MuscleMeat

Road to become a champ....

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn flinke klappen die daar worden uitgedeeld. Vind toch dat hij het goed heeft gedaan!
Er komt vast nog wel een volgende keer waar hij hem wel gaat pakken :)

Hij heeft het zeker goed gedaan, hij stond er maar mooi. Ben trots op 'm. Er komt idd vast wel een volgende keer maar eerst lekker trainen en bouwen aan de punten die nodig zijn om te verbeteren.
 
Road to become a champ...*Nieuw: Video van de, helaas, verloren titelpartij.*

Trem, hoe is het nu met de Champ?
 
Inderdaad update :D
 
Trem, hoe is het nu met de Champ?

Inderdaad update :D

Goed hoor jongens, thanks for asking.:)

Na de verloren titel partij begon gelijk de kerst vakantie en heeft Jerry even lekker 3wkn helemaal niet getraind. Zo'n lange rust periode hadden we nog nooit gedaan maar was wel even goed. Jerry was er goed ziek van dat hij naast de titel heeft gegrepen en ik ook. Eerlijk gezegd ben ik er nog ziek van. Het is zo zonde, dat het niet liep. Zo jammer dat Jerry na de eerste ronde al moe was, tuurlijk gassed door de spanning maar merkte de vertwijfeling bij hem toen hij dat tegen me zei tussen de ronde. Ja dat kwam best even binnen als vader. Tja een harde en wijze les en wat had ik 'm graag het tegenovergestelde zien ervaren..vleugels omdat alles vanzelf gaat.
Nu zijn we rustig aan het bouwen aan wat beter moet en wat vanzelf, door lekker te trainen, beter zal gaan.
We doen rustig aan, op het moment traint Jerry alleen in Lochem. Slechts 2x in de week omdat de woensdag training wat te laat is voor hem nog. En zo is het goed, lekker rustig verder.
Om met de juiste termen te strooien..Knock down maar zeker niet knock out!
 
Mooie pot ... jammer dat ie niet gewonnen heeft maar hij komt er zeker wel doorzettingsvermogen heeft ie zeker !! suc6 !! benieuwd naar de volgende party !!
 
Rustig aan en lekker verder bouwen dan Trem :)
 
Nieuwe ronden, nieuwe kansen maar nu met een pak ervaring erbij!!
 
Nou een update met een controversiele verliespartij. Het team waar Jerry sinds een ruim half jaar traint draait hun wedstrijden vooral voor de WFCA. In tegenstelling tot de MON hebben zij sinds een klein jaar nieuwe regels waarbij geen technieken naar het hoofd toegestaan zijn tot de leeftijd van 15 jaar.
Er is wat voor te zeggen maar ik ben er geen fan van. Jerry vind het ook maar niks dat ie niks meer richting het hoofd mag doen.
Maargoed het is niet anders. Veel getraind op knieen naar het lichaam, blijkt voor aanvang dat ook knieen niet toegestaan zijn.???
Ook dat maar genomen zoals het is en de partij kan beginnen..Na 2 rondes ben ik ervan overtuigd dat Jerry voorstaat op punten. Later hoor ik van Jerry ook dat de trainers dit aan hem vertellen tussen de rondes door. Het gaat best redelijk gelijk op maar Jerry zet meer druk en scoort imo ook meer. Lang verhaal kort..de winst gaat naar de tegenstander.
Nouja oordeel zelf maar, hier de beelden. Jerry rode hoek/handschoenen.

http://www.youtube.com/watch?v=Eh9bBCjuncQ
 
Heb er niet super veel verstand van maar ik weet wel op wie ik mijn geld zou zetten als ik een winnaar mag uitkiezen :) En dat is zeker jouw zoontje! Vaag ook van die beperkingen ineens, gaat de lol er voor hem ook af denk ik.
 
Heb er niet super veel verstand van maar ik weet wel op wie ik mijn geld zou zetten als ik een winnaar mag uitkiezen :) En dat is zeker jouw zoontje! Vaag ook van die beperkingen ineens, gaat de lol er voor hem ook af denk ik.

Ja is k*t die regels. Partijen zijn ook een stuk minder spectaculair. Maarja als dat de regels zijn moet je het er mee doen.
Als die verliest dan verliest ie maar snap hier niks van. Volgende keer beter maar weer.
 
Precies! En snel 16 worden ;)
 
Nooit fijn zo'n verlies partij en al zeker niet als er (gegronde) twijfel is over de winnaar... Volgende keer maar volledig de tegenstand overdonderen dan! zodat er gene twijfel mogelijk is.
Hoe oud is hij nu?

Waarom dragen ze helmpjes eigenlijk? Voor het geval dat er toch nog een trap/stoot naar het hoofd zou komen?
 
Nooit fijn zo'n verlies partij en al zeker niet als er (gegronde) twijfel is over de winnaar... Volgende keer maar volledig de tegenstand overdonderen dan! zodat er gene twijfel mogelijk is.
Hoe oud is hij nu?

Waarom dragen ze helmpjes eigenlijk? Voor het geval dat er toch nog een trap/stoot naar het hoofd zou komen?

Ach zo is dat. Moet zeggen dat ik ook steeds minder waarde hecht aan winnen, in het begin wilde ik graag dat ie alles zou winnen. Nu weet ik dat er zoveel factoren zijn en die eigenlijk niet zoveel zeggen hoe goed iemand is. De leeftijd is factor nr 1, een jaar ouder is een heel groot verschil op die leeftijd. Deze jongen was wederom een jaar ouder. Als Jerry steeds tegen een jaar jongere tegenstander zou staan zou hij alles winnen.
De frequentie van het vechten dus de ervaring maakt ook een heel verschil. Er zijn jongens die elke week vechten en dan komen wij aan met onze 1x in de 3-4 maanden.
En dan heb je nog te maken dat het een jury sport is en dan moet je gewoon beseffen dat er regelmatig een verlies partij zal zijn. We gaan gewoon weer lekker verder.
Jerry is 10-jaar trouwens..
 
  • Like
Waarderingen: 515
Mooie partij, heel goed geknokt! Uiteindelijk is dat toch het aller belangrijkst toch.
Op naar de volgende, lekker doorknallen.
 
Ziet er leuk uit die kleintjes :thumb:
 
Wat een irritante regels. Waarom dragen ze hoofdbescherming als ze toch niet op elkaars hoofd mogen slaan. En het is ook irritant voor de vechter, want combineren met stoten/trappen naar het hoofd en lichaam is veel makkelijker. Nu is hun dekking alleen ingesteld voor hun body.
 
Mooie partij, heel goed geknokt! Uiteindelijk is dat toch het aller belangrijkst toch.
Op naar de volgende, lekker doorknallen.

Ja inderdaad is zeker het belangrijkste. We hebben ook gewoon een positief gevoel aan de partij overgehouden. Er was veel getraind op uitstappen en dan de lowkick erin. Dit om te anticiperen op eventueel wild inkomen van de tegenstander, wat vaak gebeurd en waar Jerry dan nog wel eens moeite mee heeft met zulke tegenstanders, dit liet ie dan ook een keer mooi zien. Had hij een paar keer meer mogen doen dan steeds het been vastpakken maargoed dat moet er wat meer inslijten.

Wat een irritante regels. Waarom dragen ze hoofdbescherming als ze toch niet op elkaars hoofd mogen slaan. En het is ook irritant voor de vechter, want combineren met stoten/trappen naar het hoofd en lichaam is veel makkelijker. Nu is hun dekking alleen ingesteld voor hun body.

