MuscleMeat

Road to 80kg log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VegettoXCI

Novice
Lid geworden
8 jun 2020
Berichten
21
Waardering
12
Lengte
1m69
Massa
89kg
Goeiedag iedereen.
Hier mijn logboek, ik ga beginnen met een klein doel en dat is 80kg halen, zit nu aan 89/90kg dus een doenbare doel vind ik aleja hoop ik hehe
Na wat overleg mijn schema wat aangepast dankzij Chrash

Hoofdtraining: full body A + B versie + cardio op rustdagen en eventueel korte HIIT na gewichtheffen via de crosstrainer
Ben al paar jaren aan het sukkelen met mijn gewicht en wil dit eindelijk graag is oplossen en me goed in mijn vel voelen. Na 4j bingen ben ik ongeveer van 70kg naar de 96kg geraakt en nu 3maanden geleden begonnen thuis en nu uitbreiden naar de fitness nu ze open zijn hier. Ben al een goei 6kg kwijt dus en wil zeker nog 10 kwijt en zien hoe mijn heupen/lichaam zich aanpast en veranderd

Ik ga ongv 2000kcal eten, macros 130e, 70v en de rest aangevuld
Supplementen multivitamin, omega 3x2, d3 1000x2, en whey meestal voor bij de cornflakes/havermout

Trainingschema ziet er zoals volgende uit

Dag A
Squats 4x5
Bench press 4x5
Pendlay rows 4x8
Face pulls 4x10
Superset
Leg press calf raises 2x15
Tricep pushdown 2x10

Dag B
Deadlift 4x5
Overhead Press 4x5
Seated leg curls 4x8
Lat pulldown 4x8
Superset
Cable crunch of assisted leg raises 2x15
Ez bar bicep curls 2x10

Redelijk basic maar denk dat het de job gaat doen zeker om te beginnen weer en op te bouwen
Bedoeling is elke sessie omhoog te gaan qua gewicht voor de compounds, de isolaties iedere andere week denk ik

Twijfelde om een coach te halen maar dacht best is alleen proberen en hier vragen eventueel voor hulp had ooit een coach genomen en vond mijn kcal veel te hoog voor mijn doelen

Ik trouw in September en huwelijksreis + ceremonie in Oktober dus ja uiteindelijk doel is een cva lichaam tegen dan hopelijk hebben. Ik weet dat het niet strak strak ga zijn maar toch iets van definitie en een goeie drop van bf% zou ik al heel tevreden zijn

Morgen dag A, vandaag 25minuten roeimachine gedaan 5km als ik het mag geloven en dan 15minuten lichte wandeling. Wil dat roeien zeker opbouwen want wou dit altijd doen maar nooit gedaan dus dacht nu de rustdagen hiermee te gebruiken en doen en terwijl mijn conditie opbouwen

Nou lets get started zou ik zeggen, benieuwd hoe ik het zal doen
 
Dag A

Squats - 45kg 4x5
Bench press - 35kg 4x5
Pendlay rows - 30kg 4x8
Face pulls - 11.3kg 4x10
Calf press - 25kg 2x15
Tricep pushdown - 16.3kg 2x10
10 minuten stairmaster niveau 7

Lichte gewichten maar ja is al even geleden dus langzaam opbouwen. Zwaar gecontroleerde reps, dus ongv 3 tel zakken en dan explosief omhoog/duwen/trekken, voelde het wel dus denk dat dit goed was

Morgen cardio dag

Kcals 1995
Macros 155e, 184k, 68v
 
Cardio dag

Roeien 6x500 + 2min rust
15 minuten stappen op de loopband

Kcals 2004
Macros; 156p, 182c, 69v

Net pauze op werk dus even hier invullen, cardio dag ging goed, roeien ging vlot maar vermoeid de laatste 2 sets maar ben er pas mee begonnen ook. Ik volg thepetesplan van roeien en zal proberen 3 ervan af te werken
Stappen probeer ik wel erna te doen om wat af te bouwen en het lichaam tot rust te komen, voel me er goed bij dus ga dit proberen houden
Morgen dag B, en zaterdag wegen en buikomtrek meten
 
Ik trouw in September en huwelijksreis + ceremonie in Oktober dus ja uiteindelijk doel is een cva lichaam tegen dan hopelijk hebben. Ik weet dat het niet strak strak ga zijn maar toch iets van definitie en een goeie drop van bf% zou ik al heel tevreden zijn
Succes man, hopen dat tegen dan het feest gewoon normaal mag door gaan, wel rekening met je far-los houden als je je costuum (maatpak) gaat kopen :)
 
Succes man, hopen dat tegen dan het feest gewoon normaal mag door gaan, wel rekening met je far-los houden als je je costuum (maatpak) gaat kopen :)
Inderdaad haha, daarom al lang ingepland zolang mogelijk pak uitstellen haha hoop er echt voor nog goeie kilos kwijt te spelen en vet% ook goed daalt

Voorlopig feest is iets kleins dus denk wel dat dat geen probleem is. Voor ons het belangerijkste is in Oktober want dat is voor ons 2 (geen extra mensen) de ceremonie en huwelijksreis in Mauritius dusja afwachten voor buitenlandse reizen. Maar terwijl goed knallen en doordoen

Vraagje, het ga week 1 A/B/A week 2 B/A/B enzovoort is 2x week als het zwaar wordt 4x5 deadlifts niet te zwaar op het lichaam of valt dit mee? Enige idee als 4x full body 1week en 3x het volgende week ook een goed idee zou zijn of toch gewoon 3x houden?
 
Inderdaad haha, daarom al lang ingepland zolang mogelijk pak uitstellen haha hoop er echt voor nog goeie kilos kwijt te spelen en vet% ook goed daalt

Voorlopig feest is iets kleins dus denk wel dat dat geen probleem is. Voor ons het belangerijkste is in Oktober want dat is voor ons 2 (geen extra mensen) de ceremonie en huwelijksreis in Mauritius dusja afwachten voor buitenlandse reizen. Maar terwijl goed knallen en doordoen

Vraagje, het ga week 1 A/B/A week 2 B/A/B enzovoort is 2x week als het zwaar wordt 4x5 deadlifts niet te zwaar op het lichaam of valt dit mee? Enige idee als 4x full body 1week en 3x het volgende week ook een goed idee zou zijn of toch gewoon 3x houden?
ik denk dat 3xpw wel voldoende is. Deadlift is 3x5 ook voldoende als je echt zwaar gaat (om overbelasting cns te voorkomen)
 
ik denk dat 3xpw wel voldoende is. Deadlift is 3x5 ook voldoende als je echt zwaar gaat (om overbelasting cns te voorkomen)
Thanks zal dit zo doen, straks eraan beginnen hehe
 
Dag B

Deadlifts - 3x5 60kg
Overhead Press - 4x5 20kg
Seated Leg Curls - 4x8 25kg
Lat Pulldown - 4x8 32kg
Cable Crunches - 2x15 32kg
Barbell Curls - 2x10 5kg (+ gewicht bar, denk 10kg)
15minuten crosstrainer, 10x ervan 15seconden hiit interval

Goeie training, zwaar aan het focussen op vorm en uitvoering, zeer tevreden met mijn eerste week, morgen rustdag en weging in de ochtend en zondag cardio weer

Kcals vandaag 1690
Macros - 150p, 135k, 57v

Beetje minder vandaag maar morgen is cheatmeal met het vrouwtje dus om dat wat te controlleren.

Happy weekend iedereen die hier is binnenspringt. Zal morgen sowiezo weging update doorgeven :)
 
Metingen vandaag

88/88.5kg dus geen verandering oftewel 500g als het echt 88kg is maar weegschaal schommelde altijd (ook 3x uit en opgestapt om te zien wat het meest stabiele nr was)

102.5cm heup
99cm navel
69.5 been/lies
38cm arm

Huidplooi metingen, kan fout zijn, heb zo een digitale van xxl ooit besteld maar instructies kwijt, enigste dat ik herinner, on, toe knijpen, en op 0 drukken en dan vastnemen bv 2cm naast navel en met de huidplooi toeknijpen, deze getallen zijn als volgt

25.6 navel
26.3 heup
30 quads

Zal hierin verder doen en zien hoe het evolueert en zien als ik beter word in die huidplooi metingen
Voor de rest,weinig tot geen veranderingen. Kan ook aanpassing fase zijn, deze week evt proberen met 1900 kcal en zien wat het geeft zeker met het weekend duitsland op komst volgende week
Maar voor de rest zeer blij om weer in de fitness zijn kunnen gaan, 5 dagen en morgen opnieuw voor cardio dan wel. Het vrouwtje moet benen doen terwijl :D

Nuja niet ontmoedigend, kan gebeuren, kom ook van 96kg 13 weken geleden dus zoiets kan gebeuren moet me ook proberen meer focussen op clean eten in het weekend want dat is het moeilijkste maar stap per stap alles behandelen :)
 
Super low kcal wel, als je dit volhoud ga je zeker veel vet verliezen.
 
Lets hope man, gewoon minder dom in het weekend doen en hopelijk vliegt het vet eraf
ik zou ook een veel beter fysiek hebben als ik niet zo dom was in het weekend :p maarja... weekend is er toch voor iets :p 5dagen per week netjes doen en het in het weekend niet volledig vern**ken is al toch progressie imo
 
ik zou ook een veel beter fysiek hebben als ik niet zo dom was in het weekend :p maarja... weekend is er toch voor iets :p 5dagen per week netjes doen en het in het weekend niet volledig vern**ken is al toch progressie imo
Dat is waar, moet nog mijn binging onder controle krijgen maar het is al veeeeel beter dan 3 maanden geleden haha maar inderdaad, weekend is om te genieten, zeker als een van je lievelingsdingen samen met het vrouwtje samen uit gaan eten haha maar ja ze beseft ook dat ik meer moet opletten dus samen raken er wel doorheen en zeker met de logs eens het uitbreidt ga dit meer in positievere zin verandere
 
Back
Naar boven