XXL Nutrition

Road to become a Strongman

Bezoekers in dit topic

Sterke gast ben je, vooral doorgaan;).

Haha joh niet teveel credits nergens voor nodig. Is leuk om mensen kennis te laten maken met onze mooie sport. Je hebt absoluut potentie dus tot de volgende.
Thanks heren, doet me goed om te horen!

Herstel / conditie training 7-5-2017

2 rondes
100m animal walks
5 burpee broaght jumps

sled work (60kg)
2 rondes
sled sprint 30m
16kg medicine ball pick ups x 20
10x box jumps (high)

2 rondes
sled side walk sprints 30m
20xcrunches
20x16kg kettlebell swings

2 rondes
sled backwalk sprints 30m
10x jump squats
10x leg raises
sled backwalk sprint 30m


Onderarmen voelen nog erg gefrituurd van deze week met de events erbovenop. kijken hoe het morgen voelt!
 
Training 8-2-2015

lichaam voelt crap dus lichte training, bar speed hoog.

Front sq
80x5x10

Incline bench
75x5x10

Deadlift
135x5x10

giant set 3 sets
10x bw pull ups
10x push ups
10x ab wheel rollout

giant set 3
20xtricep pushdowns
20xfacepulls
20xcrunches

23 min bike
 
1st time power cleans sessie.
45x3
50x3
55x2
65x1x12

OHP
55x5x10

Pendlay Row
85x5x10

Bike 23 min
 
Aparte training doe je man! Veel conditioneel werk
 
wheights x reps x sets ?
 
training 11-5-2017
Highbars on the minut
135x5x10

CGBP on the minut
85x5x10

Clean pulls
80x1x10

Bike 23 min

Middag
Sled sprints
35kgx50mx5
60kgx40mx5
 
Training 12-5-2017


Ochtend low steady state bike: 2 uur.


Avond
OHP
55x14x1

Clean pull
83x1x10

Pull ups
bwx10x3

Bike 23min
 
Herstel training 13-5-1027
Te weinig slaap 1-2 uur ivm teveel koffie gister avond.

Box jumps medium
2x5

Tire flips light
5x3

Sled sprints
100kgx30mx6 6-7seconde gemiddeld
 
Yes! Sta nu ingeschreven voor mijn eerste Strongman event voor over 8 weken precies. Ben super stoked en klaar voor het avontuur :cool:

Gisteren van mijn vriendin een fitbit gekregen als cadeautje, super lief van haar en leuk om bij te houden betreft KM aflegging en stappen. calorieen berekening is minder accuraat (onderhoud was gisteren 6k terwijl ik cut op 3500 :P ) Maarja daar gebruik ik hem ook niet voor. wel om mijn dagelijkse non sport specifieke activiteiten bij te houden.

Ervaar wat stijfheid dmv volume en slaapkwaliteit/hoeveelheid. voor het slapen 5 minuten koud gedouched voor het eerste.
Snakken naar adem zoals verwacht haha maar na anderhalve minuut raakt je lichaam er gewend aan . Mijn lichaam voelde zo strak en voelde me goed (wel moe alsnog) studies laat zien dat koud douchen dramatishe hulp kan bieden tegen DOMS en stijfheid de opkomende dagen. dit ivm bloed circulatie/neurologische adaptatie/activering.

Dit is iets wat ik enkel wil toepassen na een event dag een keer in de week. er heerst veel onduidelijkheid betreft een pure richtlijn qua duur/deload periodes van deze methodes. sinds je lichaam een adaptatie ondergaat waarbij je lichaam dit in verloop van tijd zal zien als een meer fruequentere stress vorm met een minder impact met elke sessie. Wel zie ik potentie om in een belangrijk training's blok wekelijks eenmaal toe te passen of vaker maar dan zou ik intensiteit/duur varriere van de douch beurten.


Nog een ding betreft mijn mening naar het andere spectrum zoals sauna etc. waar naar mijn mening zijn plek heeft op dagen waarbij je bijna tot geheel geen activiteiten hoeft te behoeven met hoge power output/coördinatie nodig zou zijn.
Ik merk na een warm bad / sauna dat ik zo diep in mijn parasympatisch staat zit waarbij de overgang zo traag en sloom is om deze staat weer om te zetten. dit heb ik wel eens een tijdje geprobeerd met caffeine pillen / verlengde pre warm ups (explosief box jumps,cleans,rows) en alsnog kwam ik er niet goed in tijdens deze periodes.

Iemand die hier interessante gedachtes over heeft?

Vandaag op de planning:
Richting de 20km /20k stappen (zoals gister avond)
 
Training 15-5-2017

Ochtend
Weighted box jumps (10kg) medium height
bw+10x3x4

Deadlift AMRAP
185x12

Iets te vroeg afgekapt maar ik stopte daarna :P

Incline Bench
85x5x5

Pendlay row
105x5x5

Bike 23 min 130 watt

Deadlift voelde zwaar, snelheid van de grond ziet er wel goed uit aan de andere kant

Middag Sled sprints
50kgx20meterx6 @4sec
 
Training van gistern 16-5-2017

OHP
60x13

Voelde solid, voelt een stuk efficienter qua uitvoering waardoor ik er erg stoked over ben.

Power cleans
75x1x18
Na de 5de single elke x sterretjes na de lift. Vorm werd steeds beter richting de 8ste single.

Front Squat
105x5x5
Meh upper body kracht redelijk zwak. polsen hadden ook wat te verduren vandaag.

Pull ups
bwx10x2

Ging richting de rpe 9,5 bij de 2de set dus kapte de laatste set af.

Avond
Bike cardio 48min 160 watt =/ -


Vandaag herstel training 17-5-2017

Ochtend bike cardio 24min + High box jumps 3x4
Middag: Heavy sled drag 100kgx10mx6
Avond bike cardio 24min
 
Training 18-5-2017

CGBP
107x11x1

Power cleans
73x1x21

Pull ups
bwx10x3

Bike cardio
23min


Middag
Light sled work
35kgx30mx4

Weighted box jumps (high)
10kgx3x4
 
Slaap deze week is zwaaaaaaaaaar klote. Mijn HRV app geeft aan groen met lichtelijke ''overreaching'' neigingen. Ik kom zo moeilijk in slaap. en na twee uur ben ik vol energie maar hangt er wel een deken van vermoeidheid over mij heen waarbij ik spontaan in de auto echt weg kan sukkelen en mijzelf bij elkaar moet pakken. Normaal ga ik van de caffeine een week af tijdens de deload maar wellicht nu even toe passen. heb ook constante verhoogde hartslag. Ik moet naast mijn nacht proberen te compenseren betreft slaap cyclussen in mijn vrije tijd voor de komende weken. Trainingen voelen verder wel oke qua bar speed. maar de training van hierboven was om 4 uur snachts waarbij de AMRAP niet was wat ik ervan wou. niet aan te raden. Kijken wat volgende week brengt betreft slaap kwaliteit.
 
Training om 4am ? Damn zit je in Amerikaans 24/7 ritme?
 
Training van vanavond! Heb wat beter kunnen slapen dus tevreden alweer over het algemeen.

Power cleans
80x1x15

Clean pull
90x1x15

Highbar squats
160x7

Box jumps (high)
3x4

Bike: 24 min

Doneee tevreden over de power vandaag. Squats voelde wel klote met mijn enkel. Erg stijf door de sprints/jumps van deze week. Morgen event training bij RPB.
 
@RPB

log Shouder begonnen te zeuren tijdens de backoff werk
80x5
73x5x6

Stones
tot max (120 op de laagste plank)

Stiffed legged deads (random tussendoor) voelde bagger.
150x5 volgens mij,

Farmer walks
6 rondes 20 meter 80kg geen tijd opgenomen, maar gefocused op techniek en omkeren.

triceps pushdown
30/50?x10x5

Band pull aparts
20x3


Schema ga ik behoorlijk opschonen betreft conditioneel werk. Ik ga te vermoeid en zwak de event dag in helaas, wellicht ook door het slecht slapen icm teveel werk

Iedereen ook bedankt vandaag @RPB voor de tips en motivatie.
 
Je moet die vrijdag training ook skippen of verplaatsten naar donderdag ofso als je zaterdag events traint.
 
Ja wellicht, echter train ik al Dodnerdag. Ik koos ervoor Vrijdag te trainen omdat het technishe lifts zijn met relatief weinig spinale lading. de overral volume hakte erin hoogst waarschijnlijk. Succes morgen trouwens!
 
Training 22-5-2017]

Deads
210x5

Incline bench
105x5x4

Leg extensions
x10x4

Superset
lat pulldown - triceps extensions 10x4

Cardio 25min bike

Rot training, stuk conditie eruit gehaald. hopelijk zakt de vermoeidheid dan snel.
 
Back
Naar boven