XXL Nutrition

Road to become a champ....

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er weer goed uit die sparringssessie!
 
Gaat gewoon goed. Jer moet vechten, niet alleen met handen en voeten maar ook met zijn geest. Jong talent ben je maar even dus deze "groeidagen" met Cody zijn onmisbaar. Wij hebben met Alistair hetzelfde gedaan. Dat wisten we toen natuurlijk niet zo bewust maar we hebben 'm wel als 13 jarige voor de leeuwen geworpen. Is best goed uitgepakt...
 
  • Like
Waarderingen: Obee
Gaat gewoon goed. Jer moet vechten, niet alleen met handen en voeten maar ook met zijn geest. Jong talent ben je maar even dus deze "groeidagen" met Cody zijn onmisbaar. Wij hebben met Alistair hetzelfde gedaan. Dat wisten we toen natuurlijk niet zo bewust maar we hebben 'm wel als 13 jarige voor de leeuwen geworpen. Is best goed uitgepakt...

Dacht het wel!

Als Jerry constant kan doen wat hij in 1 van zijn laatste akties laat zien, dan heeft hij een hele grote stap gemaakt.
 
komt vanzelf toch. hij doet nu alles op de counter, best logisch denk ik als je tegenstander groter en sterker is. hij moet even wat meer vertrouwen krijgen zodat hij de combinaties in het begin overneemt en niet wacht tot zn tegenstander bijna klaar is. ik vind het er al zeer netjes uit zien allemaal. tegenstander is trouwens ook erg goed bezig, complimenten.
 
We hebben inmiddels iedereen wel gezien van de eerste groep en helaas zit er niks bij wat Jerry verder zal brengen, eerlijk gezegd. Maar de trainer van Jerry had gisteren op eigen initiatief gevraagd of zijn dochter(15 jaar en Ned. Kampioen) mee wilde doen met de training voor Jerry. Haar kende we al van het vorige team en is echt een hele goeie. Geloof iets van 40 partijen gedraaid en dus ook Ned. Kampioen. Jerry kon prima met haar mee gaan en het leukst om te zien was toen er even rustig gespard ging worden dat de sparringsessies met cody al vruchten lijken af te werpen! Jerry kreeg iets meer ruimte dan hij van cody gewend was en stond minder onder druk daardoor en deed hele mooie dingen. Je kon duidelijk zien dat hij toch alweer een stapje gemaakt heeft. En dat pas na een een paar sparringsessies! Mooi bewijs voor ons dat de ingeslagen weg de juiste is. Over 3 wkn is er een thuis gala en het team heeft Jerry ingeschreven om een partij te draaien, hopelijk is er een geschikte tegenstander want Jerry vond het jammer dat door de perikelen hij afgelopen zaterdag niet heeft kunnen draaien.
 
Nou..ben benieuwd hoe lang Jerry in dit groepje kan blijven. Er wil nu al niemand meer tegen Jerry staan om te gaan trainen, er word zelf weggerend in de ring als Jerry op iemand afstapt als er van partner gewisseld moet worden. Trainer moet dan echt iemand aanwijzen die dan met Jerry MOET.. Gisteren een jongen van 2 koppen groter die aan het huilen raakt na een hoek van Jerry, niet dat Jerry badass gemeen is en voluit gaat maar die jongen had geneens zijn handen hoog dus ja. En een andere sparringspartner die wegrend tijdens het sparren. Lopen genoeg jongetjes rond in Nederland waar Jerry het heel zwaar tegen zal hebben of het zelfs tegen aflegt, dus ik wil er geen superdude verhaal van maken maar voel me wel opgelaten als ik zit te kijken, de ouders van die andere kinderen kijken ook tenslotte. Heb liever niet dat hier ook klachten gaan komen dat het te hard gaat. Nouja we zien wel hoe het gaat lopen. Zaterdag weer naar FPA, dat is wel een schril contrast dan is het andersom en moet Jerry alle zeilen bij zetten om de rondes uberhaupt door te komen.
 
Nou..ben benieuwd hoe lang Jerry in dit groepje kan blijven. Er wil nu al niemand meer tegen Jerry staan om te gaan trainen, er word zelf weggerend in de ring als Jerry op iemand afstapt als er van partner gewisseld moet worden. Trainer moet dan echt iemand aanwijzen die dan met Jerry MOET.. Gisteren een jongen van 2 koppen groter die aan het huilen raakt na een hoek van Jerry, niet dat Jerry badass gemeen is en voluit gaat maar die jongen had geneens zijn handen hoog dus ja. En een andere sparringspartner die wegrend tijdens het sparren. Lopen genoeg jongetjes rond in Nederland waar Jerry het heel zwaar tegen zal hebben of het zelfs tegen aflegt, dus ik wil er geen superdude verhaal van maken maar voel me wel opgelaten als ik zit te kijken, de ouders van die andere kinderen kijken ook tenslotte. Heb liever niet dat hier ook klachten gaan komen dat het te hard gaat. Nouja we zien wel hoe het gaat lopen. Zaterdag weer naar FPA, dat is wel een schril contrast dan is het andersom en moet Jerry alle zeilen bij zetten om de rondes uberhaupt door te komen.
Hehe.. wel leuk om te horen. Maar het is natuurlijk niet goed voor Jerry zn ontwikkeling als er niemand serieus met hem wil sparren. Een serieuze sparringpartner is belangrijk maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.

veel succes verder nog in ieder geval!
 
@ Tremendes, er was ook een 2e groep zij je laatst? is dat een optie of zijn die jongens te oud? Hij is slachtoffer van zn eigen succes, hahaha
 
Hehe.. wel leuk om te horen. Maar het is natuurlijk niet goed voor Jerry zn ontwikkeling als er niemand serieus met hem wil sparren. Een serieuze sparringpartner is belangrijk maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.

veel succes verder nog in ieder geval!

Nou een serieuze sparringspartner heeft hij in cody bij FPA, dat zit meer dan goed. Zit 'm meer in het feit dat hij in dat groepje niet verder kan en dat ik graag wil voorkomen dat andere ouders jerry er verkeerd op aan kijken.

@ Tremendes, er was ook een 2e groep zij je laatst? is dat een optie of zijn die jongens te oud? Hij is slachtoffer van zn eigen succes, hahaha

Ja die is er briekie. Had vorige week al voorzichtig laten vallen wat hij(teameigenaar) er van vond om Jerry daar bij mee te laten trainen, maargoed dat was onze eerste week en volgens mij heeft hij Jerry niet echt nog aan het werk gezien, heb hem alleen nog koffie zien drinken in een andere ruimte dan waar de training plaats vind. Zijn antwoord was dat hij daar nog wel erg klein voor is. Gisteren zag ik hem trouwens wel even kijken dus misschien is zijn mening inmiddels veranderd. We zitten er nu ook pas voor de 2e week maar zou het jammer vinden als er eerst ouders moeten gaan klagen. Wil graag dat iedereen het leuk vind dat we het team komen versterken en niet dat jongetjes het plezier in hun training verliezen.
 
Jammer dat je nog niet zo 1-2-3 sparringspartners kan vinden voor Jer. te oude jongens zijn niet goed, die trappen/slaan soms te ver door en ik vind dat Jer daar nog te jong voor is om zware klappen/trappen te kunnen ontvangen.

---------- Post toegevoegd Thu 26 Apr 2012 om 21:50 ----------

Knaapje van 9-10 die iets beter is zou leuk zijn maar 12-14 jarigen vind ik te veel, of lees ik het verkeerd, zo ja corrigeer me dan even.
 
Jammer dat je nog niet zo 1-2-3 sparringspartners kan vinden voor Jer. te oude jongens zijn niet goed, die trappen/slaan soms te ver door en ik vind dat Jer daar nog te jong voor is om zware klappen/trappen te kunnen ontvangen.

---------- Post toegevoegd Thu 26 Apr 2012 om 21:50 ----------

Knaapje van 9-10 die iets beter is zou leuk zijn maar 12-14 jarigen vind ik te veel, of lees ik het verkeerd, zo ja corrigeer me dan even.

Nee daar ben ik het wel mee eens Porter, zeker als het geen gediciplineerde wedstrijdvechters zijn en gefrustreerd raken dat zo'n kleine toch wat uitdeeld.
 
Zaterdag gehaktdag bij FPA. 10 ronden sparren van 2 minuten. Om de progressie een beetje te volgen heb ik in een paar rondes een stukje gefilmd. Krijg het idee dat Jerry af en toe een beetje door komt en hier en daar een opening vind.

http://www.youtube.com/watch?v=XgzgTJz703I
 
Mooi filmpje! In dit filmpje staat eigenlijk alles wat er goed en fout gaat. Goede counters van Jer. Binnen- en buitenkant low-kicks komen soms goed door. Teveel, kijk daar goed naar, voeten op 1 lijn dus niet rechts- of linksvoor. Dat moet beter. Kijk eens naar hoe Cody met 1 stap rechts- of linksvoor komt te staan, hoe gevaarlijk dit is.En...dan hoef je al die meters niet te maken. Heb weer genoten gister.

JK.
 
Mooi filmpje! In dit filmpje staat eigenlijk alles wat er goed en fout gaat. Goede counters van Jer. Binnen- en buitenkant low-kicks komen soms goed door. Teveel, kijk daar goed naar, voeten op 1 lijn dus niet rechts- of linksvoor. Dat moet beter. Kijk eens naar hoe Cody met 1 stap rechts- of linksvoor komt te staan, hoe gevaarlijk dit is.En...dan hoef je al die meters niet te maken. Heb weer genoten gister.

JK.

Klopt, is een belangrijke sleutel voor Jerry om te kunnen counteren en/of initiatief over te nemen. Het kwartje lijkt na gisteren te zijn gevallen, op de terugweg nog over gehad en bij thuis komst even geoefend dat ging prima. Leuk is dan ook dat je aan z'n koppie ziet dat hij daar oprecht blij mee is en denkt...jaaah zó zou ik de aanval over kunnen nemen. Nu in zijn systeem zien te krijgen en het toepassen tijdens het sparren en we hebben een mega stap gemaakt.
Ik heb ook genoten gisteren, heb wat dingetjes gezien die me blij stemde...Jerry is rustiger in zijn hoofd, maakt zich (voor mij zichtbaar) minder druk om de impact van de trappen en stoten van Cody en kan daardoor ook werken aan oplossingen te bedenken. Nog 2-3 sparringssesies en we zullen iets hebben van yes!...hier zijn we ervoor mee begonnen. Mark my words!
 
Ziet er goed uit! als ik dit zie krijg ik zelf ook weer zin om te gaan sparren haha hij gaat het nog ver schoppen in het kickboks wereldje! Misschien als je huidige sportschool te weinig tegen gas heeft voor jerry is fight club den bosch misschien wel wat die hebben ook een hoop jongen kickboksertjes lopen. Ik weet natuurlijk niet hoever dit buiten de regio is voor jullie. Allicht het proberen waard. ik heb iig een abbonementje op dit topic :)
 
Ziet er goed uit! als ik dit zie krijg ik zelf ook weer zin om te gaan sparren haha hij gaat het nog ver schoppen in het kickboks wereldje! Misschien als je huidige sportschool te weinig tegen gas heeft voor jerry is fight club den bosch misschien wel wat die hebben ook een hoop jongen kickboksertjes lopen. Ik weet natuurlijk niet hoever dit buiten de regio is voor jullie. Allicht het proberen waard. ik heb iig een abbonementje op dit topic :)

Leuk, bedankt! Den Bosch is een stukje weg voor ons, we komen uit regio Deventer. We moeten gewoon gaan zorgen dat we 1x FPA extra in de week erbij kunnen pakken en vrij snel naar de 2e groep gaan waar we nu trainen en daar dan wat goede afspraken over maken. Oa dat hij dan alleen spart met teamgenoten die dat dan ook kunnen. Gaat goed komen, moet alleen even eea op elkaar afgestemd worden.
 
ok top veel succes ermee! en dat ie maar ver mag komen in de sport!
 
ok top veel succes ermee! en dat ie maar ver mag komen in de sport!

De tijd zal het leren! Als tie zo gedreven en leergierig blijft..tja dan zou het allemaal maar zo kunnen lukken.
 
Leuk, bedankt! Den Bosch is een stukje weg voor ons, we komen uit regio Deventer. We moeten gewoon gaan zorgen dat we 1x FPA extra in de week erbij kunnen pakken en vrij snel naar de 2e groep gaan waar we nu trainen en daar dan wat goede afspraken over maken. Oa dat hij dan alleen spart met teamgenoten die dat dan ook kunnen. Gaat goed komen, moet alleen even eea op elkaar afgestemd worden.

Ik ben van mening dat met zo'n gedreven pa het inderdaad wel goed gaat komen.:D
 
Ik ben van mening dat met zo'n gedreven pa het inderdaad wel goed gaat komen.:D

Hey Damo long time no see! Zat je binnen ofzo?:D
Ik ben van mening dat met zo'n gedreven zoon het inderdaad wel goed gaat komen want...Hij moet het toch allemaal zelf doen Damo, Hij moet de klappen opvangen, enige waar ik mee probeer te helpen is dat hij in de juiste omgeving komt. Op dit moment rijden we wekelijks 400km om de trainingen te volgen, als ik er zelf niet enorm van zou genieten zou dat lastig vol te houden zijn. Nu is het gewoon elke keer plezier en wil ik op die momenten nergens anders zijn dan dat waar we mee bezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven