MuscleMeat

Road to become a Strongman

Bezoekers in dit topic

JohnMB

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2013
Berichten
1.402
Waardering
176
Lengte
1m86
Massa
98kg
Vetpercentage
13%
Hoi,

Dit weekend besloten om de stap te maken naar strongman. Wat mij altijd weerhield was de gewichtsklasse die te hoog waren voor wat ik voor mijzelf acceptabel vond (120+kg) kom ik er nu achter dat er ook een 105- klasse is :oops:

Ik ben nog erg nieuw in dit wereld je betreft programma design voor deze sport dus improviseer een beetje met de ideen die ik heb opgestoken en wat mee kunnen pikken.


w1d1

Highbar Squat
140x8x3 @7

Incline press
90x8x3 @7

Hip Thrust
60x25x2

Lat pulldown
40x25x2

behind the neck triceps extensions
30x25x2

grip holds (2min)
140x40sec < valt vies tegen
100x1min < oke gaar
80x1:30 < laat maar voor vandaag.

Cardio:Bike 22min

Altijd met straps getraind de afgelopen tijd dmv high reps rows en deads. Hierdoor vielen die holds echt vies tegen. goed begin! :P
 
Heb je al een strongman trainingslocatie gevonden? Of ga je zelf onderdelen maken/kopen?
 
Heb je al een strongman trainingslocatie gevonden? Of ga je zelf onderdelen maken/kopen?
Ik weet het niet zo goed nog, heb contact opgenomen met de persoon van Loods2. Dat is het meest dicht bijzijnde en nog te doen voor events een keer in de week. Maar verder is het even houden op tire flips, sleds met een band en sprints/hills denk ik.
 
Helemaal gestopt met powerliften?
 
Van waar in Gelderland kom je? In Asperen zit wel een crosfit locatie met strongman spullen maar daar is geen geweldige trainings sfeer.
Ik zou inderdaad wel wekelijks evenementen trainen. Een logpress of yoke valt niet te simuleren
 
Ik weet het niet zo goed nog, heb contact opgenomen met de persoon van Loods2. Dat is het meest dicht bijzijnde en nog te doen voor events een keer in de week. Maar verder is het even houden op tire flips, sleds met een band en sprints/hills denk ik.

Ik train in Loods2 en er zijn nog redelijk weinig strongman spullen, of ze liggen ergens verstopt.
Volgens mij zijn de meeste events weggedaan na de overstap naar BB door de eigenaar.
 
Bench echt stom ja
Inderdaad haha

Van waar in Gelderland kom je? In Asperen zit wel een crosfit locatie met strongman spullen maar daar is geen geweldige trainings sfeer.
Ik zou inderdaad wel wekelijks evenementen trainen. Een logpress of yoke valt niet te simuleren
Beetje te ver weg helaas, kom uit Zutphen.

Ik train in Loods2 en er zijn nog redelijk weinig strongman spullen, of ze liggen ergens verstopt.
Volgens mij zijn de meeste events weggedaan na de overstap naar BB door de eigenaar.
Aw dat is heel jammer, klein dilemma dus!
 
Hmm das wel een eind uit de richting dan ja...
Ik rij zelf ook wekelijks 40 minuten naar RPB Baarn toe om te kunnen trainen, als het een uur rijden zou zijn dan zou ik dat nog steeds doen denk ik. Voordeel is dat je daar niet aan een abonnement of iets vast zit maar gewoon per training betaald. Maar moet qua tijd dan wel allemaal in je agenda passen natuurlijk.
 
Hmm das wel een eind uit de richting dan ja...
Ik rij zelf ook wekelijks 40 minuten naar RPB Baarn toe om te kunnen trainen, als het een uur rijden zou zijn dan zou ik dat nog steeds doen denk ik. Voordeel is dat je daar niet aan een abonnement of iets vast zit maar gewoon per training betaald. Maar moet qua tijd dan wel allemaal in je agenda passen natuurlijk.
Ja precies. helaas is Baarn minstens een uur rijden helaas... wel een ontzettend mooie locatie met atleten waar je u tegen zegt :)
 
Leuk compliment. events moet je wel echt trainen. Basiskracht is goed maar sportschool kracht vertaald zich vaak niet goed naar strongman. Kom anders gewoon eens langs voor motivatie en techniek.
 
Ja precies. helaas is Baarn minstens een uur rijden helaas... wel een ontzettend mooie locatie met atleten waar je u tegen zegt :)

Als het maar een uurtje rijden was van hieruit zat ik er wel elke week denk ik.
 
Leuk compliment. events moet je wel echt trainen. Basiskracht is goed maar sportschool kracht vertaald zich vaak niet goed naar strongman. Kom anders gewoon eens langs voor motivatie en techniek.
Als het maar een uurtje rijden was van hieruit zat ik er wel elke week denk ik.

Ja dat snap ik, het speelt ook zeer zeker mee dat ik niet bepaalt een zuinige auto rij. I know excuusjes.... Lijkt mij sowieso heel tof om zo nu en dan wat mee te pikken qua trainingen en kennis van de mannen!

Training vandaag
2-5-2017

Rug verzuurde zo snel vandaag, echt belachelijk. Gisteren wellicht ook door de eerste keer Hip thrusts.

Deadlift
180x6x3 @6
Moest heavy deads zijn maar mijn top set was gewoon niet te verdragen qua pomp in de onderrug

OHP
60x6x3 @7
Eerste keer in een jaar denk ik, Ik ben ontzettend zwak in OH presses wat een toffe uitdaging zal zijn ivm het belang voor de Strongman onderdelen.

Standing single leg curl
40x8x3

DB Row
65x8x3

Behind the neck cable extensions
30x8x3

Planks
2minx2

Cardio 22 min

Wel tevreden verder over de training, is even wennen om weer accessoires te doen sinds ik altijd enkel compounds trainde.
 
Conditioneel / herstel training 3-5-2017

1ste Giant set met 90s rust na elke set.
Box Jumps(laag) 20x3
Front raises 10x20x3
Crunches 20x3

2de Giant set met 90s rust na elke set.
TRX Rows 20x3
Kettlebell swings 10x20x3
C crunch 10x3

3de Giant set met 90s rust na elke set.
banded tricep extensions amrapx3
face pulls banded 20x3
Push ups 20x3

Cardio: Loopband 22min

Niks op te merken wel redelijk moe, laatste tijd last van nacht zweet. HRV gaf 5 aan dus even weer aandacht voor de slaap en adem oefeningen voor herstel.
 
Training 4-5-2017
HRV 8

Front squat
100x10x2

Moest 3 setjes zijn maar mijn onderrug had zo'n pomp weer... laatste reps waren ook lastig om possitie te houden in de UB.

Push press
60x8(10)x1 <faal
50x10x2

Presses voelen zo inefficiënt, vooral als ik leg drive toevoeg.

Power clean 1st try.
Veel lopen kloten met 5k bumpers. enkele tutorials bekeken voor de training en in mijn hoofd klikt het maar het vertalen naar praktijk is een heel ander niveau.
Wellicht op een conditie training dit vooraan zetten als techniek onderdeel, dit zodat ik niet voor vermoeid ben.

Pulley Row
12x3

Machine shoulder press
12x3

Triceps pushdowns (rope)
12x3

Conditie: 10 min limiet
10 burpees
10 ab wheel rollouts
5 rondes gehaalt

Fiets 22 min.

Tussen de sets ongeduldig in beweging gebleven, energie was aanwezig. Onderrug is nog niet helemaal optimaal. dit kwam terug tijdens de FS/Press en pulley.
 
5-5-2017
Herstel / conditie training
44 min bike

4 rondes:
100m animal walk sprints
3 burpee brought jumps

8 rondes:
20xstep ups
20xtricep pushdowns
20xlatpulldowns
20xshoulder side raises
20xcrunches

Allemaal heel licht, hield de hartslag rond de 100-110.
 
Training 6-5-2017
1ste event @rpb

Super toffe gym met een team van super aardige mensen, Owja en sterk.

Credits naar Gijs voor de begeleiding en tips. Heeft mij enorm geholpen

Log press gemaxed op 90, faal op 95. Blij met de verbetering qua techniek van start naar eind.

Yoke
Gewerkt naar 30m (??) met 260/270(???) kg
Techniek met vlagen,

Light tire flips
3x3 voelde aan het eind iets beter maar niet efficiënt genoeg.. Oefenen!

Sand bag throws light
Beetje leren mikken meer hoogte maken ipv afstand.

Stiekem nog even met de atlas stenen lopen klungelen
80kg op de laagste 1x3
Daarna lopen falen met 110(?) op de ena hoogste stelling 5 trys. Krijgen hem omhoog maar de stelling is te hoog en ik eindig telkens te ver af waardoor ik er niet onder
Kom om hem tegen de stelling op te duwen. Next time!

Nogmaals iedereen bedankt @ RPB voelde me vereerd om tussen jullie hebben mogen proeven,top! Qua strongman vond ik et geweldig en ben hongerig naar meer!
 
Sterke gast ben je, vooral doorgaan;).
 
Haha joh niet teveel credits nergens voor nodig. Is leuk om mensen kennis te laten maken met onze mooie sport. Je hebt absoluut potentie dus tot de volgende.
 
Back
Naar boven