AndroidHealthClinic

Road to become a champ.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
baasje die kleine van jou

dit is toch stiekem de vaderdroom van iedereen. ipv met de meisjes naar ballet en paardrijden te gaan
 
Idd, lekker explosief.

Wat voor wingspan heeft Jerry, Tremendes? Heb je dat wel eens gemeten?

Zie dit nu pas sorry. Wat bedoel je met wingspan, z'n reach?

baasje die kleine van jou

dit is toch stiekem de vaderdroom van iedereen. ipv met de meisjes naar ballet en paardrijden te gaan

Ach als het je dochter is vind je dat ook leuk als je ziet dat ze er veel plezier aan beleeft. Al ben ik wel blij met dit hoor.:D

Vandaag mee gedaan met een talenten trainingsdag waar Jerry voor uitgenodigd was, georganiseerd door FPA in Amersfoort. Dat was leuk, wel een beetje groter geworden dan in eerste instantie de opzet was. Mensen hadden de aankondiging op sociaal media gezien en waren gewoon gekomen met vechtertjes. De organisatie vond ook sneu om teleur te stellen wat maakte dat het erg vol op de mat was.
Jerry werd gelukkig gekoppeld aan de jongen waar hij zijn titel wedstrijd tegen verloren had afgelopen december.
En dan kun je goed zien waar je staat. Eerst een uur training van Azad, hoofdtrainer van FPA, en na een halfuur pauze nog een 30 minuten sparren.
Tijdens de training vroeg ik me af waarom Jerry in vredesnaam verloren had van deze jongen. Jerry was technisch zoveel beter. Maar tijdens het sparren werd weer duidelijk waarom. Die jongen begon steeds eerder en Jerry was steeds net wat te laat en dan loop je achter de feiten aan.
Uiteraard wist ik dit al maar deze training was super leerzaam om te zien waar het nu aan ligt. Ik weet het altijd aan simpelweg te laat wezen en een stukje felheid.
Nu kon ik goed zien dat Jerry te kort werkt(qua afstand) en net nog een pasje moet maken, als de ander al ziet dat hij de actie kan maken omdat Jerry in zijn bereik is.
Verder ook sterke punten van Jerry gezien en verder was het sparren tegen wat toch de Nederlands kampioen is helemaal prima.

Alistair was in Nederland en kwam even langs. Moest maar eens fototje maken met Jerry.

15qyzbo.jpg
 
En we gaan zo weer verder. We waren blij verrast om A-vechter Anis van FPA tegen te komen bij het kleine teampje in Lochem. Een erg leuk weerzien. Jerry heeft heel vaak met Anis getraind/gespard toen we een periode wekelijks naar FPA reden. Erg aardige jongen en ook een erg goede kickbokser. En als dan je dan zo'n gemeenschappelijk "verleden" hebt en een goede klik met elkaar hebt word er gelijk dankbaar gebruik van gemaakt om de draad weer op te pikken. Sparren dus...
https://youtube.com/watch?v=gtXI7h_y7Qs
 
Ziet er weer goed uit! Vind dat Jerry nog steeds de kwaliteiten bezit om het tot broodvechter te schoppen. Ik denk dat het belangrijk is om straks uit te gaan van de eigen krachten en deze uit te buiten, maar ook minder sterke punten ombuigen.

Zie dat zelf aangeeft dat Jerry technisch beter is als de tegenstander van zij afgelopen titelgevecht, maart niet vel of sterk genoeg is. Jerry is op een niveau waarbij je nu ook meer tactisch kan vechten, daar er op te trainen. Ik zou toch met Jerry gaan trainen op het counteren en overnemen. Natuurlijk lijkt het alsof je achterloopt op punten wanneer je alle op de counter doet, maar het heeft een hele hoop voordelen wanneer je tegenstander net iets te agressief/snel lijkt.

Als je genoeg traint op het counteren, gaat het op een gegeven moment automatisch, en alles is raak wanneer je countert. Hij moet wel blijven dreigen zodat zn tegenstander niet doorheeft wat er gaande is natuurlijk. Ik zie regelmatig vechters gek worden omdat ze niet snappen wat ze fout doen als de tegenstander alleen countert en overneemt.
 
Update..

Jerry draaide vandaag een partij in Amersfoort tijdens het future champs gala. Er ging over en weer aardig wat richting het hoofd wat resulteerde in strafpunten voor beide vechters.
Vooraf was er twijfel om de partij door te laten gaan daar de tegenstander 4kg zwaarder was, wat toch, een aanzienlijke, 10% is.
Toch besloten te draaien en..met succes. Eindelijk weer winst!
Jerry blauwe hoek(rechts)

2r7ndjc.jpg


http://youtube.com/watch?v=rkzbrsGMayA
 
Prachtige foto's gekregen van de afgelopen partij.

igcdps.jpg

2u59vns.jpg

1zgf675.jpg

r7p3x1.jpg

14w3pxh.jpg

2i8adtv.jpg

14jcnx4.jpg

2wm11yr.jpg

svnb4l.jpg

2wnmk2a.jpg

2ldvs0m.jpg
 
Mooi partij, Jerry is al een stuk sneller en explosiever geworden, valt erg op.
 
very nice pictures!!
 
Mooi partij, Jerry is al een stuk sneller en explosiever geworden, valt erg op.

Klopt inderdaad en daar waren we ook erg blij mee want dat stukje ontbrak er, zeker de laatste tijd, vaak aan. Hopelijk is die knop nu voorgoed om.

very nice pictures!!

Ja zijn mooie foto's om te hebben..
 
Klopt inderdaad en daar waren we ook erg blij mee want dat stukje ontbrak er, zeker de laatste tijd, vaak aan. Hopelijk is die knop nu voorgoed om.

Op die leeftijd als de knop eenmaal om is, zal die niet zo snel terug gaan. Denk juist dat als hij op de leeftijd komt dat op de kop slaan geoorloofd is, dat hij een mega sprong gaat maken. Hoe hij nu moet vechten houdt hem meer terug zo te zien, maar dat zijn nou eenmaal de regels.
 
Op die leeftijd als de knop eenmaal om is, zal die niet zo snel terug gaan. Denk juist dat als hij op de leeftijd komt dat op de kop slaan geoorloofd is, dat hij een mega sprong gaat maken. Hoe hij nu moet vechten houdt hem meer terug zo te zien, maar dat zijn nou eenmaal de regels.

Ja dat zie je heel goed. Vanaf de nieuwe regels is het kwakkelen om die reden. Nu gingen we er van uit dat de partij op de oude regels zou zijn. Bij aankomst bleek dat vanaf 12 jaar te zijn. Dat bleek moeilijk terug schakelen en resulteerde in 4 waarschuwingen voor jerry en daarna een punt aftrek. Gelukkig ging de tegenstander er in mee waardoor het een leuke partij werd en hij ook een punt aftrek kreeg.
En idd het zijn nu eenmaal de regels en dat is even niet anders. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het knopje om blijft...

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

Kreeg net nog een paar prachtige foto's toegestuurd..

Schitterend om de trainers ook te zien coachen en verzorgen in de hoek tussen de rondes. Ieder zijn taak..bitje, drinken, aanwijzingen. Bijna een pitstop in de formule 1.

bhdst2.jpg

o6k709.jpg

2ue1kyg.jpg

2ihw6k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel vet die foto's!!!
 
34gwm06.jpg


Na de goede partij van 2 weken geleden, stond vandaag het eigen gala van het eigen team op het programma, gladiator3. Jerry stond wederom gematched tegen een oudere en 4kg zwaardere tegenstander.
Dit was ons bekend maar er was geen betere match beschikbaar en waren paar weken geleden dan ook akkoord gegaan.
De bond was vandaag de WFCA en ondanks dat dit de grootste bond is, hebben we vooral slechte ervaringen met deze bond. Weliswaar kleine als..jury uitslagen die net niet in ons voordeel uitpakken, bepaalde technieken die niet bij deze bond toegestaan zijn etc.
Ter bescherming van Jerry wilde de WFCA de partij vandaag niet door laten gaan, daar de tegenstander dus te oud en te zwaar was.
Niks anders dan respect en begrip hiervoor maar vaak is in overleg dan eea wel mogelijk. Ons argument dat Jerry ervaren genoeg is en we de tegenstander weleens hadden zien knokken en we absoluut geen probleem zagen, ging de WFCA akkoord met een demo.
Respect voor die beslissing ware het niet dat na 30sec de scheidsrechter al een einde aan de partij maakte omdat Jerry te hard erin ging en z'n tegenstander gelijk domineerde.
Notabene is er een demo gemaakt ter bescherming van de lichtere en jongere vechter, Jerry dus!
Jammer maar ben toch blij dat de knop definitief om lijkt te zijn, 2x op rij tegen een oudere en zwaardere tegenstander zo presteren is top en we lijken weer helemaal op de juiste weg te zitten.
Een mooi weekend dus, Alistair wint in de eerste ronde en Jerry ook.:thumbs:
Zal straks wel even het (korte) filmpje uploaden.

Bij deze het filmpje. Setting was, ter leuke afwisseling, in een discotheek.

http://youtube.com/watch?v=YYVBL2Myl04
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het zo moest eindigen, als je ziet dat het een demo partij is om Jerry te beschermen, maar het wordt wel gestopt omdat hij te hard erin gaat.

Maar het is weer een ervaring erbij, en goed om te zien dat de knop nu om is!
 
Vandaag op pad voor een partij bij Golden Glory, ref was niemand minder dan Bob Schreiber. Is niet de eerste keer dat Jerry daar draait en het valt toch wel op dat daar geen slechte jeugd draait. Tegenstander weer ouder en zwaarder maar Jerry draait een prima partij. Duidelijk progressie gemaakt, het word allemaal wat "volwassener". Eerder gaf hij te weinig lowkicks in de partijen en dat is duidelijk verbeterd. Een onbesliste uitslag waar ik prima mee kan leven, al geef ik zelf een licht voordeel aan Jerry.
Over en weer gingen er toch weer wat technieken naar het hoofd wat resulteerde in een paar waarschuwingen.

Video..
http://youtube.com/watch?v=b1jRRaLrjTk
 
Laatst bewerkt:
Was J blauw of rood?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven