AndroidHealthClinic

Jasper's Offseason Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Of de meesten trainen hun hamstrings gewoon verkeerd, dat is de grootste kwaal voor meeste mensen idem kuiten.

Zelfs een lying leg curl is te moeilijk voor de meeste mensen.
Meeste mensen smokkelen bij dat ding en bevruchten dat apparaat nog net niet
 
Ik merk zelf dat Hamstrings niet heel veel volume nodig heeft. Heb in alle schema's van jannes bijna alleenmaar legcurl erin gehad voor Hamstrings. Als je maar hard pusht en tot falen gaat
Nouja ondanks dat je ontegenzeggelijk een heel goed fysiek hebt en al helemaal gezien je nog jong bent, zouden je benen imo wel wat meer mogen hebben. Ook je hams. Glutes wel prima uiteraard.
 
Grootste kwaal is dat mensen hun onderrug/kont gebruiken.

Beetje cheaten op een lying leg curl kan imo geen kwaad.

Wat ik chill vind is om staande en zittende leg curls heel strict te doen met wat minder gewicht en meer holds en squeezes etc en dan op een liggende leg curl iets te zwaar gaan en gewoon met alles wat je hebt die pad op en neer bewegen, lol. Het is een machine die zich goed leent voor een beetje sloppy cheat reps.
 
Zolang je goede connectie met je Hams hebt boeit de rest niet zo, als ze maar maximaal aan het werk gezet worden.
Strict met 10kg of dirty met 60kg als die spieren maar werken denk ik dan.
 
Ff wat fotos genomen na mn legday vandaag. Heb 3 high days gehad en ben stuk voller. Morgenochtend fotos op vaste checkinplek weer dus ben benieuwd. Gewicht was vanochten 92kg

VideoCapture_20230401-195120.jpg
VideoCapture_20230401-195124.jpg
VideoCapture_20230401-195130.jpg
VideoCapture_20230401-195141.jpg
VideoCapture_20230401-195149.jpg
 
Beetje cheaten op een lying leg curl kan imo geen kwaad.

Wat ik chill vind is om staande en zittende leg curls heel strict te doen met wat minder gewicht en meer holds en squeezes etc en dan op een liggende leg curl iets te zwaar gaan en gewoon met alles wat je hebt die pad op en neer bewegen, lol. Het is een machine die zich goed leent voor een beetje sloppy cheat reps.

Zolang je goede connectie met je Hams hebt boeit de rest niet zo, als ze maar maximaal aan het werk gezet worden.
Strict met 10kg of dirty met 60kg als die spieren maar werken denk ik dan.
Daarom hebben 99% van de mensen geen hamstrings ;-)

'mijn hamstrings groeien niet wat zou toch het probleem zijn'

wat is het nut van cheat/sloppy reps naast dat het je het alleen maar doet voor je ego :roflol: :hamer:
 
Daarom hebben 99% van de mensen geen hamstrings ;-)

'mijn hamstrings groeien niet wat zou toch het probleem zijn'

wat is het nut van cheat/sloppy reps naast dat het je het alleen maar doet voor je ego :roflol: :hamer:

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens.

Als ik iets heb geleerd het afgelopen jaar qua training is het wel dat alleen maar alles mooi en strict en 1000% good form ook niet optimaal is. Op sommige oefeningen moet je soms gewoon met geweld het gewicht van A naar B bewegen. Bijvoorbeeld op sommige rows, hammer curls, leg extensions, leg curls… dat zijn van die oefeningen waar dat soms gewoon nodig is. Gecontroleerd en doelbewust cheaten is eigenlijk een soort intensiteitstechniek als je het zo bekijkt. Dat heeft ook niks met ego te maken want mij maakt het echt geen reet uit hoeveel gewicht er op een bar hangt als ik maar groei.

Maar goed ieder zijn eigen training philosophy.
 
Laatst bewerkt:
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens.

Als ik iets heb geleerd het afgelopen jaar qua training is het wel dat alleen maar alles mooi en strict en 1000% good form ook niet optimaal is. Op sommige oefeningen moet je soms gewoon met geweld het gewicht van A naar B bewegen. Bijvoorbeeld op sommige rows, hammer curls, leg extensions, leg curls… dat zijn van die oefeningen waar dat soms gewoon nodig is. Gecontroleerd en doelbewust cheaten is eigenlijk een soort intensiteitstechniek als je het zo bekijkt. Dat heeft ook niks met ego te maken want mij maakt het echt geen reet uit hoeveel gewicht er op een bar hangt als ik maar groei.

Maar goed ieder zijn eigen training philosophy.
Wel mee eens. Nou ja ‘geweld’ nu ook niet, beetje body english. Een ander voorbeeld is db side raises. Die super strikt doen heeft me nooit veel opgeleverd.
 
Daarom hebben 99% van de mensen geen hamstrings ;-)

'mijn hamstrings groeien niet wat zou toch het probleem zijn'

wat is het nut van cheat/sloppy reps naast dat het je het alleen maar doet voor je ego :roflol: :hamer:
Sommige kunnen niet zonder hun ego dan is het prima als er maar keihard gewerkt wordt.
 
Vanochtend 91,8kg na de 3 hoge refeed dagen. Fotos in bijlage gevoegd. Was stuk voller en hield geen extra vocht vast dus dat is fijn.

Vandaag, morgen en overmorgen heb ik medium dagen die bestaan uit:
350 Carb / 300 Protein / 50 fat
 

Bijlagen

  • VideoCapture_20230402-062500.jpg
    VideoCapture_20230402-062500.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 49
  • VideoCapture_20230402-062513.jpg
    VideoCapture_20230402-062513.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 51
  • VideoCapture_20230402-062506.jpg
    VideoCapture_20230402-062506.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 48
  • VideoCapture_20230402-062519.jpg
    VideoCapture_20230402-062519.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 42
  • VideoCapture_20230402-062524.jpg
    VideoCapture_20230402-062524.jpg
    97 KB · Weergaven: 42
  • VideoCapture_20230402-062532.jpg
    VideoCapture_20230402-062532.jpg
    96 KB · Weergaven: 46
  • VideoCapture_20230402-062536.jpg
    VideoCapture_20230402-062536.jpg
    97 KB · Weergaven: 41
  • VideoCapture_20230402-062539.jpg
    VideoCapture_20230402-062539.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 39
  • VideoCapture_20230402-062542.jpg
    VideoCapture_20230402-062542.jpg
    97 KB · Weergaven: 40
  • VideoCapture_20230402-062545.jpg
    VideoCapture_20230402-062545.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 50
Vanochtend 91,8kg na de 3 hoge refeed dagen. Fotos in bijlage gevoegd. Was stuk voller en hield geen extra vocht vast dus dat is fijn.

Vandaag, morgen en overmorgen heb ik medium dagen die bestaan uit:
350 Carb / 300 Protein / 50 fat
gaat lekker.
 
Net officiëel ingeschreven voor de siggi's 2023 onder de klassen:

- Mens Bodybuilding Junioren
- Mens Bodybuilding True Novice Light Heavyweight
- Classic Junioren
- Classic True Novive B

4 kansen om te winnen dus ;)
 
Net officiëel ingeschreven voor de siggi's 2023 onder de klassen:

- Mens Bodybuilding Junioren
- Mens Bodybuilding True Novice Light Heavyweight
- Classic Junioren
- Classic True Novive B

4 kansen om te winnen dus ;)
Yeahhhhh ik ga het zien.
 
Lekker weinig low days gehad afgelopen tijd, heerlijk :)

Net doorgekregen voor verder vanaf vandaag:
2 med - 2 high - 3 low
 
Di: Pull
dinsdag 4 apr. 2023, 11:50

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 130 kg × 7 [Failure]
Set 2: 100 kg × 17 [Failure]

Cable Supinated Row
Set 1: 75 kg × 13 [Failure]
Set 2: 65 kg × 17 [Failure]

High Cable Row (unilateral)
Set 1: 45 kg × 13 [Failure]
Set 2: 35 kg × 17 [Failure]

Pullover (Dumbbell)
Set 1: 28 kg × 12 [Failure]
Set 2: 20 kg × 14 [Failure]

SUPERSET
Bent over raises
Set 1: 12 kg × 24 [Failure]
Set 2: 12 kg × 23 [Failure]
Set 3: 12 kg × 22 [Failure]
Shrug (Smith Machine)
Set 1: 100 kg × 13 [Failure]
Set 2: 100 kg × 16 [Failure]
Set 3: 100 kg × 14 [Failure]

Hammer Curl (Cable)
Set 1: 30 kg × 17 [Failure]
Set 2: 30 kg × 11 [Failure]
Set 3: 30 kg × 11 [Drop Set]

with Strong
 
Merk dat de low kcal en tren me mind zo opfucken en ik erg onzeker ervan word en allemaal shit doe die niet moeten (vooral kwa trainen)

Had van jannes 8 weken terug "creeping dearh II" gekregen als trainingsschema om hele prep aan te houden. Na 2 weken ben ik dwars mn eigen schema gaan maken (high intensity low volume) en gaan werken met topset en Backoffsets. Elke keer paste ik weer wat aan en vertelde dit niet tegen jannes. Nu merk ik dat ik blessures begin te krijgen ect.

Toen ik me 100% aan jannes zn schema's hield groeide ik als kool en afgelopen weken niet. Dus dat zegt wel genoeg.

Ik ga straks dit tegen jannes vertellen en vanaf vandaag ben ik weer 100% op de creeping death schema en blijf me eraan houden.

Ik moet gewoon mezelf niet gek maken.

Straks deel ik mn training van vandaag met jullie
 
Verder houd ik me kwa voeding, cardio en suplementen wel 10000% aan mn schema. Alleen kwa trainen wou ik erg experimenteren en maakte ik mezelf gek
 
Merk dat de low kcal en tren me mind zo opfucken en ik erg onzeker ervan word en allemaal shit doe die niet moeten (vooral kwa trainen)

Had van jannes 8 weken terug "creeping dearh II" gekregen als trainingsschema om hele prep aan te houden. Na 2 weken ben ik dwars mn eigen schema gaan maken (high intensity low volume) en gaan werken met topset en Backoffsets. Elke keer paste ik weer wat aan en vertelde dit niet tegen jannes. Nu merk ik dat ik blessures begin te krijgen ect.

Toen ik me 100% aan jannes zn schema's hield groeide ik als kool en afgelopen weken niet. Dus dat zegt wel genoeg.

Ik ga straks dit tegen jannes vertellen en vanaf vandaag ben ik weer 100% op de creeping death schema en blijf me eraan houden.

Ik moet gewoon mezelf niet gek maken.

Straks deel ik mn training van vandaag met jullie
Goed dat je het schema van je trainer weer oppakt. Komt allemaal wel goed als je zijn advies opvolgt .
 
Merk dat de low kcal en tren me mind zo opfucken en ik erg onzeker ervan word en allemaal shit doe die niet moeten (vooral kwa trainen)

Had van jannes 8 weken terug "creeping dearh II" gekregen als trainingsschema om hele prep aan te houden. Na 2 weken ben ik dwars mn eigen schema gaan maken (high intensity low volume) en gaan werken met topset en Backoffsets. Elke keer paste ik weer wat aan en vertelde dit niet tegen jannes. Nu merk ik dat ik blessures begin te krijgen ect.

Toen ik me 100% aan jannes zn schema's hield groeide ik als kool en afgelopen weken niet. Dus dat zegt wel genoeg.

Ik ga straks dit tegen jannes vertellen en vanaf vandaag ben ik weer 100% op de creeping death schema en blijf me eraan houden.

Ik moet gewoon mezelf niet gek maken.

Straks deel ik mn training van vandaag met jullie
Je bent ook wat blessure gevoeliger nu, sowieso oppassen!
 
Back
Naar boven