worden dat ik in de beginperiode natuurlijk nog niet zoveel kennis had als nu. De gebruikelijke fitness instructeurs volgend die de machines hoog hadden zitten wilde niet zo werken. Gelukkig door de topics op dit forum toch langzaam meer kennis weten op te bouwen. Al met al ben ik tevreden met de progressie die ik heb geboekt. Ik weeg op dit moment iets minder dan 86KG met een lenge van 180 cm. Mijn stats op de grote drie zijn: 1x100kg BP, van DL en SQ heb ik eerlijk gezegd niet helemaal in mijn geheugen staan waar mijn top ligt. Zal bij DL rond de 1x160 liggen en bij SQ rond 1x120.

Op het moment train ik met een splitschema. Hiervoor o.a. Stronglifts, Kelei & Upperbody/Lowerbody gevolgd maar toch weer begonnen met het splitschema. Met dit schema train ik 4 à 5 keer per week en probeer ik iedere spiergroep 2x te pakken. De herhalingen verschillen af en toe per oefening. Hier geef ik niet zoveel om.

Training van vandaag
RUG & TRICEPS


Deadlift: 8x60kg, 8x70kg, 8x80kg, 6x90kg, 1x100kg, 1x110kg, 1x120kg, 1x130kg, 1x140kg
T-Bar ROW: 12x30kg, 12x40kg, 10x50kg, 8x50kg, 10x40kg, 8x30kg
Pull Ups: 6 - 5 - 5 - 4 - 4
One arm dumbell row: 8x16kg, 8x18kg, 8x20kg, 8x22kg

Seated overhead dumbell extension: 12x16kg, 12x18kg, 12x20kg, 12x22kg
Dips: 8 - 8 - 8 - 8
Tricep pushdown: 8x20kg, 8x25kg, 8x25kg, 8x25kg

Pull ups ben ik nog in opbouwende fase omdat ik dit nog maar een aantal weken doe, hoop hier uiteindelijk betere setjes van te kunnen gaan maken :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
2v9dunn.gif


Alhoewel het onontkoombaar is dat Jordi96 je inhaalt, succes.
 
hallo

in

groetjes steensteen

Me like :D

Vandaag prima aan voeding gehouden, zal vanaf morgen ook even de macro's posten. Morgen staan schouders/benen op het programma.

Hopen op extra gains vannacht :cool:
 
IN! Goede stats voor je leeftijd ;)
 
Log dien trainingen a sahbi
 
Gisteren vergeten te loggen, natuurlijk wel weer beastmode gegaan.

26-02-2015
Benen & Schouders


LEGS
Squat: 12x20kg, 12x40kg, 12x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x70kg
Leg press: 5x15x80kg
Standing calve raise: 4x20x40kg
Leg extension: 5x12x50kg
Leg curl: 5x12x50kg

Enorm lage gewichten gepakt (vooral laatste 3, squat was nog wel redelijk qua gewicht) en heel erg rustig de oefening uitgevoerd. Voelde opzich wel lekker en voel het vandaag nogsteeds aardig in m'n benen :)

SCHOUDERS
Seated Dumbell Shoulder Press: 8x14kg, 8x16kg, 8x16kg, 8x16kg
Cable Upright Rows (geen idee of deze oefening zo heet): 12x15kg, 12x17.5kg, 12x20kg, 12x20kg
Verder nog 3 oefeningen gedaan waarvan ik de naam niet ken. 2 met dumbells en 1 met de schijf voor je uit omhoog bewegen. Weer 4 setjes van 12 herhalingen meestal. Zal de volgende keer de namen van de oefeningen paraat hebben :p

Voelde alleszins als een voldane training ondanks dat ik niet tot het maximale gegaan was.

27-02-2015
Borst & Biceps


BORST
BP: warming up, 8x60kg, 8x70kg, 8x70kg, 8x60kg, 8x60kg
Dumbell pullover: 4x8x14kg (nog vrijwel nooit gedaan dus was even aftasten)
Standing incline fly: 5x8-12x5-7.5kg (me like deze oefening)
Eveneens nog een oefening gedaan waar ik de naam nergens van terug kon vinden, incline met het bankje en dan een push met dumbells omhoog als je ligt maar je houdt de gewichten tegen elkaar aan. Ook dit was even aftasten omdat ik deze nog vrijwel nooit had gedaan. Deed dit met 4x8x14kg en een laatste setje met 16kg.

BICEPS
Standing biceps curl tegen bankje aan: aantal setjes tot failure met dumbells van 10kg
Cable biceps oefening: 4x12x7.5kg
Biceps curl daarna nog afgemaakt met een aantal setjes tot failure eveneens met een vrij bescheiden aantal kg dumbell (denk 10 à 12 maar kan het me niet meer helemaal herinneren)

Al met al een prima training gehad vandaag :) omdat het de tweede keer was voor de meeste spiergroepen deze week heb ik vooral zoals je kunt zien gefocust op volume en niet op gewicht. Ik probeer hier wat mee af te wisselen, houdt het trainen ook leuk natuurlijk ;)

Morgenvroeg waarschijnlijk laatste training van de week.... rug waarschijnlijk weer aanpakken met eventueel wat triceps/forearms erbij.
 
Lekkere training alweer, voor de cut nog even 110 proberen te toppen op de BP? :)

Tot zo, ich zal de barbells waal al veur dich opwerme.
 
Lekker die bp man! Nice ;)
 

Thanks Steen :cool:

Idd sterke BP! I'm in :D

:D:D:D Wilkommen

Lekkere training alweer, voor de cut nog even 110 proberen te toppen op de BP? :)

Tot zo, ich zal de barbells waal al veur dich opwerme.

Om als doel te stellen nooit verkeerd, benieuwd of het er nog in zit ;) We shall see volgende borsttraining :p

Lekker die bp man! Nice ;)

Thanks man!

Vandaag niet geweest, werd pas wakker na het middaguur en de gym is maar open tot half 2 helaas. Toch 4 keer geweest deze week en dinsdag moeten skippen door niet lekker voelen. Opzich wel prima zo dus. Weekend trainingen zijn niet zo aan mij besteed. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Vanaf volgende week ga ik beginnen aan een lange cut om zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen. Wil niet pas rond april of zelfs mei beginnen om dan ver onder m'n onderhoud te moeten gaan eten. Weeg nu rond de 86KG en 's avonds zelfs 87KG op mijn eigen weegschaal en schat rond de 18% VP op zijn hoogst/in het ergste (:p) geval, dit betekent dat ik ongeveer 4 à 5 kg kwijt wil en dan tussen de 8-10% VP wil staan rond de zomer. Hiervoor heb ik 12-15 weken ingepland omdat ik het dus zoals gezegd niet wil forceren en rustig wil blijven doen.

Betekent dus dat het gewicht in deze weken dat ik wil verliezen rond de 0.3-0.4KG per week zal liggen wat elke week wel iets kan verschillen natuurlijk. Mijn eerste gedachte was om op onderhoud te eten en dit deficit te realiseren d.m.v. HIIT/Cardio, iets dat ook op dit forum in een van de Sticky's aangeraden werd. Mensen die hier een andere gedachte over hebben? ;) Alle hulp is welkom. Ook over de rest van de schets die ik heb gemaakt over mijn idee van de cut dit jaar :)

Let's get shredded brah's!
 
Succes met je cut! Deficit door alleen cardio lijkt me niks, cardio verzaak je nog wel eens en dan ben je je deficit al kwijt voor die dag bij wijze van spreken. Verder moet je dan imo veel cardio toevoegen, iedere dag zo'n 300 a 400 kcal verbranden met cardio vind ik aardig wat, als je de tijd hebt prima! Zou dan bijv. 3 dagen in de week dmv cardio een deficit maken (op trainingsdagen het liefst, kan je meer eten) en dan rest van de dagen van de week een 300 / 400 kcal deficit met voeding. :)
 
Succes met je cut! Deficit door alleen cardio lijkt me niks, cardio verzaak je nog wel eens en dan ben je je deficit al kwijt voor die dag bij wijze van spreken. Verder moet je dan imo veel cardio toevoegen, iedere dag zo'n 300 a 400 kcal verbranden met cardio vind ik aardig wat, als je de tijd hebt prima! Zou dan bijv. 3 dagen in de week dmv cardio een deficit maken (op trainingsdagen het liefst, kan je meer eten) en dan rest van de dagen van de week een 300 / 400 kcal deficit met voeding. :)

Natuurlijk heb je hier wel een punt. Desalniettemin vind ik cardio doen op zich geen probleem... een goede conditie opbouwen is ook een van mijn uitgangspunten hierbij. Wel zal ik het misschien wat meer afwisselen zoals jij zegt met bijvoorbeeld 3 dagen cardio en het overige deficit gewoon door middel van voeding bereiken. Thanks voor je feedback :)
 
Back
Naar boven