Ja het is waardeloos en erg slecht voor de sport gezien we staand tot de beste behoren in de wereld. Dit gaat vrees ik hierdoor gevolgen hebben in de toekomst. We kunnen tenslotte ook niet pas vanaf onze 15e echt beginnen met voetballen. Er is allemaal heus wat voor te zeggen maar als ik vorige week dan weer op het nieuws zie dat de meeste hersenbeschadigingen bij voetbal, paardrijden en wielrennen voorvallen en daar niks verder op uitgedaan word...Ik heb al eens gezegd hoe dit beter opgelost kan worden maar daar zijn de bonden in de sport te amateuristisch voor, helaas. De helmpjes dragen ze om de reden dat er misschien toch een stoot door kan komen. Maar ik heb die dag ook partijen gezien waar er gewoon stoten en voorwaartse trappen tegen het hoofd gegeven werden waarna pas na ongeveer een tiental de scheidsrechter er een keer wat van zei. Dat was ook te gek voor woorden, je zal maar een tegenstander treffen die het op die manier doet, zo van ik geef ze gewoon en zie wel wanneer ik ervoor berispt word...
 
Ik vind deze ambiance wel een stuk professioneler ogen dan op de vorige filmpjes. Over de regels zullen de meningen verdeeld blijven. Toch vind ik het al heel wat dat kinderen onder de 12 jaar überhaupt partijen mogen draaien. Ik weet dat er bij andere sporten ook zo vroeg mogelijk begonnen wordt, maar deze sport gaat natuurlijk een stap verder dan een balspel. Het is natuurlijk niet zo spectaculair, maar misschien kan het juist de drempel voor vele jonge vechters en ouders verlagen en daardoor juist de sport meer acceptatie geven die het nog lang niet genoeg heeft. Het kan dus juist positief werken voor de sport. kan...blijft gissen uiteraard.
 
Ik vind deze ambiance wel een stuk professioneler ogen dan op de vorige filmpjes. Over de regels zullen de meningen verdeeld blijven. Toch vind ik het al heel wat dat kinderen onder de 12 jaar überhaupt partijen mogen draaien. Ik weet dat er bij andere sporten ook zo vroeg mogelijk begonnen wordt, maar deze sport gaat natuurlijk een stap verder dan een balspel. Het is natuurlijk niet zo spectaculair, maar misschien kan het juist de drempel voor vele jonge vechters en ouders verlagen en daardoor juist de sport meer acceptatie geven die het nog lang niet genoeg heeft. Het kan dus juist positief werken voor de sport. kan...blijft gissen uiteraard.

Klopt dit was een mooi groot gala. Mooie opkomst voor de vechters. In een grote sporthal dus alle teams eigen kleedkamer en mega veel ruimte om warm te stoten. Had een foto gemaakt tijdens de opbouw.
Ik snap je gedachtengang en kan me er, tot in zekere hoogte, in vinden. Het is een fysieke en harde sport en dat zou het imo mogen blijven. Van mij mag de ring een plek blijven die niet voor iedereen weggelegd is. Maar ben het toch ook eens met wat je zegt over de drempel en acceptatie. De oplossing zou zijn om ook voor de jeugd klasses te maken A, B, C en voor mijn part D jeugd bv.
Het moet ook niet zo zijn dat het een soort judo word. Ik zie dat bij de jeugd van het team waar Jerry nu traint. Die trainers zijn top en hebben veel wedstrijden gedraaid en vechters begeleid, alleen zijn ze sinds 2-jaar een eigen gym begonnen met ook kickboksen. Ze hadden nog geen wedstrijdvechters en de ouders zetten de kinderen, net als bij judo voor de deur af(er gebeurt tenslotte toch niks, het is maar freubelen) om ze een uur later weer op te halen. Overal waar we getraind hebben zou dat ondenkbaar zijn. Je wilt/moet er als ouder bij zijn als je zoon/dochter een te harde trap/stoot krijgt om ze op te vangen. En dat was nodig ook! Nu hebben ze een 5-tal mooie wedstrijdvechters inmiddels maar waarom zou die freubel jeugd wedstrijden draaien? Ze willen en mogen niet eens met Jerry sparren. En er zitten jongens van 12-jaar zelfs bij. Ja van mij mag het hoor maar waarom moeten wij, en niet alleen wij want je weet dat Jerry ook wel wedstrijden verliest daar de dupe van zijn en indirect de hele sport? Het kan toch nooit de bedoeling zijn om op freubel niveau wedstrijden te moeten draaien en technieken die je beheerst niet eens te mogen toepassen?

2d10m12.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven