XXL Nutrition

Road to become a champ.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens ringsportsnetwork niet:
Nederlandse Vechtsportautoriteit scherpt regels aan voor de jeugd | Round1Network.

Ik vind overigens dat technieken niet naar het hoofd tot 18jaar mogen belachelijk. Maar ieder zijn eigen mening. Vechten vanaf tien ipv acht... sjah kan ik op inkomen.

Jerry word volgend jaar pas 15 dus voor hem geld dat hij vanaf 18 jaar met technieken naar het hoofd vechten mag.

Ik was altijd een voorstander voor technieken naar het hoofd, bij de jeugd, maar ben hier ook een beetje van teruggekomen. Niet helemaal maar wel in de huidige vorm, als er iets van een A en B klasse zou zijn in de jeugd dan zou het een ander verhaal zijn maar dat is niet het geval.

De eerste paar jaren na invoering van de regel dat er geen technieken naar het hoofd mochten hebben we erg lelijke en slechte jeugdpartijen gezien maar dit heeft zich best wel aardig ontwikkeld.

De afgelopen partij van Jerry en ook een eerdere tko op de lever(volgens mij de partij voor de laatste, staat ook wel hier.) is daar een goed voorbeeld van. Wie goed kijkt ziet dat de 'jacht" zich verplaatst heeft van het hoofd naar de lever. En als mijn zoon een keer aan de andere kant staat en de verliezende partij is zie ik hem liever KO gaan op de lever, als ik heel eerlijk moet zijn. Het zijn toch kinderen in ontwikkeling.
Trainen naar het hoofd moet en zal blijven gebeuren maar die intensiteit ligt gewoon lager dan in een wedstrijd.

Wat ik wel storend vind is dat het alleen voor kickboksen geld en niet voor boksen. Ik had het eerlijker en begrijpelijker gevonden als alleen trappen naar het hoofd in de ban gedaan werden.

Maargoed, ik heb begrepen dat het dit was of een verbod zoals in scandinavie. De regels gaan wel omzeild worden door veel in duitsland en belgie te draaien of door geen ring te plaatsen maar een mat neer te leggen, de regel geld tenslotte alleen voor ringsporten.
 
Goed verhaal. Ik heb 1 aanmerking, juist boksen en het vuistwerk naar het hoofd zijn gevaarlijk. Het ''voordeel'' aan een trap tegen het hoofd (of een klap met kleine handschoenen) is dat je sneller K.O. gaat en op langere termijn daardoor minder kans op hersenschade hebt. Tenminste dat is een theorie waarin ik wel geloof.
 
Goed verhaal. Ik heb 1 aanmerking, juist boksen en het vuistwerk naar het hoofd zijn gevaarlijk. Het ''voordeel'' aan een trap tegen het hoofd (of een klap met kleine handschoenen) is dat je sneller K.O. gaat en op langere termijn daardoor minder kans op hersenschade hebt. Tenminste dat is een theorie waarin ik wel geloof.

Doelde meer op de ongelijke behandeling tussen boksen en kickboksen. Waarom blijven stoten tegen het hoofd bij boksen wel toegestaan?

Over je theorie kan ik niet veel onderbouwends zeggen behalve dat handschoenen eigenlijk meer voor de bescherming van de eigen handen zijn, je gaat er niet veel sneller van KO. Als de "plek" goed is hoeft het niet eens zo hard te zijn.

Maar je krijgt natuurlijk meer kleine klappen dan dat je trappen tegen het hoofd krijgt dus in die zin ben ik het eens dat bokswerk meer schade toe brengt dan trappen, op basis van de frequentie.

Goed zal het allemaal in ieder geval niet zijn en misschien is het niet verkeerd dat hij de beslissing zelf neemt of eea het risico waard is op een leeftijd dat hij min of meer volwassen is.

Dus ik vind het wel prima zo en ik ben er van overtuigd dat hij komende jaren nog hele leuke partijen kan gaan laten zien. Prachtig toch als er een keer een partij langs komt waar de tegenstander zulke harde lowkicks moet incasseren dat er niet meer op gestaan kan worden?
 
Jerry word volgend jaar pas 15 dus voor hem geld dat hij vanaf 18 jaar met technieken naar het hoofd vechten mag.

Ik was altijd een voorstander voor technieken naar het hoofd, bij de jeugd, maar ben hier ook een beetje van teruggekomen. Niet helemaal maar wel in de huidige vorm, als er iets van een A en B klasse zou zijn in de jeugd dan zou het een ander verhaal zijn maar dat is niet het geval.

De eerste paar jaren na invoering van de regel dat er geen technieken naar het hoofd mochten hebben we erg lelijke en slechte jeugdpartijen gezien maar dit heeft zich best wel aardig ontwikkeld.

De afgelopen partij van Jerry en ook een eerdere tko op de lever(volgens mij de partij voor de laatste, staat ook wel hier.) is daar een goed voorbeeld van. Wie goed kijkt ziet dat de 'jacht" zich verplaatst heeft van het hoofd naar de lever. En als mijn zoon een keer aan de andere kant staat en de verliezende partij is zie ik hem liever KO gaan op de lever, als ik heel eerlijk moet zijn. Het zijn toch kinderen in ontwikkeling.
Trainen naar het hoofd moet en zal blijven gebeuren maar die intensiteit ligt gewoon lager dan in een wedstrijd.

Wat ik wel storend vind is dat het alleen voor kickboksen geld en niet voor boksen. Ik had het eerlijker en begrijpelijker gevonden als alleen trappen naar het hoofd in de ban gedaan werden.

Maargoed, ik heb begrepen dat het dit was of een verbod zoals in scandinavie. De regels gaan wel omzeild worden door veel in duitsland en belgie te draaien of door geen ring te plaatsen maar een mat neer te leggen, de regel geld tenslotte alleen voor ringsporten.
Als je het zo omschrijft kom ik toch ook iets meer terug op Mn standpunt. Denk dat je gelijk heb.
 
Als je het zo omschrijft kom ik toch ook iets meer terug op Mn standpunt. Denk dat je gelijk heb.

Denk niet dat ik perse gelijk heb maar dat het voor mij ook een afweging is wat ik op het moment belangrijk vind. Op het moment, en dat is inmiddels alweer een aantal jaren, is kickboksen als sport slechts een hobby.
De K-1 jaren liggen achter ons en zie ik niet snel terug komen. Dus waarom de risico's lopen? Jerry kan ook aardig leren dus ik zie hem momenteel dat liever doen, ik zie hem ook wel A-vechter worden maar geen 100+ partijen draaien.
Vroeger heb ik vaak PVDA gestemd tot ik aardig ging verdienen... toen zag ik plotsklaps partijpunten in de VVD die zo gek nog niet waren.:)
 
Denk niet dat ik perse gelijk heb maar dat het voor mij ook een afweging is wat ik op het moment belangrijk vind. Op het moment, en dat is inmiddels alweer een aantal jaren, is kickboksen als sport slechts een hobby.
De K-1 jaren liggen achter ons en zie ik niet snel terug komen. Dus waarom de risico's lopen? Jerry kan ook aardig leren dus ik zie hem momenteel dat liever doen, ik zie hem ook wel A-vechter worden maar geen 100+ partijen draaien.
Vroeger heb ik vaak PVDA gestemd tot ik aardig ging verdienen... toen zag ik plotsklaps partijpunten in de VVD die zo gek nog niet waren.:)

Een maat van mij heeft jarenlang in zijn puberteit redelijk hoog niveau gedraaid en zijn hele leven gevoetbald (veel kopballen). Hij is 1 jaar ouder dan ik ben, heeft vorig jaar een TIA gehad, gelukkig goed vanaf gekomen. Maar het zet je wel aan het denken, aangezien hij in die jaren tijdens het kickbocksen (naast voetbal) toch behoorlijk wat tegen zijn hoofd heeft gekregen. Je kan nooit 1 op 1 zeggen dat de oorzaak daar ligt, maar het is een beetje hetzelfde met mensen die roken en ergens aan dood gaan. Het zet je toch aan het denken.
 
Een maat van mij heeft jarenlang in zijn puberteit redelijk hoog niveau gedraaid en zijn hele leven gevoetbald (veel kopballen). Hij is 1 jaar ouder dan ik ben, heeft vorig jaar een TIA gehad, gelukkig goed vanaf gekomen. Maar het zet je wel aan het denken, aangezien hij in die jaren tijdens het kickbocksen (naast voetbal) toch behoorlijk wat tegen zijn hoofd heeft gekregen. Je kan nooit 1 op 1 zeggen dat de oorzaak daar ligt, maar het is een beetje hetzelfde met mensen die roken en ergens aan dood gaan. Het zet je toch aan het denken.

Je weet inderdaad nooit wat nu aan de grondslag van iets heeft gelegen. Zelf denk ik dat alle rotzooi wat we eten uit supermarkten zelfs nog schadelijker is dan kickboksen maargoed...

Mooi dat je maat goed van die TIA is hersteld, het zou natuurlijk veels te jong en zuur zijn als hij er veel ellende aan over had gehouden.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Een maat van mij heeft jarenlang in zijn puberteit redelijk hoog niveau gedraaid en zijn hele leven gevoetbald (veel kopballen). Hij is 1 jaar ouder dan ik ben, heeft vorig jaar een TIA gehad, gelukkig goed vanaf gekomen. Maar het zet je wel aan het denken, aangezien hij in die jaren tijdens het kickbocksen (naast voetbal) toch behoorlijk wat tegen zijn hoofd heeft gekregen. Je kan nooit 1 op 1 zeggen dat de oorzaak daar ligt, maar het is een beetje hetzelfde met mensen die roken en ergens aan dood gaan. Het zet je toch aan het denken.

En terecht, het is waarom ik gestopt ben ben boksen. Ik was technisch veels te matig maar mijn coach vond dat ik toch een kans had om pro te worden op basis van mijn kin en lengte.

Gezien de prijs die ik nu betaal voor oude voetbalblessures ben ik zeer blij dat ik per ongeluk een UFC toernooi heb gezien.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
En terecht, het is waarom ik gestopt ben ben boksen. Ik was technisch veels te matig maar mijn coach vond dat ik toch een kans had om pro te worden op basis van mijn kin en lengte.

Gezien de prijs die ik nu betaal voor oude voetbalblessures ben ik zeer blij dat ik per ongeluk een UFC toernooi heb gezien.

Gezonde keuze maat.
 
En terecht, het is waarom ik gestopt ben ben boksen. Ik was technisch veels te matig maar mijn coach vond dat ik toch een kans had om pro te worden op basis van mijn kin en lengte.

Gezien de prijs die ik nu betaal voor oude voetbalblessures ben ik zeer blij dat ik per ongeluk een UFC toernooi heb gezien.

Het moet ook mee zitten om het "lichaam" te hebben voor intensief sporten, dat is een factor die bij het stukje geluk hoort. Legio voorbeelden van talenten die helaas het "lichaam" niet hadden.
 
Het moet ook mee zitten om het "lichaam" te hebben voor intensief sporten, dat is een factor die bij het stukje geluk hoort. Legio voorbeelden van talenten die helaas het "lichaam" niet hadden.

Ik zou het niet alleen daar plaatsen. Ik ben opgevoed met de "pain is just weakness leaving the body"-mentaliteit. "Train met de blessure en je wilskracht wordt zo sterk dat je alles verslaat", en dat soort onzin.

Blessures moet je verzorgen ipv doorpoweren, je bent echt niet onoverwinnelijk. Dat is ms de enige raad dat ik jou zou willen geven ivm je rakker.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet alleen daar plaatsen. Ik ben opgevoed met de "pain is just weakness leaving the body"-mentaliteit. "Train met de blessure en je wilskracht wordt zo sterk dat je alles verslaat", en dat soort onzin.

Blessures moet je verzorgen ipv doorpoweren, je bent echt niet onoverwinnelijk. Dat is ms de enige raad dat ik jou zou willen geven ivm je rakker.


+1 ,

hele volksstammen hebben met een bierfles op hun schenen lopen rollen of lantaarn palen lopen schoppen om hun schenen te harden :roflol:
 
+1 ,

hele volksstammen hebben met een bierfles op hun schenen lopen rollen of lantaarn palen lopen schoppen om hun schenen te harden :roflol:

Dat eerste is eerder shin conditioning, heb ik na de muay thai les ook gedaan.
Of het werkt, geen idee eigenlijk, nog nooit onderzocht.
 
Dat eerste is eerder shin conditioning, heb ik na de muay thai les ook gedaan.
Of het werkt, geen idee eigenlijk, nog nooit onderzocht.


nou neem van maar aan (ik heb ruime ervaring met wedstrijden thai boxen ) dat je in een wedstrijd toch al vrij weinig tot niets voelt ,

dat genot krijg je pas over het algemeen zodra de laatste bel is gegaan ,hehe

dus waarom je schenen al van te voren gaan beschadigen voor die enkele keer dat je tegen een ellenboog trapt of een low kick blokt

je gaat toch ook niet elke dag met een knuppel tegen je hoofd slaan om aan ko conditioning te doen :dunno:
 
nou neem van maar aan (ik heb ruime ervaring met wedstrijden thai boxen ) dat je in een wedstrijd toch al vrij weinig tot niets voelt ,

dat genot krijg je pas over het algemeen zodra de laatste bel is gegaan ,hehe

dus waarom je schenen al van te voren gaan beschadigen voor die enkele keer dat je tegen een ellenboog trapt of een low kick blokt

je gaat toch ook niet elke dag met een knuppel tegen je hoofd slaan om aan ko conditioning te doen :dunno:

Het idee is om de pijnreceptoren te "acclimatizeren". Of het echt beschadigd is wat anders.

Ik heb nooit muay thai wedstrijden gevochten, en nooit zonder scheenlappen gesparred. Dus daar kan ik niks van zeggen. Maar het sparren deed wel fucking pijn na de x-te lowkick op mijn dij... Op mijn scheen zou dat vermoedelijk gelijkaardige uitwerking hebben.

Het hoofd is voor hersentrauma gevoelig, met je schenen is het anders...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet alleen daar plaatsen. Ik ben opgevoed met de "pain is just weakness leaving the body"-mentaliteit. "Train met de blessure en je wilskracht wordt zo sterk dat je alles verslaat", en dat soort onzin.

Blessures moet je verzorgen ipv doorpoweren, je bent echt niet onoverwinnelijk. Dat is ms de enige raad dat ik jou zou willen geven ivm je rakker.

Was ook een voorbeeld wat er misschien tegen kan hebben gezeten daar je ook aangaf voetbalblessures over te hebben gehouden.

Blessures laten we gewoon herstellen, sterker nog de hele trainingsfrequentie mag hij zelf indelen. Zitten er zeker niet als een drill-instructor bovenop, heb de mentaliteit en ervaring dat alles uit jezelf moet komen, anders heeft het toch geen zin..
 
Ik pik even in. Bij elke sport die intensief beoefend wordt krijg je blessures.
Stoten op het hoofd zijn op zich waarschijnlijk niet gezond maar als het allemaal gecontroleerd beoefend wordt dan moet dit kunnen. Met hard op elkaar rammen is niemand iets.
Ik ben van Kyokushin karate overgestapt naar grappling/brazilian ji jitsu en MMA. Nu sta ik evenveel vol blauwe plekken als met kyokushin karate. Enkel de stoten op het hoofd vind ik niet leuk maar neem ik er bij. Ik krijg bijzonder veel voldoening van deze sporten dat zelfs mijn dokter zegt dat ik dit beter kan blijven doen. Alles wel met controle en respect voor mijn eigen lichaam. Als ik bijvoorbeeld last van mijn oren heb draag ik oorbeschermers ongeacht hoe dit eruit ziet. Ik bespaar niet op beschermingsmateriaal. Als iemand te hevig is zeg ik dit gewoon en als die zich niet aanpast dan stop ik (wat nog nooit gebeurd is). Ik ben de oudste van de MMA groep en doe dit recreatief. Met kemphanen doe ik niet mee.
 
Tijd voor een update..

De situatie dat er geen partijen zich aandienen is onveranderd. Jerry word continue opgegeven voor gala's maar helaas word hij steevast niet gematched. Het zag er al een poosje naar uit dat het wachten is tot hij 16 word en weer op "nul" komt te staan in de nieuwelinge klasse.
Lijkt een eind weg maar weliswaar is Jerry nog 14, over 2wkn toch alweer 15 jaar en dan is de nieuwelinge klasse opeens niet ver weg meer...
We hebben er over nagedacht en willen toch proberen een voordeel uit de situatie te halen. Gemotiveerd door het gegeven dat de zoon van zijn trainer(Jan Henneken 100+ A-partijen) vorig jaar een contract getekend heeft bij Enfusion en hier 2wkn geleden dan ook, op 17-jarige leeftijd, als A-vechter zijn debuut gemaakt heeft en gesterkt door Henneken die het ziet zitten met Jerry en bereid is zijn tijd en expertise in hem te stoppen, willen we dezelfde weg bewandelen en dit jaar gebruiken om te proberen door te stomen en sterk en improved klaar te zijn.
Overigens niet voor de nieuwelinge klasse maar gelijk naar de C-klasse.
Jerry heeft de motivatie..ik heb de motivatie.. en.. ik wil graag de 8 jaar dat we nu bezig zijn een voortzetting geven en Jerry niet "verliezen" aan de verleidingen die zich op deze leeftijd aandienen.
De sport is een onderdeel van het gezin geworden waar we allemaal plezier aan beleven. We gaan dus een jaar serieus trainen en dan zien we wel waar we staan en hoe ver we zullen komen. School draait goed en we zijn gestart met 4x trainen in te passen, inclusief een wat kortere 1 op 1 training. Mocht school een korte periode meer aandacht vragen dan gaat dat gewoon voor. Misschien wel leuk om te zien hoe de "next step" er uit ziet.. kort filmpje van een 1 op 1 training, waarin oa het "waarom" aandacht krijgt.
Overigens.. is de "nieuwe regelgeving" nog geen voldongen feit, het word wel gehanteerd maar er is nog niet daadwerkelijk voor getekend en het ziet er naar uit dat dat ook niet in de huidige vorm gaat gebeuren. Is voor nu een wat te lang verhaal, word vervolgt..

 
Mooi om te zien! Goeie trainer en Jerry beweegt super, dat belooft wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven